امروزه بحث تجارت آنلاین از داغ ترین مباحثی است که در بین افراد متخصص در این حوزه از آن ها صحبت می شود . زمانی که صحبت از فروش آنلاین می گردد مشخصا باید ساختاری مهیا شود تا شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید. زمانی که شما این ساختار را مهیا می کنید مثلا طراحی سایت انجام می دهید ، تازه در ابتدای مسیر بازاریابی و فروش به صورت آنلاین قرار می گیرید . جهت اینکه بتوانید میزان فروش خود در سایت را بالا ببرید بایستی کاری کنید که سایت شما هر چه بیشتر در معرض دید قرار بگیرد تا کاربران بیشتری بتوانند سایت شما را بازدید کنند .

در این مقاله سعی داریم به مباحث کلی در مورد افزایش فروش آنلاین در راستای بازاریابی دیجیتال بپردازیم . فرض ما بر این است که شما مباحث عامیانه بازاریابی و فروش را مطالعه کرده و بازدید کنندگانی را به سمت سایت خود فراخوانده اید .
پس از اینکه بازدید کننده ها وارد سایت شما شوند بایستی راهکار هایی برای آنها در نظر بگیرید تا آن ها به مشتری تبدیل شوند که در اصل نرخ تبدیل در سایت شما به ازای کل بازدید کنندگان بالا رود .
حتما بخوانید |
اصول طراحی پرسونای مشتری در اینترنت |
روش های افزایش فروش آنلاین در سایت :
1-تصاویر کالاها را جذاب تر کنید
زمانی که شما عکس های جذابی از محصولات خود را در سایت بگذارید ، حس واقعی بودن و ملموس بودن در بازدید کنندگان بیشتر خواهد شد . قرار گرفتن عکس محصول در نقاط مختلفی از صفحه سایت شما امکان پذیر است که بسته به اینکه صفحه سایت شما چه ساختاری دارد ، می تواند در بالای صفحه یا در پایین صفحه و برخی مواقع در محدوده ی دکمه های فراخوانی به اقدام ، تعبیه شود .
2-متقاعد سازی بازدید کنندگان برای خرید در همین لحظه :
سعی کنید در متن های تبلیغاتی خود در صفحات سایت این حس را به خوانندگان القا کنید که محصولات شما در همین لحظه فعلی خرید کنند . باید امتیازی برای آن ها در نظر بگیرید تا متوجه شوند که خرید در لحظه فعلی برای آن ها می تواند سودمند تر از آینده باشد.
3- طرح مشکل و ارائه راه حل :
جهت آن که مشتری حس درک بیشتری را از سمت شما دریافت کند باید ابتدا نشان دهید که شما نیاز آن ها و یا مشکل آن ها را درک کرده اید و سپس بتوانید برای مشکل آنها راه حلی را ارائه کنید که آن ها متوجه شوند با این راه حل شما می توانند مشکل خود را از طریق محصول یا خدمات شما حل کنند.
4- استفاده از بنر تبلیغات متحرک در سایت :
احتمالا شما نیز با این مدل تبلیغات در سایت ها برخورد کرده اید . برای اینکه نظر کاربر به پیشنهاد خاصی یا محصول خاصی جلب شود از این مدل تبلیغات که شباهتی کم و بیش به مدل تبلیغات پاپ آپ هم دارد ، استفاده می شود . برخی مواقع به این مدل تبلیغ ، تبلیغات شناور یا متحرک نیز گفته می شود که شما با اسکرول کردن سایت از بالا تا پایین صفحه باز هم این مدل تبلیغ را مشاهده می کنید .
5-در هر صفحه از سایت ، تمرکز بر روی تنها یک محصول باشد
سعی کنید در هر صفحه از سایت خود ، بیشتر بر روی یک محصول تمرکز اصلی را داشته باشید . این حرف بدان معنی نیست که فروش بقیه محصولات را پیشنهاد ندهید بلکه باید برای پیشنهاد دادن بقیه محصولات ، بازدید کنندگان را به مشاهده صفحات دیگری از سایت دعوت کنید .
6-آیکن های اشاره به خرید کمتری را مصرف کنید .
در برخی سایت ها شاهد آن هستیم که در نقاط زیادی از صفحه به دکمه خرید محصول اشاره می شود و یا بدتر از آن ، در بالای صفحه دکمه ی خرید محصول گذاشته می شود که باعث می شود بازدید کننده قبل از آن که مشخصات کاملی از محصول را بتواند مشاهده کند ، بارها دکمه خرید محصول را ببیند . این مورد از نظر روانشناسی برای افزایش فروش مناسب نیست . همانطور که در بازاریابی سنتی نیز شما باید برای خریدار ، بیشتر نقش مشاور داشته باشید تا فروشنده ، اینجا نیز باید ابتدا اطلاعاتی که برای بازدیدکنندگان مفید است به آنها نمایش داده شود و سپس ، از آن ها خواسته شود تا به خرید محصول اقدام کنند .
7-هنر تبلیغ نویسی برای شرح مزایای محصول:
عنوان صفحه و یا مطلب شما تاثیر بسیار مهمی در فروش شما دارد . همانطور که در روش 3 نیز اشاره کردیم ، باید بتوانید ابتدا با واقعیت نشان دهید مشکل و نیاز کاربران خود را درک کرده اید و حال با توجه به اصول تکنیکی تبلیغ نویسی ، مزایای اصلی محصول و خدمات خود را برای آنها توضیح دهید . باید بتوانید کاربر خود را برای خواندن توضیحات بیشتر در مورد محصول تشویق کنید و حس خرید و انگیزه خرید را برای آن ها بالا ببرید .
8-طراحی مناسب و جایگذاری معقولانه برای فرم خبرنامه :
از فرم های خبرنامه در سایت ها اصولا برای جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان استفاده می شود . نوع فرم و همینطور مکانی که این فرم در سایت قرار می گیرد ، به شدت در فروش سایت شما و حس خرید بازدید کنندگان سایت شما تاثیر دارد . می توانید این فرم را به گونه ای طراحی کنید که در تمام صفحات سایت شما چند ثانیه پس از مراجعه کاربر به صفحه جدید ، نمایش یابد . یا حتی می توانید این فرم را در تبلیغات متحرک و شناور خود استفاده کنید .
9- استفاده از رضایت نامه های مشتریان فعلی :
یکی از کارهایی که باعث بالا رفتن اطمینان بازدید کنندگان سایت می شود ، ارائه نظرات مشتریان قبلی درباره محصولات و خدمات شماست . این ارائه نطرات می تواند در قالب نامه های کتبی یا در قالب ویدئو هایی باشد که مشتریان بتوانند به صورت واضح نظر خود را در مورد محصولات و خدمات شما ارائه کنند . حال زمانی که بازدید کننده جدید ، این موارد را مشاهده یا مطالعه کند می تواند اطمینان بیشتری به سایت شما کند . در حقیقت شما با این کار توانسته اید اعتبار سایت خود را بالا ببرید .
10-تمرکز بر بازدید کنندگان :
و در نهایت در آخرین توصیه ای که برای شما داریم این نکته را متذکر می شویم که سعی کنید تمام مطالب و محصولات خود را برای بازدید کنندگان بنویسید و تولید کنید نه برای خودتان . همیشه دغدغه شما باید بازدید کنندگانتان باشد تا بتوانید ذهنیت آنها را تشخیص دهید و مطالبی که برای آن ها مفید است را در سایت خود قرار دهید .
در مقالات بعدی به نکات ریزتری از اصولی که برای افزایش فروش آنلاین بایستی رعایت کنید ، اشاره خواهیم کرد .
حتما بخوانید |
تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات آفلاین |
بدون دیدگاه