این سؤال چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم یا چطور سایتم صفحه اول گوگل باشه بیشترین سؤال‌هایی هست برای افرادی که طراحی سایت کسب وکار خود را ایجاد کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که فقط طراحی سایت نمیتواند آن‌ها را به اهداف خود نزدیک کند و طبق آمار بیش از ۹۰ درصد خرید‌های کاربران در فضای وب با جستجو در گوگل انجام شده و در نهایت کاربر به سایت مورد نظر دست پیدا کرده و خرید خود را نهایی کرده است. بر اساس آمار‌های اخیر، حدود 0.78 درصد از کاربران به صفحات دوم به بعد ‌میروند. در نهایت با توجه به تمام این‌ها، تنها طراحی خیلی خوب وب سایت به بالاتر بردن رنکینگ وب سایت کمک نمیکند بلکه رعایت اصول قوانین سئو میتواند به این روند کمک بسزایی کند. با توجه به این مورد شما باید به سئو  فکر کنید که با رعایت اصول قوانین سئو میتوانید به صفحه اول راه پیدا کنید. حالا در هر شهری که هستید میتوانید سئو در آن مکان انجام دهید مثلاً سئو در اصفهان یا سئو کامل.

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

اگر شما هم سایتی را طراحی کرده‌اید و به تازگی با سئو آشنا شدید و به این فکر میکنید که با سئو سایت میتوانید سریع به صفحه اول برسید و از هفته بعد اولین تغییرات، مبلغ فروش‌های شما به حساب شما واریز خواهد شد باید به شما بگم که سخت در اشتباه هستید و راهی طولانی و سختی پیش روی شما قرار دارد. البته این نکته را باید ذکر کنم که بعضی از کلمات وجود دارد که فعالیت کم یا هیچ فعالیتی روی این کلمات انجام نشده است. با توجه به این مورد، شما بعد از مدتی میتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید ولی اگر جز کلمات کلیدی باشد که در گوگل رقابت زیاده کمتر از ۵ یا ۶ ماه شما به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید، حتی در بعضی مواقع تا یکسال هم فعالیت لازم هست تا به نتیجه مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. پس بهتر است این کار را به متخصصین سئو  بسپارید و همچنین به اندازه‌ی کافی صبور و به صورت طولانی مدت مطالعه و تلاش داشته باشید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید. در سال‌های اخیر، گوگل الگوریتم‌های متعدد و گوناگونی را ارائه داده است که با استفاده تطبیق دادن خود به آن‌ها باعث میشود تا راحتتر و سریعتر رنکینگ وب سایتتان افزایش یابد.

البته این مواردی که برای شما عنوان کردیم برای کسانی هست که بخواهند سئو سایت را بصورت منطقی و طبق قانون‌های گوگل پیش ببرند، در غیر این صورت شما میتوانید سایت خود را شاید در یک ماه به نتیجه دلخواه خود در گوگل تبدیل کنید که این روش را میتوان سئو کلاه سفید نامید ولی با روش‌های کلاه سیاه (بلک هت) که از دید گوگل از اعتبار خاصی برخوردار نیست و در صورتی که گوگل متوجه راه‌های غیر قانونی شما شود، سایت شما جریمه خواهد شد و از جستجو دور خواهد شد و این امر یک شکست بزرگ برای سایت شما به حساب میآید. لازم به ذکر است که اگر رقابت در کلمات شما کم باشد خیلی سریع با قانون‌های سئو میتوانید رتبه سایت خود را بهبود دهید.

عوامل مهم سئو سایت برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل

نام دامنه‌ی سایت:

توجه داشته باشید که دامنه‌ی وب سایت باید نامی کوتاه داشته باشد اما گاهی اوقات کوتاه بودن نام ممکن نیست به این دلیل که بعضی نام‌های بلند کمک زیادی به برند سایت از نظر معنا و مفهوم میکند. علاوه بر اندازه‌ی نام دامنه، باید توجه داشت که از نظر مفهومی این نام با محتوای سایت تطابق لازم را دارد. این روز‌ها موتور‌های جستجو علاوه بر محتوای سایت، به دامنه‌ی سایت نیز توجه کرده و مورد بررسی قرار میدهد. بنابراین بهتر است که در هنگام استفاده از کلمات کلیدی، از معادل انگلیسی نام دامنه استفاده کنید تا به سئوی سایت کمک کند.

انتخاب کلمات کلیدی:

استفاده مناسب از کلمات کلیدی تأثیر بسیار زیادی در افزایش رنکینگ سایت و نمایش در صفحه اول گوگل دارد. پس در نتیجه چگونگی استفاده از این کلمات بسیار مهم هست و به همین دلیل، در ادامه مراحل انتخاب کلمات کلیدی مناسب را بیان کرده‌ایم. در شروع کار باید در مرحله اول‌یه دید کلی به کسب و کار خود داشته باشید و جستجو کنید که اگر خود شما این محصول یا خدمات خود را احتیاج داشته باشید چه کلماتی را جستجو خواهید کرد. مرحله بعدی طبق صحبت‌های قبل از پیشنهاد‌های گوگل استفاده میکنید و بیشترین تکرار کلمات در جستجو‌های گوگل را در اختیار شما قرار میدهد. مرحله بعد شما باید از کلمات کلیدی چند کلمه‌ای یا کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید تا سریعتر بتوانید به خواسته خود در سئو استفاده کنید و ضمنا تحلیل کلمات کلیدی رقبا را فراموش نکنید که کمک بسیاری در این زمینه به شما خواهد کرد.

 

 حتما بخوانید مزایای و تکنیک های بهینه سازی وب سایت

تگ عنوان صفحه:

یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌های سئو سایت، عنوان صفحه میباشد و یکی از جا‌هایی است که گوگل آن را مورد بررسی قرار میدهد. اگر عنوانی را برای صفحه قرار ندهید، گوگل بر اساس محتوای آن صفحه یک عنوانی را انتخاب کرده و جایگزین میکند. بنابراین بهتر است که اصلی‌ترین کلمه کلیدی صفحه در آن قرار گیرد بطوری که از کلمات مختلف عنوان صفحه بتوانید در متن صفحه استفاده بکنید. همچنین به این نکته توجه کنید که اگر شما بهترین محتوا را داشته باشید اما یک عنوان جذاب و ترغیب‌کننده نداشته باشد، آن صفحه کمتر مورد استقبال کاربران قرار میگیرد.

تگ توضیحات:

با اینکه تگ توضیحات قابل مشاهده برای کاربران نیست اما یکی از عوامل مهم برای افزایش رنکینگ سایت میباشد. در واقع این تگ توضیحات کلی از صفحه را ارائه میدهد که باید کاملاً مرتبط با متن شما در صفحه مورد نظر باشد و تنها در صفحه نتایج جستجوی گوگل قابل نمایش است. برای این تگ، توصیه میشود که از کلمات کلیدی استفاده کنید و طول آن باید بین ۷۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد.

تگ اچ یک تا اچ 6:

از این تگ‌ها برای عناوین مهم در متن شما استفاده میشود که ارزش‌گذاری هر یک از عنوان‌ها متفاوت است. از اچ یک با بیشترین ارزش شروع میشود و به اچ شش با کمترین ارزش میرسد از بین این تگ‌ها، تگ اچ یک عنوان مقاله میباشد که در بالای سایت قرار میگیرد و فقط یک بار میتوان از این تگ در کل متن استفاده کرد یا از اچ دو سه بار میتوانید استفاده کنید و غیره.

تگ alt:

از این تگ‌ها برای عناوین مهم در متن شما استفاده میشود که ارزش‌گذاری هر یک از عنوان‌ها متفاوت است. از اچ یک با بیشترین ارزش شروع میشود و به اچ شش با کمترین ارزش میرسد از بین این تگ‌ها، تگ اچ یک عنوان مقاله میباشد که در بالای سایت قرار میگیرد و فقط یک بار میتوان از این تگ در کل متن استفاده کرد یا از اچ دو سه بار میتوانید استفاده کنید و غیره.

سرعت سایت:

سرعت سایت از هم لحاظ سئو و هم از لحاظ دید کاربر بسیار مهم میباشد. در صورتی که سایت شما از سرعت لود خوبی برخورد دار نباشد کاربر خیلی سریع سایت شما را بسته و از سایت شما خارج میشود و این یک فاکتور خیلی بد برای شما به حساب میآید که به اصطلاح نرخ پرش شما زیاد میشود.

نقشه سایت:

هنگامی که سایت خود را برای موتور‌های جستجو بهینه میکنید باید این نکته را در نظر بگیرید که در این زمینه، یک نقشه‌ی سایت که مسیر پیمایش سایت را نمایش میدهد، کمک خواهد کرد. بنابراین نقشه‌ی سایت مورد استفاده باید واضح و آپدیت و خوانا باشد.

تولید محتوای مناسب و بروز برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

یکی از اصلی‌ترین و مهمترین عوامل برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل، محتوا میباشد که تولید محتوای مناسب و کارامد میتواند توجه کاربران و همچنین گوگل را جلب کند. اما قبل از شروع تولید محتوا، درباره نحوه‌ی تولید محتوای صحیح و همچنین درباره کلمات کلیدی که بیشتر توسط کاربران سرچ میشود، تحقیق کنید تا بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید. به این معنا که دائماً الگوریتم‌های موجود در گوگل در حال رشد و تغییر هستند؛ بنابراین، عواملی مانند کپی بودن متن، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، استفاده از عناوین نامربوط و غیره میتوانند اثر منفی روی رتبه‌بندی سایتتان بگذارند. متنی جذاب خواهد بود که بتواند سؤال کاربر را جواب دهد  یا نکاتی به کاربر آموزش دهید که واقعاً در راستای کمک به کاربر باشد. ضمنا شما باید در مورد متنی که در محتوای سایت خود قرار میدهید اطلاعات کافی داشته باشید تا بصورتی که حداقل ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشد، در صورتی که شما متن ۲۰۰  ۳۰۰ کلمه بنویسید گوگل اعتبار خاصی برای شما قرار نمیدهد.

چگونگی قرارگیری در صفحه اول گوگل

لینک‌سازی داخلی:

لینک‌سازی داخلی به این معنا است که شما یک ارتباط و لینکی را بین صفحات داخلی سایت ایجاد میکنید که هم از لحاظ سئو خیلی مهم میباشد و هم از لحاظ اینکه کاربران بیشتر در سایت شما وقت میگذارند و مدت استفاده از سایت شما بیشتر میشود بطوری که گوگل سایت شما را مفید ارزیابی میکند و برای شما اعتبار ویژه ای  قائل میشود. در مقاله خرید بک لینک و تأثیر آن در این رابطه به طور کامل صحبت کردیم.

انجمنها و فروم ها:

برای اینکه شما سئو خارجی سایت خود را تقویت کنید بهتر است در انجمنها و فروم‌ها شرکت کنید و مطالب خوب و مفیدی را در آن ‌ها قرار دهید و از طریق همین مطالب به متنها و مقاله‌ها در سایت خود لینک دهید که از همین طریق افراد زیادی را میتوانید به سمت سایت خود  وارد کنید و به اصطلاح ترافیک سایت خود را بالا ببرید و با توجه به سیاست‌های خود از این ترافیک بهره لازم را ببرید.

سئو خارجی سایت:

تمام اقداماتی مانند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل مدیریت پیج اینستاگرام، گوگل پلاس، فیسبوک، انجمنها، ویدیو‌های آپارات و یوتیوب و… که مربوط به بهینه‌سازی سایت از طریق محیط بیرون از سایت میشود را سئو خارجی سایت میگویند که این اقدامات باید مطابق با پروتکل‌ها و الگوریتم‌های گوگل انجام شوند.

علاوه بر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اقداماتی مانند لینک‌سازی به وسیله بک لینک و ریپورتاژ جزء مهمتری قسمت سئو خارجی سایت به شمار میآید. سعی کنید لینک یا بک لینک خریداری نکنید و توسط مطالب مفیدی که در سایت ارائه میدهید سایت‌های دیگر  را مجاب کنید که لینک سایت را در سایت خود قرار دهند یا توسط انجمنها و فروم مطالب خود را به این لینک ارتباط دهید.

ترجیحا بک لینک و ریپورتاژ را باید در سایت های  مرتبط قرار دهید و به نکاتی مثل فالو و آنفالو، اتوریتی، کیفیت سایت، اسپم بودن یا نبودن سایت مورد نظر توجه کنید و در مجموع در  سایت‌های فعالیت برای لینک‌سازی داشته باشید که از لحاظ تمام پارامتر‌های سئو سایت از سایت شما از کیفیت بالاتری برخودار باشد.

ریسپانسیو بودن وب سایت:

امروزه اکثر کاربران از موبایل و تبلت خود بیشتر استفاده میکنند. بنابراین ریسپانسیو بودن سایت باعث میشود کاربران بیشتری سایت شما را مورد استفاده قرار دهند که باعث افزایش ترافیک سایتتان نیز خواهد شد و همچنین به سئوی سایت شما کمک خواهد کرد. به صورت کلی ریسپانسیو بودن سایت یعنی به اصطلاح با هر سایزی از صفحه نمایش سازگار باشد.

تا به اینجای مقاله، به مواردی اشاره شد که به افزایش رنکینگ سایت و نمایش آن در صفحه اول گوگل کمک میکند که باید زمان به نسبت زیادی را سپری کرد تا به هدف مورد نظر رسید. ولی بعد از اینکه شما به صفحه اول گوگل رسیدید شما با پشتیبانی از سایت خود و بروز بودن، میتوانید جایگاه خود را حفظ کنید. در مقابل، برخی روش‌هایی هم وجود دارد که با پرداخت هزینه مالی میتوانید سریع و بدون وقت گذاشتن به صفحه اول گوگل برسید که در ادامه به یکی از این روش‌ها اشاره شده است.

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل با استفاده از تبلیغات ادورز گوگل

گوگل یک سیستمی را به نام تبلیغات کلیکی گوگل ادز در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی کرده است که یکی از راه‌های درآمد زایی نیز برای گوگل به حساب میآید. در این سیستم شما دارای پنل خاص خود هستید و به صورت دلاری، اعتبار پنل خود را افزایش میدهید. سپس در مرحله بعد کلمات کلیدی که مد نظر شما هست را با توجه به رقبا و پیشنهاد‌های ابزار‌های گوگل ایجاد میکنید و‌یه مبلغ دلاری برای هر کلمه تعریف میکنید. بعد از جستجو کلمات مورد نظر شما توسط کاربران در صفحه اول قرار میگیرد و مبلغی که تعیین کرده بودید بابت هر کلیک از شارژ شما کسر خواهد شد. از لحاظ نمایش مثل سایت معمولی هست با این تفاوت که علامت تبلیغات کنار سایت قرار میگیرد. همانطور که قبلاً اشاره شد، این روش برای افرادی مناسب هست که در سریع‌ترین زمانِ ممکن، میخواهند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و از لحاظ مالی در شرایط خوبی با توجه به دلار امروزی قرار دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تبلیغات گوگل یا ادورز چیست؟ مراجعه نمایید.

فقط قرارگیری در صفحه اول گوگل کافی نیست

هنگامی که سایتتان در صفحه‌ی اول گوگل قرار گرفت، تازه کار اصلی را باید انجام دهید. به این معنا که ابتدای شروع بالا آوردن سایتتان باید قرار‌گیری در صفحه‌ی اول گوگل را هدف بگیرید و سپس رتبه‌ی اول بودن در این صفحه را در نظر بگیرید. دقت کنید که برای رسیدن به رتبه یک، بیشتر از همه روی میزان نرخ کلیک توجه کنید به این دلیل که تحقیفات نشان داده است که تقریباً پنجاه درصد کلیک‌ها بر روی رتبه یک گوگل میباشد.

دلیل قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل

تا به اینجای مقاله درباره‌ی چگونگی رسیدن به صفحه‌ی اول گوگل صحبت شد. حال میخواهیم به دلایلی اشاره کنیم که چرا به این هدف دست پیدا نمیکنیم. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین دلایل آورده شده است:

پایین بودن سرعت سایت

در سال ۲۰۱۹ گوگل یک آپدیت بزرگی را انجام داد که باعث شد سایت‌هایی که قبلاً با هر سرعتی میتوانستند در رتبه‌های بالا قرار گیرند، افت زیادی کنند و همین امر نتایج رنکینگ گوگل را بسیار تغییر داد. این روز‌ها هر کدام از سایت‌ها سرعت بیشتری داشته باشد و در کمترین زمان بتوانند اطلاعات خود را به کاربر نشان دهند، در جدال بر سر سرعت وبسایت پیروز شده و در نهایت نتایج بهتری را به دست خواهد آورد. سرعت بالای سایت نه تنها سئوی سایت را بهبود میبخشد، بلکه باعث میشود تعداد کاربران کمتری سایت را ترک کنند.

دارا بودن محتوا‌های بی‌فایده

یکی دیگر از عوامل مؤثر در رنکینگ گوگل، محتوا میباشد که اثر زیادی روی سئوی سایت نیز دارد و هر چه بتوانید محتوا‌های خوبی را به کاربر و همچنین گوگل ارائه دهید، در نتیجه به رتبه‌های بالاتر خواهید رسید. خیلی از وبسایت‌ها وجود دارند که برای بالا آمدن رنکینگ سایتشان محتوا‌هایی را منتشر میکنند که صرفاً برای موتور‌های جستجو مناسب است و به صورت کل کاربر را از یاد میبرند. در مقابل برخی دیگر از سایت‌ها وجود دارند که محتوایشان فقط کاربر را هدف قرار گرفته و هیچ توجهی به سئو ندارند.

استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

همانطور که میدانید کلمات کلیدی و کیبورد تارگتینک بر روی سئو بسیار مؤثر است. پس در نتیجه اگر اشتبا‌هاً کلمات نامناسب را تارگت قرار دهید و حتی از کلمات نامرتبط در صفحات مختلف استفاده کنید، هیچوقت به رتبه‌های برتر گوگل نخواهید رسید. در نتیجه، توجه به نیاز کاربر و همچنین تحقیق درباره کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید.

تأخیر در منتشر کردن محتوا

حال از خودتان این سؤال را بپرسید کدام سایت‌ها را مورد بررسی قرار میدهید و توجه بیشتری به آن میکنید؟ آن سایت‌هایی که به صورت همیشگی و مدام در حال انتشار محتوا‌های جدید و ارائه‌ی مطالب مرتبط هستند و صد البته از کلمات کلیدی‌ای استفاده میکنند که در زمان جستجویتان، رتبه‌های بالایی را دارند. بنابراین با انتشار محتوا به صورت منظم و مداوم به گوگل بفهمانید که سایتتان به روز و آپدیت است و در به دست آوردن رتبه‌های بهتر کمک بزرگی میکند.

ساختار سایت

یکی از فاکتور‌های مهم در رنکینگ گوگل، ساختارمند بودن و داشتن نظم در وب سایتتان است. اگر ساختار وب سایتتان قابل تشخیص و واضح نباشد، اکثر کاربرانی که به سایتتان سر میزنند، بدون هیچ درنگی از سایت خارج میشوند. بنابراین میتوان گفت که ساختارمندی سایت روی بانس ریت یا نرخ پرش اثر‌گذار است و وقتی هدف گوگل را که رضایت کاربر است، برآورده نکند پس سایتتان در بین رتبه‌های برتر گوگل قرار نمیگیرد.

صبر داشته باشید

در طول این مقاله اشاره شد که برای رسیدن به صفحه نخست گوگل، استفاده از گوگل ادوردز برای کوتاه مدت مؤثر است اما در مقابل استفاده از تکنیک‌های سئو، مدت زمان طولانی‌تری را از شما میگیرد. با توجه به هزینه‌های زیادِ استفاده از گوگل ادوردز، خیلی از افراد استفاده از سئو را ترجیح میدهند که در این مسیر عوامل مختلفی مؤثر هستند که باید به اندازه کافی صبور بود تا به نتیجه دلخواه رسید. در این زمینه عوامل زیادی مانند کیفیت محتوای سایت و کلمات کلیدی مورد استفاده، اثر‌گذار هستند.

امیدوارم که این مقاله برای رشد سایت شما در صفحه گوگل مؤثر واقع شده باشه و بتوانید روز به روز پیشرفت به سمت صفحه اول گوگل داشته باشید. موفق باشید.

 حتما بخوانید تاثیر نام سایت در سئو و طراحی لوگو در اصفهان

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *