بازاریابی محتوا به معنای برقراری ارتباط با مشتری و ارائه خدمات و اطلاعات میباشد. با استفاده از بازاریابی محتوا میتوانید به مشتریان خود آموزش دهید و اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

بازریابی محتوا

بعد از طراحی سایت شما باید اطلاعاتی مانند عکس، فیلم، نوشته و… را ایجاد و آپلود کنید که این اطلاعات نیاز به بازاریابی دارند. محتوا مانند یک پادشاه بی‌تاج میباشد که بازاریابی تاج آن است. بازاریابی محتوا به معنی پیدا کردن علاقه‌مند و مخاطب برای سایت میباشد.

بازاریابی محتوا شامل هفت گام اساسی و مهم شامل:

دسته‌بندی مخاطب

ایجاد کالا و محصول مناسب

ارائه تبلیغ

تشویق و فرهنگ‌سازی مشتریان برای استفاده درست

نظرسنجی

ارائه خدمات خاص به مشتریان خاص

آنالیز مشتریان و یافتن مشکلات میباشد که شما با رعایت این هفت گام میتوانید موفق باشید.

گام های اساسی بازاریابی محتوا

در این مقاله ما به بررسی این هفت گام میپردازیم.

1) دسته‌بندی مخاطب: در ابتدای کار باید مخاطب خودرا مشخص نمایید. هدف از دسته‌بندی مخاطب آشنایی با اهداف و سلیقه مخاطب است. شما با داشتن دانش از نیاز‌ها و اهداف مخاطب خود میتوانید کالا‌ها و اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قراردهید و با رقبای خود به رقابت بپردازید.

2) ایجاد کالا و محصول مناسب: کالا‌هایی که شما در سایت خود قرار میدهید باید قابلیت رقابت را دارا باشد. توجه نمایید که اگر مخاطب شما کالا با قیمت ارزان و یا کیفیت برتر پیدا کند شکست سایت شما حتمی میشود. مشتریان اصولاً به سمت سایت‌هایی ‌میروند که کالا‌های ارزان داشته باشد. اگر شما نمیتوانید از قیمت کالا‌های خود کم نمایید برای جذب مخاطب از تبلیغات استفاده نمایید که این تبلیغات میتواند از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد. این را بدنید که کالا و محتوای سایت شما برد و باخت سایت را تعیین میکنند و اهمیت بسیار زیادی دارد.

3) ارائه تبلیغ: بسیاری از افراد فقط قسمت ارائه و انتشار محتوا را به عنوان بازاریابی محتوا در نظر میگیرند. در ارائه و انتشار محتوا به این نکته توجه نمایید که هنگام ارائه و تبلیغ یک محصول به دنبال مخاطب آن باشید و از روش‌هایی مانند تبریک تولد کاربران برای تحت تأثیر قراردادن مخاطب استفاده نمایید تا آن‌ها به سمت سایت شما سوق پیدا کنند.

4) تشویق و فرهنگ‌سازی مشتریان برای استفاده درست: مشتریان خود را به  سمت استفاده درست از کالا‌ها و خدمات بکشانید. برای مثال اگر شما فروشنده و ارائه دهنده فیلم و نرم‌افزار میباشید مشتری خود را تشویق به رعایت حق کپی رایت نمایید. اگر شما بر روی نرم‌افزار و فیلم‌های خود قفل قرار دهید چون در کشور ما افراد بسیار کمی به استفاده از قفل عادت دارند باعث حذف شما میشود. شما سعی نمایید استفاده درست از کالا و خدمات را به مشتری خود یاد دهید.

5) نظر سنجی: نظرسنجی محتوا و خدماتی که شما برای مشتریان خود ارائه داده‌اید اهمیت بسیار زیادی دارد. شما با گذاشتن نظر سنجی در سایت خود مشتری و کاربر را تشویق به گذاشتن نظر مینمایید. شما باید این نکته را در نظر بگیرید که پاسخ دهی و رسیدگی به نظرات مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. یک نظر سنجی غیر مسئولانه از یک سایت بدون نظر سنجی بسیار بد‌تر است. بنابراین برای نظرات مخاطبان خود اهیمت قائل شوید. سعی نمایید هر روز زمان خاصی را برای رسیدگی به نظرات مشتریان خود قرار دهید.

6) ارائه خدمات خاص به مشتریان خاص: برای مشتریان ویژه و خاص خود کالا‌ها و خدمات خاصی را ارائه دهید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و موفق از این روش استفاده کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند.

7) آنالیز مشتریان و یافتن مشکلات: با استفاده از نرم‌افزار‌های آنالیز رفتار مخاطب و کاربران خود را آنالیز نمایید. با استفاده از این آنالیز‌ها میتوانید خطا‌های خود را پیدا کنید و با برطرف کردن آن‌ها اعتماد مشتری خود را به دست بیاورید.

در این مقاله ما شما را با هفت گام اساسی در بازاریابی محتوا آشنا کردیم شما برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با گروه مشاورین و پیشتیبانی ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *