سئو محلی چه تأثیری بر کسب و کار دارد؟ معمولاً افرادی که مالک کسب و کار‌های آنلاین کوچک مبی باشند، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که دارند، سئو محلی یا لوکال سئو میباشد. زیرا سئو محلی میتواند یکی از دلایل اصلی موفقیت یک کسب و کار به شمار برود، زیرا معمولاً سئو محلی میتواند بازدهی بسیار بهتری را برای کسب و کار‌های مختلف به همراه داشته باشد. سئو محلی یا لوکال سئو میتواند برای کاربران اینترنت امکانات بسیار ارزشمندی را فراهم سازد. مثلاً ممکن است که فردی بخواهد یک متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله جوشکاری و یا هر شغل دیگری را که در نزدیکی محل زندگی خود بوده را پیدا نماید. بدین ترتیب سئو محلی یا لوکال سئو میتواند مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. کسب و کار‌هایی که بر روی سئو محلی تمرکز بیشتری داشته‌اند، میتوانند به موفقیت بیشتری دست یابند، زیرا معمولاً افرادی که در نزدیکی شما قرار داشته و نیاز به خدمات یا محصول ارائه شده توسط کسب و کار شما دارند، به سرعت تبدیل به مشتری میشوند و این موضوع میتواند باعث بازدهی بهتر کسب و کار شما بشود. بدین ترتیب سئو محلی در افزایش رونق کسب و کار‌های مختلف تأثیر بسیار مطلوبی داشته و این موضوع برای همه کسب و کار‌ها و به خصوص کسب و کار‌های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد.

برای سئو سایت خود در هر شهری یا محلی شما میتوانید سئو محلی را بای ایجاد کنید مثل سئو سایت در اصفهان برای جوشکاری یا سئو سایت شیراز برای دندانپزشکی و هرشهر دیگه

عوامل موفقیت در سئو محلی کدامند؟

قبل از این که شروع به عوامل موفیقت در سئو محلی بکنید به شما پیشنهاد میکنم مقاله مربوط به مزایا و تکنیک‌های بهنیه‌سازی وب سایت را مطالعه نمایید. عوامل بسیار زیادی میتوانند در موفقیت سئو محلی تأثیر‌گذار باشند، که هر کدام از آن‌ها نیز میتواند طبق پارامتر‌های مختلف ارزش‌گذاری شده و مشخص شود که کدام یک از آن‌ها دارای ارزش بیشتری میباشد. سیگنال و یا عبارات داخلی صفحه میتوانند از مهمترین عواملی به شمار بروند که در موفقیت سئو محلی تأثیر‌گذار میباشند. سیگنال و یا عبارت داخلی صفحه را باید به درستی و با دقت بالایی تکمیل نموده، تا بتوان درصد موفقیت را بالا برد.

سیگنال و یا عبارات داخلی صفحه معمولاً از موارد بسیار مختلفی تشکیل میشوند که از جمله آن‌ها میتوان به مواردی همچون متا تگ‌ها یا meta tag، عنوان‌هایی که به خوبی بهینه‌سازی یا سئو شده باشند، NAP که شامل مواردی مانند اسم، آدرس دقیق و شماره محل کسب و کار میباشد، مالکیت داشتن بر روی دامنه و مدت زمان خریداری شده برای دامنه اشاره نمود. همه مواردی که اشاره شد میتوانند بر روی لوکال سئو تأثیر مستقیم داشته باشند و عواملی برای بهبود رتبه و موفقیت در سئو محلی میباشند.

 حتما بخوانید

مهمترین متا تگ ها در سئو سایت

عوامل موفقیت در سئو محلی

چه کنیم تا سئو محلی یک کسب و کار را ارتقاء دهیم؟

در اولین مرحله باید برای کسب و کار مد نظر در «Google My Business» یک صفحه ایجاد شود. در این صفحه باید مواردی که از شما خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید. یک توضیح نسبتاً طولانی و منحصر به فرد از کسب و کار خود در این صفحه بنویسید. سپس دسته صحیحی برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. عکس‌ها و شماره تلفن محل کار خود را نیز در محل مورد نظر وارد نمایید. آدرس دقیق محل کسب و کار خود را مطابق با چیزی که در وب سایت و همچنین دایرکتوری‌ها وجود داشته، ثبت نمایید.

دقت داشته باشید که کلید اصلی برای موفقیت سئو محلی NAP میباشد. یعنی ثبات در NAP میتواند کمک کند تا به سرعت یک کسب و کار در بهینه‌سازی محلی رشد کرده و صاحب جایگاه‌های برتر شود. برای درک بهتر این موضوع باید توجه داشته باشید که نام و آدرس و شماره تلفن شما به صورت دقیق و یکسان در تمامی صفحات سایت شما باید موجود باشد. علاوه بر سایت خود در سایت‌هایی نظیر YELP، Google My Business، و… نیز باید همین موارد با جزئیات مشابه ثبت شود. در غیر این صورت درصد موفقیت شما برای بهینه‌سازی محلی به شدت کمتر میشود.

مورد بعدی که میتواند در موفقیت شما در لوکال سئو تأثیر بسزایی داشته باشد، این است که یک نقشه گوگل را در سایت خود و در محل مناسب تعبیه نمایید. محل مناسب برای نقشه گوگل میتواند فوتر و یا صفحه تماس با ما باشد. دقت داشته باشید که آدرس محل کسب و کار شما حتماً در نقشه گوگل وجود داشته باشد. علاوه بر نقشه گوگل میتوان به لیست محلی سرویس گوگل پلاس هم توجه ویژه داشته، زیرا میتواند تأثیر مثبتی بر روی لوکال سئو داشته باشد.

ارتقای سئو محلی

تگ GEO میتواند گزینه مناسبی برای فهماندن آدرس دقیق محل کسب و کار شما به موتور‌های جستجو باشد. تگ GEO میتواند بهترین گزینه برای کسب و کار‌های کوچکی باشد که در مکانی خاص فعالیت دارند. بدین ترتیب صاحبان کسب و کار‌های کوچک این امکان را دارند که آدرس دقیق محل کار خود را از طریق تگ GEO برای موتور‌های جستجو معرفی نمایند. تگ‌های GEO را میتوان در همه صفحه‌های وب سایت مربوط به کسب و کار خود قرار داد. برای ساخت تگ‌های GEO میتوان از طریق آدرس http://www.geo-tag. de/generator/en. html اقدام نمود. در پایین نمونه‌ای از تگ‌های GEO را میتوان مشاهده نمود.

<“meta name=”geo. position” content=”latitude؛ longitude>

<“meta name=”geo. placename” content=”Place Name>

<“meta name=”geo. region” content=”Country Subdivision Code>

اسنیپت‌های مربوط به کسب و کار شما میتواند کمک بسیار زیادی در سئو محلی کسب و کار شما داشته باشد. اسنیپت‌ها را معمولاً از آدرس https://schema.org/docs/schemas. html میتوان تهیه نمود. اسنیپت‌ها میتوانند به معرفی کامل‌تر یک مجموعه اشاره داشته باشند. مثلاً درباره یک مدرسه میتوانند به محل یا آدرس دقیق مدرسه، تلفن مدرسه و یا ساعاتی که مدرسه باز بوده اشاره داشته باشد. بدین ترتیب در هنگام جستجو اطلاعات بسیار دقیق‌تر و کامل‌تری را برای مخاطب به نمایش میگذارد. این موضوع از دید موتور‌های جستجو دارای ارزش بالایی میباشد.

بهینه سازی تگها

بهینه‌سازی تگ‌ها بر اساس محل جغرافیایی کسب و کار نیز میتواند در موفقیت یک کسب و کار تأثیر بسزایی داشته باشد. اینکه نام شهر یا استان محل کسب و کار خود را در عنوان مقالات، یا تگ H1 و همچنین تگ H2 یا سر تیتر‌های مقاله بیاورید، بر روی سئو محلی تأثیر بسزایی دارد. همچنین اشاره به موقعیت جغرافیایی در خلاصه و متن اصلی مقالات نیز تأثیر بسزایی در سئو محلی دارد. البته در لوگوی سایت خود نیز اگر از محل دقیق کسب و کار خود استفاده نمایید، بر روی سئو محلی بی‌تأثیر نبوده و موتور‌های جستجو معمولاً به این موضوع دقت دارند.

 حتما بخوانید

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم

معمولاً همگی با ALT یا متن جایگزین تصاویر آشنایی دارید و در اهمیت آن در بهینه‌سازی تصویر و سایت خود آگاه میباشید. بدین ترتیب استفاده از نام شهر و یا محل کسب و کار خود در بخش ALT TEXT میتواند یکی از راه‌هایی باشد که میتواند به موفقیت سئو محلی کمک نماید.

در برخی مواقع مشاهده میشود که فردی برای کسب و کار خود که دارای شعبه‌های متعددی در شهر‌های مختلف بوده، یک سایت ایجاد میکند، این موضوع میتواند از نظر سئو محلی یا لوکال سئو اشتباه باشد. برای ارتقای سئو محلی هر کدام از شعبه‌های کسب و کار خود باید یک سایت جداگانه داشته باشید. تولید محتوای اختصاصی برای هر کدام از شعبه‌ها در سایت‌های مربوطه، میتواند کمک بسیار زیادی به سئو محلی هر شعبه از کسب و کار شما داشته باشد. برای هر شعبه از نام شهر مورد نظر در تگ‌ها و همچنین ALT TEXT استفاده نمایید. نوشتن محتوا بر اساس رخداد‌های محلی در هر کدام از وب سایت‌ها بر اساس محل جغرافیایی، میتواند در رشد و ارتقای سئو محلی تأثیر‌گذار باشد.

قدرت سئو محلی در چیست؟

سئو محلی میتواند بسیار قدرتمند‌تر از بهینه‌سازی کلی سایت باشد و میتواند بازدهی فوق‌العاده‌ای را برای کسب و کار شما به وجود آورد. زیرا سئو محلی به صورت اختصاصی برای افرادی میباشد که در نزدیکی کسب و کار شما قرار دارند، بدین ترتیب دسترسی آن‌ها به شما بسیار راحت بوده و میتوانند به سرعت تبدیل به یک مشتری واقعی برای شما بشوند. این در حالی است که در بهینه‌سازی کلی سایت ممکن است کسی با شما آشنا شود که کیلومتر‌ها از کسب و کار شما دور بوده و یا اصلاً در کشوری دیگر قرار داشته باشد و دسترسی آن‌ها به کسب و کار شما بسیار مشکل باشد.

بدین ترتیب یکی از عواملی که باعث شده تا سئو محلی قدرت بسیار بیشتری پیدا کند، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری واقعی میباشد. افزایش مشتری واقعی میتواند اصلی‌ترین گزینه برای افزایش درآمد کسب و کار شما باشد. بدین ترتیب سئو محلی میتواند به سرعت درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد. این موضوع باعث شده تا بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و یا حتی کسب و کار‌های بزرگ به فکر استفاده از سئو محلی و مزایای ان باشند. زیرا با صرف هزینه‌های نه چندان زیادی در سئو محلی، میتوان سود یک کسب و کار را به طور چشمگیری افزایش داد. این موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر در کشور‌های مختلف دنیا، سئو محلی ارزش بسیار بیشتری را پیدا نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *