دو نمونه متن پیامک تبلیغاتی در ذیل ذکر شده است:
1. امشب شام برنامت چیه ؟ پیتزاتو سفارش بده . سیب زمینی ویژه و تحویل رایگانش از ما . فقط تا پایان امشب . 021……….
2- با سلام . امکان سفارش انواع پیتزا و فست فود به همراه ارسال رایگان تا امشب . شماره 021……..
اگر شخصی از شما بپرسد که موقع ارسال پیامک با پنل پیامک تاثیرگذاری کدام یک از متنهای تبلیغاتی بیشتر است، احتمالاً شما در جواب گزینه یک را عنوان کنید. در واقع با متن تبلیغاتی اول شما میل بیشتری به خوردن پیتزا پیدا کنید.
قطعا نتیجه تاثیرگذاری متن پیامک تبلیغاتی اول بیشتر است. بدین منظور چندین متن پیامک تبلیغاتی را در این مقاله ذکر نمودهایم تا شما از تاثیرگذاری آنها در انواع کسبوکارها بیشتر آگاه شوید. البته باید خاطر نشان کرد که برای یادگیری نوشتن متن پیامک تبلیغاتی نیازی به آنتوان چخوف بودن نیست. شما تنها با یادگیری چندین تکنیک در این راه به مهارت کافی دست پیدا خواهید کرد.
مواد لازم برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی: شروع جذاب و خلاقانه!
در ابتداییترین مرحله باید گفت که خلاقیت لازمهی شروع نوشتن متن پیامک تبلیغاتی موثر است و افراد خلاق در این زمینه موفقتر هستند. پروفسور جف آی ریچاردز استاد دانشگاه میشیگان و مولف بیش از ۸۰ عنوان کتاب در زمینه تبلیغات اظهار دارد که: ” خلاقیت بدون استراتژی را هنر و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند. ”
پس خلق یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار منوط به برخورداری از یک شروع خلاقانه است. در ذیل یک متن با شروع خلاقانه ذکر شده است:
خب حال که به اهمیت و تاثیر خلاقیت در متن پیامک تبلیغاتی پی بردید، این سوال به میان میآید که چگونه میتوان در نوشتن متن پیامک تاثیرگذار از خلاقیت بهره برد؟ در جریان باشید که اگر در شهر خاصی هم ارسال انجام میدهید مثلا ارسال پیامک تبلیغاتی در اصفهان یا هر شهر دیگر البته در این مقاله با یک مرور کلی به بررسی نمونهها میپردازیم. در ذیل یک نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار دیگر ذکر شده است.
میدونی پنج میلیون نفر آدم، با «کرفس»، ۴ میلیون کیلوگرم وزن کم کردند!؟
خیلیها هم موفق شدند وزن زیاد کنند، حالا نوبت شماست!
همینامروز شروع کن:
بیشتر بدانید : دستگاه ثبت شماره مشتری
اصول نوشتن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
برای یادگیری اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار نیازی به یادگیری هزاران اصل و نکته نیست که چه بسا ممکن است با مطالعه آنها گیج شوید و حتی دانستههای خود را در این زمینه فراموش کنید. به همین سبب باید عنوان کرد که اصول نوشتن یک متن تبلیغاتی در دو دسته قرار دارد. در ادامه به صورت مختصر به بررسی این دو دسته پرداختهایم.
▪︎ اصول نگارشی پیامک
▪︎ اصول محتوای پیامک
اصول نگارشی
در ادامه قرار است که شما را با اصول نگارشی یک متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار آشنا سازیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید.
– مختصر و مفید بنویسید
متن پیامک تبلیغاتی دارای محدودیت کاراکتری است. محدودیت ۷۰ کاراکتری سبب میشود که شما متنتان را کوتاه و جذاب بنویسید. البته شما میتوانید متنی بیشتر از ۱۴۰ حرف بنویسید، اما بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید. چرا که هزینه چشمگیری را برای شما در پی خواهد داشت و مخاطب علاقهمند به خواندن متنهای طولانی نیست. به همین دلیل بهتر است که با نوشتن متنی کمتر از ۱۴۰ حرف تاثیرگذاری خود را داشته باشید. سعی کنید جملات خود را کوتاه بنویسید. بنابر توصیه هر سطر دارای ۴ کلمه باشد. مثالهای زیر بهصورت نمونه ذکر شده است.
– استفاده درست از کلمات
برجستهسازی کلمات هدف از جمله اصول نگارشی است. شما میتوانید بدین منظور کاراکترهایی نظیر “*{ به کار ببرید. برای آنکه مخاطب قادر به فهم معنی متن باشد بهتر است کلمات پیچیده و تخصصی به کار نبرید. گاهی اوقات استفاده از “+” بهجای”و” از نظر بصری زیباتر و جذابتر است. کاربرد علامتهایی همانند: ؟ و ! نیز در جای مناسب تاثیرگذار است. به عنوان مثال:
20%تخفیف+ارسال رایگان
در جشنواره 8سالگی “افق کوروش” باصرفه ترین های بازار را از ما بخواهید!
سبد خریدتو آماده کن:
در پیامک تبلیغاتی با مخاطب خود صمیمی باشید
لازم نیست متن تبلیغاتی را همچون یک نامه اداری و رسمی بنویسید. با مشتری خود دوست باشید. به عنوان مثال، شما هنگام دریافت نام مشتری در هنگام ثبت میتوانید در حین ارسال پیامک، او را به اسم خطاب دهید. گاهی اوقات شما می توانید در کمال ادب اندکی لحن متن تبلیغ خود را صمیمی کنید. البته باید توجه کنید که افراط در این زمینه پیشنهاد نمیشود. نمونهای از متن پیامک تبلیغاتی در ذیل آمده است:
سلام مهسای عزیز خوبی؟
حواست باشه امروز قهوه و چیزای مربوط به قهوه رو تو کافه باریستا با ضرر “نصف قیمت” میدیم به خاطر جمعه سیاه!
آدرس:
همون جای همیشگی!
اصول محتوایی پیامک تبلیغاتی
شاید یک پیامک با محتوای جذاب و گیرا حتی بدون رعایت اصول نگارشی بتواند برروی مخاطب خود تاثیر بگذارد. اما برخلاف آن یک پیامک بدون محتوای جذاب ولی با رعایت اصول نگارشی به درد نمیخورد و برروی مخاطب تاثیری نخواهد گذاشت.
برای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار به نکات زیر توجه کنید:
▪︎ پیامک تبلیغاتی خود را با شروعی جذاب بنویسید. چرا که با شروعی جذاب مخاطب به خواندن ادامه متن ترغیب خواهد شد و مطالب در ذهنش ماندگار خواهد بود.
▪︎ ایجاد ضرورت و تعیین بازه زمانی از دیگر روشهای نوشتن یک پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است. در واقع در پیامک به او بفهمانید که این یک فرصت شگفتانگیز است که به زودی تمام خواهد شد. چرا که افراد به موقعیتهای زماندار کمتر توجه میکنند و فرصتهای تمام شدنی را در اولویت قرار میدهند.
▪︎ قرار دادن راهی مناسب برای تعامل با مخاطب مهم است. تعیین یک خواسته مشخص از مخاطب سبب افزایش بازدهی پیامک خواهد شد. مثلاً، از مشتری درخواست کنید که جهت اعمال تخفیف پیامک دریافتی را به فروشنده نشان دهد. یا دعوت او به تماس تلفنی، ارسال عدد خاص و یا بازدید از یک سایت خاص از دیگر روشهای تعامل با مخاطب است.
▪︎ نسبت به مفید بودن آن برای مخاطب مطمئن شوید. چرا که اگر یک پیامک بیفایده و بدرد نخور بودن نه تنها بر مخاطب تاثیری مثبت نخواهد گذاشت چه بسا به او حسی منفی القا کند.
15 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
نمونههایی از متن پیامک تبلیغاتی برای ایده گرفتن شما گزینش کردهایم. چرا که در هنگام انجام کاری مشاهده نمونههای مربوطه سبب ایده گرفتن و جرقهزدن خواهد شد. در ذیل متناسب با هر زمینه کاری متنهای پیامک تبلیغاتی مربوطه را ذکر کردهایم تا بهراحتی بتوانید آنها را پیدا کنید. شما را به خواندن این نمونهها دعوت میکنم.
نمونه پیامک برای فروشگاه پوشاک
روزها و مناسبتهای مهمی همچون: بلک فرایدی، شب یلدا، نوروز و… بهترین زمان جهت ارسال پیامک تبلیغاتی و دعوت آنها به خرید در مغازه یا پیج اینستاگرامی خواهد بود. در صورت اعمال تخفیف در محصولات خود ابتدا مشتریان خود را از این امر باخبر سازید.
نمونه ای از پیامک تبلیغاتی برای شرکت های فعال دیجیتال مارکتینگ در اصفهان
نمونه متن رستوران
هنگامی که از طریق پیامک تبلیغاتی به تبلیغ یک رستوران میپردازید، علاوه بر موارد اشاره شده باید به دو نکته اساسی توجه کنید. اول اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای در اولویت باشد. سپس زمان ارسال پیامک با توجه به وعدههای غذایی تعیین شود. مثلاً از ساعت ۱۱ الی ۱ در هنگام نهار و از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برای شام زمان مناسبی برای ارسال پیامک خواهد بود.
خدمات ویزا و تورهای مسافرتی
نوشتن متن پیامکی متمایز و جذاب با خلاقیت بسیار میتواند متن پیامک تبلیغاتی شما را نسبت به دیگر رقبا در حیطه فروش تور و خدمات مسافرتی برتر سازد. به تخفیف و مهلت آن نیز توجه بسیار داشته باشید.
پیامک برای سالنهای آرایشی
تمام افراد میل بسیار شدیدی به زیبایی، زیبا شدن و زیبا بودن دارند. پس شما با در نظر گرفتن این موضوع میتوانید با نوشتن یک متن تبلیغاتی خلاقانه به تبلیغ و معرفی کسبوکار خود بپردازید. شما کدام یک از ۳ متن زیر را خلاقانهتر میدانید؟
نمونه پیامک خدمات آموزشی
اگر شما در تلاشید که دانشآموزان یا دانشجویان را به شرکت در کلاس یا دوره آموزشی خودتون ترغیب سازید، باید متن پیامک تبلیغاتی شما صمیمی باشد و آنها را نسبت به نتیجه شرکت در دوره آگاه سازید. در این صورت است که شما قادر به نوشتن یک متن تبلیغاتی موثر خواهید شد.
نمونه پیامک نمایندگی بیمه
بیمههای مرکزی یا شعب نمایندگی بیمه در هنگام نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار باید به رعایت نکاتی همچون: نحوه پرداخت حق بیمه مشتری و نحوه بازپرداخت خسارت توجه کافی داشته باشند.
نمونه پیامک برای مطبها، کلینیکها و بیمارستانهای پزشکی و دندانپزشکی
(متاسفانه) مراجعین به مراکز درمانی معطلی زیاد، کیفیت خدمات و هزینههای درمان به عنوان مهمترین مشکل و دغدغه برای بیماران تلقی میشود. اگر شما توانستید یک متن تبلیغاتی بنویسید که به این سه معضل پرداخته است، یقیناً موفق به نوشتن متنی تاثیرگذار و تبلیغی موفق شدهاید.
نمونه پیامک تاثیرگذار برای دیگر کسبوکارها
ما در ذیل برخی دیگر از متون پیامک تبلیغاتی را آوردهایم تا شما را با این متنها بیشتر آشنا سازیم. البته ممکن است که کسبوکار شما جزو لیست بالا نباشد. به همین منظور به شما پیشنهاد می کنیم که به عضویت کانال تلگرامی خصوصی برای نمونه متن پیامکی بپیوندید.
حالا دست به کار شو!
حال وقتش رسیده است که شما نیز متن پیامک تبلیغاتی خود را با بهرهگیری از اصول یادگرفته شده بنویسید. در این زمینه حتماً نکتههای فوق را رعایت کنید. از نمونههای متن تبلیغاتی الهام بگیرید. ما در این مقاله فقط به مواردی در خصوص متن پیامک پرداختیم. مجموعهای از عوامل دیگر نیز همچون: زمان ارسال پیامک (بهتر است از ارسال پیامک در زمان خواب استراحت مردم و یا ساعات اوج کاری خودداری کنید) و نوع دسته بندی مخاطبین هدف (ما در مقاله ارسال پیامک بر اساس شغل شهر جنسیت در این خصوص مطالبی را ذکر کردیم) در تاثیرگذاری متن پیامک تبلیغاتی دخیل هستند. امیدوارم شاهد زیباترین و بهترین متن پیامک تبلیغاتی از سوی شما باشیم. در صورت هر گونه سوالی در این زمینه، با تماس با شمارهی 02163404 میتوانید به مشاوران در ملی پارک وصل شوید و راهنماییهای لازم را از آنها دریافت نمایید.
بدون دیدگاه