اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی است . دامنه قدرت اینستاگرام بسیاربالا می باشد و این قدرت تا سالیان سال ادامه خواهد داشت . در حال حاضر هیچ کدام از برنامه های اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام نتوانسته است مخاطب را جذب خود کند . ما در این مقاله قصد داریم ب شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجود را بررسی کنیم .

خصوصیات اینستاگرام:
آنچه اینستاگرام را منحصر به فرد می کند ، ماهیت و طراحی ساده ی باورنکردنی اش است . هیچ دکمه آزار دهنده ، ویژگی های زیادی ، پیوندهای ناقص یا پنجره های مزاحمی در اینستاگرام وجود ندارد .
شناحت برند ، تعامل با محاطب ، ایجاد سرنخ هایی از مخاطب هدف ، بالا بردن فروش ، همگی برای کسی که دنبال رسیدن به اهداف خودش یا کسب و کارش باشد ، در اینستاگرام مهیا شده است .
راحتی استفاده از آن به گونه ای است که کاربران را معتاد به استفاده از آن می کند . اینستاگرام یکی از قدرتمند ترین روش ها برای بیان کردن خود ، ساختن یک اجتماع و گروه و مدیریت اثربخش است . هیچ برنامه ی به اشتراک گذاری عکس دیگری نتوانسته است همانند اینستاگرام عمل کند و دامنه قدرت اینستاگرام به گونه ای است که تا سالیان سال نیز می تواند به همین شکل پیش رود .
حتما بخوانید | معرفی تاریخچه و اهداف شبکه های اجتماعی |
برتری های اینستاگرام :
اینستاگرام به شما امکان می دهد صد در صد فالوئرهایتان را بررسی کنید ، فیس بوک فقط امکان دسترسی به شش درصد را فراهم میکند .
تعامل در اینستاگرام به شدت بالاست . پنجاه و هشت برابر فیس بوک و صد و بیست برابر توییتر .
استفاده از اینستاگرام بسیار راحت است . آن قدر راحت که در منحنی یادگیری قرار نمی گیرد .
در سال 2017 اینستاگرام رشد بیست و سه درصدی داشته است در مقایسه با رشد حدود دودرصدی برای فیسبوک و توییتر که در واقع کاربران خود را از دست داده اند .
توزیع اینستاگرام بین کاربران آیفون و اندروید برابر است .
اینستاگرام در حال حاضر ماهانه بیش از ششصد و پنجاه میلیون کاربر فعال دارد .
پخش زنده در اینستاگرام تا صد و پانزده درصد رشد داشته است ، در مقایسه با کاهش شصت و سه درصدی پخش زنده در فیسبوک .
میانگین سفارش تبلیغات در اینستاگرام شصت و پنج دلار در مقابل فقط پنجاه و پنج دلار در فیسبوک است .
نرخ رشد اینستاگرام به ازای هر اپلیکیشن هوشمند دو برابر می شود .
اینستاگرام در حدف حساب های جعلی یا اسپم خیلی کار آمد است .
میانگین حساب کاربری در اینستاگرام از نظر فالوئر ماهانه تا شانزده درصد رشد پیدا می کند .
این موارد تنها بخشی از برتری های اینستاگرام به عنوان برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بودند.
سعی خواهیم کرد در سلسله مقالات بازاریابی اینستاگرام ، شیوه ی خلق استراتژی خودتان را یاد بگیرید تا بتوانید خود و برندتان را در اینستاگرام معرفی کنید . فعالیت بازاریابی در اینستاگرام به گونه ای است که بایستی به صورت مداوم و پیوسته صورت گیرد و هیچ وقفه ای در آن وجود نداشته باشد .
قبل از این که شما فعالیت بازاریابی خود را در اینستاگرام آغاز کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید :
– چرا دارید فعالیت بازاریابی در اینستاگرام انجام می دهید .
– دقیقا چه اهدافی دارید از نظر تعداد فالوئر ، درآمد و …
– آیا همین الان صاحب برندی هستید که می خواهید تبلیغش کنید .
– آیا حاضرید برای جذابیت بیشتر ، تصاویر جذابی را خلق کنید و برای این تصاویر زمان بگذارید .
– حاضرید چند ماه اول برای اینستاگرام به شدت وقت بگذارید .
محیط اینستاگرام :
ابتدا باید دقیقا بدانید دارید با چه ابزاری کار می کنید یعنی باید محیط ابزار را بشناسید تا بتوانید استفاده ای مفید از آن ببرید .
اینستاگرام در 99/9 درصد موارد موبایلی است . این برنامه در گوشی و وسایل قابل حمل خیلی راحت تر اجرا می شود . با فضای محدودی که اینستاگرام در گوشی دارد نوشته های فروش بلند در آن جایی ندارند چون فضا و زمان کمی برای فهمیده شدن پیام تان دارید .
نکته ی بسیار هم این است که مردم خیلی زود همه ی پست هایشان را روی نیوزفید هایشان بالا و پایین می کنند ، بنابراین جلب توجه فوری آن ها و انتقال ارزش به آن ها درست در لحظه ای که پست اینستاگرامی تان را می بینند بسیار حیاتی ست . به آن 1 درصد از افرادی که پست اینستاگرام شما را در کامپیوتر خود می بینند فعلا توجه نکنید . نسخه دسکتاپ بیشتر برای کنترل برنامه های خارج از نرم افزار اصلی به کار می رود که این نسخه به تازگی عکس دار شده است . هنوز هم نمی توانید از روی نسخه دسکتاپ مطلبی را در حساب اینستاگرام پست کنید .
مهمترین جنبه ی محیط اینستاگرام این است که محیطی است کاملا بصری. هر عکسی که پست می کنید حتما باید کیفیت بالایی داشته باشد . انسان ها طبیعتا موجوداتی بصری هستند به همین دلیل اطلاعات بصری را خیلی سریع تر از بقیه مدل ها پردازش می کنند .
اجتماعات بزرگی در اینستاگرام وجود دارند و شما باید بتوانید با توجه به شرایط خود و جایگاهی که کسب و کار شما دارد ، در آن اجتماعات قرار گیرید .
باید بدانید که گروه های بزرگی از مردم در اینستاگرام تقریبا در هر جایگاهی وجود دارند. شما باید به دنبال آن ها باشید و شیوه ی دسترسی پیدا کردن به آن ها را بفهمید . اگر می خواهید ترافیک بالایی را به صفحه اینستاگرام تان بکشانید و سطح فالوور هایتان را هر چه زودتر توسعه دهید ، درک این نکته مهم است .
شاید این مسائل از نظر شما زیاد پیچیده نباشد . چرا ؟ چون پلتفرم اینستاگرام به طرز خنده داری ساده است . با این حال شما باید روی پیروی و استراتژی های بازاریابی ، با درک کامل از محیط اینستاگرام متمرکز باشید تا بتوانید به شکل کارآمدی از گروه ها و اجتماعات بزرگ که در اینستاگرام هستند استفاده کنید و آن ها را برای جذب ترافیک بیشتر ، بالا بردن سطح فالوئر های خودتان و در نهایت به سود رساندن دائمی به کار ببرید .
هدف ما از توصیح مبانی اینستاگرام ، شفاف کردن استراتژی ها و مبانی اولیه بازاریابی در آن است . در مراحل بعدی طبیعتا باید از ابزارهای موجود در آن به شکل بهینه ای استفاده کنید . اما استفاده از ابزارهای فنی اینستاگرام خود مستلزم یادگیری مبانی اولیه آن است تا شما را به شناخت درست از مبانی هدایت کرده و سپس بدانید هر کدام از این مبانی را میبایستی در کدام بخش از اینستاگرام استفاده کنید .
نکات و قوانینی که ما در تلاشیم در سلسله مقالات بازاریابی در اینستاگرام مطرح کنیم همگی نیاز به گذشت زمان و داشتن حوصله ی زیادی دارد . پس سعی کنید آن ها را درک و بصورت پیوسته به کار گیرید .
حالا که توانسته اید مبانی اولیه ی اینستاگرام را تا حدودی درک کنید در مرحله بعدی باید به سراغ ساخت اکانت یا پروفایل خود بروید .
در مقاله بعدی نکات بسیار مهمی را در رابطه با ساخت اکانت پروفایل اینستاگرام مطرح می کنیم .
حتما بخوانید | تعریف شبکه های اجتماعی |
بدون دیدگاه