امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژِی و اینترنت در تلفن‌های همراه دیگر کامپیوتر و لپ تپ‌ها تنها وسایل برای مشاهده وب سایت‌ها نمیباشند و بیشتر افراد برای مشاهده وب سایت‌ها از طریق موبایل و تبلت اقدام مینمایند. این دستگاه‌ها در ابعاد و رزولوشن‌های متفاوتی در بازار عرضه میشوند. برای اطلاعات بیشتر چند دقیقه برای مطالعه این مقاله وقت بگذارید.

طراحی ریسپانسیو

 

تفاوت در ابعاد و رزولوشن‌ها به مشکلی برای وب سایت‌ها تبدیل شده است. زیرا کاربران میخواهند وب سایت‌ها را به راحتی و بدون مشکل ملاحظه نمایند و از آن‌ها استفاده کنند.

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو این مشکل و سایت‌ها را برطرف نموده است. منظور از طراحی سایت به صورت واکنشگرا به این معنی است که چیدمان اجزا و ابعاد سایت با رزولوشن دستگاه مورد استفاده هماهنگ شود. مثلاً اگر شما از لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند استفاده میکنید چیدمان و ابعاد با هر کدام از این دستگاه‌ها هماهنگ شود و برای مشاهده سایت در هر کدام از این دستگاه‌ها مشکلی نداشته باشید.

 حتما بخوانید

کش سایت چیست؟

چگونگی تشخیص یک سایت ریسپانسیو:

برای تشخیص ریسپانسیو یا غیر ریسپانسیو بودن یک سایت، سایت مورد نظر را در دستگاه‌هایی با ابعاد متفاوت باز کنید. اگر سایت شما واکنشگرا باشد تمام اطلاعات سایت متناسب با ابعاد دستگاه شما دیده میشود و هم اسکرول افقی در مرور خود مشاهده نمیکنید. اما اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد اسکرول افقی خورده میشود تا بتوانید تمام قسمت‌های سایت را مشاهده کنید.

تأثیر سایت ریسپانسیو بر رتبه سایت:

گوگل بر روی طراحی سایت به صورت واکنشگرا تأثیر زیادی دارد زیرا سایت‌های ریسپانسیو دارای URL و HTML یکسانی هستند و گوگل برای امتیاز دهی به صفحات سایت به جای آنکه به دو URL امتیاز دهد یک URL را بررسی میکند و امتیاز میدهد.

همچنین استفاده از یک URL یکسان باعث میشود که کاربران راحت‌تر بتوانند با آن سایت ارتباط برقرا کنند. همچنین سایت‌های ریسپانسیو با الگوریتم‌های گوگل سازگاری دارند.

ریسپانسیو بودن یک سایت مدیریت محتوا، اشتراک‌گذاری لینک‌ها و تبلیغات را نیز برای شما آسان میکند که در رتبه سایت شما در گوگل تأثیر فراوانی دارد.

طراحی ریسپانسیو

مزایای سایت ریسپانسیو:

سازگاری با دستگاه‌ها با ابعاد متفاوت:

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت به صورت ریسپانسیو این میباشد که در انواع دستگاه‌ها با ابعاد مختلف قابل تغییر میباشد.

مدیریت بهتر و سریع‌تر:

در طراحی نسخه موبایل برای یک سایت شما باید به طور جداگانه محتوا را بروز‌رسانی نمایید و این کار مدیریت محتوا را دشوار میکند. اما در طراحی سایت ریسپانسیو این مشکل وجود ندارد.

افزایش رتبه سئو:

در سایت‌های ریسپانسیو یک آدرس اینترنتی قابل استفاده میباشد و نیازی به تکرار دو آدرس نمیباشد.

افزایش تعداد کاربران:

از آنجایی که یک سایت ریسپانسیو با انواع دستگاه‌ها سازگار میباشد هر فردی به راحتی و بدون مشکل میتواند از سایت شما استفاده نماید و باعث بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان سایت میشود.

صرفه‌جویی در هزینه:

طراحی یک سایت ریسپانسیو به دلیل اینکه نیاز به طراحی و محتوا‌گذاری مجدد ندارد باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها میشود.

 حتما بخوانید

فریم ورک چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *