انکر تکست‌ها بخشی قابل کلیک از یک متن هستند. این عناصر ممکن است عکس، متن و… باشد. لینک‌هایی که شما به انکر تکست‌ها میدهید میتواند مربوط به همان سایت مبدا باشد یا به صفحات و سایت‌های دیگر لینک دهید. اما دقت داشته باشید که اگر برای لینک دهی از لینک سایت‌های دیگر استفاده میکنید از صفحات و سایت‌هایی استفاده نمایید که دارای اعتبار بالایی نزد گوگل هستند. زیرا اگر گوگل ببیند که شما از لینک‌هایی با اعتبار بالا استفاده میکنید اعتبار سایت شما نیز نزد گوگل بالا میرود.

انکر تکست‌ها به صورت آبی رنگ در متن نشان داده میشوند. مثلاً کلمه طراحی سایت در اصفهان یا سئو سایت اصفهان انکرتکست است.

انکر تکست یک روش فوق‌العاده برای افزایش رتبه وب سایت شما میباشد و در سئو و بازدید سایت شما تأثیر بسیار زیادی دارد.

انکر تکست میتواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد اما اگر به طور غلط از آن‌ها استفاده نمایید تأثیر منفی دارد و ممکن باعث پنالتی شدن وب سایت شما توسط گوگل نیز میشود. معمولاً مدیران وب سایت‌ها از کلمات به عنوان انکرتکست استفاده میکنند و  چون کاربر کلمات کلیدی را سرچ میکنند میتواند تأثیر زیادی در سئو داشته باشد. اما این روش همیشه موفق نخواهد بود و بلند مدت میتواند تأثیر منفی داشته باشد. در این مقاله به معرفی انواع انکرتکست‌ها میپردازیم و نحوه استفاده از انکر تکست‌ها را طبق نمودار زیر توضیح خواهیم داد.

انکر تکست نام تجاری:

طبق نمودار بالا حدود ۴۰ درصد از لینک‌های مورد استفاده شما در متن باید مربوط به نام تجاری شما باشد. مثلاً در مورد شرکت ما کلمه رایسان نام تجاری ما میباشد و از آن باید استفاده شود. اما از آن جایی که این مقدار حجم از کلمه رایسان در گوگل سرچ نمیشود تمرکز زیاد روی این عبارت چندان مناسب نیست.

انکر تکست اختصاصی:

انکر تکست اختصاصی کلمات جدیدی هستند که میخواهید در اینترنت مطرح نمایید. برای مثال میتوان به کلمه iphone اشاره کرد که یک کلمه اختصاصی برای شرکت apple میباشد.

انکر تکست عریان:

هنگامی که شما از آدرس لینک به عنوان متن استفاده نمایید یک انکر تکست عریان است. مثلاً Raysan.ir یک انکر تکست عریان است.

انکر تکست نام تجاری و کلمه کلیدی:

نوع دیگری از انکر تکست‌ها استفاده از نام برند به همراه کلمه کلیدی است. مثلاً اگر کلمه کلیدی شما سئو و نام تجاری رایسان باشد. افزایش رتبه سئو در رایسان  و یا طراحی سایت در اصفهان از این نوع انکر تکست‌ها است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *