اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی است. دامنه قدرت اینستاگرام بسیاربالا میباشد و این قدرت تا سالیان سال ادامه خواهد داشت. در حال حاضر هیچ کدام از برنامه‌های اشتراک‌گذاری عکس مانند اینستاگرام نتوانسته است مخاطب را جذب خود کند. ما در این مقاله قصد داریم ب شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود را بررسی کنیم.

خصوصیات اینستاگرام:

آنچه اینستاگرام را منحصر به فرد میکند، ماهیت و طراحی ساده‌ی باورنکردنی‌اش است. هیچ دکمه آزار دهنده، ویژگی‌های زیادی، پیوند‌های ناقص یا پنجره‌های مزاحمی در اینستاگرام وجود ندارد.

شناحت برند، تعامل با محاطب، ایجاد سرنخ‌هایی از مخاطب هدف، بالا بردن فروش، همگی برای کسی که دنبال رسیدن به اهداف خودش یا کسب و کارش باشد، در اینستاگرام مهیا شده است.

راحتی استفاده از آن به گونه‌ای است که کاربران را معتاد به استفاده از آن میکند. اینستاگرام یکی از قدرتمند‌ترین روش‌ها برای بیان کردن خود، ساختن یک اجتماع و گروه و مدیریت اثربخش است. هیچ برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری عکس دیگری نتوانسته است همانند اینستاگرام عمل کند و دامنه قدرت اینستاگرام به گونه‌ای است که تا سالیان سال نیز میتواند به همین شکل پیش رود.

برتری‌های اینستاگرام:

اینستاگرام به شما امکان میدهد صد در صد فالوئر‌هایتان را بررسی کنید، فیس بوک فقط امکان دسترسی به شش درصد را فراهم میکند.

تعامل در اینستاگرام به شدت بالاست. پنجاه و هشت برابر فیس بوک و صد و بیست برابر توییتر.

استفاده از اینستاگرام بسیار راحت است. آن قدر راحت که در منحنی یادگیری قرار نمیگیرد.

در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام رشد بیست و سه درصدی داشته است در مقایسه با رشد حدود دودرصدی برای فیسبوک و توییتر که در واقع کاربران خود را از دست داده‌اند.

توزیع اینستاگرام بین کاربران آیفون و اندروید برابر است.

اینستاگرام در حال حاضر ماهانه بیش از ششصد و پنجاه میلیون کاربر فعال دارد.

پخش زنده در اینستاگرام تا صد و پانزده درصد رشد داشته است، در مقایسه با کاهش شصت و سه درصدی پخش زنده در فیسبوک.

میانگین سفارش تبلیغات در اینستاگرام شصت و پنج دلار در مقابل فقط پنجاه و پنج دلار در فیسبوک است.

نرخ رشد اینستاگرام به ازای هر اپلیکیشن هوشمند دو برابر میشود.

اینستاگرام در حدف حساب‌های جعلی یا اسپم خیلی کار آمد است.

میانگین حساب کاربری در اینستاگرام از نظر فالوئر ماهانه تا شانزده درصد رشد پیدا میکند.

این موارد تنها بخشی از برتری‌های اینستاگرام به عنوان برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بودند.

سعی خواهیم کرد در سلسله مقالات بازاریابی اینستاگرام، شیوه‌ی خلق استراتژی خودتان را یاد بگیرید تا بتوانید خود و برندتان را در اینستاگرام معرفی کنید.   فعالیت بازاریابی در اینستاگرام به گونه‌ای است که بایستی به صورت مداوم و پیوسته صورت گیرد و هیچ وقفه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

برتری های اینستاگرام

قبل از این که شما فعالیت بازاریابی خود را در اینستاگرام آغاز کنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • چرا دارید فعالیت بازاریابی در اینستاگرام انجام میدهید.
  • دقیقاً چه اهدافی دارید از نظر تعداد فالوئر، درآمد و…
  • آیا همین الان صاحب برندی هستید که میخواهید تبلیغش کنید.
  • آیا حاضرید برای جذابیت بیشتر، تصاویر جذابی را خلق کنید و برای این تصاویر زمان بگذارید.
  • حاضرید چند ماه اول برای اینستاگرام به شدت وقت بگذارید.

بازاریابی در اینستاگرام

محیط اینستاگرام:

ابتدا باید دقیقاً بدانید دارید با چه ابزاری کار میکنید یعنی باید محیط ابزار را بشناسید تا بتوانید استفاده‌ای مفید از آن ببرید.
اینستاگرام در ۹۹/۹ درصد موارد موبایلی است. این برنامه در گوشی و وسایل قابل حمل خیلی راحت‌تر اجرا میشود. با فضای محدودی که اینستاگرام در گوشی دارد نوشته‌های فروش بلند در آن جایی ندارند چون فضا و زمان کمی برای فهمیده شدن پیام‌تان دارید.

نکته‌ی بسیار هم این است که مردم خیلی زود همه‌ی پست‌هایشان را روی نیوزفید‌هایشان بالا و پایین میکنند، بنابراین جلب توجه فوری آن‌ها و انتقال ارزش به آن‌ها درست در لحظه‌ای که پست اینستاگرامی‌تان را می‌بینند بسیار حیاتی ست. به آن ۱ درصد از افرادی که پست اینستاگرام شما را در کامپیوتر خود میبینند فعلا توجه نکنید. نسخه دسکتاپ بیشتر برای کنترل برنامه‌های خارج از نرم‌افزار اصلی به کار میرود که این نسخه به تازگی عکس دار شده است. هنوز هم نمیتوانید از روی نسخه دسکتاپ مطلبی را در حساب اینستاگرام پست کنید.

مهمترین جنبه‌ی محیط اینستاگرام این است که محیطی است کاملاً بصری. هر عکسی که پست میکنید حتماً باید کیفیت بالایی داشته باشد. انسان‌ها طبیعتا موجوداتی بصری هستند به همین دلیل اطلاعات بصری را خیلی سریع‌تر از بقیه مدل‌ها پردازش میکنند.

اجتماعات بزرگی در اینستاگرام وجود دارند و شما باید بتوانید با توجه به شرایط خود و جایگاهی که کسب و کار شما دارد، در آن اجتماعات قرار گیرید.

باید بدانید که گروه‌های بزرگی از مردم در اینستاگرام تقریباً در هر جایگاهی وجود دارند. شما باید به دنبال آن‌ها باشید و شیوه‌ی دسترسی پیدا کردن به آن‌ها را بفهمید. اگر میخواهید ترافیک بالایی را به صفحه اینستاگرام‌تان بکشانید و سطح فالوور‌هایتان را هر چه زودتر توسعه دهید، درک این نکته مهم است.

شاید این مسائل از نظر شما زیاد پیچیده نباشد. چرا؟ چون پلتفرم اینستاگرام به طرز خنده داری ساده است. با این حال شما باید روی پیروی و استراتژی‌های بازاریابی، با درک کامل از محیط اینستاگرام متمرکز باشید تا بتوانید به شکل کارآمدی از گروه‌ها و اجتماعات بزرگ که در اینستاگرام هستند استفاده کنید  و آن‌ها را برای جذب ترافیک بیشتر، بالا بردن سطح فالوئر‌های خودتان و در نهایت به سود رساندن دائمی به کار ببرید.
هدف ما از توصیح مبانی اینستاگرام، شفاف کردن استراتژی ها  و مبانی اولیه بازاریابی در آن است. در مراحل بعدی طبیعتا باید از ابزار‌های موجود در آن به شکل بهینه‌ای استفاده کنید. اما استفاده از ابزار‌های فنی اینستاگرام خود مستلزم یادگیری مبانی اولیه آن است تا شما را به شناخت درست از مبانی هدایت کرده و سپس بدانید هر کدام از این مبانی را میبایستی در کدام بخش از اینستاگرام استفاده کنید.

نکات و قوانینی که ما در تلاشیم در سلسله مقالات بازاریابی در اینستاگرام مطرح کنیم همگی نیاز به گذشت زمان و داشتن حوصله‌ی زیادی دارد. پس سعی کنید آن‌ها را درک و بصورت پیوسته به کار گیرید.

حالا که توانسته‌اید مبانی اولیه‌ی اینستاگرام را تا حدودی درک کنید در مرحله بعدی باید به سراغ ساخت اکانت یا پروفایل خود بروید.

در مقاله بعدی نکات بسیار مهمی را در رابطه با ساخت اکانت پروفایل اینستاگرام مطرح میکنیم.

 حتما بخوانید

    تعریف شبکه های اجتماعی

در مقاله قبلی به طور کامل به بررسی شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارتین شبکه‌های اجتماعی پرداختیم در این مقاله شمار را با تکنیک‌ها و اصول مهم در بازایابی اینستاگرام و مهم‌ترین عوامل در انتخاب نام برای پیج اینستاگرام آشنا میکنیم. ‌امیدواریم بتوانیم گام مفیدی برای شما در راستای آموزش بازاریابی در اینستاگرام برداریم.

بازاریابی در اینستاگرام

انتخاب نام پروفایل در اینستاگرام:

میخواهیم به آموزش ساختن پروفایل مناسب برای اینستاگرام بپردازیم.

ایجاد حساب اینستاگرام خیلی راحت است و نباید زمان زیادی از شما بگیرد. میتوانید پروفایلتان را با این جزئیات بسازید:

ایجاد حساب اینستاگرام

اسم کامل:

این اسم برند یا کسب و کار شماست که املای کاملی دارد.

نام کاربری:

بعد از پر کردن قسمت بالا، پیشنهاد خودکاری برای نام کاربری‌تان دریافت میکنید. نام کاربری از نام کامل جداست.

رمز عبور:

مطمئن شوید که رمز مطمئنی را انتخاب میکنید که به خاطر سپردنش راحت است.

عکس:

از لوگوی برندتان استفاده کنید یا اگر صفحه شخصی ست، از یکی از عکس‌های خودتان استفاده کنید.

نام صفحه‌ی اینستاگرام شما:

مردم صفحه‌ی اینستاگرامتان را به این نام صدا میزنند. نام اینستاگرام شما میتواند شبیه به نام وب سایت شما باشد. انتخاب نام شما باید متناسب با نوع فعالیت شما باشد. اگر مردم محتوایی را ببینند که با نام شما همخوانی نداشته باشد سر درگم خواهند شد. چندین نکته را برای انتخاب نام مناسب در اینستاگرام باید در نظر بگیرید:

تلفظ:

گفتن اسم‌تان باید راحت باشد. هیچ بخش از اسم‌تان نباید گیج‌کننده به نظر برسد.

منحصر به فرد:

مشخص است که از نامی نمیتوانید استفاده کنید که قبلاً شخص دیگری از آن استفاده کرده است. در ضمن نباید نام شما شبیه کسب و کار‌های دیگر باشد که اشتباهی رخ دهد.

نقطه‌ها و زیرخط‌ها:

شاید مجبور شوید از این علائم برای نام خودتان استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از این علائم استفاده نکنید. این علائم را نیز به صورت ترکیبی به کار نبرید. این را بدانید که در صورت به کار بردن این علائم، جستجوی صفحه شما برای کاربران سخت خواهد شد.

طول نام:

نام کاربری نباید زیاد طولانی باشد. نام کاربری و نام کامل هیچ وقت نباید جدا از هم باشند. همه‌ی این‌ها باعث سردرگمی کاربران خواهد شد چون متوجه نخواهند شد صفحه‌ی شما درباره چه موضوعی هست.

اسامی پر طرفدار:

سعی کنید این اسامی را داخل نام خود به کار نبرد. پیج‌های بسیار زیادی با این اسامی پر طرفدار ( همچون موفقیت، میلیاردر و… ) وجود دارد که باعث میشود جستجوی شما در بین آن‌ها سخت شود. سعی کنید منحصر به فرد باشید تا جستجوی شما راحت‌تر باشد.

اسامی پر طرفدار برای حساب اینستاگرام

مرتبط بودن:

همانگونه که گفتیم باید اسم و محتوای صفحه‌تان با هم مرتبط باشند. از واژه‌ی کلیدی جایگاه خودتان در بخش اول اسم استفاده کنید نه بخش‌های میانی و آخر. سعی کنید به ذهن کسی که دنبال شما میخواهد بگردد وارد شوید. حدس بزنید اگر کسی قرار است شما را جستجو کند اولین کلمه‌ای که در اینستاگرام سرچ میکند چه خواهد بود؟ کلمه کلیدی. این یک روش ساده برای بهینه‌سازی موتور جستجو در اینستاگرام است.

شبیه وب سایتتان:

اگر هنوز وب سایت ندارید سعی کنید دامنه‌ای هماهنگ با نام انتخابی خود در اینستاگرام نیز راه‌اندازی کنید. اگر الان وب سایت یا نام دامنه‌ای ندارید میتوانید از آدرس جی میل برای این کار موقتاً استفاده کنید. برای تکمیل شدن راه‌های ارتباطی برند خود سعی کنید در روند رشد برند حتماً سایت خود را نیز راه‌اندازی کنید تا بتوانید در سطح وسیع‌تری برند‌سازی خود را انجام دهید. اگر وب سایت داشته باشید میتوانید با قرار دادن در بیو پیج خود، تعداد ورودی سایت خود را بالا ببرید.

امن در چندین پلتفرم:

این موضوع در در مورد کسانی که میخواهند در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی چندگانه ( مثل توییتر، فیسبوک و… ) فعالیت داشته باشند، اهمیت دارد. تنها موردی که مطرح است این است که سعی کنید حساب شخصی شبکه اجتماعی خود را با حساب کسب و کار خود که قرار است برای کاربران تأثیر‌گذار باشد جدا کنید. اگر افراد به جای محتوایی که قرار است از شما ببینند، دائم عکس‌های شخصی و سلفی شما را ببینند، کم کم فالوئر‌هایتان را از دست خواهید داد.

موضوع انتخاب نام برای پیج شخصی خود یا برای کسب و کار خود، با یکدیگر بسیار متفاوت است.

رایج‌ترین انواع حساب‌های اینستاگرامی:

شخصی:

حساب شخصی، حسابی است که مردم نکات مهم و لحظات هیجان‌انگیز زندگی شخصی خود را در آن قرار میدهند. در اینجا میتوانید نامی انتخاب کنید که حول شخصیت خودتان و اتفاقات زندگی شما باشد.

کسب و کار:

در صفحه کسب وکار معمولاً مطالب مربوط به خدمات و محصولات، پست میشود. به این‌امید که مردم آن‌ها را کشف کرده و شما به مشتری و ارباب رجوع جدیدی برسید.

صفحه‌ی جایگاه:

با عنوان صفحه‌ی اشتیاق نیز شناخته میشود. نکته کلیدی در اینجا، ساختن نامی قابل شناخته شدن است که مردم بتوانند از طریق آن فقط با برند شما ارتباط برقرار کنند. شما اسمی را انتخاب میکنید که نشاندهنده‌ی جایگاه شماست و معنا و منفعتی را بیان میکند. مردم با دیدن آن اسم، بلافاصله با شما ارتباط برقرار میکنند.

نکته‌ای که باید متذکر شویم این است که اگر قصد درآمدزایی کوتاه مدت در اینستاگرام را دارید، لازم است اسمی را انتخاب کنید که به یکی از جایگاه‌های سودآور ربط داشته باشد. چند نمونه از جایگاه‌های اینستاگرام عبارتند از:

انگیزشی، الهام بخش، موفقیت، پیشرفت شخصی، کسب و کار، کار آفرینی، مسافرت، سبک زندگی، حیوانات خانگی، امور مالی

هر جایگاه مزایا و معایب خودش را دارد و بهتر است جایگاهی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با شما داشته باشد.

اگر میبینید جایگاهی مخاطبان بسیار زیادی دارد و شما نیز میتوانید فعالیتی در آن راستا داشته باشید، بهتر است سختی‌های آن را تحمل کنید چون احتمال درآمد زایی شما را بالا میبرد.

محدودیت‌های نام‌گذاری را حتماً مورد توجه قرار دهید. چون بعداً تغییر نام به هر علت، میتواند ضربه‌های بدی به صفحه شما وارد کند چون مردم گمان میکنند فرد جدیدی مدیریت پیج را بر عهده دارد.

یادتان باشد همیشه میتوانید از اسم کلی صفحه‌تان برای خلق برند استفاده کنید و بعد وقتی افراد اصطلاحاتی شبیه به جایگاه شما را جستجو کنند، نام کاربری شما بیشتر در جستجو‌ها دیده خواهد شد. مردم میخواهند اسم شما را ببینند و در مورد خودتان و برند و کسب وکارتان فکر کنند.

 حتما بخوانید

معرفی تاریخچه و اهداف شبکه های اجتماعی

در صحبت‌های قبل گفتیم که اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی میباشد و از قدرت بسیار بالایی برخورداراست. همچنین با اصول اولیه انختاب نام برای پروفایل اینستاگرام و روش‌های اصولی بازاریابی اینستاگرام آشنا شدید در این قسمت در ادامه بحث‌های بازاریابی اینستاگرام به بررسی عوامل مؤثر در ساخت اکانت مناسب و اجزای تشکیل دهنده اکانت میپردازیم.

پروفایل اینستاگرام

لوگوی اینستاگرام شما:

لوگوی اینستاگرام شما در حکم تصویر کوچکی از اکانت شماست که میتواند تأثیر بزرگی در نفوذ شما داشته باشد. اولین چیزی که افراد در بازدید از صفحه شما با آن برخورد میکنند محتویات شما نیست بلکه لوگوی شماست. لوگوی شما تصویر پروفایل شماست که نشان دهنده‌ی شما و برندتان است. ارتباط بصری‌ای که قرار است شما با بازدید‌کنندگان خود به دست‌آورید با لوگوی شما شروع میشود.

یکی از اصول بسیار مهم در اینستاگرام این است که شما باید درک خوبی از تصاویر در دستگاه‌های مختلف سخت‌افزاری داشته باشید. این یعنی چه؟ یعنی شما باید بدانید که فرضا افراد تصویر بزرگی از لوگوی شما در موبایل یا تبلت خود را نمیبینند  بلکه آن‌ها در نیوز فید خود مطالب و پست‌ها را به بالا میبرند و از کنار لوگو‌ها عبور پیدا میکنند. در این حال لوگوی شما کوچک نمایش داده میشود مگر اینکه مستقیماً به صفحه شما بیایند و لوگوی شما را مشاهده کنند. یک لوگوی قدرتمند میتواند در نیوز فید مخاطبان شما جذب بیشتری از آن‌ها را برای شما داشته باشد تا اینکه آن‌ها با گذشتن از کنار لوگوی شما توجهی به آن نداشته باشند.

همچنین زمانی که شما در پست‌های مخاطبان خود نظر میدهید یا حتی آن‌ها را لایک میکنید و یا جواب مخاطبان خود را در پست‌ها میدهید، این لوگوی شماست که با جذاب بودن میتواند پل ارتباطی بین برند شما و آن‌ها را ایجاد کند و به عنوان یک نوتیفیکیشن ذهن مخاطبان را جذب خود کند. پس این لوگوی شماست که میتواند به عنوان یک نوتیفیکیشن در نیوز فید و قسمت‌های مختلف اینستاگرام، مورد توجه قرار گیرد و به صورت دائمی در ذهن مخاطبان جای گیرد.

دو مرحله‌ی کلی که شما باید برای لوگوی خود داشته باشید را توضیح میدهیم:

برجسته باشید:

لوگوی شما باید به چشم بیاید چرا که گوشه سمت چپ هر مطلبی که شما میگذارید لوگوی شما نمایش داده خواهد شد. یکی از راه‌های برجسته بودن، استفاده از زمینه سفید رنگ یا تیره و قرار دادن لوگو با رنگ مخالف در آن است.

به عنوان مثال شما میبینید که مردم چگونه برند اپل را در ذهن خود شناسایی میکنند. آن‌ها با دیدن لوگوی اپل حتی نیازی به خواندن بیشتر در باره برند آن ندارند. این همان شناخت آنی و لحظه‌ای است که میخواهید با لوگوی خود به دست‌آورید.

ساده باشید:

به بزرگ‌ترین و تأثیر گذارترین صفحات اینستاگرام نگاه کنید. چیزی که خواهید دید این است که لوگوی آن‌ها ساده ولی مرتبط است. هیچ نیازی نیست به جزییات و ریزه کاری‌های لوگوی خود توجه کنید، چرا که کاربران توجهی به جزییات لوگوی شما ندارند. کسب و کار‌های مختلفی را در اینستاگرام میبینید که خیلی ساده لوگوی خود را طراحی کرده‌اند که شاید به نظر شما پیش پا افتاده بیاید اما اصلاً اینجور نیست و همیشه جواب میدهد.

ساده بودن در اینستاگرام

کسب و کار:

در این مورد شما لوگویی را میخواهید که به سادگی کسب و کار شما را معرفی کند و هیچ قسمت پیچیده دیگری نداشته باشد. روی لوگی فعلی خود تمرکز کنید و اگر پیچیدگی دارد آن را تا حد ممکن ساده کنید.

شخصی‌سازی شده:

به دنبال یک تصویر سرگرم‌کننده و حرفه‌ای باشید که واقعاً شخصیت واقعی‌تان را نمایش میدهد. احتمالاً باید چند تا عکس بگیرید تا به عکس مطلوب برسید. پس برایش وقت بگذارید.

تا این جا سعی کردیم توضیحاتی در مورد لوگو به عنوان پل اول ارتباط شما با مخاطبان، داشته باشینم. در ادامه به توضیح ساخت بیو یا پروفایل میپردازیم.

ساخت بیو یا پروفایل جذاب:

افراد بعد از دیدن لوگوی شما، نگاهی به بیو یا پروفایل شما میاندازند. پروفایل متنی است که درست زیر لوگوی شما در صفحه‌تان قرار گرفته است. نوشته‌های طولانی برای فروش، جایی در پروفایل ندارند و اغلب باعث دوری مخاطبان از شما خواهند شد.

برای داشتن یک پروفایل مناسب باید نکات زیر را رعایت کنید:

نکات تیک خورده:

نکات تیک خورده‌ی مشخص باید در پروفایل شما دیده شوند و عبارت‌های آن بیشتر از یک خط را اشغال نکنند. بیو باید ساده و موجز باشد.

مختصر:

چون هر بار فقط روی یک خط تمرکز دارید انتخابی ندارید مگر اینکه همه چیز را تا حد ممکن ساده نگه دارید. با این روش هیچ سردرگمی‌ای در مورد پروفایل شما به وجود نخواهد آمد. بیو باید شفاف و محتوایی آسان داشته باشد. بیوی شما قسمت‌های مختلفی دارد که آن را تقسیم‌بندی میکنیم.

درست زیر لوگوی شما اسم پروفایل قرار میگیرد که از اسم واقعی مجزا است. میتوانید خیلی ساده اسم صفحه را مجدد تکرار کنید.

در خط پایین میتوانید یک پیام بازاریابی پرکاربرد داشته باشید. حال هسته‌ی اصلی پروفایل شما شروع میشود که هر خط در اینجا بسیار نقش مهمی دارد.

اولین خط باید در مورد چرایی شما باشد. چرا این برند را خلق کرده‌اید. باید حس کنجکاوی و علاقه‌ی فالوئر‌های احتمالی را که از صفحه‌تان دیدن میکنند را بر انگیزید.

در مرحله بعدی روی چیستی خودتان تمرکز کنید. یعنی چه؟ دو مرحله دارد: کاری که انجام میدهید چیست؟ و کاری را که میخواهید مردم انجام بدهند چیست؟ مثلاً اگر کالا یا خدماتی را معرفی میکنید باید خیلی صریح و رک آن را بیان کنید. پروفایل شما یک جای عالی برای جذب مردم به لینک کالای شماست (البته اگر وب سایتی برای این کار راه‌اندازی کرده باشید). از این راه خیلی راحت میتوانید محصول یا خدماتتان را به پول تبدیل کنید. اگر می‌خواهید ترافیک فروش به سمت سایت خود را جذب کنید باید خیلی خوب در مورد ساختار بیو و پروفایل خود توجه داشته باشید.

روش پست کردن لینک در بیو بسیار مهم است. مردم باید بدانند دقیقاً به جایی لینک داده میشوند که در مورد آن توضیح داده‌اید. میتوانید از لینکتان برای به دست آوردن سرنخ‌های فروش و یا ساخت فهرست های‌ایمیل استفاده کنید.

روش پست کردن لینک در بیو

حداکثر تعداد خطوط در بیو:

بیو را در چهار خط یا کمتر حفظ کنید مگر اینکه مجبور باشید. اگر لینکی در بیو دارید باید با لینک وب سایت کالا یا خدماتی که تبلیغ میکنید هماهنگ باشد.

اطلاعات تماس را پایین پروفایل قرار دهید. یک راه تماس مستقسم با فالوئر‌هایتان در اختیار آن‌ها بگذارید. این یک روش عالی برای برقراری روابط و فروش بلند مدت است. اگر میخواهید از طریق‌ایمیل با شما تماس گرفته شود، ‌ایمیل‌تان را در فهرست قرار دهید.

تا اینجا سعی بر آن بود که نکات مهمی را که باید در تهیه پروفایل رعایت کنید، اشاره کرده باشیم.

اینستاگرام یکی از قدرتمند‌ترین شبکه‌های اجتماعی میباشد. این شبکه اجتماعی در حال حاضر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است ما در سه مقاله قبلی مربوط به بازاریابی در اینستاگرام به طور مفصل در مورد شبکه اجتماعی‌اینستاگرام، عوامل مؤثر در انتخاب نام و عوامل مؤثر در ساخت اکانت صحبت کردیم و در این مقاله به طور کامل به بررسی بحث الگوبرداری که یکی از مهم‌ترین مفاهیم در تمام صنعت‌ها میباشد خواهیم پرداخت. شما بعد از خواندن این مقاله میتوانید الگوی مناسب را برای پیج اینستاگرام خود انختاب نمایید و به درشد محسوسی برسید. در این قسمت از توضیحات بازاریابی در اینستاگرام قصد داریم به مفهوم الگو‌برداری در اینستاگرام بپردازیم.

الگوبرداری در اینستاگرام

الگو‌برداری در اینستاگرام:

یکی از مفاهیمی که در تمام صنعت‌های مختلف میتواند برای شما مثبت و مفید باشد بحث الگو‌برداری است. همانطور که آنتونی رابینز یکی از مربیان مشهور مهارت‌های فردی میگوید برای رسیدن به سطوح مناسبی از موفقی میبایستی از نمونه‌های موفق الگو‌برداری کنید تا هر گونه فعالیت‌های اضافی و بی‌هدف را جلوگیری کنید. در بازاریابی اینستاگرم نیز شما میتوانید با این فرمول به نقاط خوبی از درآمد زایی برسید.

وقتی میخواهید شروع به ساختن صفحه‌ی اینستاگرام خود کنید به صفحات موفقی که در جایگاه شما و در صنعت شما وجود دارند دقت کنید. تمام اجزای صفحه‌ی آن‌ها را کاملاً زیر نظر بگیرید. برخی اجزایی را که شما باید آن‌ها مورد بررسی قرار دهید را توضیح میدهیم.

محتوا:

صفحات خوب و موفق همیشه و به صورت مرتب محتوای حیرت‌انگیز ارائه میدهند. محتوا برای آن‌ها به عنوان عامل اصلی ساختن برند قدرتمند و ماندن در ذهن مردم میباشد.

تولید محتوا

نام:

اسم آن‌ها، مزیت آن‌ها را نشان میدهد. وقتی اسم آن‌ها را میخوانید روشن است که یک نوع مزیت یا نتیجه، از فالو کردن آن‌ها به دست میآورید. اسامی آن‌ها قابل شناسایی میباشد و در جایگاهی که صفحه‌ها دائم و هر روز ایجاد میشوند، برجسته هستند.

لوگو:

اگر دقت کنید خواهید دید که صفحات موفق، لوگو‌های بسیار واضحی دارند. لوگو‌های تایپ شدنی بسیار واضح هستند و در اولین نگاه بلافاصله به چشم میآیند. هر کدام از آن‌ها از زمینه‌ای ساده و تضاد‌های رنگی خوبی استفاده کرده‌اند. زمانی که افراد نیوز فید خود را بالا و پایین میکنند این تضاد رنگی باعث میشود واقعاً به چشم بیاید.

پروفایل/بیو:

هر کدام از این صفحات موفق پیام کوتاه ولی قدرتمند با نکات تیک خورده‌ای کاملاً روشن دارند که از طریق فراخوان به انجام دادن یک کار از سوی فالوئر‌ها، شما را به لینک‌شان در بیو هدایت میکنند. اغلب از واژه‌ی “رایگان” در بیو و پروفایل خودشان استفاده میکنند. این واژه برای بیشتر کردن ترافیک وب سایت و قیف فروش شما به شدت میتواند تأثیر‌گذار باشد.

عوامل بالا، عواملی بودند که شما باید در تکنیک الگو‌برداری حتماً آن‌ها را مد نظر قرار دهید. حال میخواهیم به مواردی بپردازیم که میتوان آن‌ها را به عنوان تکنیک‌های روان شناختی جهت جذب هر چه بیشتر فالوئر‌هایتان به کار ببرید.

همه چیز در صفحه شما باید جوری متناسب و بهینه شود که مردم خیلی راحت و سریع، آن‌ها را روی تلفن خود متوجه شوند. هیچ چیز بیشتر از محتوایی که پست میکنید، در رشد طبیعی شما در اینستاگرام نقش نخواهد داشت.

در وب سایت قبل از اینکه کاربر تصمیم بگیرد که در صفحه سایت شما بماند یا ضربدر بزند، ۳ تا ۵ ثانیه فرصت دارید تا تأثیر اولیه خود را بر روی ذهن او بگذارید. تأثیر اولیه از هر چیزی مهم‌تر است. با عکس اینستاگرام در بهترین حالت یک ثانیه وقت دارید تا این تأثیر را روی کاربر بگذارید.

به میانگین کاربران که نیوزفیدشان را چک میکنند فکر کنید. کاربران زیادی هستند که صد‌ها نفر را فالو میکنند. وقا پردازش یک به یک صد‌ها نفر را ندارند. با سرعت بالا عکس‌ها را پایین و بالا میکنند تا وقتی که یک عکس چشمگیر یا مرتبط با خودشان پیدا کنند. بازاریابی شما در اینستاگرام باید کاملاً ساده و واضح باشد. مردم همیشه کسانی را دنبال میکنند که چیزی جز ارزش ارائه نداده‌اند و استراتژی کلی شما در اینستاگرام باید بر اساس این حقیقت حیاتی باشد.

همان طور که جامعه‌ی فالوئر‌های وفادارتان را میسازید، یاد خواهید گرفت که دقیقاً چه میخواهند و چگونه و چه وقت، آن چه را که میخواهند، به آن‌ها بدهید. لازم نیست بنشینید و سخت فکر کنید چون اعداد خودشان حرف خواهند زد.

پروفایل اینستاگرام

باید مشخص باشید:

به خاطر اندازه‌ی پلتفرم اینستاگرام، نمیتوانید همه چیز برای همه کس باشید. چه کسب و کار داشته باشید چه برند، لازم است تصمیم بگیرید قرار است چه چیزی باشید و چه کسانی را میخواهید هدف بگیرید. این کلید ارائه‌ی دائمی محتوای با کیفیت به فالوئر‌هایی ست که شما با این محتوا به ارزش زندگیشان اضافه میکنید. حتماً برای تحقیق در مورد جامعه‌ی هدفتان وقت بگذارید. با این حال جزییات را فدای کلیات نکنید. باید بدانید که عموم مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند. محتوایی را پست کنید که مردم با آن تعامل کنند. این یعنی محتوایی که آن‌ها در موردش نظر میدهند، لایک میکنند و با دوستان و فالوئر‌هایشان به اشتراک میگذارند. باید محتوایی ارائه دهید که به بازار جایگاهی که انتخاب کرده‌اید، جواب بدهد و طیف گسترده‌تری از مردم به همان جایگاه علاقه‌مند باشند.

شما نه تنها باید بدانید چه چیزی پست کنید، که باید بدانید چه چیزی را پست نکنید. فالوئر‌هایتان را در آگهی غرق نکنید. بزرگترین اشتباه این است که شما صفحه‌ی خود را به یک بیلبورد تبلیغاتی تبدیل کنید. فالوئر‌های شما افراد واقعی هستند. آن‌ها قبل از اینکه سعی کنید چیزی به آن‌ها بفروشید، محتوا و ارزش مجانی میخواهند. برای همین توجه به این نکته مهم است که آن صفحه‌ای را که روزی بسیار برای نفرات مفید و با ارزش بوده، به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل نکنید.

ثابت قدم باشید:

فالوئر‌هایتان هر روز در اینستاگرام خواهند بود و انتظار دارند شما هم مرتب محتوا ارائه دهید. اگر کم کاری کنید و چند روزی پست نگذارید، نرخ تعامل‌تان به شکل تصاعدی افت خواهد کرد. مردم خیلی زود فراموش‌تان خواهند کرد و برندتان ارزش زیادی نخواهد داشت. بعد از چنین اتفاقی، ده برابر کار بیشتر احتیاج است تا از آن شیب بالا بروید و به جای قبلی‌تان برگردید. بنابراین مطمئن شوید که ثابت قدم میمانید. تعامل فعال و پست‌گذاری مرتب، کلید ساختن فالوئر‌های فعال و رو به رشد است.

تصاویر – تصاویر – تصاویر:

یادتان باشد که اینستاگرام، پلتفرمی کاملاً بصری ست. از این جهت باید در هر پستی که میگذارید، از عکس‌های با کیفیت استفاده میکنید. تصاویر باید شفاف، با وضوح بالا و تفکیک‌پذیری رنگی بالا باشند.

از تنوع برای جذب فالوئر‌های جدید استفاده کنید:

یکی از اشتباهات رایج کاربران جدید، پست‌گذاری یک نوع محتوا در هر روز است. فالوئر‌هایتان خیلی زود خسته میشوند و حتی شاید آنفالوتان کنند. سعی کنید همیشه حداقل سه تا چهار سبک مختلف برای پست‌گذاری داشته باشید. استراتژی شما باید بدین شکل باشد که تم خاصی برای صفحه خود داشته باشید.

حالا بعد از انتخاب نام و الگوی مناسب برای پیج زمان آن رسیده تا محتوا مناسب برای پیج خود ایجاد کنید. در این قسمت از مقاله بازاریابی اینترنتی شما را با اصول مهم درانختاب و ایجاد محتوا و پست مناسب آشنا میکنیم تا بتوانید با ایجاد خلق تصاویر و پست‌های مناسب فاولور‌های خود را افزایش دهید و باعث ماندگاری مخاطب در پیج خود شوید.

ایجاد پست اینستاگرام

خلق پست‌های مناسب اینستاگرام:

در صحبت‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که پست‌گذاری مداوم و منظم از مهمترین عوامل زیربنایی برای استراتژی خلق محتوای شما میباشد.

واقعیت این است که خلق یک پست عالی که بتواند نرخ تعامل شما با مشتریانتان را بالا ببرد و ارتباط مداومی را برای شما ایجاد کند، نباید بیشتر از چند دقیقه زمان ببرد.

این فرآیند را، خلق محتوای کارآمد مینامیم. نیازی نیست بیشتر از حد لازم برای محتوای خود وقت بگذارید کافیست محتوای خود را تا حد امکان کارآمد و مفید تولید کنید. وقتی صفحه شما گسترده شود و مجبور شوید پست‌های بیشتری را بگذارید، باید بتوانید در حداقل زمان این فرآیند را انجام دهید.

سه نرم‌افزار وجود دارد که برای این کار میتواند به شما کمک کند تا بتوانید در طول چند دقیقه پست‌های مناسبی را ایجاد کنید.

برنامه اول وردسواگ Wordswag است. یکی از برنامه‌های رایگان موبایل که میتوانید آن را روی گوشی موبایل خود دانلود کنید. میتوانید تصویر زمینه‌ای با شفافیت بالا داشته باشید و متن دلخواه خود را روی آن نمایش دهید. اگر لوگوی مناسبی برای خود دارید نیز میتوانیددر آن اضافه کنید.

برنامه بعدی ادوب پست Adobe post است. این برنامه طراحی سنگین‌تری دارد و با قالب‌های از قبل بارگذاری شده‌ای همراه است که میتوانید به متن‌تان اضافه کنید. این برنامه منعطف‌تر است ولی اگر میخواهید تمام امکانات آن را یاد بگیرید، یادگیری‌اش کمی سخت‌تر است.

آخرین برنامه فونتو Phonto است. میتوانید عکس بگیرید و قبل از پست گذاشتن، ویژگی‌های متعددش را اصلاح کنید. وضوح، نو، اشباع رنگ و… میتوانید با این تنظیمات بازی کنید تا به تصویر مورد نظر خود برسید.

اگر برند شخصی دارید عکس‌هایتان را کاملاً شخصی نگه دارید. زندگی شخصی، زندگی شخصی کاری، همه چیز باید روی فعالیت‌های روزانه‌تان متمرکز باشد.

فعالیت های روزانه در اینستاگرام

برخی منابع دیگری هم وجود دارد که میتوانید عکس‌های مجانی از آن‌ها دریافت کنید. از سایت‌هایی مانند:

unsplash.com و pexels.com و freeimages.com و میتوانید عکس‌های با کیفیت و رایگان دانلود کنید.

دقت کنید اگر می‌خواهید روی برند‌سازی شخصی کار کنید، لوگو یا موارد مرتبط با آن را بیش از اندازه به کار نبرید چرا که امکان دارد افرارد بخواهند مطلب شما را به اشتراک بگذارند و در صورتیکه بیش از حد استاندارد علائم و تصاویر شخصی شما به کار برده شود، اشتراک‌گذاری مطالب شما کم شود. همچنین سعی کنید فونت‌های یکپارچه‌ای در کل مطالب خود داشته باشید. استفاده از فونت‌های متنوع بیش از حد باعث سردرگمی کاربران خواهد شد.

بازبینی کاربری محتوا:

بسته به نوع مطالب و صفحه‌ای که شما راه‌اندازی میکنید باید تعدادی پست در روز ارائه کنید. حال این تعداد میتواند از یک تا چندین پست باشد. بعد از گذشت چند ماه از راه‌اندازی صفحه شما، متوجه خواهید شد که بعضی از پست‌های شما مورد علاقه کاربران قرار گرفته و از برخی دیگر آن‌ها، استقبال زیادی نشده است. وقتی متوجه شوید که کاربران شما چه چیز‌هایی را بیشتر میپسندند، وقت تغییر محتوا و بازبینی آن‌ها میباشد. بعد از گذشت دوره شش تا هشت هفته‌ای، میتوانید گشتی در صفحه خود‌زده و پست‌هایی را که بیشترین تعامل از کاربران گرفته‌اند را رصد کنید. اگر بخواهید اهداف خود از صفحه را نیز تغییر دهید، مطمئناً باید محتوای پست‌هایی که بیشترین تعامل را داشته‌اند را تغییر دهید تا بتوانید به اهداف جدید خود برسید. سعی کنید علت این که برخی پست‌های شما تعامل بیشتری با کاربران گرفته است را متوجه شوید. در صورتی که بتوانید دلیل استقبال آن‌ها را متوجه شوید، میتوانید مجدداً برخی پست‌های صفحه خود را در راستای همان صفحات پر تعامل، بار‌گذاری مجدد کنید. فرق این بارگذاری با دفعات قبل،   در این است که این دفعه شما میدانید که پست باید با چه هدفی بارگذاری شود و دقیقاً چه مطالبی را ارائه دهید تا تعامل بالایی از کاربران خود بگیرید.

بازبینی کاربری محتوا

پس سعی کنید روی محتوای با ارزش تمرکز کنید تا بالا رفتن دائمی نرخ تعامل با فالوئر‌هایتان را تضمین کنید. به این صورت محتوای تازه‌ای برای فالوئر‌های جدید خواهید داشت که میدانید از آن پست به خصوص لذت خواهند برد و با آن تعامل خواهند کرد. این باعث میشود فالوئر‌هایتان همیشه روی پست‌های اینستاگرامی‌تان تمرکز و با آن‌ها تعامل کنند. خواهید دید که این استراتژی، تعامل‌تان با فالوئر‌هایتان را به شکل با ثباتی بالا میبرد.

حالا وقتش رسیده است که در مسیر با ثبات یادگیری شیوه‌ی کسب در آمد از صفحه‌ی اینستاگرام، بدون سه تا پنج بار پست‌گذاری در روز و بدون صرف ساعت‌ها وقت برای طراحی تصاویر پیش بروید.

زمان گذاشتن پست‌ها در صفحه اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نکلتی است که باید هنگام پست‌گذاری رعایت کنید در این قمست از مقاله بازاریابی در اینستاگرام به شما آموزش میدهیم که چگونه تبلیغ‌ها و پست‌های اینستاگرام‌تان را برای به دست آوردن حداکثر تعامل و کسب فالوئر و خریدار زمان‌بندی کنید. با ما همراه باشید.

صفحه اینستاگرام

زمان‌بندی پست‌های اینستاگرام:

شاید هنوز متوجه نشده باشید ولی ساعت‌هایی از روز که در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان پست میگذارید و در ضمن ساعت‌هایی که تبلیغ‌های خودتان را در صفحه‌ی تأثیرگذاران در اینستاگرام منتشر میکنید، فرق زیادی در تعامل و تبدیل‌های نتیجه بخش شما به وجود میآورد. حتی شاهد هستیم که در صفحات بزرگ که شهرت جهانی دارند، و از سراسر جهان فالوئر دارند، مجبورند که اختلاف زمانی نقاط مختلف را در نظر بگیرند.

وقتی زمان‌بندی پست‌گذاری تبلیغ‌هایتان را تنظیم میکنید، هدفتان باید روی دو تا سه صفحه در روز، هر کدام در ساعتی متفاوت باشد. مطمئن شوید هر تبلیغ را به صورت جداگانه پیگیری میکنید. آن وقت نه تنها به اغلب افراد در صفحه‌های دیگر امکان دیدن پست‌هایتان را میدهید، که وقتی آن‌ها به دفعات کافی آن پست را در صفحه‌های دیگر میبینند، برای دیدن وب سایت و پست‌های اینستاگرام شما بیشتر وسوسه میشوند.
اگر متن فروشتان به اندازه کافی جذاب باشد و محصول قابل اعتمادی نیز داشته باشید، حتماً خریدار هم خواهید داشت. اگر تبلیغات را در صفحه‌ی خودتان پست میگذارید، میتوانید آن‌ها را بین محتوای همیشگی قرار دهید ولی بعد از شش ساعت آن‌ها را بردارید.

در مورد پست‌گذاری محتوای شخصی در صفحه، در نهایت، زمان‌بندی محتوای‌تان طوری باشد که بهترین تناسب را با شما و صفحه‌تان داشته باشد. افراد خواهند فهمید باید چه انتظاری داشته باشند و چه وقت این انتظار جواب داده خواهد شد. هر چه بیشتر این انتظار را برآورده کنید، فالوور‌هایتان وفادارتر خواهند شد و فالوور‌های جدید بیشتری را جذب خواهید کرد. هیچ وقت فالوئر‌هایتان را معلق نگه ندارید.

 

زمانبندی پست گذاری

در ضمن نه تنها در دفعات پست‌گذاری، که همچنین در فاصله زمانی که پست میگذارید، باید مداومت داشته باشید. اگر تصاویر متعدد را در یک نوبت پست کنید، از چند راه به برند اینستاگرام‌تان آسیب میزنید.

اول تعامل کمتری را برای هر پست فردی دریافت خواهید کرد. چون این حجم برای فالوئر‌ها بیش از حد است. دوم باعث این میشوید که صفحه‌تان جعلی است و از طریق شخص واقعی اداره نمیشود. سوم اینکه شاید صفحه‌تان به عنوان صفحه سنگین تبلیغاتی شناخته شود که این امر فالوئر‌هایتان را کم میکند. افراد در دنیای آن لاین ساده لوح نیستند و خیلی زود به این مسائل پی میبرند و شما را آنفالو میکنند.

بهترین راه برای این کار سه یا چهار پست‌گذاری در روز است و پست‌ها باید فاصله مناسبی داشته باشند. پست‌ها باید دست کم چهار ساعت از هم فاصله داشته باشند.

متوجه شده‌ایم که انتشار دو عکس، تبلیغات یا محتوای اصلی در یک زمان، به تعامل پایین‌تر و تعداد فالوئر کم‌تر منتهی میشود. مجبور خواهید بود که زمان دیده شدن پست‌هایتان در روز را آزمایش کنید تا متوجه بهترین زمان‌ها برای گرفتن فالوئر‌های جدیدتان شوید و بهترین تعامل را از طرف فالوئر‌هایتان روی تصاویر بگیرید.

توازن درست، افراد را برای دریافت محتوای با کیفیت از شما هیجان‌زده خواهد کرد و آن‌ها هیچ وقت فکر نمیکنند فریبشان میدهید یا در پست‌های زیاد غرقشان میکنید.

اگر بیش از حد پست بگذارید مانع دیده شدن پست‌هایی میشوید که آن‌ها میخواهند از طرف دوستانشان یا صفحات دیگری در نیوز فید خود مشاهده کنند. پست‌گذاری‌های افراطی یکی از راه‌های عالی برای ترغیب فالوئر ها‌یه کلیک کردن روی دکمه آنفالو میباشد. همه‌ی این‌ها کاملاً به جایگاه و نوع فالوئر‌هایی که جذب میکنید ربط دارد. وقتی صفحه‌تان بزرگ‌تر شد میتوانید به آرامی تعداد پست‌های صفحه را بالا ببرید.

آیکونوسکوئر (iconosquare)

ابزاری است مخصوص تعیین بهترین زمان روز برای پست‌گذاری. شما میتوانید میزان تعامل مخاطبان خود را ببینید و بفهمید آن تعامل، چه موقع اتفاق افتاده است. این برنامه زمان‌بندی پست‌های شما را ضبط میکند و در دوره بیست و چهارساعته، تعامل مخاطبان را به شما نشان میدهد. میتوانید بفهمید کدام روز‌های مهم هستند و چه اوقاتی از روز برای پست‌گذاری مناسب‌تر است. لازم است از ابزار‌های تحلیلی استفاده کنید چون صرفاً با نگاه کردن به محتوای فردی در صفحه اینستاگرام‌تان نمیتوانید به این نتیجه برسید. بعد از اعمال این تنظیمات میتوانید کانال مستقیمی به وجود‌آورید که پست‌هایتان را در زمان‌بندی از پیش تعیین شده‌ای ارائه دهد.

آیکونوسکوئر

اینفوگرافیک:

وقت خودتان را با اینفوگرافیک‌های کلی برای همه که بهترین زمان روز و روز‌های پست‌گذاری را به شما و همه میگویند، تلف نکنید. متغیر‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. پس گزینه‌ها و راهکار‌های عملی که برای یک صفحه توصیه میشود لزوماً برای صفحه دیگر نیز نمیتواند کاربرد داشته باشد.

بنابراین پست‌گذاری، امتحان کردن و پیگیری نتایج را شروع کنید و خیلی زود به زمان های‌ایده‌آل برای پست گذاشتن در صفحه‌تان برای بیشتر شدن تعامل با فالوئر‌هایتان پی خواهید برد. به اضافه‌ی فهمیدن اوقات مناسب پست گذاشتن تبلیغ‌ها برای بالا بردن ترافیک به قیف فروش و در نهایت به وجود آوردن سود پیش‌بینی شده از صفحه اینستاگرام‌تان.

حالا بعد از این که شما نام پست خود را انتخاب کردید و همچنین الگو و زمانبندی پست خود را انختاب کردید زمان تبلیغات است ما دراین قسمت از مقاله بازاریابی در اینترنت توضیخاتی را در رابطه با چگونگی تبلیغات و ارتباط با افراد تأثیر‌گذار برای تبلیغ محصولات و خدمات ارائه خواهیم داد.

تبلیغ محصولات و خدمات

هدف تبلیغات در اینستاگرام:

هدف اولیه برای اغلب مردم و کسب و کار‌ها و برند‌هایی که فعالیت خود را در اینستاگرام شروع میکنند، به دست آوردن فالوئر‌هایی است که جذب محصولات و خدمات آن‌ها شوند. برای ساختن این جامعه هواداران اول باید باوادار کردن افراد بیشتر به بازدید صفحه‌ی اینستاگرام‌تان، شیوه‌ی بیشتر شدن مواجهه با برند را یاد بگیرید. هر چه افراد بیشتری صفحه شما را ببینند، احتمال جذب فالوئر شما بیشتر خواهد شد و تأثیر‌گذاری شما و برند شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
قدرتمند‌ترین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برای بیشتر کردن مواجهه با صفحه‌ی اینستاگرام‌تان، استفاده از اهرم قدرت افراد تأثیرگذار در اینستاگرام است. اگر این کار به درستی انجام شود، رشد عجیبی در تعداد فالوئر و افرادی که به سمت سایت و قیف فروش شما میآیند، اتفاق خواهد افتاد.

فرآیند کاربردی برای اهرم استفاده از فالوئر‌های تأثیرگذاران اینستاگرام در جهت تبلیغ صفحه، محصول و خدمات‌تان، کلاً با شات اوت شروع میشود. شات اوت شامل اشتراک‌گذاری پست برای نشان داده شدن در صفحه‌ی شخص دیگری میباشد. این روش از همان ابتدای وجود آمدن اینستاگرام  یکی از روش‌های تبلیغات و بالا بردن تعداد فالوئر‌ها بود.

بازاریابی فرد تاثیرگذار در اینستاگرام:

منشأ مفهوم بازاریابی فرد تأثیر‌گذار، از اینستاگرام شروع نشده است. این اصطلاح تقریباً در هر نوع رسانه‌ای که بازاریابان در آن وقت میگذرانند، کاربرد وسیعی دارد. با این حال تا به امروز هنوز استفاده از از تأثیرگذاران اینستاگرام برا ساختن جامعه هواداران و کشاندن ترافیک، به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار نگرفته است.

اهرم‌سازی از افراد تأثیرگذار در اینستاگرام ماهیتا خیلی ساده است ولی باید همه مراحل آن را درک و تست کنید. چه دنبال رشد سطح فالوئر‌هایتان باشید، چه در پی کشاندن ترافیک به وب سایت یا قیف فروش یا رسیدن همزمان به هر دو این‌ها، چند استراتژی رایگان و پولی وجود دارد که میتوانید از امروز از آن‌ها استفاده کنید.

بازاریابی تاثیرگذار

شات اوت برای شات اوت (s4s):

یکی از روش‌های مرسوم در تبلیغات در اینستاگرام که بسیاری از افراد از آن استفاده میکنند، روش اشتراک‌گذاری برای اشتراک‌گذاری میباشد. روش کار به این صورت است که شما صفحه‌ای را پیدا میکنید با سطح فالوئری مشابه با خودتان و صفحه اینستاگرام همدیگر را شات اوت میکنید. مطمئن شوید نام کاربری اینستاگرام‌تان در اولین خط کپشن قرار داشته باشد تا کاربر مجبور نشود برای دیدن اسم اینستاگرام شما، کپشن را باز کند و راحت آن را ببیند. باید مطمئن شوید وقتی تبلیغات شات اوتی را شروع میکنید، هم شما و هم شخصی که قرار است شات اوت کند به یک اندازه سود میبرید. اگر تعداد فالوئر‌های کسی نصف تعداد فالوئر‌های شما باشد، باید برای هر پستی که شما برای آن‌ها میگذارید، دو تا شات اوت برای شما انجام دهد.

گروه‌های شات اوت:

گروه‌های شات اوت یا آن چه با عنوان قطار‌های شات اوت شناخته میشود، قدرت گروهی از صفحه‌های اینستاگرام برای چند برابر کردن مواجهه‌ی فالوئر‌ها با صفحه هاست که برای همه‌ی افراد دخیل، این اهرم‌سازی را انجام میدهد. بدین ترتیب که گروهی از کاربران فعال گرد هم خواهند آمد و قطاری را راه‌اندازی میکنند که در ان یک نفر شات اوتی را به یکی از اعضای گروه میدهد و بعد از آن شخص دوم به شخص سوم شات اوت میدهد و الی آخر. بدین ترتیب شما از سطح بزرگتری از کاربران استفاده خواهید نمود که این به معنای فالوئر‌های بیشتر برای شماست. حال وقتی صفحه‌ی شما بزرگتر میشود، چشم انداز جذاب‌تری از نظر بقیه افراد دارید و افراد بیشتری برای پیوستن به گروه‌های شات اوت از شما دعوت خواهند کرد.

مشارکت‌های شات اوت و گروه‌های شات اوت، میتوانند یک روش عالی برای رشد صفحه اینستاگرام‌تان باشد ولی اگر با بی‌توجهی استفاده شوند یا دفعات استفاده از آن‌ها بیش از حد باشد، شاید برای رشد بلند مدت‌تان زیان بار باشد. یادتان باشد فالوئر‌های شما به خاطر محتوای خود شما، انتخاب‌تان کرده‌اند نه به خاطر محتوای سایرین.

تولید محتوا

شاید وسوسه شوید که که شات اوت برای شات اوت را با کسی انجام دهید که سطح فالوئر‌های بزرگ‌تری از سطح شما داشته باشد، ولی محتوایش ارزشی به فالوئر‌های شما اضافه نمیکند. اگر این مشارکت را انتخاب کنید، به برندتان آسیب خواهد زد و احتمالاً فالوئر‌هایی را که به زحمت جذب کرده‌اید از دست خواهید داد.

برند‌سازی در اینستاگرام همه چیز است، پس حتماً قبل از مشارکت با هر کسی در اینستاگرام با هدف مبادله‌ی شات اوت، همه‌ی جوانب را با دقت در نظر بگیرید. همیشه یادتان باشد از شهرت برندتان به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

هر چند اگر این استراتژی‌ها درست به کار بروند، اثر بخش هستند و استفاده‌ی از آن‌ها هزینه چندانی ندارد و سریع‌ترین راه برای رشد تعداد فالوئر‌هایتان هستند، استراتژی اصلی برای رشد فوق‌العاده سریع سطح فالوئر‌ها ساده است: به افراد تأثیر‌گذار در اینستاگرام پول میدهید تا صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را تبلیغ کنند.

در این قسمت شما قصد داریم که شما را با روش‌های مهم‌تر در افزایش ترافیک از جمله خرید شات اوت آشنا نماییم.

تبلیغات در اینستاگرام

خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیشتر:

هر چند رشد تعداد فالوئر اهمیت حیاتی برای موفقیت بلند مدت شما در اینستاگرام دارد، راهی وجود دارد که بتوانید به رشد دائمی برسید و در همان حال، ترافیک را به وب سایت یا قیف فروش‌تان بکشانید.
شبیه شات اوت‌هایی که به رشد صفحه‌تان کمک میکنند، به سادگی یکی از افراد تأثیر‌گذار در اینستاگرام در جایگاه خودتان را پیدا میکنید و از او میخواهید که محصول یا خدمات‌تان را مستقیم تبلیغ کند. البته روی فالوئر‌ها متمرکز نمیشوید، برند خودتان را تبلیغ نمیکنید، بلکه از او به عنوان شریک تبلیغاتی استفاده میکنید تا بتوانید محصول، خدمات یا کسب و کارتان را برای فروش، جذب مشتری، پیدا کردن مخاطبان هدف، ‌ایمیل و سود بیشتر، پیش چشم افراد درست قرار دهید.

خیلی از افراد تأثیر‌گذار در اینستاگرام بعد از سال‌ها کار سخت و ارائه‌ی مداوم ارزش رایگان، جامعه‌های خیلی بزرگی ساخته‌اند. این تأثیرگذاران، اعتماد، وفاداری و اعتبار را بین فالوئر‌هایشان به وجود آورده‌اند.

فالوئر‌های فرد تأثیر‌گذار به صورت فعال دنبال راهکار‌هایی برای مشکلات‌شان هستند و اگر شما صفحه‌های درستی را برای تبلیغ انتخاب کنید، خیلی راحت میتوانید محصولات یا خدمات‌تان را مستقیم به جامعه‌ی فالوئر‌های آن‌ها عرضه کنید.

مزیت بزرگی که موقع انتخاب عرضه‌ی مستقیم محصول یا خدمات‌تان از طریق تبلیغات فرد تأثیر‌گذار دارید، به دو بخش تقسیم میشود:

  • افزایش ترافیک آنی به سمت وب سایت یا قیف فروش‌تان خواهید داشت که به جمع‌آوری‌ایمیل، مخاطبان هدف یا فروش منتهی میشود. دست کم این که میتوانید وب سایت یا قیف فروش‌تان را فقط در چند ساعت آزمایش کنید و داده‌های آن را برای بهبود نرخ تبدیل کلی‌تان به فروش، به کار ببرید.
  • هنوز دارید برند اینستاگرام را تبلیغ میکنید، به همین خاطر اگر ترجیح داده باشید فقط صفحه‌تان را به جای محصول یا خدمات تبلیغ کنید، سطح فالوئر‌هایتان با همان نرخ، اگر نه سریع‌تر رشد خواهند کرد.

برند اینستاگرام

به بیان ساده اگر تبلیغ صفحه‌تان با یکی از تأثیرگذاران را انتخاب کنید، و شات اوتی را بخرید، به فالوئر دست پیدا میکنید. ولی اگر تبلیغ محصول یا خدمات را انتخاب کنید، به همان تعداد فالوئر میرسید و فهرست‌ایمیل‌تان رشد خواهد کرد، سرنخی از مخاطبان هدف و علاقمند به وجود میآورید و فروش‌تان بیشتر میشود.

سعی کنید فرد تأثیر‌گذاری را انتخاب کنید که حداقل صد هزار فالوئر یا بیشتر داشته باشد. بعضی مواقع میتوانید از صفحات کوچک‌تر و با تعداد فالوئر کمتر کمک بگیرید تا ابتدا بازخورد تبلیغ خود در آن صفحه را بررسی کنید و نواقص وب سایت یا قیف فروش‌تان را رفع کرده و سپس در صفحاتی به مراتب بزرگ‌تر، تبلیغ کنید.

برخی مواقع شما مجبور هستید مبلغ بیشتری به فرد تأثیر‌گذار بدهید تا لینک وب سایت یا قیف فروش شما را مستقیم در بیوی خودشان بگذارند. هر چند این کار برای شما هزینه اضافی خواهد داشت اما به عنوان یکی از بهترین روش‌های افزایش ترافیک به شمار میرود، چون میزان ترافیک را به سایت و قیف فروش شما به شدت افزایش میدهد. وقتی فرآیند فروش شما، فالوئر‌های صفحه‌های صد تا سیصد هزار فالوئری را به خریدار تبدیل میکند، از صفحه‌هایی کمک بگیرید که پانصد تا هشتصد هزار فالوئر دارند. صفحه‌هایی به این بزرگی در اینستاگرام باید حدود پانصد تا هفتصد بازدید‌کننده را به وب سایت یا قیف فروش شما بفرستند.

خرید شات اوت از افراد تأثیر‌گذاری که میلیون‌ها فالوئر دارند، گران تمام میشود. با این حال وقتی وب سایت یا قیف فروش‌تان کاملاً بهینه شود و بازدید‌کنندگان را به مشتری تبدیل کند، این صفحه‌های بزرگ اینستاگرامی بهترین بازگشت سرمایه را برای شما خواهند داشت، بیش‌ترین ترافیک را خواهید گرفت و چندین برابر پرداختی شما برای تبلیغ شات اوت را برخواهد گرداند.

این صفحات بزرگ‌تر اعتبار بیشتری دارند و خیلی از فالوئر‌های صفحه‌های کوچک‌تر، صفحه‌های بزرگ اینستاگرام را هم دنبال خواهند کرد. بنابراین وقتی با این صفحه‌های بزرگ تبلیغ میکنید، شانس بیشتری برای دو، سه یا چهار برابر کردن سرمایه‌گذاری‌تان خواهید داشت.

صفحه های بزرگ اینستاگرام

تحقیقات در بازار اینستاگرام:

قبل از دسترسی به صفحه‌ی افراد تأثیرگذار، برای فهمیدن تمایل‌شان به تبلیغ برند، محصول یا خدمات، باید آن دسته از جوامع اینستاگرامی که شما و برندتان را منعکس میکنند و همسو با محتوای شما هستند، شناسایی کنید.

کدام بازار بهترین تناسب را با برند، محصول یا خدمات شما دارد؟ حتماً جامعه‌های بزرگ در بازارتان را پیدا خواهید کرد. مثلاً صفحه‌های انگیزشی، بازاریابان شبکه‌ای و کار آفرینان و صاحبان کسب و کار و گروه‌های متنوع زیادی را جذب خود خواهند کرد. روی جمع‌آوری دامنه وسیعی از صفحه‌های کوچک و بزرگ تمرکز کنید. صفحه‌های کوچک برای مشارکت‌های S4S‌ ایده‌آل خواهد بود چون احتمالاً سایز صفحه‌شان تقریباً اندازه صفحه خود شماست.

اگر به پیدا کردن شرکای S4S علاقمند هستید، خیلی ساده میتوانید پیام شخصی برایشان بفرستید تا بفهمید به کارکردن با شما علاقه دارند یا نه. اگر دنبال ایجاد مشارکت ایجاد مشارکت با استفاده از گروه‌های شات اوت هستید نیز همان منطق در اینجا کاربرد دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *