ASP. NET زبان سمت سرور برای تولید صفحات داینامیک وب است که توسط شرکت مایکرؤسافت معرفی گردیده است. برخی مواقع برنامه‌نویسانی که با زبان PHP برنامه‌نویسی میکنند ایراداتی را به این زبان به دلیل غیر قابل استفاده بودن آن در پلت فرم‌های دیگر غیر از ویندوز میگیرند.

بازاریابی دیجیتال

Application

اپلیکیشن برنامه‌ای است که برای مقاصد مشخص و اهداف خاصی از کاربران تولید میشود که میتواند در کامپیوتر یا در گوشی‌های هوشمند اجرا گردد.

Back Link

زمانی که یک سایت لینکی را از سایت دیگر بگیرد، این لینک به عنوان بک لینک استفاده میشود. بک لینک مدت هاست به عنوان یکی از مهترین پارامتر‌ها در موتور‌های جستجو میباشد.

 حتما بخوانید

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال ( بخش اول )

Call To Action

زمانی که شما کمپینی تبلیغاتی راه‌اندازی میکنید در آن حرکتی را طراحی میکنید که انتظار دارید کاربران آن را اجرا کنند. این حرکت میتواند ثبت نام، خرید و یا هر گونه مورد دیگری باشد.

Conversion

در بازه زمانی‌ای که شما در حال اجرای کمپین هستید، هر زمان کاربر  هر کدام از اعمالی که شما در قسمت Call To Action تعیین کرده‌اید را اجرا کند، این قضیه به عنوان یک Conversion محسوب میگردد.

Conversion Rate

این مفهوم به نرخ تبدیل اشاره دارد که از تقسیم نسبت Conversion ‌ها به نسبت کلیک‌ها در تبلیغات کمپینی شما حساب میشود.

Landing Page

صفحه‌ی فرود یا در اصل صفحه‌ای است که شما تعیین میکنید که کاربران با کلیک روی  آن در تبلیغات شما، به آن وارد شوند. توصیه شده است مطالب موجود در این صفحه باید حتماً ارتباط موضوعی با مطالب درج شده در تبلیغات شما داشته باشد.

Lead

زمانی که شما در سایت خود و یا در تبلیغات خود به دنبال به دست آوردن سرنخ برای جذب مشتری هستید، اصطلاحاً عمل تولید سرنخ انجام میدهید و آن چیزی که بازدیدکنندگان را علاقمند میسازد که به محصولات یا خدمات شما توجه کنند که باعث شود مثلاً فرمی در سایت سما پر کنند یا در خبرنامه شما عضو شوند، بعنوان Lead محسوب میگردد.

Link Building

منظور پروسه دریافت لینک به سایت شما میباشد که برای بهینه‌سازی سایت خود جهت موتور‌های جستجو باید در فکر اضافه کردن هرچه بیشتر لینک‌ها و البته لینک‌های با کیفیت باشید.

                Link Building

Mention

زمانی که بخواهید در شبکه‌های اجتماعی اکانت شخص دیگری را مورد توجه قرار دهید اصطلاحاً بایستی او را Mention کنید. برخی مواقع به این عمل، عمل Tag کردن شخص نیز میگویند.

Page view

منظور از آن تعداد دفعاتی است که کابران سایت شما را مورد بازدید قرار میدهند.

Page Rank

در بحث بهینه‌سازی صفحات سایت برای موتور‌های جستجو، باید پارامتر‌های مختلفی را رعایت کنیم. یکی از آن پارامتر‌ها رتبه صفحه است که برای موتور‌های جستجو مهم است. البته اخیراً این نتیجه به دست آمده است که میزان اهمیت رتبه صفحه نسبت به قبل، برای موتور‌های جستجو کمتر شده است.

                               Page Rank

Responsive Design

برای آن که صفحات سایت شما در دستگاه‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت صفحه نمایش، به درستی نمایش داده شود بایستی صفحات به گونه‌ای تولید شوند که سایز آن‌ها بر اساس میزان سایز صفحه نمایش تنظیم گردد. در طراحی واکنش گرا به جای تولید صفحات سایت برای هر دستگاه و هر اندازه‌ی متفاوت، صفحات به گونه‌ای طراحی میشوند که نسبت به سایز‌های مختلف برای نمایش عکس العمل نشان میدهند.

Rss

زمانی که شما بخواهید کاربران خود را از آخرین محتوایی که در سایت شما وارد شده است، خبردار کنید لازم است محتویات را در قالب Rss ارائه کنید. نکته مهم این است که کاربران برای دریافت اخبار و محتویات در قالب Rss نیاز است نرم‌افزار‌های Rss خوان داشته باشند.

SEM Search Engine Marketing

به کلیه اعمالی که در روند بهبود جایگاه سایت در موتور‌های جستجو انجام میشود فرآیند SEM  گویند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این فرآیند SEM در حقیقت عملیات Seo را نیز در بر میگیرد. در عملیات Seo هدف شما بر آن است که سایت خود را به صورت طبیعی و به دور از هر گونه تبلیغاتی که برای شما بازدید میآورد، بهینه کنید  اما در فرآیند SEM هدف بهینه کردن رتبه سایت برای موتور‌های جستجو هم به صورت طبیعی هم توسط خرید تبلیغات کلیکی میباشد  تا در نهایت رتبه سایت برای موتور‌های جستجو افزایش یابد.

SMO Social Media Optimization

اخیراً موتور‌های جستجو به صفحات عمومی شما در شبکه‌های اجتماعی ارزش خاصی میدهند. این مورد در شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس و یوتیوب به مراتب اهمیت خیلی بیشتری دارد. قضیه از آن جایی اهمیت دو چندان پیدا میکند که موتور‌های جستجو این صفحات را همانند صفحات سایت شما ایندکس خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *