رایسان
(+۹۸) ۳۱- ۳۲۶۸۴۴۶۸

طراحی پرتال

 

 

تعریف پرتال :

پرتال نوعی وب سایت است که کاربر در آن علاوه بر خواندن می تواند عملکردهایی را بر روی سایت انجام دهد . مثلا سایت فروشگاهی نوعی پرتال است که در آن کاربر کالای مورد نیاز خود را انتخاب و به سبد خرید اضافه می نماید . در حقیقت پرتال وب سایتی است که از جنبه اطلاع رسانی خارج می شود و کاربر در آن می تواند فعالیت انجام دهد .

سرویس ها :

از نظر کلی سرویس های یک وب پرتال را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد :

  • سرویس های اطلاعاتی : اینگونه سرویس های صرفا در زمینه اطلاعات فعالیت می کنند برای مثال سرویس خبر و سرویس جستجو برخی از سرویس هایی هستند که وب پرتال های اطلاعاتی انجام می دهند.
  • سرویس های خدماتی : اینگونه سرویس ها برای ارائه خدمات استفاده می شود ، سرویس ایمیل نوعی از این وب پرتال ها می باشد .

 سرویس ایمیل ، سرویس مدیریت مستندات ، سرویس جستجو ، سرویس نظرسنجی ، سرویس عضویت در سایت ، سرویس کنفرانس ویدیویی ، سرویس پرداخت الکترونیکی ، سرویس خبر ، سرویس مدیریت محتوا ، سرویس وبلاگ ، سرویس فضای مجازی ، سرویس دانلود ، سرویس چت و ... سرویس هایی می باشند که یک وب پرتال می تواند در اختیار کاربرانش قرار دهد.

انواع پرتال ها :

پورتال های عمودی :


در این نوع پورتال ها تمرکز بر روی یک صنعت خاص، دامنه و یا عمودی می باشد.
پورتال های عمودی ابزارها، اطلاعات، مقالات، پژوهش ها و آمارها را در یک صنعت خاص و یا عمودی ارائه می کنند، همان طور که وب تبدیل به یک ابزار استاندارد برای کسب و کار تبدیل می شود.

امکانات بی حد و اندازه ای برای ایجاد پورتال های عمودی ویژه در بازار وجود دارد. راه حل های متعددی را می توان به دو گروه عمده که تا حدی با هم، هم پوشانی دارند، تقسیم کرد:

 

پورتال های شرکتی:

 
دسترسی شخصی به اطلاعات انتخاب شده از یک شرکت خاص را فراهم می کنند.

پورتال های بازرگانی:

کسب وکار – به – کسب و کار (business-to-business) و کسب و کار – به – مصرف کننده (business-to-consumer) را پشتیبانی می کنند.

 
پورتال های افقی :

این نوع پورتال ها، پورتال هایی هستند که بر سطح گسترده ای علایق و موضوعات تمرکز می کنند.


آن ها بر روی مخاطبان عمومی تمرکز می کنند و سعی می کنند اطلاعاتی را برای همه ارائه کنند. پورتال های افقی سعی می کنند که به عنوان یک نقطه ی ورودی از وب به اینترنت نفوذ کنند. مطالبی را در مورد موضوع مورد علاقه فراهم می کنند و آن را به سمت مسیر درست برای منابع مرتبط و اطلاعات رهنمون می کنند. مثال هایی کلاسیک  از پورتال های افقی سایت هایی مانند msn ، yahoo و ... هستند که برای بازدید کننده  اطلاعات وسیعی از موضوع مورد نظر را فراهم می آورند.

 

پورتال های  سازمانی:

این نوع از پورتال ها توسط کاربران اینترانت و یا داخل یک سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کسب و کار خواستار کلیدی است برای بهره وری از کارمندان، که بستگی به اطلاعات و منابع به موقع دارد. متداول ترین پیاده سازی پورتال های سازمانی بر روی فراهم کردن کارمندانی با این اطلاعات در شیوه ای به طور منظم آپدیت شده به همراه سیستم مدیریت اسناد، در دسترس بودن برنامه های مورد تقاضا، دوره های آموزشی آنلاین و وب کست و... همراه با ارتباط به صورت ایمیل، پیام، وب جلسات و ...

 

پورتال های دانش :

افزایش اثر بخشی در معلومات کارکنان با ارائه ی دسترسی آسان به اطلاعات لازم و یا کمک به آن ها در یک یا چند نقش ویژه.

پورتال دانش صرفا پورتال اینترانت نیست، از آن جا که قرار است قابلیت های اضافی مانند سرویس های همکاری، خدمات کشف اطلاعات پیچیده و نقشه ی دانش را نیز فراهم کند.


پورتال های شرکتی :

پورتال شرکتی دسترسی شخصی به محدوده ای مناسب از اطلاعات در مورد یک شرکت خاص را فراهم می کند.


پورتال های  شرکتی تبدیل به یکی از داغ ترین فناوری های جدید اینترنت گردیده اند. در ابتدا به نام پورتال های اینترانت نامیده می شدند. پورتال های شرکتی به نفع کارمندان خود شرکت موجود هستند. این مجموعه ازتکنولوژی برای کمک و فراهم کردن دسترسی به شرکای یک کسب و کار (تامین کنندگان، مشتریان) نیز هست. همان طور که یک وب پورتال عمومی است، هدف پورتال های شرکتی فراهم کردن یک محیط کار مجازی برای هر فرد با استفاده از آن ها – هدف مدیران، کارکنان، تامین کنندگان، مشتریان، ارائه دهندگان  خدمات شخص ثالث.
به جای ارائه ی دسترسی به کالاهای مصرفی، خدمات و اطلاعات ، پورتال های شرکت های بزرگ برای هر فرد دسترسی به تمام اطلاعات، برنامه های کاربردی کسب و کار و خدمات مورد نیاز برای انجام شغل خود طراحی شده اند. وب سایت عمومی شرکت به طور خودکار یک پورتال شرکتی نیست. آن می تواند یکی از وب سایت هایی باشد که شخصی سازی و قابلیت های راهبری به عنوان بسیاری از کارهایی که برای شروع باید انجام شود، مورد استفاده قرار گیرد.

 

پورتال های فضای بازار:

 

پورتال های فضای بازار برای پشتیبانی ازتجارت الکترونیک (e-commerce)  کسب و کار – به – کسب و کار (business-to-business) و کسب و کار – به – مشتری (business-to-consumer) ، پشتیبانی از نرم افزار برای انجام معاملات تجارت الکترونیک و توانایی پیدا کردن و دسترسی در مورد محصولات در فروش، توانایی شرکت در گروه های بحث و گفتگو با فروشندگان یا خریداران دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

 

آیتم های مشترک در پرتال ها
تنوع سرويس دهي
چگونگي سرويس دهي
نحوه دسترسي کاربر به سرويس
درآمد زايي و Business plan
تامين اطلاعات

سرويس هاي اصلي يک پرتال
ماشين جستجو
ايميل
ارائه اطلاعات مختلف (مسافرت، پزشکي و ...)
اخبار
دانلود (فرمت هاي مختلف)
گفتگو و Chat
همچنين طراحی پرتال سعي مي کنند سرويس هاي مطلوب و به روزي  را در کنار ساير سرويس هاي اصلي و کليشه اي در اختيار کاربران خود قرار دهند.

 

 

 

 

وب سایت شما شناسنامه کار شماست

 

 

 

طراحی سایت

  • طراحی سایت شرکتی
  • طراحی سایت تبلیغاتی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سایت رستوران
  • طراحی سایت آرایشی بهداشتی
  • طراحی سایت آموزشگاهی
  • طراحی سایت گردشگری
  • طراحی سایت ورزشی
  • طراحی سایت پزشکی
  • طراحی سایت خبری
  • طراحی سایت خودرو
  • طراحی سایت نیازمندی ها

درخواست مشاوره طراحی وب سایت

جهت درخواست مشاوره رایگان تلفنی و یا حضوری و یا ثبت سفارش آنلاین طراحی سایت فرم زیرا را پر نموده و یا با شماره ۰۳۱۳۲۶۸۲۰۶۸ تماس حاصل نمایید.

صداقت برای ما مهترین است ! شما در اولین تماس و یا مشاوره تان با رایسان خودتان به این موضوع پی خواهید برد، ما هیچ چیز را از دید پنهان نمی کنیم و هیچ هزینه پنهانی که در اواسط پروژه نمایان شود در سیستم مان نداریم!

همچنین با صراحت کامل نتیجه نهایی و زمان مورد نیاز را برای شما شرح می دهیم و با تهیه یک مستندات کامل نتیجه نهایی را برای شما شفاف سازی کرده و دقیقا مطابق با همان مستندات که بر اساس نیازهای شما پیاده سازی می شود کار را تا انتها پیش برده و در زمان تعیین شده تحویل می دهیم.

 

 

اگر هنوز برای طراحی سایت خود قانع نشده اید می توانید درباره مزایای داشتن سایت بیشتر مطالعه کنید.

 

 

 

برچسب ها