در این روز‌ها بخش مهمی از موفقیت کسب و کار‌ها و سازمان‌ها به مهارت آن‌ها در تبلیغات آنلاین وابسته است. حضور در فضای آنلاین لازمه ضروری برای حیات تمام کسب و کار‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ میباشد. بر اساس ذهنیت برخی افراد حضور در فضای مجازی، فقط به داشتن سایت خلاصه میگردد. در حالی که سایت تنها یکی از کانال‌های حضور در فضای آنلاین میباشد.

فضای آنلاین

مهمترین دلیل حضور در فضای آنلاین:

روش‌های کارآمدی که پاسخگوی نیاز مشتریان بالقوه در هر مکان و زمان است و دستیابی به اهداف آن‌ها را فراهم میکند را، تبلیغات آنلاین گویند. به بیانی دیگر شما باید کاری کنید تا  زمانی که مشتری بالقوه به دنبال پیدا کردن هدف خود و محصول و خدمات مورد نظر خود میباشد، شما در معرض دید او قرار گیرید.

به همین جهت مدیران کسب و کار‌ها و سازمان‌های مختلف باید تا حدودی با تکنیک‌های تبلیغات آنلاین آشنایی داشته باشند تا بتوانند بودجه‌بندی خود را به بهترین شکل مدیریت کرده و نرخ بازگشت سرمایه خوبی داشته باشند.

 حتما بخوانید

تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات آفلاین

مزیت‌های تبلیغات در اینترنت:

تبلیغات در اینترنت یا همان تبلیغات آنلاین، روشی است که به شما این امکان را میدهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال بتوانید در معرض دید کاربران قرار بگیرید و بدین وسیله بتوانید ترافیک به شدت زیادی را به سمت کانال‌های ارتباطی خود جذب کنید.

با توجه به آگاهی خوبی که برای مدیران کسب و کار‌ها در سازمان‌ها بدست آمده است، امروزه بسیاری از آن‌ها بودجه‌ی زیادی علاوه بر بودجه‌های دیگر تبلیغاتی خود، برای تبلیغات آنلاین در نظر گرفته‌اند. اگر بخواهیم به مواردی دیگر از مزیت‌های تبلیغات آنلاین اشاره کنیم میتوان به قابلیت‌های گزارش دهی، ارائه بازخورد و اثر بخشی بالای آن اشاره کرد. همه روش‌های تبلیغات اینترنتی به گونه‌ای پیاده‌سازی میشوند که میتوانند به خوبی گزارش‌هایی را برای شما ارائه کنند تا بدانید تبلیغ شما به چه شکل در بین کاربران نفوذ کرده است. اگر شما بتوانید گزارش‌گیری درستی از تبلیغات آنلاین خود داشته باشید متعاقباً میتوانید بازخورد‌های مناسبی را داشته باشید که این امر شما را در تشخیص ادامه روند تبلیغات کمک خواهد کرد.

مزیت های تبلیغات در اینترنت

هدف از تبلیغات در اینترنت:

عموماً تبلیغات در اینترنت با اهداف مختلفی صورت میگیرد. برخی برای معرفی سریع خود به عنوان یک برند جدید از این تبلیغات استفاده میکنند. یعنی آن‌ها میخواهند بیشتر دیده شوند و بیشتر به کاربران معرفی گردند. برخی دیگر از کسب و کار‌ها به هدف ترافیک بیشتر و ورودی بیشتر، تبلیغات خود را انجام میدهند. این مدل کسب و کار‌ها از قبل در فضای آنلاین حضور داشته‌اند و حال میخواهند ترافیک بیشتری را به سمت کانال‌های ارتباطی خود یا همان قیف فروش خود  ایجاد کنند تا بتوانند در نهایت فروش خود را بالا ببرند.

محاسبه هزینه در تبلیغات اینترنتی:

Cost Per Action:

زمانی که شما به عنوان یک آگهی دهنده، تعیین کنید که به ازای عملی مشخص، هزینه‌ای پرداخت کنید، محاسبه هزینه شما به این روش تعیین میگردد که در ازای هر رخداد، عمل یا حرکتی مشخص، هزینه‌ها تنظیم میشود.

Cost Per Click:

زمانی که شما به عنوان یک آگهی دهنده، تعیین کنید که به ازای هر کلیک بر روی بنر تبلیغاتی شما هزینه‌ای را پرداخت کنید، این روش را هزینه به ازای کلیک میگویند. این روش برای بسیاری از مصارف آگهی‌دهندگان منطقی است.

Cost Per Mile:

این حالت زمانی اتفاق میافتد که شما به عنوان یک آگهی دهنده تعیین میکنید که به ازای ۱۰۰۰ مرتبه نمایش بنر تبلیغاتی شما، هزینه‌ای را پرداخت کنید. این حالت بیشتر برای تبلیغات آنلاین در شبکه‌های تبلیغاتی و کمپین‌ها به کار برده میشود.

پس از اینکه با انواع روش‌های محاسبه‌ی هزینه در تبلیغات اینترنتی آشنا شدید، به سراغ روش‌های تبلیغات میرویم.

انواع روش های محاسبه ی هزینه

انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

تبلیغات در موتور‌های جستجو:

این مدل از تبلیغات را Search Engine Marketing گویند یا همان بازاریابی در موتور‌های جستجو. طبیعتا از نظر کاربران گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجو به کار میرود. گوگل با ارائه سرویس Google Adwords توانسته است به کاربران این روش بازاریابی را ارائه دهد. در این روش شما میتوانید تعیین کنید به ازای هر کلیک روی لینک سایت شما که در زمان جستجوی کاربران به آن‌ها نمایش داده میشود، چقدر از اعتبار ریالی شما در آن کمپین کسر شود. پس مدل پرداخت در بازاریابی موتور‌های جستجو، پرداخت هزینه به ازای کلیک یا همان CPC میباشد.

تبلیغات بنری:

یکی از روش‌هایی است که توسط اغلب کاربران اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد. فلسفه اصلی این روش بدین صورت است که بنر‌های تبلیغاتی شما در طرح‌ها و سایز‌های مختلف در وب سایت‌ها نمایش داده میشود تا کاربران با دیدن آن‌ها بر روی بنر‌ها کلیک کرده و وارد سایت شما شوند. در حقیقت شما به عنوان آگهی دهنده، تبلیغ خود را به پذیرندگان آگهی ارائه میدهید تا آن‌ها بنر تبلیغاتی خود را در سایت خودشان به نمایش بگذارند و برای سایت شما ترافیک ورودی ایجاد کنند.

هدف‌گیری مجدد:

تجربه و آمار نشان داده است که کاربران به ندرت در اولین بازدید از سایت شما، خرید میکنند. بلکه اکثرا در مرتبه‌های دوم به بعد خریدشان را از سایت شما نهایی میکنند. توسط این روش شما میتوانید محصولات خود را پس از بازدید اول کاربر از سایت شما، در سایت‌های دیگران طوری که در معرض دید کاربر قرار گیرد نمایش دهید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

اکثر شبکه‌های اجتماعی زیر ساخت‌هایی دارند که داخل آن‌ها میتوان تبلیغات را انجام دهید. در حال حاضر نقش شبکه‌های اجتماعی برای همه کسب وکار‌ها و سازمان‌ها اثبات شده است. در این مدل تبلیغات شما میتوانید مستقیماً مشتریان هدفمند را نشانه‌گیری کنید. باید توسط شبکه‌های اجتماعی پشت صحنه‌ی کسب و کار خود را به همه نمایش دهید. باید کاری کنید تا مشتریان به شما، خصوصیات شما و مزیت‌هایی که میتوانید برایشان فراهم کنید، اعتماد کنند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات متنی:

همانند تبلیغات بنری، این مدل هم میتواند در سایت‌های دیگر نمایش داده شود تا افراد با کلیک بر آن وارد سایت شما شوند. در این مدل از تبلیغات، کاربر میتواند با خواندن متن، از اصل موضوع تبلیغ شما با خبر شود. چیزی که شاید در تبلیغات بنری باید درباره بنر و محصول و خدمات شما حدس‌زده میشد در این مدل به راحتی بیان میشود.

تبلیغات موبایلی:

از حدود ۴ سال پیش روز به روز به نفراتی که با موبایل به بازدید از سایت‌ها میپردازند اضافه شده است به گونه‌ای که در حال حاضر ترافیک بیشتری از بازدید‌کنندگان سایت‌ها افرادی هستند که با موبایل خود به سایت وارد شده‌اند. پس اهمیت تبلیغات موبایلی در حال حاضر بسیار رشد کرده است که با طراحی اپلیکیشن انجام میشود .

دو حالت پرکاربرد از تبلیغات موبایلی، حالت‌های درون اپلیکیشن و تبلیغات روی صفحات وب است.

تبلیغات درون اپلیکیشن میتواند به طریقه‌های مختلفی انجام گیرد. این روش‌ها میتواند به شکل بنری درون اپلیکیشن یا به شکل تمام صفحه درون اپلیکیشن یا حتی به صورت تبلیغ ویدئویی درون اپلیکیشن اجرا شود. در تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن کاربر تبلیغ شما را مشاهده کرده و در پایان بنر تبلیغاتی شما را مشاهده میکند که با کلیک بر آن میتواند به صفحه فرود شما وارد شود یا عملی که شما تعریف کرده‌اید را اقدام کند.

تبلیغات ویدئویی:

این مدل از تبلیغات روز به روز در حال رشد و گسترش میباشد. همانطور که شاید تا الان دیده باشید سایت‌هایی که خدمات آپلود و دانلود فیلم ارائه میدهند بیشتر به خدمات و تبلیغات ویدئویی روی آورده‌اند. مدل محاسبه تبلیغات ویدئویی بیشتر بر اساس بازدید محاسبه میشود یعنی حالت CPM.

تبلیغات Pop Up:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ورود به یک سایت، پنجره کوچکی به صورت ناخواسته باز میشود که علیرغم اینکه این مورد برخلاف میل بسیاری از کاربران اینترنت میباشد، اما به هر حال جزء روش‌های تبلیغات اینترنتی محسوب میشود.

تبلیغات‌ایمیلی:

این مدل از تبلیغات که به عنوان بازاریابی‌ایمیلی به کار برده میشود جزء موارد محبوب و پر کاربرد این روز‌های اغلب کسب و کار‌ها شده است. شما با گرفتن مجوز از کاربر و بازدید‌کننده سایت و بر اساس زمان‌بندی و استراتژی ارسال محتوا، مطالبی را بر اساس نیاز آن‌ها برایشان ارسال میکنید و این حرکت باعث میشود نفوذ بیشتری در ذهن مخاطب خود داشته باشید و کاری کنید تا مخاطب به مرور زمان به محتوای شما و به برند شما اعتماد کند.

موارد گفته شده در این مقاله کلیات روش‌های تبلیغات اینترنتی بود و سعی کردیم به عناوین و شرح مختصری از این روش‌ها بپردازیم.

در این مقاله به بررسی انواع تبلغات آنلاین پرداختیم در مقالات بعدی سعی میکنیم اطلاعات مفید‌تر و تخصصی‌تری را درباره تک تک روش‌های تبلیغات به شما ارائه دهیم.

 حتما بخوانید

مهارت‌های یک بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *