پس از حذف و کاهش تأثیر پیج رنک گوگل در رتبه‌بندی وب سایت‌ها سئو کاران به دنبال پیداکردن روش‌های مناسبی برای سنجش میزان اعتبار دامنه و صفحات وب سایت خود در مقایسه آن‌ها با سایت‌های دیگر بودند. شرکت Moz که یکی از برترین شرکت‌های بررسی سئو سایت میباشد. دو فاکتور مهم Domain Authority و Authority page که به اختصار DA و PA خوانده میشوند را برای بررسی اعتبار دامنه و صفحات مختلف وب سایت ارائه داد.

دامین آتوریتی چیست؟

دامین آتوریتی به بررسی اعتبار کل دامنه سایت شما میپردازد و دارای عددی بین صفر تا صد میباشد. هر چه مقدار این عدد به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد به معنای این است که اعتبار وب سایت شما بالاتر است.
ارتقای این اعداد بسیار سخت میباشد. رسیدن به اعدادی بین ۲۰ تا ۴۰ بسیار آسان‌تر از رسیدن به اعدادی بین ۴۰ تا ۵۰ است.

جالب است که بدانید سایت‌های بسیار کمی تا به حال توانسته‌اند به عدد ۱۰۰ دسترسی پیدا کنند. وب سایت‌هایی مانند گوگل، فیس بوک و ویکی پدیا از جمله سایت‌هایی هستند که دارای دامین آتوریتی ۱۰۰ هستند. در ادامه مقاله به بررسی و تحلیل این اعداد خواهیم پرداخت.

 حتما بخوانید

انکر تکست چیست؟

پیج آتوریتی چیست؟

پیج آتوریتی به بررسی صفحات مختلف یک وب سایت میپردازد. پیج آتوریتی با PA نمایش داده میشود. این مقدار معمولاً برای صفحه اول یک وب سایت بیش‌تر از صفحات دیگر است. اما ممکن است اعتبار برخی از صفحات از صفحه اول هم بیش‌تر باشد. پیج آتوریتی هم بر اساس اعداد مشخص میشود. عددی بین ۰ تا ۱۰۰ که هرچه به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد اعتبار آن صفحه بیشتر است و پیچ آتوریتی معمولاً از دامین آتوریتی عدد بیشتری را نشان میدهد.

پیج آتوریتی

چگونگی بررسی آتوریتی:

از آنجایی که پیج آتوریتی و دامین آتوریتی توسط شرکت MOZ ارائه شده است پس این دومقدار نیز توسط شرکت MOZ حساب میشود. شما برای به دست آوردن اعتبار دامنه صفحات وب سایت خود میتوانید به سایت MOZ.COM مراجعه نمایید یا در گوگل عبارت DA cheker یا PA cheker را سرچ کنید و با انبوهی از سایت‌های بررسی اعتبار دامنه و صفحات سایت روبه رو شوید. اعدادی که این سایت‌ها به شما میدهند با هم تفاوتی ندارند و با عددی که MOZ.COM به شما داده میشود برابر است.

تحلیل اعداد پیج آتوریتی:

شاید برای شما بار‌ها پیش آمده باشد پس از بررسی اعداد DA دامنه و PA صفحات مختلف وب سایت خود بخواهید بدانید که این اعداد به چه معنا میباشند. ما در این جا به بررسی و تحلیل این اعداد میپردازیم.

اعدادی بین ۱ تا ۲۰:

اگر شما فعالیت جدی بر ر وی سئو سایت خود نداشته باشید یا سایت شما به تازگی راه‌اندازی شده باشد اعدادی بین ۰ تا ۲۰ به شما نمایش داده خواهد شد.

اعدادی بین ۲۰ تا ۳۰:

این عدد یک وب سایت معمولی را به شما نمایش میدهد. شما با انجام فعالیت‌های سئو میتوانید اعتبار و ارزش سایت خود را بالاتر ببرید و به نتیجه بهتری دست پیدا کنید.

اعدادی بین ۳۰ تا ۴۰:

اگر دامنه وب سایت شما در این محدوده قرار دارد یعنی فعالیت‌های سئو وب سایت خود را به خوبی انجام داه‌اید و سایت شما از سایت‌های معمولی فاصله گرفته است. به شما پیشنهاد میکنیم اگر در این بازده قرار دارید به فعالیت‌های سئو خود ادامه دهید.

اعدادی بین ۴۰ تا ۵۰:

وب سایت‌هایی که در این محدوده قرار دارد وب سایت‌های بسیار خوبی هستند و مخاطبان زیادی دارند. رسیدن به این عدد تقدیر است اما باز هم جای پیشرفت برای شما وجود دارد.

تحلیل اعداد پیج آتوریتی

اعداد بین ۵۰ تا ۷۰:

این بازده عددی‌ایده‌آل‌ترین بازده برای مدیران وب سایت‌های ایرانی است. وب سایت‌هایی که در این بازده قرار دارند حتماً یک تیم سئو قوی برای پشتیبانی وب سایت خود دارند. اگر وب سایتتان در این بازه قرار بگیرد در آمد بسیار خوبی از وب سایت خود کسب خواهید کرد.

اعداد بین ۷۰ تا ۹۰:

وب سایت‌های این بازده وب سایت‌های بسیار مشهور هستند و استفاده بسیار زیادی دارند. در ایران وب سایت‌های کمی به این عدد دست یافته‌اند.

اعداد بین ۹۰ تا ۱۰۰:

رسیدن به این بازه رویائی بسیار دشوار و دست نیافتنی است. تنها چند سایت از جمله گوگل و فیس بوک به این مرحله رسیده‌اند.

دراین مقاله به بررسی دامین آتوریتی و پیج آتوریتی پرداختیم در مقالات بعدی به بررسی عوامل مؤثر و تأثیر‌گذار بر این دو ابزار میپردازیم.

 حتما بخوانید

پنالتی گوگل چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *