اگر بخواهیم تاریخچه سئو را بررسی کنیم میبینیم که اتفاق‌های مختلفی در این زمینه افتاده است و هر برنامه و قانون‌هایی که گوگل قرار داده است با واکنش‌هایی از سمت سئو کار‌ها روبرو بوده است و در پی آن گوگل باز هم قانون‌هایی را بر ضد سئو کار‌های سیاه اجرا کرده است در راستای بک لینک هم به این صورت بوده است که زمانی افراد از لینک‌های زیادی استفاده میکردند و همین لینک‌ها تأثیر خوبی در رتبه سایت‌ها گذاشته بود ولی در حال حاضر بک لینک‌ها متفاوت شده‌اند. اصطلاحاً بک لینک خوب و بک لینک بد.

خرید بک لینک خوب

در حال حاضر افرادی که سئو کار میکنند همه میدانند که بک لینک خوب است و در جهت ارتقا رتبه شما در گوگل نقش مهمی دارد ولی در عین حال همه هم میدانند که خرید بک لینک مضر است و اصلاً کارایی که ندارد شاید به قیمت از دست دادن رتبه حال حاضر شما هم تمام شود و تأثیر بدی در سئو سایت شما دارد. گوگل بار‌ها اعلام کرده است که با خرید بک لینک مخالف است و سایت شما را جریمه میکند چرا که لینکی که برای شما ایجاد میشود یعنی اعتباری به سایت شما داده است و این اعتبارات باید واقعی و طبق اصول باشد و به نحوی بک لینک طبیعی باشد نه مصنوعی. متأسفانه خیلی از افراد فکر میکنند با خرید بک لینک، سئو خیلی خوبی پیدا میکنند ولی گوگل نظارت ویژه‌ای با توجه به الگوریتم‌هایی که ایجاد کرده مثل پنگوئن بر لینک دارد. همین طور که در مقاله‌های قبلی گفتیم سئو سایت پارامتر‌های مختلفی دارد و بک لینک را میتوان جز یکی از این مهمترین پارامتر‌ها دانست.

 حتما بخوانید

تاثیر نام سایت در سئو

تاثیر بک لینک با کیفیت در سئو سایت

اگر شما از سایت با کیفیت و اعتبار خوب بک لینک بگیرید صد در صد در سئو سایت شما تأثیر دارد ولی نه هر سایتی. شما باید از سایت‌هایی بک لینک بگیرید و اعتبار بگیرید که دامین اتوریتی بالا‌یی داشته باشند. برای بدست آوردن اعتبار سایت مورد نظر  قبلاً از پیج رنک استفاده میکردند ولی در حال حاضر در دسترس نیست و این اعتبار را میتوان در سایت موز مشاهده کنید.

 خرید بک لینک خوب است یا بد ؟

چند نکته در مورد خرید بک لینک

اگر در هر حالتی علاقه‌مند هستید که بک لینک خریداری کنید باید به مواردی که در ادامه گفته میشود دقت کنید.

از هر سایتی بک لینک خریداری نگیرید حتماً اون سایت باید اعتبار لازم را داشته باشد.

بک لینک رایگان نگیرید، چرا که هر سایتی اگر قرار باشد به هر سایتی لینک رایگان بدهد به مرور تعداد زیادی لینک از این سایت خارج میشود و گوگل در ادامه متوجه این داستان خواهد شد و دو طرف جریمه خواهد شد.

از سایت‌هایی که کارشون بک لینک فروختن هست لینک تهیه نکید.

از تبلیغات کنار صفحه و ساید بار‌ها پرهیز کنید و  سعی کنید لینک شما در محتوای و متنهای صفحه‌های مورد نظر شما باشد.

خرید بک لینک انبوه، خرید تعداد زیاد لینک برای سایت صد در صد غلط میباشد چون طبق اصول هیچ موقع یک شبه این همه بک لینم برای سایت بوجود نمیآید. شما برای اضافه کردن لینک‌ها باید تدریجی و کم کم این کار را انجام دهید.

از سایت‌هایی بک لینک بگیرید که لینک گرفتن از آن‌ها آسان نباشد .

از لینک‌های بد مثل ثبت آدرس سایت شما در  کامنتهای دیگر سایت‌ها به شدت پرهیز کنید.

سعی کنید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید بنحوی که برای کابر مفید و مؤثر باشد و بتواند به نفرات دیگر هم پیشنهاد دهد و حتی همین مقاله یا متن  شما را در شبکه‌های مجازی دیگر به اشتراک بگذارد و به نوعی خود این کار بک لینک خوب ایجاد میکند.

 حتما بخوانید

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سئو سایت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *