گوگل از سال ۲۰۰۰ برای بررسی و بهبود کیفیت نتایج جستجو الگوریتم‌های خود را به روز‌رسانی کرد و وب سایت‌هایی را که با این الگوریتم‌ها سازگاری نداشته باشد و قوانین گوگل را نقض نماید جریمه میکند که به این جریمه اسپم یا پنالتی گوگل میگویند. بیش‌ترین وب سایت‌هایی دچار پنالتی میشوند که از روش‌های کلاه سیاه یا روش‌های غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده میکنند. پنالتی گوگل به این معنا میباشد که کل سایت شما در فهرست نتایج جستجوی گوگل نمیباشد یا این که رتبه شما برای کلمات کلیدی مورد نظر از بین رفته است. این عدم نمایش در نتایج جستجوی گوگل باعث پایین رفتن تعداد بازدید از وب سایت شما و در نهایت پایین رفتن رتبه وب سایت میشود. هنگامی که در پنالتی گوگل قرار میگیرید از طرف وب مستر دلیل پنالتی شدن توسط گوگل به شما اطلاع داده میشود و شما برای خروج از گوگل باید کارشناسان گوگل را قانع نمایید که از روش‌های غیر قانونی برای افزایش رتبه و بازدید وب سایت خود استفاده نکرده‌اید. این را در نظر داشته باشید که این توضیحات شما توسط کارشناسان گوگل به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرد و صحبت‌های ان مورد بررسی قرار میگیرد.

انواع پنالتی گوگل:

پنالتی دستی:

ممکن است گزارش‌هایی مبنی بر این که یک وب سایت از روش‌های غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده میکند به گوگل بدهد. کارشناسان گوگل این گزارش‌ها را بررسی مینمایند و آن را از طریق آزمون‌های متفاوت مورد بررسی قرار میدهند. اگر غیر قانونی بودن برای کارشناسان گوگل محرز شود سایت شما توسط کارشناسان گوگل پنالتی میشود. کار‌هایی از قبیل داشتن ویروس و خرید لینک از جمله کار‌هایی هستند که باعث جریمه دستی میشوند. این پنالتی ممکن است باعث کاهش رتبه وب سایت یا index  شدن سایت شما باشد و زمان آن ممکن است بین ۳ ماه یا تا پایان دامنه باشد. اگر در web master tool  پیام‌هایی تحت عنوان search queries یا manual action دریافت کردید سایت شما به صورت دستی جرمیه شده است. این نوع پنالتی توسط وب مستر به شما اطلاع داده میشود.

 حتما بخوانید

معرفی سئو کلاه سفید و تکنیک های آن

پنالتی الگوریتم:

این نوع پنالتی به طور خودکار توسط الگوریتم‌های گوگل اتفاق میافتد و الگوریتم‌های گوگل وب سایت‌هایی را که از روش‌های غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت خود اقدام کرده‌اند را شناسایی و جریمه میکند. از نمونه‌های این الگوریتم‌ها میتوان به الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و… اشاره کرد. در مقالات بعدی به طور کامل در مورد پنالتی الگوریتم‌ها توضیح خواهیم داد. در این نوع پنالتی‌ها شما هیچ اطلاع‌رسانی در مورد این که وب سایت شما پنالتی شده است داده نمیشود و برترین سئو کاران هم ممکن است دچار این جریمه‌ها شوند.

پنالتی الگوریتم

چه عواملی باعث جریمه وب سایت میشود؟

خرید بک لینک:

برای خرید بک لینک‌ها از یک سئو کار حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر گوگل یقین پیدا کرد که شما لینک خریداری میکنید برای وب سایت شما بد خواهد شد و جریمه میشوید.

محتوای تکراری:

بار‌ها گفته‌ایم که محتوا پادشاه است و در مقاله بازاریابی محتوا چیست به طور کامل محتوا را مورد بررسی قرار دادیم. محتوای تکراری و کپی شده تأثیر بسیار منفی دارد. در نوشتم محتوا تمام نکاتی که در مقالات قبل ذکر شد از جمله رعایت تگ‌ها، h ‌ها، انکرتکست‌ها را به طور کامل رعایت نمایید.

تبادل لینک غیر استاندارد:

تبادل لینک بیش از حد و غیر مرتبط میتواند تأثیر منفی بگذارد و باعث پنالتی شدن شود. عوامل دیگری چون خطای ۴۰۴، چگالی کلمات، لینک‌های فوتر، مخفی و بک لینک ها ، استفاده بیش از حد از انکرتکست‌ها نمایش تبلیغات پاپ آپ و هدایت کاربران به سایت‌های دیگر، سرعت پایین دامنه و تبلیغات زیاد پنالتی شدن وب سایت شما میشوند.

راه‌های شناسایی پنالتی:

همانطور که گفتیم اگر سایت شما به طور دستی پنالتی شده باشد توسط وب مستر‌ها به شما اطلاع داده میشود و سایت‌هایی که توسط الگوریتم گوگل پنالتی شده‌اند پیامی نمیدهند برای اطلاع از پنالتی شدن سایت شما میتوانید در سایت وب مستر عوض شوید و سپس در سمت چپ بر روی گزینه search traffic   کلیک کرده و گزینه manual action را کلیک کنید. اگر شما در این قسمت پیامی در رابطه با اسپم بودن سایت دریافت کردید یعنی سایت شما اسپم شده است.

راه‌های خروج از پنالتی گوگل:

اول از همه این که هنگام پنالتی شدن سایت خونسردی خود را حفط چون بزرگ‌ترین وب سایت‌ها هم امکان دارد با این مشکل مواجه شوند. سعی کنید علت پنالتی شدن را بیابید و اگر علت پنالتی شدن سایت شما عدم رعایت قوانین گوگل بود این تخلفات را برطرف نمایید. گوگل به شما اجازه میدهد در مدت زمان کوتاهی برای رفع اشتباهات اقدام نمایید و اشکالات را برطرف کنید.

اگر سایت شما به طور دستی پنالتی شده باشد میتوانید درخواست بررسی مجدد بدهید. اما اگر توسط الگوریتم‌های گوگل پنالتی شده‌اید سعی در برطرف کردن آن‌ها داشته باشید. مثلاً لینک‌های اسپم شده را پاک کنید، محتوا را ویرایش نمایید، تعداد کلمات کلیدی را تغییر دهید.

 حتما بخوانید

تبلیغات گوگل یا ادورز چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *