شاید شما تاکنون در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید خود با مشکلاتی از جمله کاهش سرعت روبه رو شده‌اید این مشکلات میتواند مربوط به کش باشد.

 پاکسازی کش اپلیکیشن

ما در مقاله‌های قبلی در مورد کش سایت به طور کامل صحبت کردیم. سیستم اندروید و اپلیکیشن هم شامل کش میباشد و هنگام استفاده از یک برنامه اطلاعات آن در حافظه کش ذخیره میشود.

شما با پاکسازی کش یا پاکسازی دیتا می‌توانید مشکلات به وجود آمده رااز بین ببرید. اما میان پاکسازی کش و پاکسازی دیتا تفاوت‌هایی وجود دارد که ما در این مقاله به اختصار به توضیح آن‌ها میپردازیم.

پاکسازی کش چیست؟

کش حافظه موقت برای ذخیره‌سازی اطلاعات به منظور افزایش بهره وری و افزایش سرعت میباشد.

هنگامی که برای باراول از یک اپلیکیشن استفاده میکنید زمان بیشتری رابرای آپلود شدن اطلاعات آن نیاز دارید در صورتی که در دفعات بعدی این عمل به دلیل اینکه اطلاعات در حافظه کش ذخیره شده‌اند با سرعت بیشتری انجام میشود.

در بیشتر دستگاه‌های هوشمند مدیریت داده‌های کش توسط سیستم عامل و به طور خودکار انجام میشود.

اگر اپلیکیشن‌های شما با مشکلی روبه رو شد و به درستی انجام نشد میتوانید داده‌های کش را پاک کنید. شما با پاکسازی کش داده‌هایی که به طور موقت ذخیره شده‌اند ازبین میبرید.

پاک‌سازی کش تنظیمات گوشی را از بین نمیبرد و بهبود عملکرد سیستم را نیز به صورت صد در صد تنظیم نمیکند.

 حتما بخوانید

کش سایت چیست ؟

پاکسازی دیتا چیست؟

در قسمت قبل در موردپاکسازی کش صحبت کردیم. همانطور که گفتیم پاکسازی کش ممکن است تعییرات بسیار جزیی در برنامه ایجاد کند اما پاک کردن دیتا اطلاعات و تنظیمات شما را به صورت کامل حذف میکند و اپلیکیشن به حالت اولیه باز میگردد.

چه زمانی باید کش اندروید را پاک کنیم؟

بعضی از اپلیکیشن‌ها حجم بسیاری از حافظه سیستم شما را مختل میکند و سرعت سیستم را کند میکند. برای جلوگیری از مختل شدن سیستم هر از گاهی سیستم خود را پاکسازی کنید.

                  زمان مناسب پاکسازی کش

روش‌هایی برای پاکسازی کش:

حذف همه داده‌های کش:

برای حذف همه داده‌های کش شده به صورت زیر عمل کنید.

به  setting  رفته و گزینه storage را انتخاب نمایید.

گزینه cache date را انتخاب و میزان داده‌های کش شده را مشاهده کنید در این حالت پیغامی برای شما ظاهری میشود گزینه ok را‌ زده و داده‌های کش شده را پاک کنید.

پاک کردن کش مربوط به یک برنامه:

برای پاک کردن کش مربوط به یک برنامه به setting بروید app مورد نظر را انتخاب و از گزینه app info  گزینه stroge را انتخاب clear cache را بزنید.

ریکاوری سیستم:

اگر عمکلرد و سرعت دستگاه بیش از اندازه پایین آمده است بهتر است دستگاه ریکاوری شود. اما انجام ریکاوری نیاز به تکنیک‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای دارد و ممکن است به دستگاه آسیب‌هایی وارد نماید. برای هر دستگاه تکنیک‌های متفاوتی برای ریکاوری وجود دارد. برای انجام این عمل اطلاعات مربوط به ریکاوری دستگاه خود را از اینترنت جستجو نمایید.

 حتما بخوانید

طراحی اپلیکیشن موبایل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *