در اینستاگرام با دوبار ضربه بر روی آیکون قلب، لایک میگیرید. میزان لایک در اینستاگرام به عنوان یک محرک اصلی برای کسانی است که محتوای خود را اشتراک میگذارند، و میتوان از آن به عنوان شکل اصلی ارز در اینستاگرام نام برد. در این متن به شما چگونه لایک گرفتن در اینستاگرام را میآموزیم و این که چگونه میتوانید محتوای پروفایلتان را با سرعت بالاتری به اشتراک بگذارید.

لایک های اینستاگرام

اینستاگرام به محیطی تبدیل شده است که کاربران تصاویر شادی‌ها و غم‌هایشان را در آن به اشتراک میگذارند. اینستاگرام به عنوان برترین شبکه‌ی اجتماعی در سراسر جهان، با وارد شدن به سال ۲۰۱۹ بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد که این کاربران به صورت ماهیانه فعالیت میکنند. اینستاگرام به عنوان یک پنجره‌ی تبلیغاتی، انواع برند‌ها را تبلیغ میکند و محیط مناسبی برای انسان‌های خلاق میباشد که استعداد‌ها و توانایی‌های خود را برای دیگران به نمایش بگذارند. در این محیط کاربران میتوانند با دیگرکشور‌ها مشارکت محتوایی داشته باشند. به همین دلیل لایک گرفتن در اینستاگرام برای کاربران از اهمیت بسیاری برخوردار شده است، و تلاش میکنند تا به ارزش واقعی این اپلیکیشن دسترسی بیشتری پیدا کنند.

لایک گرفتن در اینستاگرام چگونه است

اما متأسفانه راه و روش لایک گرفتن در اینستاگرام، برای بیشتر کاربران تغییر کرده است و صرف قرار دادن یک مطلب عالی به معنای این نیست که شما میتوانید کاربری شایسته برای اینستاگرام باشید. یکی از تغییرات جدید اینستاگرام این است که کاربران ترتیب پست‌های مخاطبان را به صوت جدید تا قدیم نمیبینند بلکه هر پستی که لایک بیشتر و بازدید بیشتری نسبت به دیگری داشته است به نمایش گذاشته میشود. بر همین اساس برند‌ها و کاربران برای این که بتوانند اکانتشان را بیشتر به نمایش بگذارند، نرخ مشارکت‌شان را در اینستاگرام بالا ببرند، و در صدر فید الگوریتمی این اپلیکیشن قرار بگیرند باید لایک بیشتری دریافت کنند.

ما در این متن شما را راهنمایی خواهیم کرد، که برای لایک گرفتن در اینستاگرام چه ترفند‌هایی استفاده کنید و از چه نکات و دیدگاه‌هایی بهره‌برداری نمایید. با این روش شما میتوانید میزان لایک پست‌های خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

لایک گرفتن در اینستاگرام

استراتژی لایک گرفتن در اینستاگرام

1. محتوای پست‌ها در اینستاگرام باید به عنوان پادشاهی در صدر قرار گیرد

اولین مطلبی که به شما میگویم یک قاعده است نه یک ترفند یا نکته. از آنجایی که نمیتوانم به صراحت بگویم یک محتوای خوب در اینستاگرام حکم پادشاه را دارد پس باید از این مطلب به صورت گذرا رد شویم و خود را با عبارات ناخوشایند و کلیشه‌ای، ناراحت نکنیم.

 حتما بخوانید

نحوه عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

در اینستاگرام محبوب‌ترین اکانت متعلق به کسانی است که محتوا‌هایی با کیفیت خوب تولید میکنند. شما به خوبی متوجه میشوید که برای این محتوا، برند و یا اینفلوئنسر چقدر زمان صرف شده است و به دلیل همین صرف زمان بالا در اینستاگرام لایک خواهید گرفت. البته این که چه محتوایی خوب است و چه محتوایی بد را نمیتوانیم به صراحت درمورد آن نظر دهیم. با این وجود میتوانیم چند مورد را به عنوان راهنما برای شما بیان کنیم.

از جمله:

  • سعی کنید یک موضوع انتخاب کنید و پراکندگی نداشته باشید، به هر چیزی سرک نکشید. چون با این حرکت شما فالوور‌هایتان سردرگم میشوند. مردم از دنبال کردن شما یک هدف مشخصی دارند، پس نباید آن‌ها را هربار با یک هدف جدید رو به رو کنید.
  • کیفیت دوربین خیلی مهم است. این که شما برای محتواگذاری از گوشی خود استفاده میکنید، باید دارای کیفیت بالایی باشد. اگر از دوربینی با کیفیت بالا برخوردار نیستید بهتر است از یک دوربین حرفه‌ای‌تر بهره ببرید.
  • اگر نمیدانید چه موضوعی را باید انتخاب نمایید بهتر است از جدید‌ترین ترفند‌ها استفاده کنید. موضوعاتی که ترند شده هستند معمولاً طرفداران بیشتری دارند و افراد بیشتری را به سمت خود جذب میکنند.
  • سعی کنید هر موضوع نامربوطی را برای فالوو‌هایتان به اشتراک نگذارید. موضوعات خود را بریک پایه و اساس انتخاب کنید. تلاش کنید در بین فالوور‌های خود هیجان ایجاد کنید به گونه‌ای که منتظر پست‌های بعدی شما باشند.

خب تا اینجا با چارچوب کلی اشتراک مطالب آشنا شدیم حال به مبحث جادویی هشتگ بپردازیم و ببینیم چگونه با این ترفند میتوان نرخ مشارکت در اینستاگرام را افزایش داد.

چارچوب کلی اشتراک مطالب

2. استفاده از هشتگ برای لایک گرفتن در اینستاگرام

میتوانیم هشتگ‌ها را به عنوان یکی از پایه‌های اصلی شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام معرفی کنیم. با استفاده از هشتگ‌ها مخاطبین خودتون رو گلچین کرده و لایک گرفتن در اینستاگرام را برای خود آسان‌تر کنید. چندی قبل در اینستاگرام میتوانستید همزمان چندین هشتگ استفاده کنید و با این روش لایک گرفتن در اینستاگرام برای شما آسان‌تر میشد. اما با کنترل اسپم از طرف اینستاگرام این قابلیت فعلا از بین رفته و دیگر کارایی ندارد.

به همین منظور باید بدانیم که چگونه و با چه ترفندی در اینستاگرام هشتگ بگذاریم؟

  • اطلاعات اولیه در مورد هشتگ‌ها
    باید سعی کنید هشتگی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با پست شما داشته باشد. برای این کار میتوانید از این مسیر‌ها کمک بگیرید:Hashtagify،  Rite Tag و…. این ابزار‌ها که از بهترین ابزار‌های معرفی هشتگ‌ها هستند میتوانند به شما کمک بسیاری نمایند تا یک هشتگ خوب بگذارید. شما میتوانید روش‌های دیگری همچون بررسی هشتگ‌های اکانتهای دیگر را نیز بررسی نمایید. از آزمایش کردن هشتگ جدید اصلاً نترسید و این کار را انجام دهید. اگر یک هشتگ خوب بگذارید میتواند در لایک گرفتن در اینستاگرام به شما کمک بسیاری کند. پس از‌یه مدت استفاده از هشتگ‌ها برای خودتان یک فهرست طلایی خواهید داشت. باید این فهرست طلایی خودتان را همیشه به خاطر داشته باشید و هر از چند گاهی با هشتگ‌های جدید آن‌ها را به روز‌رسانی نمایید.
  • جریمه شدن یا شدوین شدن از جانب اینستاگرام
    تصور کنید ساعت‌های بسیاری را صرف پیدا کردن یک مطلب میکنید ولی چون از هشتگ خوبی استفاده نکرده‌اید ممکن است از جانب اینستاگرام شدوین شوید. اگر فقط یکی از روش‌های هشتگ‌گذاری با ربات، فالوور‌های جعلی یا حتی هشتگ اسپم را استفاده نمایید اینستاگرام شما را شدوین خواهد کرد. این که کدام هشتگ از جانب اینستاگرام به عنوان اسپم شناخته میشود، در حال حاضر اصلاً مشخص نیست. هیچ وقت از هشتگ‌های یکسانی برای پست‌های خود استفاده نکنید وسعی کنید بدانید از چه هشتگ‌هایی باید استفاده کنید و از چه هشتگ‌هایی نباید استفاده کنید.

3. تک کردن اکانت بر روی تصاویر پست‌هایتان

هیچ میدانستید با تگ کردن نیز میتوانید لایک گرفتن در اینستاگرام خود را افزایش دهید؟ تگ همانند هشتگ نیست ولی هر دو یک هدف را دنبال میکنند، و آن هم افزایش لایک گرفتن در اینستاگرام است. وبسایت Hopper HQ به نکته‌ی جالبی اشاره کرده است و آن این است که اگر بر روی پست خود محصول یا برند معروفی که به پشت شما مرتبط است را تگ کنید، تأثیر بسیار بالایی برای لایک گرفتن در اینستاگرام شما دارد. زمانی که برندی را بر روی پست خود تگ میکنید باعث میشود مشارکت شما در اینستاگرام افزایش یابد.

در مقاله بعدی به توضیح روش‌های تکمیلی‌تر برای گرفتن لایک در اینستاگرام میپردازیم.

 حتما بخوانید

آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام به صورت کامل و جامع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *