فیل شیلر مدیر بازاریابی شرکت اپل از برتری تکنولوژی مورد استفاده در فیس آیدی آیفون 10 نسبت به نمونههای مشابه اندروید سخن گفته است.
فیل شیلر، مدیربازاریابی شرکت اپل درمورد موضوعات واقعیت افزوده و فیس آیدی صحبتهایی انجام داده است .
هدف اپل در خلق فیس آیدی، ساخت راهی آسان برای احراز هویت افراداست. شیلر میگوید فیس آیدی به گونهای پاده سازی شده است که این تکنولوژی را نسبت به نمونههای مشابه اندروید در موقعیت بهتری قرار میدهد؛ او نمونههای مشابه اندروید را تماماً قدیمی و تاریخ مصرف گذشته میداند.
شیلر در این باره می گوید :
«نمونههای اندروید به شیوهای که ما از فیس آیدی انتظار داریم، کار نمیکنند. آگاه هستیم که در طول تمام این سالها نمونهی سادهای مانند، دکمهی هوم که در ابتدا بهعنوان راهی برای برگشت به صفحهی خانگی طراحی شده بود، رشد کرد و تبدیل به چیزی شد که کارهای زیادی برای ما انجام میدهد. سپس ما تاچ آیدی را اضافه کردیم. به کمک تاچ آیدی به صفحهی مالتی تسکینگ میرفتید، سیری را احضار و اپل پی را فعال میکردید.
بنابراین برای فیس آیدی نیاز داشتیم بهترین راه ممکن که ما را توانا میسازد دستگاهمان را با استفاده از چهره قفلگشایی کنیم، بشناسیم؛ روشی امن و محافظتشده. باید تمام این موضوعات را حل میکردیم. موارد دیگری که افراد با چهرهشان آنها را امتحان کردهاند، شبیه به فیس آیدی نیستند. پیادهسازی فیس آیدی بسیار منحصربهفرد است.»
اپل برای ساخت سنسور تشخیص چهرهی آیفون 10 مدت زیادی صرف مطالعه مباحث واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کرده است. شیلر نیز مانند مدیرعامل اپل، تیم کوک، نظرات مشابهی راجع به زمینهی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیان میکند. به باور او، درحالیکه واقعیت مجازی در زمینههای خاصی پتانسیل بالایی دارد، واقعیت افزوده کاربردهای گستردهی باورنکردنی ارائه میدهد.
بدون دیدگاه