درست لحظه‌ای که گمان میکنیم الگوریتم جدید اینستاگرام را پیدا کرده‌ایم، دوباره دچار تغییرات میشود. بر اساس ادعای اینستاگرام جهت بهبود تجربه کاربر و اولویت‌بندی لحظه‌های مهم برای ما جدیدترین تغییرات ایجاد شده است.

الگوریتم جدید اینستاگرام

میدانیم که پست‌های اینستاگرام همانند قبل در معرض دید دیگران قرار ندارد. امروزه، تخمین‌زده شده است که تنها ده درصد از مخاطبان شما واقعاً پست شما را مشاهده میکنند. اینستاگرام میزان علاقه مخاطبان شما را مورد ارزیابی قرار داده است و بر این اساس تصمیم میگیرد که پست برای ۹۰% از فالوور‌های شما نشان داده شود یا خیر. آیا شما نیز میتوانید به ۹۰% از فالوور‌های باقی مانده دست پیدا کنید؟

در الگوریتم جدید اینستاگرام کیفیت از لحاظ امنیت در صدر قرار دارد و همه چیز به میزان انگیجمنت یا مشارکت افراد بستگی دارد. تولید محتوای باکیفیت با استفاده از روش صحیح که بین مخاطبان حرکت نموده و نظر آن‌ها را به خود جلب کند مهمترین کاری است که میتوانید آن را انجام دهید.

برای پی بردن به مجموعه جدید اینستاگرام توصیه میکنیم این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید. این مطلب جهت در معرض دید قرار گرفتن پست‌های شما رهنمود‌هایی به شما ارائه میدهد.

عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتوای شما بستگی دارد

در صورتی که مخاطبان شما معمولاً پست‌های شما را لایک کرده، برای شما کامنت میگذارند و یا به ذخیره‌سازی محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط شما یا استوری‌های اینستاگرام شما را مشاهده میکنند، احتمال نمایش پست‌های شما برای آن‌ها افزایش خواهد یافت. با استفاده از ایجاد جذابیت بصری و امکانات اینستاگرام میتوانید به خلق یک داستان برند منسجم بپردازید تا بازدیدکنندگان تصادفی صفحه شما به فالوور‌هایی علاقه‌مند و پیگیر تبدیل شوند.

عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام

برای درگیر کردن مخاطب در الگوریتم جدید اینستاگرام به راه حل‌های هوشمندانه بیندیشید

«جهت دریافت رایگان محصول دایرکت ارسال نمایید»

جهت هدایت افراد به بخش پیام‌های شما این جمله میتواند راه حلی عالی به نظر برسد، همین راه حل به ایجاد ارتباط شما با فالوور‌های شما کمک میکند. اجرای نظر سنجی، مسابقه، روش‌های بازاریابی محتوا، ارائه توصیه‌های ارزشمند، مطرح کردن پرسش‌های مستقیم جهت پاسخگویی افراد راه حل‌هایی فوق‌العاده جهت برقراری ارتباط با مخاطبین شما میباشند.

استفاده از ویدیوهای زنده (لایو)

همانند توصیه قبلی، راه حل دیگر برای درگیر کردن فالوور‌های شما استفاده از لایو اینستاگرام میباشد. ویدیو زنده در بخش استوری ظاهر میشود و در صورتی که درخواست داده باشند برای آن‌ها اعلان ارسال میشود. این نکته را در نظر داشته باشید که کسی منتظر لایو باکیفیت و عالی نمیباشد. فالوور‌های شما به این دلیل ویدیوی زنده شما را مشاهده میکنند که پخش زنده بوده و به معرفی شما و برند شما میپردازد و موضوع مهمتر این است که فالوور‌ها با شما به صورت زنده ارتباط برقرار میکنند.

استفاده از ویدیو زنده راه حلی عالی جهت درگیر کردن فالوور‌های شما میباشد و باعث پیگیر شدن برند شما توسط فالوور‌ها میشود.

استفاده از ویدیوهای زنده

نظر شما را به این نکته جلب میکنم

الگوریتم فیسبوک طول زمانی را از آن جهت که با محتوای شما تعامل میکند ارزشمند میداند، الگوریتم جدید اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. الگوریتم جدید اینستاگرام از میزان زمان صرف شده برای مشاهده پست‌هایتان به عنوان فاکتور جهت تعیین محبوبیت آن استفاده میکند.

در صورتی که کپشن شما دارای شروع جذاب باشد، احتمال این که افراد آن را واقعاً بخوانند یا روی دکمه more کلیک نمایند و زمان‌ییشتری را صرف مشاهده پست شما کنند افزایش مییابد.

مدت زمان اضافه که صرف خواندن کپشن‌های اینستاگرام شما می‌شود، می‌تواند باعث موفقیت یا شکست شما شود، بنابراین بهتر است برای نگارش کپشن‌ها وقت بیشتری صرف کنید.

بهتر است قبل از موعد پست‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و زمان‌بندی کنید و پس از پرورش خلاقیت متنهای خود را بنویسید تا در جذب مخاطبان خود موفق شوید.

نکته حرفه‌ای:

مبنی بر ویرایش کپشن ارسال شده در ۲۴ ساعت اول پس از ارسال پست در الگوریتم جدید اینستاگرام یک زنگ خطر میباشد، به همین دلیل بهتر است در همان ابتدا کار خود را به درستی انجام دهید.

اهمیت استوری در الگوریتم جدید اینستاگرام

جهت برقراری ارتباط با فالوور‌ها استفاده از استوری اینستاگرام راه حلی‌ایده‌آل میباشد. در سال ۲۰۱۸، استوری اینستاگرام بسیار موفق بوده و به یکی از اجزای ضروری استراتژی بازاریابی اینستاگرام تبدیل شده است.

نکته: استوری‌های ظاهر شده در بالای صفحه فید تحت تأثیر الگوریتم جدید اینستاگرام قرار میگیرند. استوری‌های اینستاگرام مشاهده شده در ابتدای این ردیف به اکانتهایی که بیشتر با آن‌ها از طریق پست‌ها یا استوری‌ها انگیجمنت داشته‌اید تعلق دارند.

هرچه تعامل افراد با استوری‌های اینستاگرام شما بیشتر باشد، احتمال نمایش داده شدن پست‌های شما در فید آن‌ها افزایش مییابد.

اهمیت استوری اینستاگرام

ارتباط باید دو طرفه باشد

بر اساس انگیجمنت شما با فالوورهای‌تان اینستاگرام پست‌ها را اولویت‌بندی میکند، کامنتهای دریافتی را بلافاصله در یک ساعت اول ارسال پست پاسخ دهید، در غیر این صورت قابلیت نمایش پست شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

بهتر است به کامنتها به چشم مکالمه نگاه کنید. در صورتی که پرسش دوست خود یا تعریف او از خودتان را نادیده نمیگیرید، بهتر است کامنتهایی که سؤالی نیستند را نیز نادیده نگیرید. در صورتی که کامنت ارسالی از سوی فالوور شما به پاسخ نیاز ندارد، یک قلب یا ایموجی برای آن ارسال کنید.

شات کردن بلاگر‌ها، برند‌ها یا سفیر برند‌ها در استوری‌ها، زمانی که پاسخ شما را میدهند نکته خوبی است. این کار میزان ارتباط شما با مردم به صورت واقعی را نمایش میدهد.

اینستاگرام از شما درخواست میکند تا همانند یک انسان واقعی و زنده با دیگران تعامل برقرار کنید، بنابراین برای ورود پست به اکانت شما و خروج آن توصیه میشود برای پست‌های خلاقانه دیگران کامنت بگذارید.

نکته حرفه‌ای

برای در نظر گرفته شدن کامنت شما به عنوان انگیجمنت از دیدگاه اینستاگرام، کامنتهای ۴ کلمه‌ای یا بیشتر بگذارید.

یادگیری بازی هشتگ‌ها

الگوریتم جدید اینستاگرام استفاده از هشتگ‌های مرتبط و خاص را ارزشمند دانسته است، بنابراین بهتر است برای ایجاد هشتگ‌های خاص بیشتر وقت بگذارید و همراه با هشتگ‌های محبوب از آن‌ها استفاده کنید.

یادگیری بازی هشتگ ها

نکته حرفه ای:

در صورت استفاده از ۵ تا ۱۰ هشتگ خاص در مقایسه با زمان استفاده از ۳۰ هشتگ عمومی به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

افراد قادر به فالوو یا دنبال نمودن هشتگ‌ها هستند. در عوض نیاز به جستجوی کاربران جهت یافتن محتوای تگ شده شما در بین انبوهی از پست‌ها، پست شما در فید فالوور‌های احتمالی جدید به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

فالوور‌ها قادر به آنفالو کردن هشتگ‌ها میباشند پس بهتر است تحت هیچ شرایطی از هشتگ‌های اسپم شده استفاده نکنید. در انتخاب هشتگ‌ها دقت زیاد به خرج دهید تا اینستاگرام پست شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند.

نکته:

هشتگ‌های ارسال شده در کامنت پست‌ها در نتایج جستجو ظاهر نمیشوند، باید هشتگ‌ها را در کپشن‌ها قرار دهید.

تجربه ویژگی‌های جدید

الگوریتم جدید اینستاگرام به انگیجمنت و فعالیت منظم اهمیت میدهد. الگوریتم جدید اینستاگرام به کاربران جهت استفاده از این ویژگی‌ها پاداش میدهد. منتظر به روزرسانی‌های جدید بودن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. با این کار جامعه مخاطبین افزایش خواهد یافت و به گامی جلوتر پیش خواهید رفت.
قابلیت‌های بسیار زیاد در سال ۲۰۱۸ به استوری اینستاگرام همچون نظر سنجی، شمارنده معکوس، باکس سؤال و غیره افزوده شده است. در صورت استفاده هوشمندانه از این قابلیت‌ها میتوانید مشارکت خوبی بدست‌آورید.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت هشتم :خرید شات اوت برای ایجاد ترافیک بیشتر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *