چگونه فرمت فلش را تغییر دهیم

یک روش برای افزایش امنیت و سرعت فلش مموری‌ها تغییر فرمت آن میباشد.

این سایت  در مورد طراحی سایت اصفهان و پنل اس‌ام اس میباشد و این مقاله صرفاً فقط برای کمک به شما دوستان میباشد. لطفاً متن را کامل بخوانید تا دچار مشکل نشوید و حتماً پیغام آخر متن را فراموش نکنید.

تغییر فرمت فلش مموری

اغلب فلش مموری‌ها دارای فرمت FAT32 یا File Allocation Table میباشند. این فرمت یک سیستم فایل 32 بیتی است و قابلیت پشتیبانی از پارتیشن‌های تا 8 ترابایت را دارد. این فرمت در مدیریت فایل‌ها توانمند می‌ب اشد اما درزمینه امنیت ضعیف ظاهر شده است. ماکرؤسافت برای پوشش باگ‌های امنیتی این فرمت، فرمت جدیدی به نام  NTFS را عرضه کرد.

فرمت فلش مموری

بهترین فرمت فلش مموری

با اینکه فرمت exFAT با همه‌ی سخت‌افزار‌ها سازگار نیست اما سازگاری این فرمت نسبت به فرمت NTFS بهتر است. به عنوان مثال در سیستم عامل Mac فایل‌هایی با فرمت NTFS قابل انتقال نیستند اما فایل‌هایی با فرمت exFAT را می‌توان ویرایش و منتقل کرد.

نکته‌ی قابل توجه این است که بهترین فرمت برای حافظه‌های جانبی FAT32 می‌باشد؛ به این دلیل که این فرمت با اکثر دستگاه‌ها همخوانی دارد.

همچنین باید ذکر شود که پلی استیشن4 و ایکس باکس Xbox ONE نیز از فرمت exFAT پشتیبانی می‌کنند اما برای دستگاه‌های قبل از آن‌ها به اینگونه نیست.

روش تغییر فرمت فلش مموری با کامپیوتر

روش اول:

برای تغییر فرمت فلش مموری خود مراحل زیر را انجام دهید:

بر روی My Computer راست کلیک کرده و گزینه‌ی Manage را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده به بخش Disk Management رفته و در کادر روبروی آن فلش مموری خود را پیدا کنید، بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.

اکنون پیامی برای شما نشان داده میشود، بر روی گزینه‌ی Ok این پیام کلیک کنید.

پنجره جدیدی که ظاهر می‌شود حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان است، اکنون در بخش File System فرمت NTFS را انتخاب نمایید و گزینه‌ Ok را انتخاب کنید تا تغییر فرمت انجام گردد.

روش دوم:

در سیستم، وارد My Computer شوید و بر روی فلش که میخواهید فرمت آن را تغییر دهید کلیک راست کرده و سپس Format را انتخاب کنید.

تغییر فرمت فلش

فرمت فلش مموری

برای تفییر فرمت درایو کافیست منوی کشویی File System را انتخاب کرده و بر روی فرمت مورد نظر کلیک کنیم.

سپس بر روی Format کلیک کنید تا عملیات انجام شود: توجه کنید با این روش تمامی اطلاعات بر روی داریوی که عملیات تغییر فرمت را انجام میدهید پاک میشوند.

تغییر فرمت فلش

 

——-

 

بیشتر  بدانید: دستگاه ثبت موبایل مشتریان

——–

 


 

تغییر فرمت فلش به fat32

تغییر فرمت به fat32 هم به همین روش بالا میباشد.

تغییر فرمت فلش با گوشی

دوستان عزیز در جریان باشید که با تغییر فرمت اگر اطلاعاتی در فلش دارید همه این اطلاعات به احتمال ۹۰ درصد پاک خواهد شد

تغییر فرمت بدون از دست دادن اطلاعات با کامپیوتر

باز هم سایت رایسان مسئولیتی در از دست رفتن اطلاعات شما تحت هر شرایطی ندارد و این موارد صرفاً اطلاعات موجود درباره تغییر فرمت می‌باشد.

برای تغییر فرمت پارتیشن NTFS به FAT می‌توان مراحل زیر را انجام داد:

  1. دانلود و نصب نرم‌افزار MiniTool Partition Wizard
  2. اجرای نرم‌افزار و انتخاب هارد مورد نظر
  3. کلیک راست روی هارد و انتخاب گزینه‌ی Convert NTFS to Fat
  4. انتخاب گزینه‌ی Apply و سپس انتخاب گزینه‌ی yes

پس از به اتمام رسیدن عملیات، تغییر فرمت فلش موردنظر بدون از دست دادن اطلاعات انجام خواهد شد.

البته به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است این کار، بسته به حجم اطلاعات شما، چند ساعت طول بکشد.

تغییر فرمت فلش

تغییر فرمت فلش با گوشی

یک ابزار مناسب برای تغییر فرمت فلش با گوشی روی دستگاه اندروید، نرم‌افزار UFD_Format است که شما به راحتی میتوانید فرمت فلش خود را به فرمت‌های دیگری مانند fat32 یا iso و غیره تبدیل کنید.

برای کار کردن با این برنامه فقط کافی است که فرمت موردنظرتان را انتخاب و گزینه‌ی format stick را کلیک کنید.

از ویژگی‌های نرم‌افزار UFD_Format میتوان به رابط کاربری مناسب، پشتیبانی از فرمت‌های دلخواه و ایجاد پارتیشن‌های دلخواه اشاره کرد.

تغییر فرمت فلش به fat32 با گوشی

برای تبدیل فرمت فلش به FAT32 با گوشی ابتدا فلش را به گوشی وصل کنید. سپس روی Files by Google بزنید. در پایین صفحه روی Browse بزنید. حال دستگاه موردنظر را انتخاب کنید. روی Allow بزنید. برای پیدا کردن فایل‌ها، از بخش Storage devices روی USB storage device بزنید. برای فرمت کردن، فلش را با آداپتور به گوشی وصل کنید. سپس وارد بخش My files شوید. لطفاً اگر اطلاعات مهمی دارید حتماً قبل از فرمت بک آپ بگیرید.

تغییر فرمت با گوشی

حال روی USB storage بزنید.

تغییر فرمت فلش به fat 32

اکنون میتوانید داده‌ها را مشاهده کنید.

وارد Settings شوید. سپس روی Device care بزنید.

تغییر فرمت فلش به fat 32

روی storage بزنید.

تغییر فرمت فلش

روی Advanced بزنید.

تغییر فرمت فلش

روی USB drive بزنید.

فرمت فلش 32

روی Format بزنید.

تغییر فرمت فلش به fat 32

فرمت FAT32

FAT مخفف عبارت File Allocation Table  به معنی “جدول تخصیص فایل” است و FAT32 با پسوند 32 به این معنی است که اطلاعات در تکه‌های 32 بیتی ذخیره میشوند. این فرمت انتقال فایل تا حداکثر 4 گیگابات و همچنین حداکثر کمتر از 8 ترابایت فضای کلی محدودیت دارد. یک درایو FAT32 حداکثر میتواند کمتر از 8 ترابایت حجم داشته و حداکثر قادر به انتقال یک فایل 4 گیگابایتی است که از این حیث نیز محدودیت‌های آن کاملاً آشکار است. این نوع فرمت همزمان با عرضه ویندوز 95 مایکرؤسافت، جایگزین فرمت FAT16 شد که دارای محدودیت‌های خاص خودش بود. با تمامی ورژن‌های ویندوز، کنسول‌های بازی،  مک، لینکوس، و همچنین بسیاری از قطعاتی که دارای پرت یو اس بی‌ میباشند سازگار میباشد. فایل‌های سیستمی FAT32 به دلیل قدیمی بودنشان، دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. از فرمت‌های FAT32 اغلب توسط کامپیوتر‌های مدرن پشتیبانی خوبی صورت نمیگیرد ولی در یو اس بی‌فلش‌ها و همچنین کنسول‌های مختلف بازی، از این فرمت به خوبی پشتیبانی شده و دارای حداکثر سازگاری میباشد. درحالی که این فایل سیستمی گزینه بسیار خوبی برای یک درایو یو اس بی‌فلش و یا سایر دستگاه‌های نسبت به کامپیوتر ساده‌تر می‌باشد، استفاده در دیسک‌های قابل حمل برای حداکثر سازگاری با وسیع‌ترین طیف از دستگاه‌هایی که در آن‌ها شما لازم نیست فایلی بیشتر از 4 گیگ را به آن انتقال دهید شما به هیچ عنوان به عنوان یک درایو داخلی نمیتوانید بر روی آن‌ها حساب کنید. وضعیت امنیت در این نوع فایل تنها در حالت شبکه میتواند از فایل‌ها محافظت کند که یکی از بزرگترین معایب آن میباشد.

فرمت فلش NTFS

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System است، قادر خواهد بود کلاستر‌های بیشتری را نسبت به Fat32 آدرس دهی کند و در نتیجه کلاسترهای NTFS  کوچک است و برای استفاده در درایو‌های سیستمی و سایر درایو‌های داخلی که به وسیله ویندوز قابل شناسایی و پشتیبانی کامل خواهند بود. این فرمت یک فرمت مدرن برای فایل‌های سیستم است. هنگامی که ویندوز را نصب می‌کنید، به صورت پیشفرض تمامی درایو‌های آن با فرمت NTFS خواهند بود.  این فرمت می‌تواند حداکثر حجم 1000 ترابایت داشته باشد و فایل‌هایی با حداکثر 16 ترابایت را قادر است تا انتقال دهد. این فرمت برای نخستین بار با ویندوز XP بود که به سطح ویندوز پا گذاشت. فرمت NFTS می‌تواند تعداد کلاستر‌های بیشتری را نسبت به Fat32 پشتیبانی کند. مزیت کوچک بودن کلاستر‌ها، حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسک میباشد. با تمامی ورژن‌های ویندوز سازگار است اما در مک به صورت پیشفرض در حالت read-only قرار دارد و در بسیاری از سیستم‌های لینوکسی نیز ممکن است به طور پیشفرض در حالت read-only باشد. کنسول بازی Xbox One به خوبی نمی‌تواند از این فرمت پشتیبانی کند.  NTFS نیز مخفف “New Technology File System” به معنی “سیستم فایل با فناوری جدید” است و بر گرفته از سیستم فایل FAT است که در حال حاضر به عنوان سیستم فایل اصلی در ویندوز استفاده میشود. کلاستر‌های NTFS عموماً کوچک و برای حفظ فضای دیسک سخت، کارآمد هستند. انتقال فایل تا حداکثر 16 ترابایت، تقریباً می‌توان گفت بی‌نهایت است. یکی دیگر از مزایای NTFS پشتیبانی آن برای مجوز‌های فایل و دایرکتوری است. این خصوصیت امنیتی، اطمینان میدهد که فقط کاربران خاصی به فایل‌ها و دایرکتوری‌های ویژه دسترسی دارند. وضعیت امنیت در این نوع فایل نیز بسیار پیشرفته‌تر از فرمت FAT32 بوده و هم از نظر شبکه و هم از نظر محلی، از فایل‌ها محافظت مینماید.

قابلیت‌های فرمت NTFS

این فرمت قابلیت پشتیبانی از مجوز‌های فایل و دایرکتوری را دارد و این خصوصیت امنیتی سبب می‌شود که صرفاً کاربران خاصی به فایل‌ها و دایرکتوری‌های ویژه دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از مزایای این فرمت که باعث افزایش سرعت در جستجو شده، وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل‌ها و فولدر‌ها است.

فرمت فلش exFAT

این سیستم فایلی مخفف شده‌ی Extended File Allocation Table می‌باشد که در سال 2006 ارائه شد و در آپدیت‌های جدید windows xp و windows vista قرار گرفت. این نوع فرمت به این دلیل بوجود آمد که مانند FAT32 سیستمی سبک  و بدون محدودیت‌های FAT32 باشد. (منظور از محدودیت در اینجا، محدودیت فایل‌های بیشتر از 4 گیگابایت می‌باشد که شما نمی‌توانید فایل‌های بیشتر از این حجم را ذخیره کنید)

جهت دانلود نرم‌افزار‌ها باید از سایت‌های دانلودی استفاده کنید و پیشنهاد ما برای شما استفاده ازنرم‌افزار‌های تحت ویندوز می‌باشد که تسلط لازم برای کار را داشته  باشید و اشتباهی را انجام ندهید.

سایت رایسان در زمینه‌های طراحی سایت، سئو در اصفهان، طراحی لوگو در اصفهان، مدیریت پیج اینستاگرام میتواند به شما خدمات حرفه‌ای را ارائه دهد. چگونه فرمت فلش را عوض کنیم.

2 دیدگاه

  • دمتون گرم کار من که راه افتاد من یه فلش نو خریده بودم و با کامپیوتر میتونستم بازش کنم ولی توی هیچ دستگاه دیگه ای حتی تلویزیون باز نمیشد و با این راهکار شما کارم راه افتاد خیلی ازتون مطالب مفیدتون ممنونم

  • ممنون از زحمات شما بسیار سپاسگزارم.توضیحات کامل وبی نقص بود مرسی و خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *