صاحبان وب سایت‌ها برای بالابردن رتبه وب سایت خود در تلاش هستند. سئو و بهینه‌سازی وب سایت یکی از روش‌هایی است که شما با استفاده از آن میتوانید به اهداف خود برسد. و در صفحه اول گوگل دیده شوید.

در مقالات قبل در مورد سئو سایت اصفهان و بهینه‌سازی وب سایت به طور کامل صحبت شد و همچنین گفتیم که با گسترش فعالیت‌های اینترنتی و سئو اختلاف نظر‌هایی بین سئو کاران ایجاد شد و همچنین باعث شد که سئو به چند دسته تقسیم شود. که از مهم‌ترین این تقسیم‌بندی‌ها میتوان به سئو کلاه سیاه و سو کلاه سفید اشاره کرد. به طور کلی اعتقاد کلاه سفید بر این باور است که باید تمام فعالیت‌ها برای افزایش رتبه وب سایت طبق قانون انجام شود. رسیدن به هدف با سئو کلاه سفید زمان بر است. اما وب سایت‌هایی که از سئو کلاه سفید برای افزایش رتبه وب سایت استفاده میکنند هیچ گاه جریمه نخواهند شد و رتبه خود را از دست نمیدهند. در مقاله سئو کلاه سفید چیست به طور مفصل در مورد این دسته از سئو به طور کامل صحبت کردیم. اما سئو کلاه سیاه در مقابل این دسته قراردارد و از روش‌های غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت استفاده میکند. در این روش افزایش رتبه و رسیدن به هدف بسیار سریع‌تر از روش کلاه سفید است اما سئو کاران و وب سایت‌هایی که از این روش استفاده میکنند با جریمه گوگل روبه رو میشوند و رتبه خود را از دست میدهند. دراین مقاله ما به طور کامل برای شما این مبحث را توضیح خواهیم داد تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا Black hat روشی است که سئو کاران در آن از روش‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت استفاده میکنند و اغلب کسانی که از این روش استفاده میکنند با مجازات‌های گوگل روبه رو میشوند.

سئو کلاه سیاه الگوریتم‌های گوگل را دور میزند و کلاهبرداری انجام میدهد. این روش ممکن است در کوتاه مدت رتبه سایت شما را افزایش میدهد. اما در بلند مدت با جریمه روبه رو میشود. این جریمه میتواند شامل کاهش رتبه وب سایت، حذف دامنه  میباشد. همچنین ممکن است در سند باکس گوگل قرار بگیرد که ر‌هایی از این موضوع سخت است. سئو کلاه سیاه دارای تکنیک‌های زیادی مانند تکرار کلمات کلیدی، خرید و فروش غیر قانونی لینک و… است که در ادامه به بررسی برخی از این تکنیک‌ها میپردازیم.

سئو کلاه سیاه چیست

 حتما بخوانید مزایای و تکنیک‌های بهینه‌سازی وب سایت

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه:

حال برای شما برخی از تکنیک‌های کلاه سیاه را توضیح خواهیم داد تا با وارد شدن به وب سایت‌ها، سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را بشناسید.

کلمات کلیدی:

در الگوریتم‌های جدید گوگل تکرار کلمات کلیدی نه تنها باعث افزایش ارزش محتوایی نمیشود بلکه با جریمه گوگل نیز روبه رو میشود. گوگل برای استفاده از این کلمات کلیدی یک کد مشخص را تعیین کرده است که به آن چگالی کلمات کلیدی میگویند. میزان چگالی کلمات کلیدی در محتوا باید بین ۱ تا ۳ در صد باشد. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که میتوانید از  مترادف کلمات کلیدی در متن هم استفاده کنید.

مخفی کاری:

مخفی کاری یا  cloaking به معنای نمایش متفاوت محتوا به کاربر و موتور‌های جستجو میباشد. به این معنی که یک بخش از محتوا به کاربر نشان داده شود و بخش متفاوت از آن برای موتور‌های جستجو نمایش داده شود. البته این نکته را در نظر بگیرید که متناسب کردن محتوا با گروه‌های مختلف از کاربران به معنای این نیست و عواملی مانند تولید محتوا در زبان‌های متفاوت و ریسپانسیو کردن سایت در این بازه قرار نمیگیرد.

محتوای بی‌کیفیت:

استفاده از محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر و محتوای بی‌ارزش یکی دیگر از این تکنیک‌ها است. در این روش ممکن است سایت رتبه لحظه‌ای کسب کند اما پایدار نیست. الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم‌های گوگل میباشد که برای بررسی محتوا نوشته شده و در صورت کپی بودن محتوا، محتوای بی‌کیفیت را به راحتی تشخیص میدهد.

استفاده از محتوای بی کیفیت

خرید لینک:

موتور‌های جستجو خرید و فروش لینک‌ها برای افزایش رتبه وب سایت را در نقص قوانین گوگل میدانند و استفاده از آن‌ها را ممنوع کرده‌اند. شما در صورت استفاده از این لینک‌ها با جریمه گوگل روبه رو خواهید شد.

کامنتهای اسپم در وبلاگ:

در گذشته افراد بسیاری برای تبلیغ وب سایت خود در کامنتهای وبلاگ‌های دیگر لینک سایت خود را قرار میداند. امروزه الگوریتم‌های گوگل به طور کامل این لینک‌ها را نادیده میگیرند. این اتفاق امروزه بسیار کم‌تر شده است اما هنوز افرادی هستند که چنین لینک‌هایی را در وبلاگ شما قرار دهند. این نکته را باید یادآوری کنیم که تمام لینک‌ها لینک‌های اسپم نیستند و لینک‌های اسپم لینک‌هایی هستند که غیر مرتبط با موضوع کار شما باشند. شما به عنوان یک صتحب وبلاگ سعی کنید که چنین کامنتهایی را تأیید نکنین چون گوگل هرزنامه‌ها را به طور کامل از نتایج جستجو حذف میکند.

در این مقاله ما به طور کامل به بررسی سئو کلاه سیاه و عوامل مؤثر بر آن پرداختیم. باز هم تأیید میکنیم که سئو کلاه سیاه یک روش غیر قانونی است و در صورت انجام آن شما با مجازات گوگل روبه رو میشوید. سعی کنید برای بهینه‌سازی صفحات وب سایت خود از سئو کلاه سفید استفاده نمایید.

 حتما بخوانید

معرفی سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *