در مقاله‌های قبلی از پروفایل کسب و کار در اینستاگرام صحبت کردیم و در این نوشته قصد داریم در رابطه با محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام صحبت کنیم.

هشتگ های اینستاگرام

آیا میدانید برای اینکه به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید، میبایست از چه هشتگ‌هایی استفاده کنید؟ آیا اصلاً در پست‌های خود در اینستاگرام از هشتگ استفاده میکنید؟
برای اینکه به اهدافتان در اینستاگرام دست پیدا کنید و برای بررسی و آنالیز هشتگ‌ها در پست‌های خود میبایست از ابزار‌هایی بهره ببرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ ابزاری که در ارزیابی عملکرد هشتگ‌ها به شما کمک میکنند، را معرفی کنیم.

1. آنالیز و آمار اینستاگرام با استفاده از ابزار comman

اپلیکیشن command که فقط برای گوشی‌های اپل و سیستم ios موجود میباشد، یکی از بهترین ابزار‌ها برای آنالیز هشتگ‌ها میباشد. نسخه پولی و ویژه این برنامه به قیمت ۹. ۹۹ دلار در دسترس میباشد.
برای اینکه شما اطلاع پیدا کنید که کدام هشتگ‌ها مشارکت بیشتری را به همراه داشته، در قسمت post states این اپلیکیشن میتوانید مشاهده کنید، همچنین میتوانید بررسی کنید که هر هشتگ چه میزان لایک و کامنت به همراه داشته است.

همه اطلاعاتی را که در رابطه با هشتگ نیاز دارید شما بدانید از جمله تعداد لایک و کامنت با استفاده از اپلیکیشن command قابل بررسی میباشد. این آنالیز‌ها و بررسی‌ها میتواند به شما کمک کند تا متوجه شوید کدام محتوا شما مورد توجه مخاطبان هدف بوده و همچنین از میزان مشارکت با استفاده از هشتگ‌ها آگاه شوید.

2. محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام با Sprout Social

یکی دیگر از ابزار‌های بسیار مناسب برای آنالیز اینستاگرام برنامه Sprout Social میباشد که یک برنامه مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید هشتگ‌هایی را که استفاده میکنید را آنالیز کنید.
شما با استفاده از این ابزار میتوانید در رابطه با هشتگ‌هایی که استفاده کرده‌اید، گزارش‌هایی را دریافت کنید. طبق تصویر زیر، اگر هشتگ‌ها در هر دو ردیف در صدر جدول قرار داشته باشند، نشان میدهند که هشتگ‌ها مناسب بوده‌اند و اگر فقط در ستون سمت چپ قرار داشته باشد، نشان از عملکرد نا مناسب آن هشتگ دارد.

آنالیز اینستاگرام

3. محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام با Simply Measured

یکی دیگر از ابزار‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی که با استفاده از آن میتوان آنالیز‌ها و گزارش‌هایی مناسبی را دریافت کرد، Simply Measured میباشد. با استفاده از قسمت Reporting این ابزار شما میتوانید آنالیز‌ها و گزارش‌های دقیقی از هشتگ‌هایی که در محتوا‌های خود استفاده کرده‌اید، دریافت کنید.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت هفتم)

همچنین با استفاده از این ابزار شما میتوانید چندین هشتگ را با یکدیگر مقایسه کنید و آن‌ها را آنالیز کنید. در ابزار Simply Measured گزارش هشتگ‌ها در سه بخش میباشد. Scorecard، Charts و Appendix. شما در بخش Scorecard میتوانید با استفاده از گزارش‌هایی که ارائه شده است، از عملکرد هشتگ‌های خود با خبر شوید. این گزارش‌ها به نحوی ارائه میشوند که میتوانید چندین هشتگ را با یکدیگر مقایسه کنید و اطلاعاتی در رابطه با پارامتر‌های آنان ثبت کنید.

در قسمت Appendix، این قسمت گزارشی از پست‌های شما ارائه میدهد که هشتگ‌های به کار رفته درآن‌ها چگونه عملکردی داشته‌اند. شما هر محتوایی که در اینستاگرام اعم از عکس و ویدئو که منتشر کرده‌اید و در آن‌ها از هشتگ‌ها بهره گرفته‌اید را میتوانید آنالیز کنید.

مهمترین و بهترین بخش این ابزار قسمت Charts میباشد که گزارش‌ها و اطلاعات جالبی را به شما ارائه میدهد. از جمله گزارش‌هایی که در رابطه با هشتگ‌ها در این قسمت ارائه میشود میتوان به:

  • میزان مشارکت در بازه‌های زمانی مختلف در هنگام گزارش‌گیری
  • چه کسانی از کاربران شما از هشتگ‌های شما استفاده میکنند.
  • مکان جغرافیایی افرادی که با توجه به آن هشتگی که در حال آنالیر آن میباشید را به شما اطلاع میدهد.

هر سازمان و شرکتی با توجه به نیاز خود از ابزار Simply Measured با توجه به کارکرد‌های آن برای سازمان، هزینه مربوطه را پرداخت میکند.

هشتگ

4. محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام با Iconsquare

یکی از معروفترین سیستم‌های مدیریت اینستاگرام Iconsquare میباشد. این ابزار میتواند به شما در رابطه با زمانبندی، آنالیز و ردیابی کامنتها و همچنین پاسخگویی به کامنتها به شما کمک کند. همچنین این ابزار هشتگ‌های متناسب با فعالیت شما پیشنهاد میدهد. همچنین با استفاده از این ابزار میتوانید مشارکت‌هایی که در هشتگ‌های شما اتفاق افتاده را محاسبه کنید و تغییرات آن‌ها را ملاحظه کنید.

اگر میخواهید تغییرات هشتگ‌ها را محاسبه کنید، میبایست هشتگ‌ها را به قسمت Reporting این ابزار اضافه کنید. برای اضافه کردن میبایست در نوار سمت چپ در قسمت Analytics، در پایین هشتگ، Add Hashtag کلیک کنید. و سپس هشتگ مورد نظر خود را تایپ کنید.

همچنین میتوانید با استفاده از این ابزارتعداد پست‌هایی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده و مقایسه کنید. برای مشاهد میزان مشارکت هشتگ‌ها وارد قسمت Engagement میشوید، و پارامتر‌های مشارکت هر هشتگ را مشاهده میکنید.

از طریق گزینه‌های بالای صفحه و سمت راست میتوانید گزارش‌ها را سفارشی کنید از جمله:

  • مشاهده آمار و اطلاعات به صورت جدول و نمودار
  • لیست‌بندی بر اساس انواع محتوا
  • لیست‌بندی بر اساس میزان مشارکت
  • گزارش در بازه‌های زمانی مختلف

همچنین میتوانید این اطلاعات را به صورت فایل CSV دانلود کنید. قیمت انواع پکیج‌های این ابزار از ۲۹ دلار شروع میشود.

محاسبه عملکرد هشتگ ها

5. محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام با Keyhole

آژانس‌ها و شرکت‌ها، بازاریابان، ژورنالیست‌ها و مدیران اجرایی با استفاده از ابزار Keyhole شبکه‌های اجتماعی خود را تحلیل و آنالیز میکنند. با استفاده از این ابزار شما میتوانید کلیه هشتگ‌ها و کلید واژ‌های اینستاگرام را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. با استفاده از این ابزار شما میتوانید اطلاعات را هم برای account level و هم برای branded/campaign level ارائه کند.

اطلاعات هشتگ برای branded/campaign level

شما برای دست یافتن به اطلاعات هشتگ‌ها میبایست در منوی بالا در قسمت keyword tracking & hashtag کلیک کنید و در رابطه با هشتگ مورد نظر خود آنالیز و ارزیابی‌هایی که شامل موارد زیر میشود را مشاهده کنید:
بازدید، تعداد پست‌ها، تعداد کاربران و دسترسی‌ها یکی از نکات متمایز این ابزار نحوه نمایش اطلاعات جانبی میباشد. برای مثال می‌توانید این هشتگ‌ها را بررسی کنید که کدام پست با استفاده از این هشتگ جز برترین‌ها میباشد.

اطلاعات هشتگ برای account level

شما با استفاده از قسمت optimization میتوانید هشتگ‌ها را آنالیز کنید. این سمت پیشنهادات بسیار خوبی برای بهبود استراتژی به شما ارائه میدهد. برای مثال بهترین زمان مشارکت برای زمان ارسال پست و هشتگ‌ها را به شما اعلام میکند. میتوانید برترین هشتگ‌ها که بیشترین میزان مشارکت را برای شما به همراه داشته است را نشان دهد.

نکته منحصر به فرد در رابطه با این ابزار، نمایش تعداد بهینه هشتگ‌ها برای هر پست برای جذب میزان مشارکت بیشتر را ارائه میدهد. اما نکته‌ای که در رابطه با این ابزار باید به خاطر داشته باشید این مسأله میباشد که این ابزار فقط هشتگ‌هایی که در کپشن هر پست باشد را برای شما آنالیز میکند، نه هشتگ‌هایی که در کامنتها میباشد. قیمت استفاده از خدمات این ابزار از ۱۳۲ دلار در ماه آغاز میشود.

نتیجه‌گیری از محاسبه عملکرد هشتگ‌ها در اینستاگرام

هر شخصی که از شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کار خود بهره میگیرد و همچنین بازاریابان شبکه‌های اجتماعی، یک بخش از استراتژی‌های آنان میبایست استفاده از هشتگ‌ها و سپس آنالیز و تجزیه و تحلیل هشتگ‌ها باشد.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت هشتم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *