یکی از مهترین بخش‌های سئو یک وب سایت و بهینه‌سازی وب سایت انتخاب کلمه کلیدی مناسب و خوب است و جز پر اهمیت‌ترین مسائل سئو وب سایت است. نکته بعدی این است که شما کلمه کلیدی را برای کدام قسمت استفاده میکنید، در مرحله اول کلمه کلیدی اصلی وب سایت را شما باید بررسی کنید که به صورت کلی یکی  اصلی‌ترین و مهمترین شاخه‌های شغلی شما باید کلمه کلیدی باشد.

مرحله بعدی شاخه‌های دیگر شغل خود را برای کلمه کلیدی صفحات دیگر انتخاب کنید و درگام بعد شما برای محتوا‌گذاری‌ها و مطالبی که رو سایت میگذارید مثل مقالات باید موضوع مقاله‌هایی را انتخاب کنید که ارتباط خیلی خوبی با کلمات اصلی شما داشته باشند تا بتوانید با لینک‌گذاری داخلی با صفحات اصلی بتوانید کلمات کلیدی اصلی سایت را با توجه به قوانین سئو اعتبار بیشتری دهید، این نکته را هم باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی را معمولاً ۲ تا ۴ بخشی میتوان باشد و بهتر است شما از کلمات چند بخشی شروع کنید تا به کلمات کوتاه‌تر، به نظر ما اگر روی کلمات کوتاه‌تر اقدام نکنید در قدم شاید به شکست تبدیل شود ولی اگر بر عکس عمل کنید گام به گام سایت شما بهبود یافته و برای کلمات کلیدی کوتاه‌تر رشد قابل توجهی خواهد داشت.

کلمات کلیدی کوتاه

انتخاب کلیدی با جستجو در گوگل

اولین گامی که شما باید انجام دهید این است به گوگل مراجعه کنید و ببینید نتایج گوگل چه آماری را میدهد و به غیر از تعداد آمار سایت‌هایی که گوگل اعلام میکند به سایت‌هایی که با توجه به کلمه کلیدی که اعلام کردید نمایش داده است توجه کنید و بررسی کنید که سایت‌های پر قدرتی هستند یا نه، آیا اون سایت تبلیغاتی هست یا سایت تخصصی در زمینه شغل شما، آیا احساس میکنید که اون سایت سئو سایت را به طور حرفه‌ای دنبال میکند و خیر. این گام اول در زمینه بررسی کلمات کلیدی میباشد.

 حتما بخوانید

تغییر نام سایت در سئو

انتخاب کلیدی با ابزار google planner

مهمترین بخش انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مهم، استفاده از این ابزار است که شما  باید رجوع کنید به گوگل و قسمت ادورز و بعد گوگل پلنر، البته استفاده از ابزار در ایران فعلا محدود شده و شما باید با تغییر آی پی خود یا با استفاده از فیلتر شکن به این قسمت وارد شوید. این ابزار امکانات و اطلاعات فوق‌العاده‌ای میدهد و تأثیر مستقیمی در ادرورز هم دارد که اگر تصمیم به استفاده از ادروز هم داشتین این ابزار میتواند شما را کمک خوبی کند. در این ابزار شما باید کلمات کلیدی که قبلاً آماده کرده‌اید را وارد کنید و یکی یکی بررسی میکنید کلمه کلیدی مورد نظر شما در هفته یا ماه چند بار سرچ شده و یا میانگین جستجو‌ها را به شما اطلاع میدهد و این آمار به شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد که بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. اگر اشتباه کلمه انتخاب کنید شما وقت و انرژی خود را رو کلمه‌ای گذاشته‌اید که از طرف مردم هیچ جستجویی انجام نشده است. مثلا  شما با ورود به این ابزار میتوانید متوجه شوید که جستجو کلمه  سئو سایت مثلا  ۱۰۰۰ بار در ماه انجام میشود و یا سئو تضمینی ۴۰۰ بار در ماه جستجو شده یا اگر در شهر خاصی هستید مثلاً شما با نوشتن سئو سایت در اصفهان یا شهر‌های دیگر متوجه میشوید که این کلمات در شهر‌های مختلف چند بار جستجو میشود.

همینطور شما باید در شغل خود آماری بگیرید که مثلا کلمه کالای خواب چقدر جستجو میشود. همچنین در شغل‌های مختلف به این ترتیب شما میتوانید‌ یک فایلی تهیه کنید و تعداد‌های جستجو کلمات مختلف را ذخیره کنید و کلمات  بهتر را در سایت خود قرار دهید و محتوا‌گذاری را روی این کلمات انجام دهید.

محتوا گذاری

استفاده از ابزار google terend

در این ابزار شما میتوانید چند کلمه کلیدی را بررسی کنید و ببینید که در سال‌های مختلف و ماه‌های مختلف  روند جستجو این کلمه به چه شکل بوده است و درصد رشد کلمات مختلف را بررسی میکنید که آیا در حال حاضر کسی این کلمه کلیدی را جستجو میکند یا خیر یا اینکه این کلمه در حال رشد هست یا نه. ولی در مجموع تعداد جستجو را کامل نشان نمیدهد ولی باید با ابزار گوگل پلنر انجام شود.

استفاده از کلمات پیشنهاد گوگل

یکی دیگر از راه‌های انتخاب کلمه کلیدی مناسب استفاده از جستجو‌های گوگل است به شکلی که شما وقتی کلمه‌ای را جستجو میکنید گوگل پیشنهاد‌هایی به شما میدهد و چند تا کلمه به شما پیشنهاد میدهد.

مجموع این چند ابزار باعث میشود که انتخاب کلمه کلیدی مناسبی شما داشته باشید.

 حتما بخوانید

محتوای همیشه سبز چیست؟طراحی سایت در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *