A/B Testing زمانی که شما بخواهید عنصری را در یک صفحه به کاربران نمایش دهید و میزان تأثیر و استقبال و نفوذ آن را در کاربران اندازه‌گیری نمایید، میتوانید آن را در دو صفحه متفاوت و به دو شکل پیاده‌سازی کنید. حال میتوانید هر دو حالت را به کاربران نمایش دهید تا میزان بازخورد در آنان را اندازه‌گیری نمایید.

واژگان بازاریابی دیجیتال

API

این کلمه به اصطلاح Application Programming Interface اشاره دارد که شامل پروتکل‌ها و قوانینی است که به توسعه‌دهندگان ابزاری میدهد که بتوانند برنامه‌های خود را با ویژگی‌ها و توانایی‌های سیستم عامل پیاده‌سازی کنند.

Bounce Rate

زمانی که کاربر به صفحه‌ای از سایت شما وارد میشود و بدون آن که حرکتی در سایت شما انجام دهد و یا تعاملی و تراکنشی با سایت شما داشته باشد، از سایت شما خارج شود به این فرآیند پرش گفته میشود. نرخ این پرش بر اساس نسبت پرش کاربران شما به کل کاربران سایت سنجیده خواهد شد. زمانی که نرخ پرش در سایت شما بالا برود یعنی عدد پرش که بصورت درصد نمایش داده میشود افزایش یابد، بایستی نسبت به اصلاح سایت خود اقدام کنید تا بتوانید نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید.

 حتما بخوانید

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال (بخش اول)

Cookie

اطلاعاتی که از سمت سرور‌های اینترنتی ارسال شده و در سیستم کاربران سایت شما در مرورگر آن‌ها به صورت فایل ذخیره شود را گویند که برای زیر نظر گرفتن رفتار کاربران هم میتوان از آن‌ها استفاده شود.

CPC Cost Per Click

تبلیغاتی که شما بخواهید در محیط اینترنت به صورت آنلاین انجام دهید باید به وسیله متد‌ها و روش‌های مختلفی اندازه‌گیری شود. یکی از این روش‌ها تبلیغ به ازای کلیک است که در این مدل شما مبلغی را به عنوان هزینه برای هر کلیک توسط کاربران تعیین میکنید. در این روش شما میتوانید میزان هزینه کل یک روز به ازای کلیک‌ها را نیز مشخص کنید تا بتوانید کمپین خود را مدیریت کنید.

هزینه ی هر کلیک

CPA Cost Per Action

در این مدل قیمت‌گذاری تبلیغات آنلاین، شما ابتدا عملی را که برایتان مهم است کاربران انجام دهند، تعریف میکنید. حال زمانی که آن عمل توسط کاربران به صورت کامل انجام شد این قضیه Action  نامیده میگردد و شما بایستی بابت آن هزینه پرداخت کنید.

CPM

مدل دیگری از تبلیغات آنلاین است که زمانی شما هزینه پرداخت میکنید که تبلیغ شما به میزان ۱۰۰۰ مرتبه نمایش داده شود.

CPV Cost Per View

مدل دیگری از تبلیغات آنلاین است که زمانی شما هزینه پرداخت میکنید که تبلیغ ویدئویی شما به صورت کامل نمایش داده شود.

CTR

این اصطلاح در حقیقت میزان و نسبت دفعاتی است که کاربران روی تبلیغ شما کلیک میکنند به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در کل نمایش داده میشود.

Display Advertising

مدلی از تبلیغات آنلاین است که شامل عناصر بصری میباشد و میتواند در برخی مواقع مزیت‌های بیشتری نسبت به تبلیغات متنی برای شما داشته باشد.

Engagement Rate

معیار بسیار مهمی در شبکه‌های اجتماعی است که برای بررسی مؤثر بودن یا نبودن پست و مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی مفید است. جمع عملیاتی مثل لایک، کامنت و… باعث تشکیل میزان درگیری و ارتباط کاربران با مطالب و پست‌های شما میشود که این عدد نرخ تعامل را تعیین میکند. هر چه این نرخ تعامل در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود میزان جذابیت و بازدید مطالب شما نیز بیشتر شده و بهتر میتوانید در معرض دید کاربران قرار بگیرید.

Engagement Rate

Google Analytics

یکی از سرویس‌های مهم گوگل است که میتواند آمار‌های بسیار مفیدی به شما ارائه کند. زمانی که کمپین‌های تبلیغاتی برگزار میکنید، نیاز است که آمار‌ها و ارقامی به شما گزارش شود تا بتوانید تبلیغات خود را بررسی و اعتبار سنجی کنید تا متوجه شوید چه میزان تبلیغات شما اثر بخش بوده است. این آمار و ارقام که برای شما میتواند مفید باشد توسط گوگل آنالایتیکس به شما ارائه میگردد.

Influencer Marketing

گاهی مواقع نیاز است برای تبلیغات خود در حوزه‌ای خاص، از افراد تأثیر‌گذار در آن حوزه استفاده کنید. شما بایستی علاوه بر در نظر گرفتن استراتژی‌های تبلیغاتی خود، به گروه‌های مخاطب آن نفرات تأثیر‌گذار نیز توجه داشته باشید.

QR Code

بارکدی بصورت مربع میباشد که توسط اپلیکیشن‌های بارکدخواند قابل اسکن بوده که بدین وسیله میتوانیم اطلاعاتی را از آن استخراج کنیم

Trend

زمانی که رویداد یا خبری در سطح وسیع مورد توجه قرار گیرد اصطلاحاً میگویند آن خبر ترند شده است که این عمل در شبکه‌های اجتماعی بازتابی به شدت گسترده دارد.

 حتما بخوانید

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال (بخش دوم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *