رتبه بندی در صفحه اول گوگل

این سوال چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم یا چطور سایتم صفحه اول گوگل باشه بیشترین سوال هایی هست برای افرادی که طراحی سایت کسب وکار خود را ایجاد کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که فقط طراحی سایت نمیتواند آنها را به اهداف خود نزدیک کند و طبق آمار بیش از 90 درصد خریدهای کاربران در فضای وب با جستجو در گوگل انجام شده و در نهایت کاربر به سایت مورد نظر دست پیدا کرده و خرید خود را نهایی کرده است . با توجه به این مورد شما باید به سئو در اصفهان فکر کنید که با رعایت اصول قوانین سئو می توانید به صفحه اول راه پیدا کنید .

 

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

اگر شما هم سایتی را طراحی کرده اید و به تازگی با سئو آشنا شدید و به این فکر میکنید که با سئو سایت میتوانید سریع به صفحه اول برسید و از هفته بعد اولین تغییرات ، مبلغ  فروش های شما به حساب شما واریز خواهد شد باید به شما بگم که سخت در اشتباه هستید (ههههه) و راهی طولانی و سختی پیش روی شما قرار دارد . البته این نکته را باید ذکر کنم که بعضی از کلمات وجود دارد که فعالیت کم یا هیچ فعالیتی روی این کلمات انجام نشده است ، با توجه به این مورد شما بعد از مدتی می توانید در صفحه گوگل قرار بگیرید ولی اگر جز کلمات کلیدی باشد که در گوگل رقابت زیاده کمتر از 5 یا 6 ماه شما به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید ، حتی در بعضی مواقع تا یکسال هم فعالیت لازم هست تا به نتیجه مورد نظر خودتان دست پیدا کنید . البته این مواردی که برای شما عنوان کردیم  برای کسایی هست که بخواهند سئو سایت را بصورت منطقی و طبق قانون های گوگل پیش ببرند ، در غیر این صورت شما میتوانید سایت خود را شاید در یک ماه به نتیجه دلخواه خود در گوگل تبدیل کنید که این روش را میتوان سئو کلاه سفید نامید ولی با روش های کلاه سیاه (بلک هت) که از دید گوگل از اعتبار خاصی برخوردار نیست و در صورتی که گوگل متوجه راه های غیر قانونی شما شود ، سایت شما جریمه خواهد شد و از جستجو دور خواهد شد و این امر یک شکست بزرگ برای سایت شما به حساب می آید . لازم به ذکر است که اگر رقابت در کلمات شما کم باشد خیلی سریع با قانون های سئو میتوانید رتبه سایت خود را بهبود دهید .

عوامل مهم سئو سایت برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل

نام دامنه ی سایت :

توجه داشته باشید که دامنه ی وب سایت باید نامی کوتاه داشته باشد اما گاهی اوقات کوتاه بودن نام ممکن نیست به این دلیل که بعضی نام های بلند کمک زیادی به برند سایت از نظر معنا و مفهوم می کند . علاوه بر اندازه ی نام دامنه ، باید توجه داشت که از نظر مفهومی این نام با محتوای سایت تطابق لازم را دارد . این روز ها موتور های جستجو علاوه بر محتوای سایت ، به دامنه ی سایت نیز توجه کرده و مورد بررسی قرار می دهد . بنابراین بهتر است که در هنگام استفاده از کلمات کلیدی ، از معادل انگلیسی نام دامنه استفاده کنید تا به سئوی سایت کمک کند .

انتخاب کلمات کلیدی :

در شروع کار باید در مرحله اول یه دید کلی به کسب و کار خود داشته باشید و جستجو کنید که اگر خود شما این محصول یا خدمات خود را احتیاج داشته باشید چه کلماتی را جستجو خواهید کرد . مرحله بعدی طبق صحبت های قبل از پیشنهاد های گوگل استفاده میکنید و بیشترین تکرار کلمات در جستجو های گوگل را در اختیار شما قرار می دهد . مرحله بعد شما باید از کلمات کلیدی چند کلمه ای یا کلمه کلیدی طولانی استفاده کنید تا سریعتر بتوانید به خواسته خود در سئو استفاده کنید و ضمنا تحلیل کلمات کلیدی رقبا را فراموش نکنید که کمک بسیاری در این زمینه به شما خواهد کرد .

 حتما بخوانیدمزایای و تکنیک های بهینه سازی وب سایت

تگ عنوان صفحه :

یکی از اصلی ترین فاکتور های سئو سایت ،عنوان صفحه می باشد که اصلی ترین کلمه کلیدی صفحه در آن قرار می گیرد بطوریکه از کلمات مختلف عنوان صفحه بتوانید در متن صفحه استفاده بکنید .

تگ توضیحات :

در این تگ شما باید توضیحات کلی از صفحه ارائه دهید بطوریکه که کاملا مرتبط با متن شما در صفحه مورد نظر باشد و ترجیحا از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید . این تگ برای کاربران قابل مشاهده نیست و در کد ها قرار میگیرد .

تگ  اچ یک تا اچ 6

در این تگ ها عناوین مهم در متن شما قرار میگیرد که با توجه به ارزش گذاری عنوان مورد نظر از  اچ یک که ارزش بیشر شروع می شود تا به اچ شش برسد . ضمنا استفاده از تعداد محدود می باشد مثلا برای اچ یک شما بیشتر از یک بار نمیتوانید استفاده کنید یا برای اچ دو  سه بار میتوانید استفاده کنید و ….

تگ   alt
در سئوی سایت باید به عوامل مختلفی توجه کرد که یکی از این عوامل این تگ می باشد ، در این تگ  شما عنوان مناسبی را برای عکس انتخاب میکنید و بهتر ترجیحا به کلمات کلیدی خود نزدیک باشد .

سرعت سایت  :
سرعت سایت از هم لحاظ سئو و هم از لحاظ دید کاربر بسیار مهم می باشد . در صورتی که سایت شما از سرعت لود خوبی برخورد دار نباشد کاربر  خیلی سریع سایت شما را بسته و از سایت شما خارج می شود و این یک فاکتور خیلی بد برای شما به حساب می آید که به اصطلاح نرخ پرش شما زیاد می شود  .

نقشه سایت :
هنگامی که سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه می کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که در این زمینه ، یک نقشه ی سایت که مسیر پیمایش سایت را نمایش می دهد ، کمک خواهد کرد . بنابراین نقشه ی سایت مورد استفاده باید واضح و آپدیت و خوانا باشد .

تولید محتوای مناسب و بروز برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

اصلی ترین قسمت طبق صحبت های قبل محتوا می باشد که شما را میتواند با متن و محتوای مناسب به صفحه اول گوگل برساند بطوریکه اگه مطمنا متن شما جذاب ، بروز و کار آمد باشد و اصول سئو را رعایت کرده باشید این مهم اتفاق خواهد افتاد . متنی جذاب می باشد که بتواند سوال کاربر را جواب دهد  یا نکاتی به کاربر آموزش دهید که واقعا در راستای کمک به کاربر باشد . ضمنا شما باید در مورد متنی که در محتوای سایت خود قرار می دهید اطلاعات کافی داشته باشید تا بصورتی که حداقل 2000 تا 3000 کلمه باشد ، در صورتی که شما متن 200  300 کلمه بنویسید گوگل اعتبار خاصی برای شما قرار نمی دهد .

چگونگی قرارگیری در صفحه اول گوگل

لینک سازی داخلی :

برای لینک سازی داخلی شما باید صفحات مختلف خود را به صفحات دیگر وصل کنید که هم از لحاظ سئو خیلی مهم می باشد و هم از لحاظ اینکه کاربران بیشتر در سایت شما وقت میگذارند و مدت استفاده از سایت شما بیشتر می شود بطوریکه گوگل سایت شما را مفید ارزیابی می کند و برای شما اعتبار ویژه ای  قائل می شود  . در مقاله خرید بک لینک و تاثیر آن در این رابطه به طور کامل صحبت کردیم.

انجمن ها و فروم ها :

برای اینکه شما سئو خارجی سایت خود را تقویت کنید بهتر است در انجمن ها و فروم ها شرکت کنید و مطالب خوب و مفیدی را در آن  ها قرار دهید و از طریق همین مطالب به متن ها و مقاله ها در سایت خود لینک دهید که از همین طریق افراد زیادی را میتوانید به سمت سایت خود  وارد کنید و به اصطلاح ترافیک سایت خود را بالا ببرید و با توجه به سیاست های خود از این ترافیک بهرا لازم را ببرید .

سئو خارجی سایت :

در مجموع به کلیه عوامل که برای سایت خود انجام میدهید تا سئو سایت خود را تقویت کنید سئو خارجی می شود . سئو خارجی را میتوان به فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل مدیریت پیج اینستاگرام ، گوگل پلاس  ، فیسبوک ، انجمن ها ، ویدیوهای آپارات و یوتیوپ و …. اشاره کرد .

لینک سازی توسط ساختن بک لینک و ریپورتاژ  جزو مهمترین قسمت سئو خارجی سایت به حساب می آید . سعی کنید لینک یا بک لینک خریداری نکنید و توسط مطالب مفیدی که در سایت ارائه می دهید سایت های دیگر  را مجاب کنید که لینک سایت را در سایت خود قرار دهند یا توسط انجمن ها و فروم مطالب خود را به این لینک ارتباط دهید .

ترجیحا بک لینک و ریپور تاژ را باید در سایت های  مرتبط قرار دهید و به نکاتی مثل فالو و آنفالو ، اتوریتی ، کیفیت سایت ، اسپم بودن یا نبودن سایت مورد نظر توجه کنید و در مجموع در  سایت های فعالیت برای لینک سازی داشته باشید که از لحاظ تمام پارامتر های سئو سایت از سایت شما از کیفیت بالاتری برخودار باشد .

ریسپانسیو بودن وب سایت

این قابلیت را میتوان جزو جدید ترین فاکتور های سئو دانست ، به دلیل استفاده بیشتر کاربران از موبایل و تبلت این فاکتور برای سئو مهم تلقی می شود که وب سایت شما با همه این شرایط گرافیک خوبی داشته باشد . و ریسپانسیو بودن سایت یعنی  به اصطلاح با هر سایزی از صفحه نمایش سازگار باشد

همه این موارد که بررسی کردیم در راستای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل با استفاده از تکنیک های سئو سایت می باشد که زمان نسبت طولانی را باید سپری کنید تا به این هدف برسید ولی بعد از اینکه شما به صفحه اول گوگل رسیدید شما با پشتیبانی از سایت خود و بروز بودن میتوانید جایگاه خود را حفظ کنید . اگر شما برنامه این را داشته باشید که سریع و بدون وقت گذاشتن به صفحه اول گوگل برسید باید هزینه مالی انجام دهید که در ادامه این مورد هم توضیح خواهیم داد .

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل با استفاده از تبلیغات ادورز گوگل

این سیستم که از سال 2002 کار خود را شروع کرد و یکی از مهمترین راه های درآمد زایی گوگل محسوب می شود را ادورز یا تبلیغات گوگل می گویند . در این سیستم شما دارای پنل خاص خود هستید و با شارژ مالی که بصورت دلاری هست اعتبار خود را افزایش دهید ، در مرحله بعد کلمات کلیدی که مدنظر شما هست را ایجاد میکنید و یه مبلغ دلاری برای هر کلمه تعریف می کنید ( با توجه به رقبا و پیشنهاد های ابزار های گوگل ) ، بعد از جستجو کلمات مورد نظر شما توسط کاربران در صفحه اول قرار میگیرد و مبلغی که تعیین کرده بودید بابت هر کلیک از شارژ شما کسر خواهد شد . از لحاظ نمایش مثل سایت معمولی هست با این تفاوت که علامت تبلیغات کنار سایت قرار میگیرد .این روش برای افرادی مناسب هست که سریعا میخواهند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند و از لحاظ مالی در شرایط خوبی با توجه به دلار امروزی قرار دارند . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله تبلیغات گوگل یا ادورز چیست ؟ مراجعه نمایید .

فقط قرارگیری در صفحه اول گوگل کافی نیست

هنگامی که سایتتان در صفحه ی اول گوگل قرار گرفت ، تازه کار اصلی را باید انجام دهید . به این معنا که ابتدای شروع بالا آوردن سایتتان باید قرار گیری در صفحه ی اول گوگل را هدف بگیرید و سپس رتبه ی اول بودن در این صفحه را در نظر بگیرید . دقت کنید که برای رسیدن به رتبه یک ، بیشتر از همه روی میزان نرخ کلیک توجه کنید به این دلیل که تحقیفات نشان داده است که تقریبا پنجاه درصد کلیک ها بر روی رتبه یک گوگل می باشد .

دلیل قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل

تا به اینجای مقاله درباره ی چگونگی رسیدن به صفحه ی اول گوگل صحبت شد . حال می خواهیم به دلایلی اشاره کنیم که چرا به این هدف دست پیدا نمی کنیم . در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل آورده شده است :

پایین بودن سرعت سایت

در سال 2019 گوگل یک آپدیت بزرگی را انجام داد که باعث شد سایت هایی که قبلا با هر سرعتی می توانستند در رتبه های بالا قرار گیرند ، افت زیادی کنند و همین امر نتایج رنکینگ گوگل را بسیار تغییر داد . این روز ها هر کدام از سایت ها سرعت بیشتری داشته باشد و در کمترین زمان بتوانند اطلاعات خود را به کاربر نشان دهند ، در جدال بر سر سرعت وبسایت پیروز شده و در نهایت نتایج بهتری را به دست خواهد آورد .

دارا بودن محتواهای بی فایده

یکی دیگر از عوامل موثر در رنکینگ گوگل ، محتوا می باشد که اثر زیادی روی سئوی سایت دارد و هر چه بتوانید محتواهای خوبی را به کاربر و همچنین گوگل ارائه دهید ، در نتیجه به رتبه های بالاتر خواهید رسید . خیلی از وبسایت ها وجود دارند که برای بالا آمدن رنک سایتشان محتواهایی را منتشر می کنند که برای موتورهای جستجو است و به صورت کل کاربر را از یاد می برند . به صورت برعکس برخی دیگر از سایت ها وجود دارند که محتوایشان فقط کاربر را هدف قرار گرفته و هیچ توجهی به سئو ندارند .

استفاده از کلمات کلیدی اشتباه

همانطور که می دانید کلمات کلیدی و کیورد تارگتینک بر روی سئو بسیار موثر است . پس در نتیجه اگر اشتباها کلمات نامناسب را تارگت قرار دهید و حتی از کلمات نامرتبط در صفحات مختلف استفاده کنید ، احتمال قرار گیری در رتبه های اول گوگل به صفر خواهد رسید .

تاخیر در منتشر کردن محتوا

حال از خودتان این سوال را بپرسید کدام سایت ها را مورد بررسی قرار می دهید و توجه بیشتری به آن می کنید ؟ آن سایت هایی که به صورت همیشگی و مدام در حال انتشار محتواهای جدید و ارائه ی مطالب مرتبط هستند و صد البته از کلمات کلیدی ای استفاده می کنند که در زمان جستجویتان ، رتبه های بالایی را دارند . بنابراین با انتشار محتوا به صورت منظم و مداوم به گوگل بفهمانید که سایتتان به روز و آپدیت است و در به دست آوردن رتبه های بهتر کمک بزرگی می کند .

ساختار سایت

یکی از فاکتور های مهم در رنکینگ گوگل ، ساختارمند بودن و داشتن نظم در وب سایتتان است . اگر ساختار وب سایتتان قابل تشخیص و واضح نباشد ، اکثر کاربرانی که به سایتتان سر می زنند ، بدون هیچ درنگی از سایت خارج می شوند . بنابراین می توان گفت که ساختارمندی سایت روی بانس ریت یا نرخ پرش اثر گذار است و وقتی هدف گوگل را که رضایت کاربر است ، برآورده نکند پس سایتتان در بین رتبه های برتر گوگل قرار نمی گیرد .

صبر داشته باشید

برای قرار گیری در صفحه ی اول گوگل باید یک پروسه ی طولانی و زمان بری را طی کرد اما گفتن اینکه این پروسه دقیقا چه مقدار زمان لازم دارد ، آسان نیست . در این زمینه عوامل زیادی مانند کیفیت محتوای سایت و کلمات کلیدی مورد استفاده ، اثر گذار هستند .

امیدوارم که این مقاله  برای رشد سایت شما در صفحه گوگل موثر واقع شده باشه و بتوانید  روز به روز پیشرفت به سمت صفحه اول گوگل داشته باشید .  موفق باشید.

 حتما بخوانیدتاثیر نام سایت در سئو   و   طراحی لوگو در اصفهان 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانهپنل smsواتس اپتماس