یکی از مهم‌ترین ارکان یک سایت محتوا است. این محتوا پس از انتشار و تولید باید به درستی در دسترس مخاطب قرار بگیرد. شما به عنوان تولید‌کننده محتوا باید با روش‌های ترویج و توزیع محتوا آشنا باشید تا بتوانید محتوا را در دسترس مخاطب خود قرار دهید.

تبلیغ و ترویج محتوا

در مقالات قبل به طور کامل در مورد بازاریابی محتوا صحبت کردیم و گفتیم که بازاریابی محتوا به معنای برقراری ارتباط با مشتری و در اختیار گذاشتن اطلاعات خود در اختیار آن‌ها است. گفتیم که محتوا مهم‌ترین اصل است و عنوان شناسنامه و هویت وب سایت شما شناسایی میشود به همین دلیل محتوا اهمیت بسیار زیادی در وب سایت شما دارد و شما باید با تولسد محتوای مناسب مخاطب را با خود همراه نمایید. در مقاله استراتژی محتوا در یک چشم انداز کلی این بحث را بررسی کردیم و گفتیم که استراتژی محتوا به دنبال دلایل تولید محتواست و استراتژِیست محتوا کسی است که برا اساس یک زمانبندی مشخص و شرایط و موقعیت محتوا را تولید میکند.

تا به این جا شما با روش‌های بازاریابی و استراتژی محتوا آشنا شدید  محتوای خود را تولید کردید اما این که شما فقط محتوا را تولید کنید و در این فضای شلوغ اینترنت منتشر کنید باعث نمیشود که مخاطب به خودی خود به سراغ محتوای شما بیاید. شما باید برای معرفی محتوای خود به مخاطب گام‌های اساسی بردارید و محتوا را به آن‌ها معرفی کنید. در این مقاله برای شما به صورت کامل بهترین و آسان‌ترین راه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست؟

مشخص کردن جامعه هدف:

شما در بخش بازاریابی محتوا این کار است که مخاطب هدف خود را مشخص نمایید. این که بدانید برای چه کسی محتوا تولید میکنید تأثیر بسیار زیادی میتواند بر روی محتوایی که تولید میشود بگذارد و مخاطب را به سمت شما بکشاند.

تبلیغ در رسانه‌های متعلق به کسب و کار خودتان:

با استفاده از این روش میتوانید محتوایی که تولید میکنید را در شبکه‌ها و رسانه‌های متعلق به کسب و کار خود مانند اینستاگرام، گوگل پلاس و لینکدین قرار دهید. در این روش بعد از آن که محتوا را در سایت خود قرار دادید مهم‌ترین بخش و خلاصه‌ای از محتوا را به همراه عکس و لینک این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی خود قرار دهید و مخاطب خود را از وجود این محتوا آگاه کنید.

تبلیغ در رسانه ها

تبلیغ به کمک افراد تاثیرگذار:

افراد سرشناس میتوانند بسیار تأثیرگذار باشد. این افراد مخاطبان بسیاری دارند و حرفشان هم به روی مخاطبان تأثیر میگذارد. برای تبلیغ محتوای خود افراد تأثیر‌گذار را پیدا کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید .

تبلیغ توسط دیگران:

سعی کنید محتوایی که تولید میکنید جامع و کامل باشد اگر محتوایی که تولید کردید محتوای کاملی باشد افراد دیگر لینک محتوای شما را در پیج خود قرار میدهند و به این صورت شما بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی محتوای خود را تبلیغ کرده‌اید.

تبلیغ پولی محتوا:

هیچ موقع شما نمیتوانید فقط با استفاده از تبلیغ محتوا در شبکه‌های مربوط به خود و یا تبلیغ محتوا توسط دیگران به هدف خود برسید در کنار این نوع تبلیغات باید تبلیغات پولی را هم داشته باشید. تبلیغات پولی زمانی است که شما در قبال تبلیغ محتوا پول پرداخت میکنید از نمونه‌های این نوع تبلیغ روش‌های زیادی وجود دارد که میتوان به تبلیغات همسان، تبلیغ پولی جستجو و بازاریابی تأثیر‌گذار اشاره کرد.

تبلیغ پولی محتوا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *