در مقالات قبل درمورد اهمیت سئو در وب سایت‌ها و عوامل مؤثر سئو برای افزایش رتبه وب سایت آشنا شدید. گفتیم بک لینک‌ها یکی از روش‌های افزایش رتبه وب سایت و سئو وب سایت میباشند. پست مهمان یکی از روش‌های افزایش بک لینک برای سایت‌های پر بازدید است و افراد بسیاری برای افزایش رتبه وب سایت خود از پست مهمان استفاده میکنند. پست مهمان (guest posting) به این صورت است که در آن یک سایت یا وبلاگ به عنوان میزبان متن یک وب سایت دیگر را در سایت خود قرار میدهد. به این صورت دو سایت با یکدیگر تبادل لینک انجام میدهند. پست مهمان علاوه بر افزایش رتبه وب سایت‌ها باعث شناخته شدن نویسنده متن نیز میشود. همچنین کمک میکند تا مطالب وب سایت شما از یکنواخت بودن فاصله بگیرد و باعث گیرایی مخاطب شود.

 

پست مهمان برای سئو

اهمیت و کاربرد پست مهمان در سئو:

در مقالات قبلی در مورد بک لینک‌ها ئ اهمیت آن‌ها صحبت شد. گفتیم که تأثیر بک لینک‌ها در سئو سایت بسیار زیاد است. شما با استفاده از پست مهمان میتوانید لینک خود را در سایت‌های معتبر قرار دهید و بک لینک بگیرید. قرار دادن لینک سایت شما در طراحی وب سایت‌های معتبر و پر بازدید باعث افزایش مخاطب میشود. همچنین وقتی شما لینک سایت خود را در سایت‌هایی با اعتبار بالا قرار میدهید باعث میشود مخاطب به سایت شما اعتماد بیش‌تری پیدا کند و به وب سایت شما مراجعه نماید به این صورت شما بازدید وب سایت خود را بالا میبرید.

نکات مهم در هنگام نوشتن پست مهمان:

قبل از شروع کار ابتدا هدف خود را از پست مهمان مشخص کنید. این اهداف می‌تواند افزایش رتبه وب سایت، افزایش مخاطب و بازدید و همچنین ارتباط قوی‌تر شما با متخصصین حوزه فعالیت شما باشد. مشخص کردن هدف میتواند‌ ایده‌های خوبی در اختیار شما قرار دهد. بعد از مشخص شدن هدف باید نکات مهمی را هنگام نوشتن پست مهمان رعایت کنید که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم:

نوشتن پست مهمان

پست مهمان برای سایت‌های پربازدید:

پست مهمان را درسایت‌هایی که بازدید بالایی دارند قرار دهید. تعداد بازدید این سایت‌ها حتماً باید از تعداد بازدید وب سایت خودتان بیشتر باشد. اگر تعداد بازدید سایت میزبان از سایت خود شما کم‌تر باشد قراردادن پست در وب سایت خودتان بهتر است. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که وب سایت‌ها هرچه قدر تعداد بازدیدشان بالاتر باشد در گرفتن پست مهمان سخت‌گیری بیش‌تری میکنند و کیفیت اهمیت بیشتری پیدا میکند.

آشنایی با محتوای وب سایت میزبان:

آشنایی با محتوای تولیدی وب سایت اهمیت بسیار بالایی دارد. شما از این طریق میتوانید بفهمید محتوا برای چه کسانی تولید میشود، کاربران وب سایت میزبان چه کسانی هستند و لحن مقالات آن‌ها به چه صورت است. داشتن این اطلاعات به شما کمک میکند که محتوای خود را به بهترین شکل ممکن تولید کنید.

بروزرسانی سایت میزبان را بررسی کنید:

توجه کنید پست شما تا چه مدت زمانی در صفحه اول سایت میزبان خواهد بود. هرچه زمان بیشتری در صفحه اول باشد تأثیر آن هم بالا‌تر میرود و همچنین قبل از نوشتن یک پست ببیند موضوع پست شما قبلاً در سایت میزبان نوشته شده است یا نه.

 

 حتما بخوانید

Gtmetrix چیست؟

محتوای پست مهمان :

شما در پست مهمان این هدف را دارید که کسب و کار خودتان را معرفی کنید. در این پست سعی کنید تعداد لینک زیادی قرار ندهید.

در استفاده از پست مهمان زیاده روی نکنید:

بک لینک‌ها باید از منابع مختلف باشند. اگر تمام بک لینک‌ها را از پست مهمان بگیرید گوگل این موضوع را متوجه میشود و شما را جریمه خواهد کرد. در هنگام استفاده از پست‌های مهمان حتماً اعتبار سایت میزبان را در نظر بگیرید.

بررسی پست‌های مهمان دیگر:

عمکلرد پست‌های مهمان دیگر را بررسی کنید. آیا این پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود یا خیر؟ آیا این پست‌ها باعث افزایش ترافیک وب سایت و مخاطب سایت میشود یا خیر. اگر پست مهمان باعث افزایش مخاطب سایت میزبان شود اما در سایت شما تأثیری نداشته باشد برای شما خوب نیست.

به یک فرد شناخته شده برای سایت میزبان تبدیل شوید:

قبل از این که بخواهید پست خود را در سایت میزبان قرار دهید سعی کنید برای آن شناخته شده باشید. شما میتوانید با گذاشتند کامنت در پست‌های دیگر، ساخت اکانت کاربری در سایت میزبان، اشتراک پست‌های آن در شبکه‌های اجتماعی خود را  با سایت میزبان آشنا کنید. این شناخته شدن باعث میشود هنگام درخواست شما از آن‌ها شما را سریع تر  بپذیرند.

زمان مناسب برای نوشتن پست را مشخص کنید:

شما هیچ موقع نمیتوانید زمان طلایی برای قرار دادن پست میزبان را مشخص کنید اما یک سری از زمان‌ها به شما کمک میکند. مثلاً زمانی که سایت میزبان کسب و کار شما را در یکی از پست هاب خود قرار میدهد، زمانی که سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی قرار میدهد، زمانی که سایت میزبان درخواست میدهد تا پست خود را آن سایت قرار دهیئ. این‌ها زمان‌های مناسبی برای گذاشتن پست مهمان است.

این‌ها بخشی از نکاتی هستند که در هنگام استفاده از پست مهمان باید در نظر داشته باشید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه برای وب سایت خود پست مهمان بپذیریم؟

از آن جایی که وبلاک‌نویسان قصد دارند برای جذب مخاطب محتوای باکیفیت بنویسند پس قرار دادن پست مهمان  در وب سایت دیگر یک معادله برد برد است. برای قرار دادن پست می‌همان در سایت خود در انتهای مقاله کادر Auther Box قرار دهید تا مهمان بتواند نام، عکس، مشخصات و لینک وب سایت خود را در آن قراردهد.

 

محل نوشتن پست مهمان

تفاوت پست مهمان و چند نویسنده داشتن:

برخی از وب سایت‌ها ممکن است چند نویسنده برای مقالات خود داشته باشند. مثلاً در وب سایت رایسان مقالات سئو سایت اصفهان توسط یک نفر و مقالات طراحی سایت اصفهان و طراحی اپلیکیشن توسط فرد دیگری نوشته میشود. اما تمام این افراد طبق یک چارچوب مشخص متن خود را مینویسند و عکس و لینک در وب سایت قرار میدهند. پس چند نویسنده داشتن با پست مهمان تفاوت دارد.

پست مهمان میتواند موجب افزایش رضایت کاربر و همچنین افزایش تعداد مخاطب و بازدید سایت شما بشود. اما در حال حاضر پست مهمان میتواند برای سایت شما تأثیر منفی هم داشته باشد اگر شما از پست مهمان برای تبلیغ برند استفاده کرده باشید خوب است در غیر اینصورت خیر. امروزه این روش به یک تاکتیک اسپم تبدیل شده است و گوگل به دنبال آن است تا مجموعه‌ای از استاندار‌ها را برای نوشتن و اضافه کردن پست مهمان ارائه دهد تا افراد از آن استفاده کنند.
در این مقاله برای شما پست مهمان و نکات آن را بررسی کردیم. ‌امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.

 حتما بخوانید

سئو منفی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *