برای طراحی سایت خود سعی کنید از رنگ‌ها مکمل استفاده کنید برای پیدا کردن رنگ‌های مکمل میتوانید از دایره رنگ استفاده کنیم. قبل از طراحی ابتدا یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی سایت خود در نظر بگیرید. برای انتخاب این رنگ یکسری الگو‌های از قبل تعیین شده‌ای وجود دارد. مثلاً بیش‌تر سایت‌های آرایشی از رنگ بنفش و صورتی استفاده یا از رنگ آبی برای سایت‌های آموزشی استفاده میشود. اما اگر مشتری شما رنگ سازمانی از قبل تعیین شده‌ای داشته باشد ما دیگر نمیتوانید از این الگو‌ها استفاده نمایید و باید از رنگ سازمانی مشخص شده برای طراحی استفاده کنید. اگر رنگ سازمانی انتخاب شده با رنگ الگو‌ها تفاوت زیادی داشته باسد سعی کنید رنگ ها‌ی مکمل را طوری انتخاب کنید که به مشتری حس خوبی بدهد.

در انتخاب رنگ اصول زیر را رعایت نمایید:

ملاحظات فرهنگی:

ابتدا مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و چه فرهنگی دارند و در کجا زندگی میکنند  و دید آن‌ها نسبت به رنگ‌ها چگونه است.

 حتما بخوانید

عوامل موثر در افزایش سرعت سایت

استفاده از رنگ علامت تجاری:

در طراحی وب سایت خود باید حتماً از رنگ  برند خود و رنگ‌های سازگار با آن‌ها استفاده نمایید.

موضوع کسب وکار خود را در نظر بگیرید:
مشخص نمایید که کار شما در چه زمینه‌ای است و طبق الگو‌هایی که قبلاً در مورد آن‌ها صحبت شد از رنگ‌ها استفاده کنیم.

تاثیر رنگ در سایت

استفاده از رنگ‌های مخصوص وب:

همانطور که گفتیم در طراحی سایت و طراحی روی کاغذ به دلیل تفاوت نور و رنگ تفاوت وجود دارد. برای این که رنگ‌ها در سیستم‌های مختلف و در مرورگر‌های مختلف به یک رنگ نمایش داده شوند از رنگ‌های مخصوص وب استفاده کنید.

استفاده از تضاد رنگ‌ها:

استفاده از رنگ‌های تضاد یک عامل بسیار مهم است که باعث نگه داشتن کاربر در وب سایت شما شود مثلاً سعی کنید برای متنهای سیاه از پس زمینه سفید استفاده کنید.

از رنگ‌های زیاد استفاده نکنید:

در انتخاب رنگ از به کاربردن رنگ‌های زیاد خودداری کنید. برای این که تحقیقات نشان داده است که بیش‌تر کاربران ترجیح میدهند رنگ سایت ساده باشد.

کلام آخر:

در انتخاب رنگ سایت خود دقت زیادی داشته باشید رنگ سایت تأثیر مستقیمی در جذب مخاطب شما دارد و انتخاب رنگ مناسب باعث ماندگاری آن‌ها در سایت شما و در نتجه رسیدن به هدف شما میشود.

 حتما بخوانید

ترافیک وب سایت چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *