منظور از محتوای همیشه سبز محتوایی است که همیشه تازه و بروز باشد و هیچ موقع متن مقاله یا محتوا تاریخ مصرفش نرسیده باشه. البته این مورد محتوای همیشه سبز از زمانی بیشتر مطرح شد که گوگل الگوریتم‌های خودش را بروز کرد و روی کیفیت محتوا‌ها بیشتر توجه کرد و از آن موقع طراحان سایت و مدیرانشان به فکر محتوای خوب و با کیفیت افتادن تا از بروز شدن الگوریتم‌های گوگل عقب نمانند و وب سایت‌شان از رنکینگ خود در گوگل پایین نیاید. در این موقع بود که این بحث همیشه سبز مطرح شد و در نهایت باید مثل درختی که همیشه سبز میماند و در همه موقع‌ها تازگی خود را حفظ میکند محتوا هم باید به همین ترتیب باشد و جذابیت خود را برای همیشه داشته باشد.

چه محتوا‌هایی سبز هستند:

احتمالاً افراد که تازه شروع کردن به نوشتن فکر میکنند که هر محتوایی هر مقاله‌ای که مینویسند جذاب است و همیشه در صدر محتوا و بازدید خوبی دارند ولی این چنین نیست.

محتوا‌های که در اصل تاریخ انقضا دارند و بعد از مدتی دیگه به فکر افراد نمی‌آید که بخواهند سرچ کنند این آن محتوا مورد نظر ما نیست و باید کامل بر عکس این باشد و محتوایی نوشته شود که شما بدانید این محتوایی که شما مینویسد همیشه توسط افرادی مورد استفاده قرار میگیرد و مطلب شما را سرچ خواهند کرد.

 حتما بخوانید

بازریابی محتوا چیست؟

شاید بتونم به صورت مثال توضیح بدم محتواهایی مثل دسته‌های زیر همیشه سبز نیست:

  • اخبار
  • اتفاق‌های خاص مثل پلاسکو و….
  • مناسبت‌ها (عید ها  و… )
  • مقالات و محتوا‌هایی که فقط تو بازه زمانی حال استفاده میشود و بعد یک هفته یا چند ماه دیگه استفاده نمیشود.

مثلاً در بازه زمانی از یک برند گوشی جدیدی به بازار وارد میشود و سایت‌ها مقالاتی را محتوا‌هایی را تولید میکنند که احتمالاً چند ماه بیشتر این مطلب و محتوای شما تازه نیست و به دلیل اضافه شدن گوشی‌های جدید در برند‌های مختلف افراد مقالات جدید گوشی را جدید را مطالعه میکنند.

استفاده از محتوای همیشه سبز

مقالات محتوا‌های همیشه سبز

  • آموزشی (شغلی، خانواده، تحصیلی و…. )
  • منابع سورس هر رشته مثل ویکی پدیا
  • مسائل ریشه‌ای هر رشته

فرق بین محتوای همیشه سبز و محتوای معمولی

در اصل مثل این است که شما‌یه کار را بصورت مقدماتی در شغلی فرا میگیرید و بعد از مدت کوتاهی خودتان وارد کسب و کار شده و درآمد زایی را در همان حدود بدست میآورید ولی بر عکس شما میتوانید در رشته مورد نظر خود بعد از دوره‌های مقدماتی  مراحل بعدی هم آموزش ببینید تا بصورت پیشرفته رشته مورد نظر خودتون را دنبال کنید. در  این مرحله شما کسب و کاری را ایجاد میکنید که با توجه به تخصص خودتان یک بیزینس فعال‌تر و جامع‌تر دارید و نسبت به افرادی که مقدماتی شغلی را آموزش دیده‌اند کسب در آمد بیشتری و با توجه به این که نفرات دنبال افراد متخصص هستند به شما ارزش بیشتری میدهند تا افراد معمولی در شغل. مورد بعدی اینکه شما میتوانید از تخصص خود استفاده کنید و  به نفرات دیگه هم آموزش بدین و ارزش افزوده‌ای را در شغل خود ایجاد میکنید که دائم در حال درآمد زایی هستید. محتوای همیشه سبز دقیقاً نقش افراد متخصص را دارد و شما میتوانید با محتوای خوب همیشه بازدید داشته باشید و به آن هدف مورد نظر خودتان که شاید به فروش بیشتر و ارتباط بیشتر ختم شود.

چگونگی نوشتن محتوای سبز

شاید شما هم طراحی سایت خودتان را تازه استارت زدید و شاید برای شما هم سؤال پیش بیاید که اکثر محتوا‌هایی که ریشه‌ای هستند و متن عالی محسوب میشود را قبلاً نفرات یا وب سایت‌های دیگه نوشته باشند. در اصل این چنین نیست و هر روز مطالب بروز میشود و اتفاقات یا شاخه‌هایی در زمینه شغل شما بوجود میآید که فاز جدید محسوب میشود و شما میتوانید از فرصت استفاده کنید و جز اولین وب سایت‌هایی باشید که در مورد آن موضوع مهم و پر کاربرد محتوا تولید میکنید. و نکته بعدی اگر موضوعاتی شما  داشتید که قبلاً توسط نفرات دیگر نوشته شده بود شما باید مطالب بصورتی باز‌نویسی کنید که خیلی کاملتر از محتوای سایت‌های دیگر باشد و برای کابران و بازدیدکنندگان جذاب‌تر باشد این جذابیت را شما میتوانید با متن بهتر و روان‌تر یا با عکس و ویدیو جذاب‌تر کنید تا بازدید‌کننده از بین چند سایتی که کلیک میکند مشتاق باشد وب سایت شما را انتخاب کند و در همین راستا اگر مطلب مفید و کاربردی برای آن بازدید‌کننده ایجاد کرده باشید آن کاربر اسم وب سایت شما ملکه ذهن کاربر قرار خواهد و در سرچ‌های بعدی در صورتی که مطلب شما در نتایج گوگل قرار بگیرد با دیدن نام وب سایت شما مطمنا روی سایت شما کلیک میکند همین مورد میتواند به سئو سایت شما کمک فراوانی را انجام دهد.

 حتما بخوانید کاربرد تقویم محتوا در بازاریابی اینترنتی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *