یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات و کسب و کار آنلاین رپورتاژ آگهی میباشد. این نوع آگهی‌ها دائمی هستند و تاریخ انقضا ندارند. امروزه کسب و کار‌های بسیاری برای تبلیغات برند و کسب و کار خود از این نوع تبلیغات استفاده میکنند. این نوع تبلیغ اگر به درستی انجام شود. بر کسب و کار شما سود بسیار زیادی خواهد گذاشت. ما در این مقاله مفهوم رپورتاژ آگهی و چگونگی تأثیر آن بر کسب و کار آنلاین را بررسی خواهیم کرد. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا و کسب در آمد برای رسانه‌ها میباشد. این نوع آگهی به شکل یک گزارش یا مقاله به مخاطب ارائه میشود و در آن مزایای استفاده از یک محصول یا خدمات گنجانده میشود.

لحن این گزارش به صورت کاملاً بی‌طرفانه میباشد و همین بی‌طرف بودن باعث اعتماد مخاطبان میشود. در نهایت پس از ارائه گزارش مدیر رسانه مربوطه مبلغی را از شرکت مربوط دریافت مینماید.

رپورتاژ آگهی انواع متفاوتی دارد. مثلاً در رسانه‌های چاپی رپورتاژ به صورت یک مقاله یا یک داستان کاملاً بی‌طرف است که به معرفی یک برند میپردازد. در تلویزیون این تبلیغ به صورت یک آگهی میباشد که میتواند در یک آگهی تبلیغاتی معرفی شود یا در قسمتی ازیک برنامه تلویزیونی مثلاً معرفی ایرانسل در برنامه خندوانه باشد و یا در برنامه‌های رادیویی گویندگان به معرفی آن محصول بپردازند.

انواع رپورتاژ آگهی

نوع جدیدی از رپورتاژ آگهی  که در سال‌های اخیر پیشرفت داشته است، رپورتاژ آگهی مبنتی بر اینترنت است. در این نوع از آگهی‌ها شرکت‌ها برای معرفی محصول خود یک مطلب آموزشی یا گزارش را آماده میکنند و سپس سایت‌های پربازدید، خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی که مربوط به کسب و کار آن‌ها میشود با دریافت هزینه آن‌ها را نشان میدهند این نوع از آگهی‌ها میتواند به صور متن، صوت، تصویر باشد اما نوع متنی آن به دلیل آن که میتواند بر سئو سایت اصفهان شما تأثیر بگذارد اهمیت بیشتری دارد و مؤثرتر است.

 حتما بخوانید

هرم بازاریابی محتوا چیست ؟

ویژگی‌های یک رپورتاژ آگهی خوب:

داشتن محتوای خوب و تأثیر‌گذار برای یک رپورتاژ آگهی اهمیت بالایی دارد. در نوشتن رپورتاژ آگهی سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید.

  • محتوای آگهی دارای ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.
  • محتوا صرفاً جنبه تبلیغاتی نداشته باشد و آموزش در آن گنجانده شود.
  • در محتوای آگهی ۳ یا ۴ لینک گنجانده شود.
  • در محتوا از تصاویر باکیفیت و تأثیر‌گذار استفاده شود.

از آن جایی که کاربران دنیای وب هر روزه با تعداد زیادی تبلیغات روبه رو هستند تبلیغات اینترنتی آن تأثیر قبلی خود را دیگر ندارند. به همین دلیل به شما پیشنهاد میشود که از رپورتاژآگهی استفاده کنید. رپورتاژ‌های آگهی علاوه بر جذب مخاطب در افزایش بازدید، رتبه سایت و سئو تأثیر زیادی دارند. در این بخش ما قصد داریم که به بررسی  مزایای رپورتاژ‌های آگهی بپردازیم.

ویژگی های رپورتاژ آگهی

رپورتاژ یک مقاله کامل برای معرفی شما است:

رپورتاژ یک بنر تبلیغاتی نیست و یک مقاله میباشد. شما در رپورتاژ میتوانید به طور کامل به معرفی خود و محصولتان بپردازید و در مشتری احساس نیاز به خدمات خودرا ایجاد کنید. همچنین میتوانید در آن از آموزش استفاده کنید. در نوشتن مقاله دقت کنید تامخاطب را با خود همراه سازید.

احتمال دیده شدن رپورتاژ ازتبلیغات بیش‌تر است:

جایگاه رپورتاژ خبری در جایگاه تبلیغات نیست و در بین نوشته‌ها و مقالات سایت میباشد. شما میتوانید با قرار دادن رپورتاژآگهی خود در بین سایت‌هایی که دارای مخاطب زیادی و اعتبار بالایی در قسمت مقالات و نوشته‌ها میباشند کالای خود را معرفی نمایید و بر اعتبار کسب و کار خود بیفزایید.

 

جایگاه رپورتاژ خبری

هزینه رپورتاژ نسبت به تبلیغات دیگر پایین‌تر است:

رپورتاژ‌های خبری نسبت به آگهی‌ها تبلیغاتی دیگر هزینه بسیار با صرفه و پایین‌تری دارند. مثلاً اگر شما بخواهید بنر‌های تبلیغاتی یک سایت را اجاره نمایید ممکن است چند میلیون هزینه پرداخت نمایید و اما نوشتن رپورتاژ‌های خبری در همان سایت ممکن است حدود یکی میلیون هزینه داشته باشد.

رپورتاژ‌ها آگهی دائمی هستند:

یکی از ویژگی‌های رپورتاژ‌های خبری که تأثیر بسیار زیادی دارد دائمی بودن آن‌ها میباشد. مقاله‌ای که در این سایت منتشر میشود دائمی است و هیچ موقع ازلیست مقالات سایت پاک نمیشود.

اگر چه ممکن است مقالات بعدی نوشته شود ومقاله شما به صفحات بعدی سایت انتقال پیداکند و مخاطبان سایت شما را دیگر نبینند. مسأله ما دیده شدن توسط خوانندگان سایت نیست دائمی بودن رپورتاژ آگهی باعث دائمی بودن لینک‌های درون رپورتاژ است و تأثیر در رتبه گوگل شما میگذارد.

تأثیر در سئو سایت:

رپورتاژ آگهی در سئو سایت شما تأثیر بسیار بالایی دارد. هنگامی که شما در سایت‌های بزرگ مقاله خود را منتشر میکنید و از آن‌ها لینک دریافت میکنید به گوگل این پیام مخابره میشود که شما در سایت‌های معتبر حضور دارید و توسط آن‌ها معرفی شده‌اید. گوگل با دریافت این پیام شما را به عنوان یک منبع اینترنتی قابل اعتماد میشناسد و جایگاه بالایی را در نتایج جستجوی خود به شما اختصاص میدهد. دقیقاً مثل رپورتاژ‌هایی که رابسان بروی طراحی سایت اصفهان انجام داده است.

نظر گوگل در مورد رپورتاژ‌های خبری:

جنبه تبلیغاتی بودن بیش‌تر رپورتاژ‌های آگهی توسط وب مستر‌ها به صورت واضح نشان داده نمیشود. یا به قدری نامحسوس میباشد که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن‌ها نمیشود. این مورد یک دغدغه اصلی گوگل است. که این امر موجب گمراه شدن کاربران اینترنت میشود.

گوگل در این حالت تأکید دارد که در لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهی از تگ REL= NOFOLLOW استفاده کنید که تأثیری بر رتبه رنک گوگل پیج شما نداشته باشد در غیر این صورت با لینک‌های خریداری شده یکسان هستند و در هنگام نوشتن رپورتاژ خبری باید آگهی را به گونه‌ای بنویسید که مخاطب بفهمد با یک تبلیغ روبه رو است.

 حتما بخوانید

بازیابی و به روز نگهداری محتوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *