گوگل در سال‌های قبل پی در پی الگوریتم‌های مختلفی را ارائه کرده است که در موضوعات مختلفی بوده است الگوریتم mobile first یکی از این الگوریتم‌ها است. این الگوریتم بطور خلاصه برای متمایز کردن سایت‌ها از همدیگر طراحی شده‌اند که این تفاوت ترتیب رتبه صفحات سایت را در گوگل تغییر میدهد و عملاً دسته‌بندی خاصی بین وب سایت‌ها ایجاد میشود و با محتوایی که در موبایل‌ها نمایش میدهد نتایج گوگل تغییر میکند.

معمولاً سایت‌های که ریسپانسیو نیستند نمایش سایت در نسخه دسکتاپ و موبایل متفاوت هستند و نظم خاصی در نمایش نسخه موبایل نیست. همین موضوع سایت‌های که اصول نسخه موبایل وب سایت خود را برای کاربران موبایلی هم در نظر گرفته‌اند و طراحی اپلیکیشن موبایل را ارزشمند تلقی میکند و جایگاه آن‌ها را بهبود میدهد.

آیا فقط ریسپانسیو بودن سایت مهم است؟

یکی از مهمترین فاکتور های این الگوریتم واکنش گرا بودن طراحی سایت یا ریسپانسیو بودن آن است ولی همه فاکتور‌ها نیست و باید به پارامتر‌های دیگر هم توجه لازم را بکنید. غیر از این مورد پارامتر‌های دیگری چون محتوای مناسب، سرعت لود سایت، میزان حضور کاربران در وب سایت، یوزر فرندی بودن وب سایت و دیگر پارامتر‌ها مثل AMP اشاره کرد.

 حتما بخوانيد

دلايل جريمه شدن سايت توسط گوگل

سئو در الگوریتم Mobile First Index

نحوه تشخیص بدست آوردن پارمتر‌های الگوریتم Mobile First Index

هر زمان که سایت شما توسط گوگل بررسی شود پیامی از طرف گوگل برای شما در پنل کنسول گوگل ارسال میشود و بعد از مدتی حتماً جایگاه شما در گوگل تغییر خواهد کرد و همچنین گوگل ابزاری را برای دیدن سایت و سازگاری با این الگوریتم قرار داده تا نمایش سایت را ببینیم شما با کلیک بر این لینک میتوانید از سلامت سایت خود اطلاع پیدا کنید.

پارمتر هاي الگوريتم Mobile First Index

 حتما بخوانيد

معرفي و بررسي ووکامرس

پارامتر‌های سایت برای الگوریتم Mobile First Index

  • محتوای یکسان نسخه موبایل و دسکتاپ
  • پارامترهای اسکیما را رعایت کنیم
  • محتوای پنهان نداشته باشیم
  • از طراحی فلش دوری کنیم
  • نقشه سایت را جدی بگیریم
  • سرعت سایت را افزایش دهیم
  • Amp را افراموش نکنیم
  • موبایل فرندی بودن را حتماً رعایت کنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *