پس از آماده‌سازی اپلیکیشن باید برای معرفی نرم‌افزار به کاربر و جذب آن‌ها اقدام نمایید. جذب کاربر به دو روش رایگان و پولی انجام میشود. ما در این مقاله به معرفی روش رایگان که به ASO یا APP STORE OPTIMIZITON معروف است میپردازیم و در مقالات بعدی در مورد روش‌های پولی جذب کاربر صحبت خواهیم کرد.

معرفی و آماده سازی اپلیکیشن

بهینه‌سازی اپلیکیشن در اپ استور چیست؟

Aso به معنای بهینه‌سازی اپلیکیشن شما در مارکت‌هایی نظیر App store برای ios و google play برای اندروید است. این بهینه‌سازی باعث افزایش قابلیت دیده شدن و کسب نتایج بالاتر در جستجو‌ها میباشد. این رتبه بهتر باعث افزایش فروش شما و کسب در آمد شما میشود.
Aso برای اپلیکیشن‌ها شبیه به seo برای وب سایت است. (برای اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه سئو سایت در اصفهان را مشاهده کنید) از آن جایی که استفاده از اپلیکیشن‌ها بالا رفته است صاحبان اپلیکیشن‌ها باید برای بهینه‌سازی اپلیکیشن خود اقدام نمایند.

چرا بهینه‌سازی اپلیکیشن ضروری است:

باتوجه به تعداد بسیار زیاد اپلیکیشن‌ها در مارکت‌ها حتی اگر اپلیکیشن شما بی‌نقص و منحصر به فرد باشد. پیدا کردن اپلیکیشن شما برای کاربران امری دشوار است. بهینه‌سازی اپلیکیشن شما در رتبه بالاتر جستجو‌ها قرار میدهد و باعث میشود در رقابت بین اپلیکیشن‌ها پیروز شوید.

بهینه‌سازی اپلیکیشن باعث افزایش دانلود، نرخ کلیک و افزایش رتبه اپلیکیشن شما میشود.
باتوجه به وجود راه‌هایی نظیر رسانه و وب سایت‌ها برای پیدا کردن اپلیکیشن‌ها چیزی حدود بین 60 تا 80 درصد کاربران ترجیح میدهند که از طریق چستجو اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کند. پس تلاش کنید تا کاربران اپلیکیشن شما را از طریق جستجو پیدا نمایند.

جستجو اپلیکیشن

عوامل موثر در افزایش رتبه اپلیکیشن:

کلمات کلیدی:

همانطور که در سئو وب سایت کلمات کلیدی اهمیت بسیار زیادی دارد و در بهینه‌سازی نرم‌افزار‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارند از کلمات کلیدی در عنوان و در هدر استفاده نمایید. استفاده از این کلمات باعث افزایش بازدید و بالاتر رفتن تعداد دانلود میشود.

افزایش نظر مخاطبان:

نظر مخاطبان و امتیاز آن‌ها به نرم‌افزار تأثیر بسیار زیادی در جایگاه اپلیکیشن شما دارد. این نظر‌ها میزان ارزشمند بودن نرم‌افزار را نشان میدهد و همیچنین برای گوگل هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

 حتما بخوانید

معرفی و بررسی سیستم عامل اندروید

میزان دانلود نرم‌افزار:

میزان دانلود نرم‌افزار نیز بر رتبه آن تأثیرر زیادی دارد. هرچه تعداد دانلود و نصب نرم‌افزار بالاتر رود رتبه آن نیز افزایش پیدا میکند. برای افزایش تعداد دانلود‌ها نرم‌افزار خود را در شبکه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام تبلیغ کنید.

شناخت مشتریان:

سعی کنید مشتریان خود را به خوبی بشناسید، بهترین راه برای شناخت مشتری این است که خود را به جای «آ‌ها قرار دهید، با این کار میتوانید بفهمید که مشتری از چه کلمات کلیدی برای جستجو استفاده میکند و دلایل اصلی و هدف آن‌ها از استفاده از اپلیکیشن چیست. با پاسخ به این سؤالات و سؤالات مشابه آن‌ها به راحتی میتوانید مشتری خود را بشناسید و برای رفع نیاز‌های آن‌ها اقدام کنید.

انتخاب نام مناسب برای اپلیکیشن:

انتخاب یک نام مناسب به دلیل اهمیت عنوان در رتبه‌بندی جستجو‌ها در Aso اهمیت بسیار بالایی دارد. تحقیقات نشان داده است اپلیکیشن‌هایی که از واژه‌های مرتبط در عنوان خود استفاده کرده‌اند در رتبه بالاتری نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

اپلیکیشن خود را آپدیت کنید:

اپلیکیشن‌هایی که به طور مداوم آپدیت میشوند برای مارکت‌ها ارزشمند‌تر تلقی میشوند. آپدیت کردن هر نسخه از نرم‌افزار باعث رفع مشکلات و نواقص نسخه قبلی میشود و نسبت به نسخه قبلی بهتر میشود.

آپدیت اپلیکیشن

استفاده از تصاویر مناسب:

تصاویر در رتبه اپ شما تأثیر مستقیم ندارد اما این تصاویر میتوانند گویای کاربری اپ شما باشد و باعث جذب مخاطب و کاربر شود.

لیست خود را محلی‌سازی کنید:

بیشتر مردم جهان هنگام خرید یک اپلیکیشن ترجیح میدهند از زبان اصلی کشور خود استفاده نمایند. ناشرین باید به این نکته توجه کنند. زبان نرم‌افزار خود را طبق نیاز کاربر قرار دهند و بازار هدف خود را مشخص نمایند.

استفاده از بک لینک:

قوانین استقاده از بک لینک در ASO مانند بک لینک در SEO است. سعی کنید از نرم‌افزار‌هایی که دارای اعتبار بالایی نزد گوگل هستند استفاده کنید.

 حتما بخوانید

معرفی و بررسی سیستم عامل آی او اس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *