سرعت وب سایت یکی از با اهمیت‌ترین مسائل در یک سایت به شمار می‌آید. شما به عنوان یک صاحب وب سایت باید به سرعت وب سایت خود اهمیت دهید. انتظار برای بارگذاری یک وب سایت بسیار آزار دهنده است و اگر این زمان از حد معمول ان که معولا ۲ است بیشتر شود باعث از دست دادن کاربر و ترک آن از صفحه شما خواهد شد و بسیاری از کاربرانی که سایت شما را ترک کنند دیگر به سایت شما باز نخواهند گشت. کاهش سرعت سایت باعث کاهش بازدید‌کننده، کاهش رتبه وب سایت و در نتیجه کاهش فروش شما خواهد شد. ما در این مقاله روش‌هایی را برای افزایش سرعت وب سایت برای شما ارائه خواهیم داد. 

عوامل موثر سرعت سایت

سنجش سرعت سایت:

سنجش سرعت وب سایت میتواند به شما کمک بسیار زیادی برای افزایش سرعت بکند. شما با ابزار‌هایی مانند light house و page speed میتوانید اطلاعات دقیقی درمورد سرعت وب سایت خود به دست‌آورید و عواملی که در صفحات مختلف باعث کاهش سرعت وب سایت شما میشوند را از بین ببرید. 

 حتما بخوانید

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو چیست؟


بهینه‌سازی تصاویر:

تصاویر بر روی سرعت یک وب سایت تأثیر بسیار بالایی میگذارد. شما باید با استفاده از ابزار‌های ویرایش تصاویر حجم عکس‌های استفاده شده در سایت خود را کاهش دهید تا زمان بارگذاری سایت کاهش پیدا کند.

           عوامل موثر سرعت سایت

انتخاب هاست مناسب:

هاست وب سایت عامل بسیار مهمی بر روی سرعت سایت شما میباشد. هاستی را برای وب سایت خود انتخاب نمایید که از نظر سرعت لود، امنیت و پشتیبانی نیاز‌های شما را پاسخ دهد. 

فعال کردن کش:

در مقاله کش سایت چیست؟ در مورد کش وب سایت به طور کامل صحبت کردیم. استفاده از کش سایت میتواند زمان بروز‌رسانی سایت را بسیار کاهش دهد و تحقیقات نشان داده است که این زمان می‌تواند از ۲ ثانیه حتی به ۹. ثانیه هم برسد.


حذف پلاگین‌های غیر ضروری:

تأثیر پلاگین‌ها در سرعت وب سایت بسیار زیاد میباشد. برخی از پلاگین‌ها برای افزایش سرعت وب سایت استفاده میشوند و ممکن سرعت وب سایت را از  دو ثانیه به یک ثانیه کاهش دهند. اما خود این پلاگین باعث تأثیر منفی داشته باشند و باعث کاهش وب سایت شوند. پس سعی کنید از پلاگین‌های غیر ضروری دوری نمایید و فقط از پلاگین‌هایی که ضروری هستند استفاده نمایید.

عوامل موثر سرعت سایت


فشرده‌سازی فایل‌ها:

همانطور که فشرده‌سازی فایل‌ها برروی کامپیوتر باعث کاهش قابل توجه حجم فایل میشوند. فشرده‌سازی GZIP هم میتواند فایل‌های یک سایت را به صورت ZIP در بیاوردو باعث کاهش حجم فایل‌ها و در نتیجه افزایش سرعت سایت شود.

استفاده از شبکه تولید محتوا:

شبکه تولید محتوا فایل‌های وب سایت شما را در سراسر شبکه‌های جهان توزیع میکند. این باعث می‌شود که هر کاربر از نزدیک ترین سرور از لحاظ جغرافیایی به خود فایل‌های وب سایت را دریافت کنند و باعث افزایش سرعت وب سایت شوند.

 حتما بخوانید

ترافیک وب سایت چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *