فریم ورک کتابخانه‌هایی از پیش تهیه و تنظیم شده هستند تا از تکرار در برنامه‌نویسی جلوگیری نمایند و کار برنامه‌نویس را راحت کنند. یکی از معروف‌ترین فریم ورک‌ها (دات نت فریم ورک) میباشد این فریم ورک که محصول شرکت ماکرؤسافت میباشد شامل هزاران کتابخانه به همراه قوانین و قواعد مشخص است. دات نت این ویژگی را دارد که برنامه‌ای که به وسیله آن نوشته میشود روی سیستم عامل‌های مختلف یکسان عمل کند.

فریم ورک

Mvc در فریم ورک‌ها:

فریم ورک‌ها یک برنامه‌نویسی شئی گرا هستند. mvc در هنگام استفاده از فریم ورک‌ها بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

Model views contorellers یا mvc شکل خاصی از ترکیب کد‌های برنامه‌نویسی میباشد. در این جا کد به سه لایه مجزا modle، view، contoroller تقسیم میشود. که در زیر هر کدام از آن‌ها را به اختصار توضیح میدهیم.

 حتما بخوانید حملات DDOS و راه‌های مقابله با آن چیست؟

Model:

در این بخش اطلاعاتی که کاربر به طور مستقیم با آن‌ها در ارتباط است قرار دارد و اطلاعات را بین view و contorell جابه جا میکند.

Views:

این قسمت به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است و نتیجه عملیات را به کاربر نمایش میدهد.

Control:

این قسمت اطلاعات را از کاربر دریافت و پردازش میکند.

                            فریم ورک

چرا باید از فریم ورک‌ها استفاده کنیم:

شما در استفاده از فریم ورک‌ها هیچ اجباری ندارید. اما بدانید که این فریم ورک‌ها توسط برنامه‌نویسان قدرتمندی نوشته میشود و آن‌ها علاوه بر چارچوب منظم کتابخانه‌های قدرتندی را نیز به فریم ورک متصل مینمایند که شما را از نوشتن دوباره آن‌ها بی‌نیاز میکند.

مثلاً پایگاه‌های داده در معرض آسیب‌ها و تهدید‌های بسیار بالایی هستند و کم‌تر برنامه‌نویسی میتواند امنیت این بخش‌ها حفظ کند. متخصصانی که فریم ورک طراحی میکنند برای حل این مشکل کتابخانه orm را طراحی نموده‌اند.

انواع فریم ورک‌ها:

فریم ورک‌ها بسیار متنوع هستند. در این مقاله ما به معرفی چند نمونه فریم ورک برای محیط‌های برنامه‌نویسی متنوع میپردازیم.

فریم ورک zend:

فریم ورک zend که ساخت شرکت zend است برای php مورد استفاده قرار میگیرد. این فریم ورک شامل قاعده شئی گرا میباشد و بسیار توسعه‌پذیر و انعطاف‌پذیر است. این فریم ورک‌ها از php۵ پشتیبانی میکنند.

فریم ورک jquery:

این فریم ورک مختص به java script است و امکانات بسیار خوبی و سریعی را برای استفاده از dom به برنامه‌نویس میدهد. توسعه این برنامه بسیار مشکل است.

فریم ورک

فریم ورک guntry:

این فریم ورک با تکنولوژی آژاکس کار میکند. این فریم ورک به طراحان وب سایت‌ها می‌پبتنی بر جوملا کمک میکند تا سایت‌هایی با سرعت و کیفیت بالا ایجاد نمایند.

مزایای استفاده از فریم ورک‌ها:

فریم ورک‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند همین موضوع باعث شده است که برنامه‌نویسان و زراحان سایت بسیاری به سمت آن‌ها روی آورند.

در زیر به اختصار برخی از این مزایا را برای شما بیان میکنیم:

طراحی سایت با داشتن دانش سطحی:

از آن جایی که فریم ورک‌ها توسط برنامه‌نویسان قدرتمندی ساخته میشود شما اگر بخواهید در حوزه فرانت وارد شوید با داشتن تنها مهارت از css و html میتوانید سایت زیبایی طراحی نمایید.

صرفه‌جویی در زمان:

با استفاده از فریم ورک‌ها به طور قابل توجهی زمان تولید یک سایت کاهش پیدا میکند.

آپدیت‌های منظم:

فریم ورک‌ها به طور منظم آپدیت میشوند و امکانات جدیدی به آن‌ها اضافه میشود همچنین برخی از باگ ها‌ی احتمالی نیز برطرف میشود.

پشتیبانی قوی:

اکثر فریم ورک‌ها دارای پشتیبانی قوی هستند که در صورت برخورد با مشکلات احتمالی آن‌ها را برطرف میکنند.

معایب استفاده از فریم ورک‌ها:

طراحی سایت‌های شبیه به هم

کد‌های اضافی

نداشتن کنترل کافی بر روی فریم ورک

 حتما بخوانید

انتخاب نام سایت بر چه اساسی باشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *