اینستاگرام اعلام کرده است که برای نمایش پست‌ها به کاربران از الگوریتم جدیدی استفاده خواهد کرد. این الگوریتم به این صورت است که به جای اینکه پست‌ها را براساس تاریخ انتشار نمایش دهد آن‌ها را براساس میزان محبوبیت نمایش میدهد.

انتشار پست در اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام

اینستاگرام در جدید‌ترین سیاست‌های خود الگوریتمی را ایجاد کرده است که پست‌های کاربران را به همه نمایش نمیدهد و براساس افرادی که قبلاً لایک کرده‌اند یا پست گذاشته‌اند نمایش میدهد. بر این اساس مطابق با لایک‌ها و کامنتها و ذخیره کردن پست‌های آن پیج توسط کاربران یک نرخ تعاملی توسط اینستاگرام میگیرد. حالا هر چقدر این نرخ تعامل بیشتر باشد اینستاگرام هم این پست را به افراد بیشتری نمایش میدهد.
در نتیجه زمان‌های اولیه ارسال پست خیلی مهم میباشد که لایک خوب و قابل توجه‌ای بگیرد. در این صورت اگر اون پست با نرخ خوب مواجه شود و استاندارد لازم اینستاگرام را  دریافت کند  به افراد بیشتری نماش میدهد و  اون پست وارد قسمت جستجو هم قرار خواهد شد و این یعنی دیدن کسانی که حتی فالوور شما هم شاید نخواهند بود و با این وجود شما را می‌بینند و لایک میکنند و شاید فالوور شما هم شوند.
به نظر میرسد هدف اینستاگرام از اینکار کیفیت بیشتر مطالب و محتوا‌ها میباشند که کاربران متوجه باشند اگر محتوا بی‌هدف و بی‌کیفیتی ارائه دهند این پست آن‌ها به همه نمایش داده نمیشود و برای مطالب گذاشتن داخل اینستاگرام وقت بیشتری را صرف کنند و از طرف دیگر برای کاربرانی که دنبال‌کننده پیج خاصی هستند هم مفید هست زیرا که تمام پست‌های اون پیج را بدون توجه به زمان گذاشتن اون پست میبینند.
نکته دیگری که میشود به آن اشاره کرد این است که دیگه پست‌های که ما میبینیم شاید از تایم گذاشتن اون پست خیلی وقت گذشته شده باشه ولی واسه ما اون پست را نمایش میدهد و در مجموع دیگه پست‌هایی که ما میبینم مثل قبل براساس زمان گذاشتن اون پست نیست. البته براساس نظرات بعضی از کارشناسان شاید هم اینستاگرام اینکار را کرده که کابران بیشتر وقت خود را داخل این اپلیکیشن سپری کنند و دنبال مطالب باشند و این هم شاید یک سیاست خاص این شرکت باشد.

الگوهای بازاریابی

زمان گذاشتن پست اینستاگرام

با توجه به این الگوریتم زمان گذاشتن پست‌ها بسیار مهم میباشد. زمان پست گذاشتن کاملاً بستگی به نوع فعالیت شما و موضوع محتوایی شما و مکانی که زندگی میکنید دارد ولی در مجموع میشود به چند نوع  از زمان پست گذاشتن اشاره کرد.

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست؟

مکان زندگی هدف های شما

اینکه شما یا هدف‌های شما در چه منطقه‌ای زندگی میکنید خیلی مهم میباشد شاید شما در اصفهان زندگی میکنید که همه طبق استاندارد‌ها فعالیت میکنند و صبح تا ظهر فعالیت میکنند و‌یه استراحتی بین تایم ظهر و تایم عصر معمولاً دارند و این میتونه زمان خوبی برای پست گذاشتن باشه. همین زمان ممکنه برای کسانی که در مناطق دیگه زندگی میکنند مناسب نباشه و این تایم را معمولاً با توجه به آب و هوای آنجا سر کار هستند و شاید شب زمان مناسب‌تری برای گذاشتن پست باشد.

پست گذاشتن در وقت غیر کاری

با توجه به تجربه و عملکرد دوستان و… بهترین زمان پست گذاشتن  وقت‌های غیر کاری است و تجربه ثابت کرده بیشترین بازدید را این تایم‌ها داشته‌اند. معمولاً افراد بعد از سرکار به منزل ‌میروند و شام یا ناهار را صرف میکنند و بعد از استراحتی کوتاه به وب گردی و اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود میپردازند. از این نگاه میتوان بهترین زمان برای پست گذاشتن را همین ساعت‌ها دانست.

پست‌های مهم

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که پست زیاد میگذارید به نظر من بهترین پست‌های خود را برای آخر هفته‌ها نگه دارید. در این روز‌ها افراد بیشتر زمان دارند و حتی ذهن آن‌ها هم متمرکز‌تر خواهد بود و این میتونه برای اهداف شما که تأثیر‌گذاری بهتری روی افراد داشته باشد مناسب تر باشد. پس مهترین پست‌ها را برای روز‌های پنج شنبه و جمعه کنار بگذارید.

بررسی بهترین زمان پست گذاشتن

شما با توجه به پست گذاشتنهای قبلی خود میتوانید با بررسی آن‌ها جامعه هدف و زمان مناسب خود را بدست‌آورید و همچنین اگر اکانت خود را از شخصی به بیزنسی تغییر دهید میتوانید عملکرد بازدید خود را ببینید که از چه جا‌هایی پست شما را دیدند، سن و سال و آمار کلی فعالیت‌های آن‌ها را مشاهده میکنید. این ابزار برای تجزیه تحلیل بازدیدکنندگان استفاده میشود.

شرکت رایسان مجری طراحی سایت در اصفهان

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *