گوگل وبمستر تولز یا کنسول جستجو گوگل ابزار عالی و رایگان جهت مدیریت سئو سایت و بررسی مشکلات پیام هایی که از طرف گوگل برای سایت ارسال می شود . ضمنا با این ابزار شما می توانید از پیشرفت سایت خود با خبر شوید و در صورتی که سایت دچار مشکلی شد با مراجعه به این ابزار از آن مطلع می شوید و با ترمیم آن از آسیب خوردن جدی سایت خود جلوگیری میکنید . این ابزار رایگان از طرف خود گوگل راه اندازی شده و از اعتبار خاصی برخوردار است وبه همین دلیل وبمستران از ابزار گوگل وب مستر تولز یا Google Webmaster Tools کنسول جستجو گوگل به صورت ویژه ای استفاده می کنند
• اضافه کردن مدیر به وبمستر تولزو دسترسی دادن به مدیر جدید
• اضافه گردن سایت مپ
• ویژگی های مختلف ابزار کنسول
• اضافه کردن فیلتر
• مهمترین کاربردهای گوگل وبمستر تولز یا کنسول جستجو
2. سایت جدید گوگل وبمستر تولز را بازکنید.
3. روی عبارت Add property کلیک کنید.
4. آدرس وبسایت خود را بهدقت وارد کرده و روی continue کلیک کنید.
DNS)
3. استفاده از کد رهگیری Google Analytics: کد رهگیری (tracking code) که در وبسایتتان از آن استفاده میکنید را کپی کنید (برای استفاده از این گزینه باید مجوز «edit» در Analytics را داشته باشید.)
قبل از اینکه سایت شما در وبمستر ثبت شود باید به تصمیم رسیده باشید که با چه فرمی سایت شما به نمایش در بیاید ، در واقع اگر چه که این دو دامنه شبیه به هم به نظر میرسند و در غالب موارد هم یک سایت را نشان میدهند ، اما ازنظر فنی دو دامنه منحصربهفرد مجزا محسوب میشوند.
البته اگر در نوار آدرس مرورگر خود آدرس www.raysan.ir را تایپ کنید بهطور خودکار سایت raysan.ir را برای شما باز میکند . در نظر داشته باشید اگر دامنه منتخب خود را مشخص نکنید، گوگل میتواند نسخههای www دار و بدون www دامنه شما را بهعنوان دو وبسایت مجزا در نظر بگیرد و درنتیجه، همه آمار و ارقام بین این دو تقسیم خواهد شد.مجوزهای و دسترسی های کاربران در گوگل وبمستر تولز
برای حذف و اضافه کردن کاربران به قسمت Settings مراجعه و روی عنوان Users and permissions کلیک کنید:
پس از تهیه سایتمپ، آن را از طریق منوی Sitemaps در گوگل وبمستر تولز ثبت میکنید:گزارشهای سایتمپ دروب مستر تولز یا کنسول جستجوی گوگل
در مواقعی که کلمه یا عبارتی را جستجو میکنند و آدرس لینک سایت شما در نتایج جستجو ظاهر میشود ، یک impression به حساب میآید . برای اینکه تعداد این مورد اضافه شود مهم نیست که کاربر حتماً به پایین صفحه نتایج جستجو برود و نتیجه ثبت شده از سایت شما را ببیند .
در اینجا امکان انتخاب از میان سه نوع جستجو وجود دارد: وب، تصاویر و ویدیو . مثلاً برای سایت هایی که محتوای ویدیویی هم دارند ، هم آمار وب و هم آمار ویدیویی اهمیت خاصی خواهد داشت.
در اینجا نیز با استفاده از زبانه Compare میتوانید دو بازه زمانی مختلف را باهم مقایسه کنید.
3. فیلتر بر اساس نحوه نمایش جستجو ، کشور، کوئری، برگه،دستگاه مورد استفاده
2. Warning: برگه موردنظر ایندکس شده، اما مشکل دارد.
3. Excluded: بنا به دلایلی (معمولاً توسط خودتان) از ایندکس شدن مستثنا شده است.
4. Valid: مشکلی ندارد و ایندکس شده است.
2. نظارت بر average position در طول زمان
3. شناسایی صفحاتی از وبسایت که بالاترین و پایینترین رتبه را دارند
4. نظارت بر impression ها در طول زمان
5. مقایسه عملکرد سایت در کشورهای مختلف
6. مقایسه عملکرد سایت در جستجوهای دسکتاپی، موبایلی و تبلت
7. مشاهده میانگین نرخ کلیک خوردن
8. نظارت بر مجموع تعداد صفحات ایندکس شده و خطاهای ایندکس
9. شناسایی آدرسهای دارای بیشترین بک لینک
10. شناسایی و رفع مشکلات مرتبط با AMP
11. اطلاع از مجموع تعداد بکلینکهای وبسایت و وبسایتهایی که بیش از همه به شما لینک دادهاند
12. شناسایی صفحاتی که بیشترین ترافیک را جذب میکنند
13. مشاهده آمار کوئری ها و شناسایی کوئری هایی که کلیک خوری آنها از بقیه بیشتر است
14. شناسایی کوئری هایی که بیشترین ترافیک را جذب کردهاند
15. اطلاع از تعداد صفحاتی که ایندکس شدهاند
16. اطلاع از اینکه کدام صفحات ایندکس نشدهاند و دلیل آن
17. شناسایی مشکلات مرتبط با نمایش سایت در موبایل (mobile usability)
18. شناسایی متداولترین متن لینک (anchor text) بک لینکها
19. اطلاع از تعداد لینکهای داخلی وبسایت و شناسایی صفحات حاوی بیشترین لینک داخلی
20. مشاهده نحوه نمایش آدرسهای مختلف سایت توسط گوگل
21. امکان بررسی نحوه نمایش صفحات از دید ربات ها و اصلاح آنها (Fetch as Google)
بدون دیدگاه