امروزه برای صاحبان کسب و کار‌ها و مشاغل شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت میباشد. آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی میتوانند به معرفی برند و محصولات خود بپردازند و به هدف خود برسند. اما‌ایم که بدانید کدام یک از این شبکه‌های اجتماعی برای شما اهمیت بیش‌تری دارند بسیار حائز اهمیت است.

پینترست

شاید تا به امروز شما بیشتر برای تبلیغات خود از شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام و توئیتر  یا طراحی سایت یا سئو سایت استفاده کرده باشید. (در مقالات قبلی به صورت کامل در مورد بازاریابی در اینستاگرام توضیح داده شده است. برای آشنایی بیشتر با این شبکه مقالات قبل را بخوانید) اما امروز قصد داریم که به معرفی یک شبکه اجتماعی جدید به نام پینترست بپردازیم و شما را باخصوصیات آن آشنا کنیم.

پینترست یک شبکه اجتماعی جدید برای اشتراک‌گذاری تصاویر است که توانسته کاربران زیادی را جذب کند. این شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس میباشد و کاربران آن میتوانند به تعداد نامحدودی عکس درآن انتشار دهند. این شبکه اجتماعی علی رغم امکانات زیاد و فوق‌العاده‌ای که دارد در کشور ما هنوز به اندازه شبکه‌های اجتماعی دیگر مورد توجه قرار نگرفته است. اما پینترست در کشور‌های دیگر جزء معتبرترین شبکه‌های اجتماعی به حساب میآید و کاربران با سلایق گوناگون از آن استفاده میکنند. این شبکه اجتماعی در حال حاضر حدود ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری در رابطه با پینترست به دست‌آورید. حتماً شما هم یکی از کاربران آن خواهید شد.

پینترست چیست؟

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام (قسمت اول)

ساخت و برنامه‌نویسی شبکه اجتماعی پینترست در سال ۲۰۰۹ آغاز گشت و این برنامه پس از یک سال در سال ۲۰۱۰ در اختیار کاربران قرار گرفت. این شبکه اجتماعی در طول یک سال مورد بازدید فراوان قرار گرفت تا این که در سال ۲۰۱۱ از طرف مجله تایم در فهرست ۵۰ وب سایت برتر و یکی از پربازدیدترین شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
شبکه اجتماعی پینترست (pinterset) ازت رکیب دو کلمه pin و interest  تشکیل شده است. این نام به دلیل این که طرز کار این شبکه مجموعه‌ای از برد‌ها با موضوعات مختلف است که تصاویر و لینک‌ها بر روی آن  pin  میشوند انتخاب شده است. در این شبکه اجتماعی شما به دنبال هر‌ایده‌ای بگردید آن را پیدا کنید. مثلاً اگر در این شبکه به دنبال طراحی وب سایت در اصفهان، طراحی اپلیکیشن در اصفهان و یا هر موضوع دیگری بگردید هنگام جستجو با مجموعه‌ای از تصاویر مرتبت و جذاب روبه رو میشوید که شما را به سمت یک مطلب مرتبط با ان موضوع هدایت میکند.

روش کار پینترست چگونه است؟

برای استفاده از این شبکه اجتماعی مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی نیاز به آن دارید که برای خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید و سپس شروع به فعالیت در آن کنید. درادامه به طور مفصل چگونگی ساخت اکانت را شرح میدهیم.

ثبت نام در پینترست:

در اولین مرحله شما باید یک‌ایمیل معتبر و یک کلمه عبور وارد نمایید و کاربری خود را بسازید. برای راحتی کار امکان استفاده از حساب کاربری فیسبوک و گوگل راه دارند. شما پس از ثبت نام لیستی از علاقه‌مندی‌های خود را در آن وارد میکنید و پس از ثبت نام میتوانید از قسمت Edit setting مشخصات کاربری خود را به طور کامل ویرایش نمایید. در این شبکه اجتماعی شما میتوانید بررروی امنیت حساب کاربری خود هم کارکنید. برای این کار کافی است در قسمت تنظیمات روی کلمه security کلیک کنید و دکمه مربوط به تأیید دومرحله‌ای رافعال کنید. با فعال شدن این گزینه برای هربار ورود به حساب کاربری کدی به تلفن همراه شما میآید که باید آن را وارد نمایید.

چگونگی کار با پینترست:

در قسمت بالای صفحه شما جایگاه سرچ کلمات وجود دارد. شما عبارت مورد نظر خود را در این قسمت وارد میکنید و جستجو را انجام میدهید. در هنگام سرچ برچسب‌های مرتبط دیگر با عبارتی که شما سرچ کرده‌اید را به شمان مایش میدهد.

برای اشتراک‌گذاری میتوانید بر روی (+) کلیک کنید. در این قسمت دوگزینه creat bord  و creat pin وجود دارد. با کلکی برروی creat bord برد خودرا میسازید و نام آن را مشخص میکنید. هرکدام از این برد‌ها میتواند مخصوص به موضوع خاصی باشد. با کلیک برروی creat pin میتوانید عکس‌ها و تصاویر را روی برد‌ها قراردهید. همچنین شما میتوانید لینک مطالب وب سایت خود را روی برد‌های خود پین کنید.

شما میتوانید عکس‌ها و پین‌هایی که توجه شما را جلب میکند ذخیره کنید و یا آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر به اشتراک بگذارید. برای ذخیره کردن روی کلمه save کلیک کرده و آن را در یکی از بورد‌های خود ذخیره کنید و برای ارسال به شبکه‌های اجتماعی دیگر کافی است که send را بزنید و آن را به اشتراک بگذارید.

چگونگی افزایش فالوور در پینترست:

دراین شبکه مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی میتوانید با کاربران در ارتباط باشید و آن‌ها را دنبال کنید. برای این کار روی پین کلیک کنید و ببینید توسط چه کسی به اشتراک گذاشته شده است. پس از آن وارد پروفایل آن فرد شوید و آن را دنبال کنید. در قسمت بالای هر پست دکمه‌ای وجود دارد که به شما این ماکان را میدهد تا با دوستان خود چت کنید و پین‌ها را برای آن‌ها ارسال نمایید. در صورتی که شخص در لیست دوستان شما نبود میتوانید‌ایمیل او را وارد کنید.افزایش فالوور در پینترست

استفاده از پینترست برای معرفی کسب و کار:

اگر شما قصد این را ددارید که از پینترست برای معرفی کسب و کار و برند خود استفاده کنید حالت Businnes را برای خود انتخاب کنید. برای انتخاب این حالت دو روش وجود دارد یا در هنگام ثبت نام Creat a bussines account را انتخاب نمایید و یا این که اگر پروفایل شما معمولی است با نتخاب گزینه Free upgrade to bussines پروفایل خود را به حالت تجاری تبدیل نمایید. در این حالت که پروفایل شما تجاری باشد امکانات بیش‌تری در اختیارتان قرار میگیرد که میتوان به دو ابزار Rich pin  و pinterset Anelys اشاره کرد.

چگونگی توسعه کسب و کار با پینترست:

کاربران پینترست هر روز در حال زیاد شدن میباشند شما با استفاده از استراتژی‌های متفاوتی میتوانید کسب و کار خود را با استفاده از پینترست به دیگران معرفی نمایید. درزیر به برخی از این استراتژی‌ها اشاره شده است.

برگزاری مسابقه:

یک مسابقه برگزار کنید و در این مسابقه از کاربران خود بخواهید تا تصاویر شما را پین کنند با بالا رفتن تعداد پین‌ها شانس خود را افزایش دهند.

برگزاری مسابقه در پینترست

اضافه کردن دکمه save it:

این دکمه به شما این امکان را میدهد تا محتوا را به بردهی خود اضافه کنید. این یک راه برای افزایش ترافیک شما است.

استفاده از پین‌های تبلیغاتی:

پین‌های تبلیغاتی مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه شما میکشاند و بازدید صفحه شمارا بیش‌تر میکند.

پینترست شبکه اجتماعی است که میتواند به شما در اشتراک‌گذاری اطلاعات کمک فراوانی کند. این شبکه هیچ محدودیتی در لینک‌گذاری و تعداد ایجاد تصاویر ندارد و برای کسب و کار شما بسیار مفید است اکر تا به حال از این شبکه استفاده نکرده‌اید موقع آن است که استفاده از آن را شروع کنید.

 حتما بخوانید

بازاریابی در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *