به احتمال زیاد شما نیز پیامک فروشگاه یا صنف خاص یا کسب و کاری که در نزدیکی منطقه سکونت شما مستقر است را دریافت کرده‌اید. پس حتماً این قضیه برای شما به عنوان یک مشتری و یا حتی در حالت کلی یک مخاطب و دریافت‌کننده اس‌ام اس اتفاق افتاده است. آن کسب و کار یا صنف خاص از قابلیت ارسال پیامک انبوه کد پستی و منطقه‌ای پنل پیامک استفاده کرده است. به وسیله این امکان شما میتوانید به افراد ساکن در منطقه‌ای خاص دست پیدا کنید و پیام مورد نظر خود را به آن‌ها برسانید. با خواندن این مقاله در 8 دقیقه تمام اطلاعات و آگاهی‌هایی که لازم است شما درباره ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای داشته باشید را میتوانید بدست بیاورید.

ارسال پیامک کد پستی و منطقه‌ای به چه صورت میباشد و چه نتایجی برای ما دارد؟

آنچه که از اسم این کلمه و عبارت هم میتوان فهمید این است که ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای یعنی ارسال اس‌ام اس به افرادی که ساکن در منطقه‌ای خاص سکونت دارند. این اشخاص در زمان خرید و تهیه سیم کارت آدرس محل سکونت خود را در آن منطقه مورد اعلام کرده‌اند و بدین ترتیب در دسته‌بندی‌های کد پستی اپراتور‌های ارسال اس‌ام اس در آن منطقه خاص قرار داده شده‌اند.
حال برای ارسال اس‌ام اس کد پستی احتمالاً حدس زده‌اید که به چه چیزی نیازی دارید؟ بله درست است. برای ارسال اس‌ام اس انبوه کد پستی و منطقه‌ای نیاز به یک پنل ارسال اس‌ام اس (لینک به صفحه پنل ارسال اس‌ام اس) دارید که بتوانید از این قابلیت بهره‌مند شوید. پنل ارسال اس‌ام اس در اصل نرم‌افزاری است تحت اینترنت که ارتباط مخاطب را با سرویس دهنده‌های اس‌ام اس اپراتور‌های تلفن همراه شامل همراه اول و ایرانسل برقرار میکند.

 

 

ارسال پیامک کد پستی و منطقه ای

نحوه استفاده از ارسال پیامک انبوه کدپستی و منطقه‌ای

همانطور که در قسمت قبلی توضیح دادیم، پیش نیاز اینکه هر کاربر بتواند از قابلیت ارسال پیامک کد پستی و منطقه‌ای استفاده کند، این است که در شروع کار یک پنل ارسال اس‌ام اس خریداری و تهیه کند. زیرا جهت دستیابی به بانک اطلاعاتی شماره‌های همراه اول و ایرانسل به صورت کد پستی و منطقه‌ای که توسط اپراتور‌های ارسال اس‌ام اس تهیه شده است، نیاز به پنل ارسال اس‌ام اس است تا این پنل اس‌ام اس نقش پل ارتباطی بین کاربر و این بانک‌های اطلاعاتی را بازی کند.

حال مسأله این است که خرید پنل ارسال اس‌ام اس حتماً نیاز است یا راهی دیگر هم برای این قضیه وجود دارد؟ برای این سؤال باید بدانید که خیر، خرید پنل ارسال اس‌ام اس برای قابلیت اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای اجباری نیست و شما میتوانید به عنوان مخاطب ما و سفارش دهنده ارسال، به شرکت خدمات دهنده در زمینه ارسال اس‌ام اس درخواست بدهید که ما نیز در شرکت رایسان این عمل را برای شما میتوانیم انجام دهیم، تا آن‌ها بتوانند امکان استفاده از این ابزار را برای شما اجرا کنند. این موارد را در مطلبی تحت عنوان تعرفه و هزینه ارسال اس‌ام اس انبوه، به صورت کامل برای شما توضیح داده‌ایم و توصیف کردیم که چه زمانی شما باید پنل ارسال اس‌ام اس تهیه و خریداری کنید و چه زمانی زیاد هم نیاز و ضروری نیست که شما برای خرید پنل ارسال اس‌ام اس هزینه کنید.

هدف ارسال پیامک کدپستی و منطقه‌ای

ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای در اصل یکی از مهمترین امکانات و از عمومی‌ترین ابزار‌های مشترکی است که تمام نرم‌افزار‌های ارسال اس‌ام اس باید دارا باشند. در حقیقت کاربر با استفاده از این ابزار میتواند گروه هدف جغرافیایی خود را تا حد ممکن کوچک محدود کند تا بدین وسیله هزینه بودجه تبلیغاتی خود را کاهش دهد. شاید شما هم دیده باشید که خیلی از کسب و کار‌ها و صنوف مختلف برای تبلیغات محله‌ای و جغرافیایی و منطقه‌ای خاص به فکر استفاده از شبکه‌های اجتماعی میافتند و یا اینکه در نوعی دیگر دیده‌ایم با اجاره بیلبورد‌های محیطی در منطقه‌ای خاص در تلاش هستند مخاطبان زیادی از آن منطقه جذب نمایند. برخی مواقع هم مشاهده کرده‌ایم که کسب و کار‌ها و یا اصناف با تهیه تراکت و ارائه آن به پخش‌کننده تراکت در تلاش هستند پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان خود در آن منطقه مورد نظر برسانند. ولی هیچ یک از این روش‌ها نمیتوانند به اندازه قابلیت ارسال پیامک کد پستی و منطقه‌ای مؤثر و مفید واقع شوند و نتیجه خوبی داشته باشند. حتی اگر ما فرض کنیم که یکی از این راه‌ها هم میتواند به اندازه‌ی قابلیت ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای بازخورد داشته باشد اما قطعاً سرعت پخش این راه قابل مقایسه با ارسال اس‌ام اس انبوه کد پستی و منطقه‌ای نیست و با این روش شما در کمترین زمان میتوانید بیشترین تعداد مخاطب در یک منطقه و محله و جغرافیای خاص را پوشش دهید و پیام تبلیغاتی خود را هر چه سریع‌تر به گوش مخاطبان برسانید.

 

مزیت‌های ارسال پیامک کد پستی و منطقه‌ای

در این قسمت میخواهیم به خلاصه‌ای از چندین استفاده و کاربردی که قابلیت ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای میتواند برای شما داشته باشد اشاره کنیم:

  • ارسال اس‌ام اس‌های انبوه تخفیف برای منطقه‌ای خاص
  • اطلاع‌رسانی برای تحویل کالا بصورت رایگان در یک محدوده و منطقه مشخص
  • اطلاع‌رسانی افتتاح شعبه‌ای در یک منطقه در یک روز
  • جذب کردن مشتریان پایدار و وفادار کردن آن‌ها در یک منطقه که میتوان در بازه‌های زمانی مشخص ارسال اس‌ام اس به آن‌ها تکرار شود و به روش دوره‌ای به آن‌ها اس‌ام اس انبوه ارسال شود.
  • تقسیم‌بندی بودجه برای شعب مختلف‌یه کسب و کار در تمام مناطق یک شهر
  • ارسال اس‌ام اس به تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور

 

ارسال پیامک منطقه ای

چگونه ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای بفرستیم

قبلاً هم برا شما توضیح دادیم که برای اینکه از این قابلیت ارسال کد پستی و منطقه‌ای استفاده کنید یا باید پنل ارسال اس‌ام اس سفارش و خریداری نمایید یا باید درخواست ارسال انبوه اس‌ام اس خود را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارسال اس‌ام اس انتقال دهید. شرکت رایسان نیز این امکان را در سامانه پیامک رایسان اس‌ام اس برای کاربران فراهم کرده است که درخواست خود را به ما بسپارند و خود را درگیر بحث‌های فنی و اموزش و اجرای این امکانات نکنند. در نتیجه اگر شما به عنوان کاربر پنل ارسال اس‌ام اس تهیه کردید و قرار بر این شد که خودتان ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای انجام دهید، باید از نقشه شهر‌ها استفاده کنید. اصولاً نقشه‌ی شهر‌ها شامل مناطق مختلف یک شهر است که توسط کد پستی هر منطقه تفکیک شده‌اند. بر اساس ترتیب ارقام کد پستی که شامل ۱۰ رقم است، ۵ رقم ابتدای آن در یک منطقه مشترک میباشد. کاربر با استفاده از ۵ رقم اول کد پستی یک منطقه میتواند به افراد ساکن منطقه که محل سکونت خود را در آن کد پستی مشخص کرده‌اند، اس‌ام اس ارسال کند.

در سامانه پیام کوتاه رایسان اس‌ام اس، نقشه اکثر شهر‌ها که در آن‌ها کد پستی‌ها مشخص شده و تقسیم‌بندی جغرافیایی تعیین گردیده است، قرار داده شده است. در ضمن بانک اطلاعات شهر‌ها و استان‌هایی که نقشه آن‌ها در سامانه پیام کوتاه رایسان اس‌ام اس موجود نباشد هم وجود دارد بدین معنی که کاربر فرضا با دانستن ۵ رقم کد پستی یک منطقه از یک شهر میتواند تعداد ساکنین در آن منطقه را متوجه شود و پیام تبلیغاتی مورد نظر خود را برای آن‌ها به سرعت ارسال نمیاد.

در سامانه پیام کوتاه رایسان اس‌ام اس بخشی را تدارک دیده‌ایم که کاربر میتواند با وارد کردن ۵ رقم اول کد پستی یک منطقه، آمار تعداد کل شماره‌های همراه اول و ایرانسل موجود در آن منطقه را مشاهده نماید. حال کاربر میتواند کل تعداد مخاطبان را پوشش دهد یا فقط ابتدا قسمتی از آن‌ها را اطلاع‌رسانی کرده و سپس در روز‌های بعدی بقیه افراد آن منطقه و کد پستی را اطلاع‌رسانی نماید.

 

ارسال اس‌ام اس به شهر و استان مورد نظر

برخی از شهر‌های یک استان آنچنان از نظر جغرافیایی وسعت ندارند و شاید اگر بخواهیم تصویری از آن شهر در ذهن خود بسازیم، کل آن شهر معادل با یک منطقه از یک شهر بزرگ است. بنابراین چون شماره‌ها و تقسیم‌بندی شماره‌های موجود در بانک اطلاعاتی کد پستی به شکلی است که فقط برای مراکز استان‌ها تقسیم و دسته‌بندی شده‌اند، برای اطلاع‌رسانی در این شهر‌های کوچک باید از ابزار دیگری استفاده نمایید. برای این هدف باید از امکان ارسال به شهر و استان در سامانه پیام کوتاه رایسان استفاده نمایید. پس با این حساب شما دیگر تقسیم‌بندی جغرافیایی در آن شهرستان نخواهید داشت و آمار همه‌ی شماره‌های موجود در آن شهرستان به شما نمایش داده خواهد شد که شما میتوانید به فقط قسمتی از این شماره‌ها یا به کل شماره‌ها ارسال اس‌ام اس خود را داشته باشید.
در این مقاله تلاش ما بر آن بود که بتوانیم اطلاعات کامل و دقیقی و البته مفید درباره ارسال اس‌ام اس کدپستی و منطقه‌ای به شما بدهیم تا شما به عنوان یک کاربر بتوانید هر چه بهتر از این ابزار ارسال اس‌ام اس استفاده نمایید و نتیجه‌های بهتری از ارسال‌های خود بگیرید. ‌امید است به اهمیت این ابزار پی برده باشید چون این روش هم سرعت اطلاع‌رسانی بسیار بالایی برای شما رقم میزند هم توسط این ابزار میتوانید بشدت در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی نمایید. فرض کنید شما ۵ روز دیگر افتتاحیه یکی از شعب کسب و کار خود را داشته باشید. پر واضح مشخص است که شما با ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای با هزینه‌ی خیلی کم و در عین حال با سرعت بسیار بالاتر از اینکه بخواهید تراکت چاپ کنید و پخش کنید، میتوانید اطلاع‌رسانی خود را به خوبی انجام داده و متن اس‌ام اس خود را به مخاطبان احتمالی خودتان برسانید.
ما در شرکت رایسان منتظر تماس و پاسخگویی به همه کاربران جهت مشاوره درباره ارسال اس‌ام اس کد پستی و منطقه‌ای هستیم تا شما عزیران بتوانید به صرفه‌ترین و بهترین روش اطلاع‌رسانی اس‌ام اس را تجربه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *