در این مقاله ما سعی داریم که شما را با استراتژی محتوا آشنا نماییم. استراتژی محتوا را میتوان به طور خلاصه تولید محتوا برای جذب مخاطب دانست. برای درک بیش‌تر شما از تولید محتوا مقاله خود را با یک داستان شروع میکنیم. داستان آلیس در سرزمین عجایب را در نظر بگیرید.

استراتژی محتوا

نویسنده این کتاب ماجرای این کتاب را به این صورت شرح میدهد:

“باید در یک مسیر طولانی سه دختر کودک را همراهی میکردم. به خاطر این که در مسیر خسته نشویم شروع به گفتن داستان دختر بچه‌ای به نام آلیس که بر اثر بی‌دقتی در یک سوراخ میافتد کردم. چون ادامه داستان را نمیدانستم  و مسیر طولانی و خسته‌کننده بود ادامه داستان را با جملات و تصاویر خیالی که به ذهنم میرسید ادامه دادم تا مسیر تمام شد.

بعد‌ها این داستان که ساخته ذهن آلیس بود با عنوان آلیس در سرزمین عجایب منتشر شد که امروزه این کتاب یکی از معروف‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شده است.

لوییس در آن زمان تولید‌کننده محتوا بود و مخاطب خود را با خود همراه کرد. شما هم به عنوان یک تولید‌کننده محتوا باید مخاطب خود را جذب کنید و او را با خود همراه سازید. محتوای تولیدی شما میتواند داستان، عکس، فیلم، قصه، بروشور و یا یک طرح باشد. هدف شما از بازاریابی محتوا همراه‌سازی مشتری با شماست.

حالا که شما یک آمادگی ذهنی در مورد استراتژی محتوا پیدا کردید اجازه بدهید کمی تخصصی ترصحبت کنیم و به معرفی محتوا، صنعت محتوا و استراتژی محتوا بپردازیم.

استراتژی محتوا

محتوا چیست؟

محتوا داده‌ای است که به خواهان آن ارائه میشود. محتوا به دو دسته دیداری و شنیداری تقسیم میشود.

در زیر به چند نمونه از محتوا اشاره شده است:

فیلمی که ساخته میشود، کتابی که منتشر میشود، پستی که در اینستاگرام منتشر میشود، پیامک‌های تبلیغاتی، بروشور و کاتالوگی که به معرفی محصول میپردازد.

صنعت محتوا چیست؟

صنعت محتوا یا MCI را میتوان تمام فعالیت‌های اقتصادی که با هدف تولید، توزیع و نشر محتوا تولید شده‌اند معرفی کرد.

در زیر به برخی از زیر مجموعه‌های صنعت محتوا اشاره میکنیم:

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست؟

تولید محتوا:

یعنی تولید کردن محتوا، کسانی در این مجموعه فعالیت دارند که نقش تولید‌کننده را برعهده دارند. مثلاً کارگردان یک فیلم یا نویسنده یک کتاب. محتوای تولید شده توسط شما باید یک محتوای همیشه سبز باشد در مقاله محتوای همیشه سبز چیست در مورد این نوع از محتوا به طور کامل توضیح داده شده است.

عرضه و توزیع محتوا:

توزیع محتوا یعنی محتوا تولید شده شما منتشر شود. مثلاً شما کتابی را مینویسید کتاب شما باید منتشر شود، یا فیلمی را تهیه میکنید فیلم شما باید پخش شود همه این فعالیت‌ها در حوزه توزیع و عرضه محصول قرار دارند.

SEO یا SEM:

یکی از مهم‌ترین انواع محتوا، محتوای دیجیتال است. محتوای دیجیتال مطلبی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر میشود. این نکته را در نر بگیرید که تولید محتوا فقط کافی نیست و باید این محتوا دیده و منتشر شود. شرکت گوگل محتوا را پادشاه معرفی میکند. (CONTENT IS THE KING)

امروزه سئو به ما استاندارد‌های یک محتوای مفید و ارزشمند را میآموزد و به ما یاد میدهد که چگونه محتوایی بسازیم که مخاطب ما را جذب کند.

اهمیت محتوا

استراتژیست محتوا چیست؟

استراتژیست محتوا یک شغل است. کسی که این شغل را برعهده دارد محتوا تولید میکند. یک استراتژیست محتوا باید براساس زمانبندی و شرایط و موقعیت، محتوا را تولید کند.

نتیجه‌گیری:

یک استراتژیست باید محتوای خود را بگونه‌ای تهیه کند که مخاطب از دیدن آن لذت ببرد جذب آن شود.

 حتما بخوانید

محتوای همیشه سبز چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *