اکثر کسب و کار‌ها در زمان تبلیغات خود، بودجه‌های مالی خود را مشخص میکنند و تقسیم‌بندی بودجه‌ها را در بازه‌های زمانی مشخصی از سال، تعیین میکنند. طبیعتا شما هم مانند همه‌ی کسب و کار‌ها و سازمان‌ها زمانی که بخواهید تبلیغات انجام دهید به دنبال آن هستید که با کمترین هزینه بتوانید بهترین بازخورد را به دست‌آورید. پس تحقیقات خود را به نوعی شروع میکنید که بتوانید کانال‌ها و راه‌های بازاریابی را کاملاً شناخته و تمام مزایا و معایبی که دارند را تشریح و از بین آن‌ها مناسب‌ترین‌ها را انتخاب کنید. اگر بودجه کسب و کار شما زیاد باشد و شما هزینه‌های گزافی بابت تبلیغات خود در نظر گرفته باشید، شاید آنچنان برایتان انتخاب کانال مهم نباشد. همانطور که اغلب شاهد آن هستیم که برند‌های بزرگ با بررسی نکردن این قضایا، در همان رسانه‌های قبلی به تبلیغ خود ادامه میدهند. زمانی که نیاز به بررسی کانال‌های تبلیغات باشد، اکثر افراد متخصص در زمینه بازاریابی به مقایسه‌ی دو دسته کلی بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین میپردازند.

تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات دیجیتال

طبیعتا هر مدل از تبلیغات مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باعث میشود افرادی جذب برند و تبلیغات و در نهایت سازمان شما شوند و افرادی نیز از تبلیغ شما خوششان نیاید و نتوانند با کسب و کار شما ارتباط خوبی برقرار کنند.
همانطور که میدانید چند سالی است که کسب و کار‌ها به سمت تبلیغات آنلاین یا همان بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند. البته در برخی مواقع از این مدل تبلیغات به عنوان دیجیتال مارکتینگ نیز یاد‌آوری میشود که اشتباه بوده و در فرصت مناسبی این قضیه را توضیح خواهیم داد.

 حتما بخوانید

کسب و کار اینترنتی خانگی چیست؟

تقریباً اکثر شرکت‌هایی که بودجه‌های تبلیغاتی بزرگی دارند از تبلیغات آفلاین استفاده میکنند و هنوز هم به این مدل تبلیغات اعتقاد بیشتری دارند. چرا که این شرکت‌ها بیشتر به دنبال برند‌سازی و ماندگاری در اذهان عمومی هستند. در حالی که کسب و کار‌های کوچک نمیتوانند بودجه‌های سنگین در نظر بگیرند و در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که با بودجه‌های کم میتوانند تأثیرات بهتری در تبلیغات آنلاین داشته باشند.

زمانی که صحبت از تبلیغات آفلاین به میان میآوریم بیشتر موارد چاپی و تبلیغات چاپی در ذهن نقش میبندد که میتواند از تبلیغ در مجلات و کاتالوگ‌ها شروع و تا تبلیغات محیطی ادامه پیدا کند. مشخصاً تبلیغات چاپی فرآیندی بلند مدت است و نمیتوانید تنها با درج چند مرتبه تبلیغ چاپی به نتایج خوبی دست پیدا کنید. در تبلیغات چاپی شما باید فرآیندی مداوم و پیوسته را در نظر بگیرید که قرار است برایتان نتایج بلند مدتی داشته باشد.
حال در تبلیغات آنلاین سیستم قیمت‌گذاری و بودجه‌بندی به گونه‌ای دیگر محاسبه میگردد. مثلاً در حالت کلی هزینه تبلیغات آنلاین بر اساس تعداد نمایش تبلیغ شما محاسبه میگردد. بر اساس میزان بازدید سایت‌ها و تعداد کاربرانی که سایت‌ها دارند مبالغ مختلفی برای تبلیغات در نظر گرفته میشود. جایگاه‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات در سایت در نظر گرفته میشود.

تفاوت تبلیغات آنلاین و آفلاین

برخی مدل‌های دیگر اینگونه است که نمایش تبلیغات برای شما هزینه‌ای ندارد و بر اساس نرخ کلیک هزینه تبلیغ شما محاسبه میگردد. یعنی تا زمانی که بر روی تبلیغ شما کلیک نشود هیچ هزینه‌ای محاسبه نمیگردد.
اگر میخواهید بدانید و تحقیق کنید که با بودجه کمتر کدام روش میتواند برای شما بهتر باشد، باید بدانید بازاریابی آنلاین نتایج بهتری میتواند برای شما داشته باشد.
اگر بخواهید تحلیل درستی از مزیت‌های‌های هر کدام از این روش‌ها داشته باشید باید بدانید در نهایت تبلیغات آنلاین میتواند با بودجه‌های کمتر، تأثیرات بیشتری داشته باشد
باید بررسی کنید دقیقاً نیاز دارید تبلیغ شما را چه افرادی مشاهده کنند و تبلیغ شما به دست چه کسانی برسد.

 حتما بخوانید

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *