با توجه به این که هر فرد براساس سلیقه و تجربه خود به معرفی واژه برند میپردازد بهتر است که ما قبل از ورود به بحث‌های تخصصی‌تر در مورد برند و تأثیر آن در طراحی وب سایت بحث خود را با معرفی واژه برند آغاز نماییم.

برندچیست؟

معمولاً با توجه به دیدگاه‌های متفاوت، موقعیت اجتماعی و جغرافیایی افراد، تعاریف متعددی برای برند شده است.
یکی از بهترین تعاریف برای برند توسط گارند و لوی معرفی شده است. گارند در این تعریف برند را به این صورت بیان میکند که: «برند مفهوم پیچیده‌ای است که دامنه متعددی از‌ایده‌ها و ویژگی‌ها را در برمیگیرد. برند نه تنها با استفاده از این آهنگ بلکه مهم‌تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان با آن آمیخته‌اند در جامعه به صورت هویتی شناخته شده و نمود یافته است با مشتری سخن میگوید. »

تأثیر برند در جذب مشتری:

بسیاری از کسب و کار‌های کوچک بر این باور هستند که برند مخصوص کسب و کار‌های بزرگی میباشد و آن‌ها نیازی به برند ندارند. اما باید بدانید که برند تأثیر مستقیمی در جذب مخاطب و معرفی کسب و کار شما دارد. به این نکته توجه نمایید که داشتن یک برند نیاز شما به فعالیت‌های بازایابی را به دلیل این که مشتریان از برند شما شناخت قبلی دارند کاهش میدهد.

یک برند خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد:

برند‌ها بعضی مواقع به قدری مشهور میشوند که جای اسم عام جنس استفاده میشود. به همین دلیل در انتخاب نام برند خود دقت فروانی داشته باشید، سعی نمایید نام برند را به گونه‌ای انتخاب نمایید که باعث گمراهی مشتری نشود و تصویر خوبی از شرکت شما به مشتری بدهد.

مشخصات یک برند خوب

معرفی برند با طراحی سایت:

یکی از روش‌های بسیار کاربردی و مهم برای معرفی برند طراحی وب سایت میباشد.

در طراحی وب سایت این نکات را در نظر بگیرید که انتخاب رنگ سایت نقش بسیار مهمی در معرفی برند و ایجاد ارتباط با کاربر ایفا میکند. رنگ سایت را به گونه‌ای انتخاب کنید که ضمن معرفی خدمات شما احساسات کاربر را برانگیزد و ارتباط را ایجاد نماید. برای مثال اگر شغل شما مربوط به خدامت کشاورزی میباشد انتخاب رنگ سبز بهترین گزینه است.

از آنجایی که محتوای سایت عامل اصلی برای برقراری ارتباط با مشتری است و به نوعی زیان شما در ارتباط با مشتری میباشد سعی نمایید از برترین عکس‌ها و محتوا در وب سایت خود استفاده نمایید.

در طراحی وب سایت خود بسته به نوع برند از ویژگی‌های جدید و کلاسیک استفاده نمایید.

به طور کلی این نکته را در نظر بگیرید که طراحی سایت مناسب با برند شما میتواند عامل اساسی و مهمی در موفقیت برند وکسب و کار شما داشته باشد.

برند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *