در این قسمت میخواهیم به بررسی نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان بپردازیم. تصور کنید که فعالیت شرکت شما بسیار عالی است و مشتریان از تمام خدمات ارائه شده توسط شما راضی میباشند اما بهتر است کمی با خود صادق باشید. شما چگونه میتوانید این موضوع را که مشتریان از خدمات شما راضی هستند ثابت کنید. در نظر داشته باشید کیفیت مواد غذایی با تست کردن آن‌ها مشخص میشود. کیفیت کار و خدمات شما نیز تنها توسط مشتریان و میزان رضایتمندی آن‌ها مشخص میگردد. اگر مشتریان از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شرکت شما راضی باشند، فروش شما نیز تا حدود بسیار زیادی افزایش پیدا میکند. شما با برگزاری یک نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان با پنل پیامک، دستگاه ثبت موبایل مشتری میتوانید کیفیت کار خود را سنجیده و آن را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهید. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که نظرسنجی به چه صورت است و چه سؤالاتی در نظرسنجی باید پرسیده شوند.

 

نظرسنجی پنل پیامک

طبقه‌بندی مشتریان و انجام نظر سنجی در این زمینه

در این قسمت میخواهیم شما را با پنج سؤال مهم که باید از مشتریان خود بپرسید تا بتوانید یک نتیجه‌گیری درست داشته باشید آشنا کنیم.
اولین سؤال این است که چقدر از برند ما رضایت دارید؟ میتوان گفت این ساده‌ترین و راحت‌ترین سؤال است و میتواند برای شروع کار بسیار مناسب باشد. شما با پرسیدن این سؤال میتوانید یک دید عمیق و کلی در رابطه با نوع کسب و کار و خدماتی که ارائه میدهید به دست‌آورید. بهتر است پاسخ‌ها را به صورت گزینه‌ای در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند راحت‌تر جواب سؤال را انتخاب کنند. در کنار جواب‌های گزینه‌ای، بهتر است یک راه برای توضیح بگذارید تا مشتریان شما بتوانند مواردی را که مایل هستند در قسمت توضیحات ذکر کنند.
سؤال بعدی ارزیابی شرکت و محصولات شما در بخش‌های مختلف میباشد. زمانی که شما این سؤال را بپرسید مشتریان میتوانند قسمت‌های مختلفی از شرکت و خدمات شما را بررسی و ارزیابی کنند. به این صورت شما میتوانید نتایج بهتری نیز به دست بیاورید. به عنوان مثال پشتیبانی شرکت یکی از موارد بسیار مهم میباشد. شما با این پرسش میتوانید نظر مشتریان را در رابطه با آن جویا شده و در جهت رفع مشکلات مربوطه برآیید. شما میتوانید یک بازه مشخص کرده تا مشتریان درون این بازه پاسخ خود را انتخاب کنند. بازه عالی تا ضعیف میتواند یک انتخاب مناسب باشد تا مشتریان بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به پرسش‌های شما درون این بازه پاسخ داده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سؤالی قدیمی ولی مهم

سؤال بعدی این است که چقدر احتمال دارد که مشتریان شما را به دیگران و آشنایان خود معرفی کنند؟ این سؤال جزء سؤالات قدیمی و بسیار متداول میباشد که پاسخ آن میتواند تحولات بسیار زیادی در کسب و کار و خدمات شما ایجاد کند. یکی از مهمترین اتفاقاتی که ممکن است برای برند و یک شرکت بیفتد، معرفی شدن آن توسط مشتریانش به افراد دیگر میباشد. هر چقدر این اتفاق بیشتر باشد و بازاریابی دهان به دهان اتفاق بیفتد، شرکت مربوطه در کار خود موفق‌تر میشود. شما با این روش میتوانید در درازمدت بیزینس خود را توسعه داده و آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در نظر باشید نتیجه این سؤالات بسیار مهم هستند. اگر مشتریان زیادی تمایل ندارند که شما را به آشنایان خود معرفی کنند شما باید متوجه وجود یک مشکل و ایراد اساسی در کار خود شوید. بهتر است در سریعترین زمان اقدام کنید و تا دیر نشده مشکل را در برطرف نمایید.

آیا مشتریان تا یک ماه آینده مجدد به شما مراجعه کرده و خرید خود را انجام میدهند؟ در نظر داشته باشید که حفظ مشتری بسیار بیشتر و سودآورتر از جذب مشتری جدید میباشد. یک جمله بسیار معروف وجود دارد که همیشه فروش دوم از فروش اول برای افراد راحت‌تر است. اگر مشتریان از کیفیت کار و خدمات شما راضی باشند بار‌ها و بار‌ها خرید خود را از شما انجام میدهند و به این صورت میتوانند به مشتری دائمی برای شما تبدیل شوند. شما با این کار میتوانید به مشتریان وفادار خود کمک کرده و آن‌ها را بیشتر از قبل حمایت کنید. همچنین نکاتی که سبب شده مشتریان به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل شوند را تقویت کنید.

آیا موضوعی وجود دارد که کمبود آن در کسب و کار سبب ایجاد ناراحتی و مشکل شود؟ در نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان این سؤال یک سؤال بسیار کاربردی و مفید است. در نظر داشته باشید هر مشتری نیاز مخصوص به خود را دارد و مشتریان بی‌نهایت کمال گرا میباشند و به دنبال بهترین خرید هستند. مشتریان از مجموعه‌ای خرید میکنند که دارای پشتیبانی قوی است. با پرسیدن این سؤال بسیار ساده و پیش پا افتاده میتوانید نیاز‌های کامل مشتریان خود را متوجه شده و در صدد رفع آن‌ها بربیاید. هر چقدر کسب و کار شما گسترده‌تر شود، شما میتوانید به جذب مشتری بیشتری پرداخته و موفقیت فروش خود را توسعه دهید. در نظر داشته باشید این سؤال بسیار مهم است و شما باید زمان و هزینه بیشتری برای رسیدن به پاسخ آن بگذارید. پاسخ این پرسش اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار شما دارد.

نکته بسیار مهم و جادوی در نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان پیگیر بودن است

در نظر داشته باشید تمام سؤالاتی که در نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان عنوان شد زمانی میتواند برای بیزینس و کسب و کار شما مهم و مفید واقع شوند که به طور منظم و دوره‌ای از مشتریان پرسیده شده و جواب‌ها به صورت درست و اصولی بررسی و تحلیل شوند. در غیر این صورت به هیچ عنوان نمیتوان نتیجه خوبی از این سؤالات گرفت.
تمام این نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان و صرف زمان و هزینه باید سبب شوند که کسب و کارتان رشد پیدا کند. بنابراین بهتر است پیگیر موضوع باشید و به صورت مداوم نظرسنجی از مشتریان خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید اولین باری که شما این کار را انجام میدهید تنها یک دانه را درون خاک قرار داده و آن را کاشتید اما در صورت آبیاری مداوم و انجام رسیدگی‌های مستمر میتوانید آن را به یک نهال سرسبز تبدیل کنید. پس پرسش و پاسخ به صورت مداوم و مستمر از مشتریان سبب میشود تا شما بتوانید کسب و کار خود را رونق بخشیده و نقاط ضعف را از بین برده و نقاط مثبت را تقویت کنید.

 

سوالات نظر سنجی پیامکی

بررسی روش‌های اصولی برای نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان

۸ روش ساده وجود دارد که صاحبان کسب و کار میتوانند در نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان از آن‌ها استفاده کنند.

  1. در نظر داشته باشید که مشتریان قدیمی همان مشتریان همیشگی شما میباشند. زمانی که مشتریان قدیمی از شما خرید میکنند بهتر است آن‌ها را جزء مشتریان بالفعل خود قرار دهید. زیرا این افراد ارزش بیشتری دارند. ارسال پیامک به آن‌ها سبب میشود که این مشتریان به صورت دائمی حفظ شوند.
  2. بررسی علایق و سلایق مشتریان: در نظر داشته باشید که مشتریان هر کدام دارای علایق و سلایق مختلف میباشند. شما میتوانید به افرادی که علاقه زیادی به اسکی دارند پیامک حراج لوازم اسکی را ارسال نمایید. به این صورت میتوانید مشتریان را به صورت هدفمند ترغیب به خرید کنید.
  3. شما میتوانید بر اساس مبلغی که مشتریان شما خرید کردند، آن‌ها را تقسیم‌بندی کرده و به این صورت بر اساس سطح مالی آن‌ها را گزینه‌بندی کنید.
  4. مشتریان ویژه باید درون یک دسته‌بندی خاص و ویژه‌ای نیز قرار بگیرند و بیشترین توجه را نسبت به آن‌ها داشته باشید. شما میتوانید پیشنهاد‌های اختصاصی و ویژه خود را برای آن‌ها به صورت انحصاری ارسال نمایید.
  5. این جمله معروف را هیچ وقت فراموش نکنید که فروش فروش میآورد. اگر شما یک ارتباط مداوم با مشتریان فعلی خود داشته باشید نتایج بسیار خوبی برای شما رقم میخورد.
  6. به چرخه خرید مشتریان خود نیز توجه کنید. مشتریان بر اساس یک الگوی خاص خرید‌های خود را انجام میدهند. شما با شناسایی این الگو‌ها میتوانید پیامک‌های خود را بر اساس آن‌ها ارسال نمایید. این روش میتواند یک روش تبلیغاتی بسیار عالی برای شما باشد.
  7. شناسایی مشخصات مشتریان نیز میتواند در نظرسنجی پیامکی و دسته‌بندی مشتریان نتیجه بسیار خوبی داشته باشد. شما میتوانید مشتریان خود را بر اساس جنس، سن، محل زندگی، میزان درآمد و… دسته‌بندی نمایید.
  8. مکان‌یابی نیز یک نکته بسیار مهم میباشد که بهتر است به آن دقت کنید. شما میتوانید بر اساس محل زندگی مشتریان آن‌ها را به صورت هدفمند ترغیب به خرید کنید. به عنوان مثال پیامک فروش لوازم اسکی برای افرادی که در منطقه کوهستانی زندگی میکنند نتیجه بهتری دارد.

رایسان خدمات دیجیتال مارکتینگ در اصفهان از جمله ارسال پیامک در اصفهان را ارائه میدهد. برای داشتن از اطلاعات بیشتر از خدمات ما میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *