معمولاً در هنگام بهینه‌سازی سایت‌ها اشتباه‌های مختلف در مبحث سئو سایت بوجود میآید. اگر شما مداوم درگیر مسائل سئو باشید مطمناء بررسی مختلفی انجام میدهید و یا با پیشنهاد افراد متخصص و با جستجو در این زمینه در نهایت متوجه اشتباه اجرای خود خواهید شد. در این مقاله به چند مورد از این اشتباهات رایج اشاره کردیم که شما این موارد سئو را جدی بگیرید و در اجرای بهینه‌سازی سایت این اشتباهات را مرتکب نشوید و در نهایت در موتور‌های جستجو بهتر دیده شوید و از دنیای بازار‌یابی دنیای وب به بهترین نحو استفاده کنید.

1. تمرکز اشتباه مطالب بروی موتور‌های جستجو

یکی از اشتباه‌های زیادی که اکثرا وب مستر‌ها مرتکب میشوند، تمرکز برروی موتور‌های جستجو بجای تمرکز روی کاربران است که شاید بعضی از افراد به دلیل نداشتن تجربه این کار انجام میدهند، در مقابل بعضی افراد برای دور زدن قوانین سئو، از مطالبی و کلماتی استفاده میکنند که شاید برای کاربران مفید و جذاب نباشد ولی برای سئو کردن غیر معمول سایت بکار میبرند.

اگر تمرکز مطالب برای استفاده بهتر کاربران باشد، کاربران جذب مطالب دیگر سایت شما خواهند شد و از  سایت شما استفاده‌های بهتری هم خواهند کرد و شما با درگیر کردن کاربران خود میتوانید با تکنیک‌های خاص سئو سایت خودتان را بهبود ببخشید.

 حتما بخوانید

پنالتی گوگل چیست؟

2. تولید محتوا خوب بدون اصول سئو

شاید جمله محتوا پادشاه است را اکثرا شنیده باشید ولی بعضی از مدیران سایت‌ها وقت و هزینه‌های زیادی را برای محتوا گذای صرف میکنند، این محتوا‌گذاری گاه متنی و تصویری و بعضی مواقع به صورت ویدیویی هم داخل سایت و هم داخل شبکه‌های اجتماعی مربوطه میباشد ولی سئو سایت مناسبی ندارند. اگر شما بهترین محتوا‌ها و جذاب‌ترین اطلاعات را هم داشته باشید ولی کسی نتواند سایت شما را پیدا کند کسی نمیتواند از سایت شما استفاده کند. پس اگر شما این اشتباه را انجام داده‌اید سریع به فکر سئو کردن سایت و محتوا‌های خودتان بپردازید تا بتوانید بهره لازم را از این هزینه را دریافت کنید. در مواقع در این قسمت محتوا و سئو هیج یک بر هم برتری ندارند و در کنار یکدیگر قرار دارند، باید همزمان محتوا‌گذاری و سئو با هم انجام شود تا نتیجه لازم را دریافت کنید. مقالات بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا چیست را بخوانید.
تولید محتوا خوب بدون اصول سئو

3. تمرکز روی کلمات کلیدی مهم و اصلی

شاید یکی از اشتباه‌هایی که وب مستران بر اثر نداشتن تجربه کافی انجام میدهند تمرکز اولیه روی کلمات سخت و اصلی میباشد که شاید همین کار باعث شود شما رتبه خوبی در ماه‌های اولیه کار خود نگیرید. پیشنهاد میکنیم شما در اول فعالیت خود روی کلمات کلیدی چند سیلابی و تأثیر‌گذار تمرکز کنید و محتوا‌گذاری‌های خود را بر این مبنا انجام دهید تا موتور‌های جستجو زودتر سایت شما را ایندکس کنند و شما را وارد رتبه‌های گوگل قرار دهند، بعد از مدتی که شما با این کلمات به رتبه‌های خوبی رسیدید و بازدید‌کننده‌های خوبی داشتید میتوانید بعد از گذشتن مدتی روی کلمات اصلی تمرکز کنید و با محتوا‌گذاری و اصول سئو رتبه‌های خوبی دریافت کنید. در صورتی که شما اصرار بر سئو خوب در کلمات کلیدی تک کلمه‌ای یا دو کلمه‌ای در موتور‌های جستجو هستید باید در اوایل کار از تبلیغات گوگل یا ادورز استفاده کنید تا در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرید و به هدف اولیه خود رسیده باشید. بعد از اینکه در بلند مدت سئو شما توانایی لازم را برای کلمات پر قدرت داشت سئو روی کلمات نهایی خود را شروع میکنید.

4. استفاده زیاد از کلمات کلیدی

در بعضی مواقع وبمستران بی‌تجربه استفاده زیاد از کلمات کلیدی انجام میدهند و بر این باور هستند که هر چقدر تعداد این کلمات زیاد باشد شانس داشتن رتبه‌های خوب بیبشتر است. در سالیان قبل افراد با استفاده غیر متعارف از کلمات کلیدی موتور‌های جستجو را دور میزدند و در نتایج خوب آن‌ها قرار میگرفتند  ولی با طراحی الگوریتم پاندا این مسأله حل شد و در حال حاضر اگر بصورت غیر متعارف کلمات کلیدی استفاده شود توسط گوگل سایت مورد نظر جریمه و حتی اسپم خواهد شد. در این سال‌ها سایت‌های زیادی با توجه به این مورد حذف شده‌اند و از نتایج خوب  گوگل بدور ماندند.

5. استفاده نکردن از لینک‌های داخلی

شاید هدف نهایی سئو نگه داشتن کاربران در سایت میباشد بطوریکه بتواند تمام خدمات سایت شما را کاربر ببیند و همچنین از مطالب شما استفاده لازم را ببرد. لینک‌های داخلی این کار را برای شما بطور نامحسوس انجام میدهند. وقتی که کاربر در حال مشاهده قسمت‌های مختلف سایت شما میباشد با مشاهده لینک‌های مفید به آن‌ها مراجعه میکند و همین روند ادامه دارد تا به هدف نهایی خود برسد، با این کار بجای اینکه کاربر شما یک دقیقه سایت شما را بررسی کند شاید خیلی بیشتر زمان برای مطالعه سایت شما میگذارد.
استفاده نکردن از لینک های داخلی

6. آنالیز نکردن شرایط سئو سایت

وبمستران بی‌تجربه تمرکز خود را روی محتویات و کار‌های مربوطه به سئو سایت قرار میدهند و به نتایج توجه نمیکنند، پیام‌هایی که از طرف گوگل ارسال میشود و….
شما با داشتن پنل ویژه وبمستر تولز گوگل تمام اطلاعات مربوط به سئو سایت خود را خواهید داشت و اطلاعات مفیدی را مثل کلمات کلیدی جستجو شده، خطا‌های بجود آمده، خطا‌های کدی، نمایش تعداد کاربران، صفحات ایندکس شده و… خواهید دید. شما با آشنا شدن با این پنل بازخورد لازم را خواهید گرفت و تغییرات لازم در سئو سایت خود را با تدبیر بیشتر انجام میدهید.

7. عدم بروز‌رسانی سایت

اکثر نفرات بعد از اینکه سایت خود را محتوا‌گذاری کردند بعد از مدت کوتاهی به سایت خود اهمیت نمیدهند و هیچ محتوا‌گذاری دیگری انجام نمیدهند و منتظر میمانند تا نتایج مثبتی را دریافت کنند که این یک اشتباه بزرگ محسوب میشود. شما باید همیشه سایت خود را درحال بروز‌رسانی داشته باشید تا موتور‌های جستجو متوجه بشوند که این سایت در حال فعالیت میباشد و در مقابل موتور‌ها صفحات شما را ایندکس میکنند. شما برای اینکه در رتبه‌های خیلی خوب ماندگار شوید باید وقت بسیار زیادی بزارید و محتو‌های شما دائم در حال تغییر باشد در غیر این صورت سایت شما به رتبه‌های پایین‌تری میرسید به این دلیل که سایت‌های رقیب شما در حال تغییر میباشند و شما را از نتایج حذف میکنندو
 حتما بخوانید

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *