تقویم محتوا یک از ابزار‌هایی است که به شما که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی فعالیت دارید کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این تقویم فقط به این صورت نیست که برای شما زمان تولد و انتشار مطلب را فراهم کند.

تقویم محتوا

اگر شما قصد فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ را دارید باید به نکات محتوا گذاری مثل بهترین ساعت پست گذاشتن یا پروسه ایجاد بازار هدف Niche و تقویم محتوا و… نکارت دیگر را در نظر بگیرید که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است که در این استراتژی شما باید به جذب مخاطب، تبدیل او به مشتری و حفظ و نگه داری مشتری بپردازید که در این مقاله در مورد تقویم محتوا صحبت میکنیم.

ابزار‌ها و روش‌های متفاوتی برای سامان دهی به این بازاریابی وجود دارد که تقویم محتوا (content calender) یکی از ابزار‌های کلیدی در این زمینه است.

content calender

تقویم محتوا مانند نقشه راه به شما کمک میکند. تقویم محتوا فقط به این منظور استفاده نمیشود که شما یک برنامه برای ایجاد ارتباط بین محتوا و تاریخ تولید آن ایجاد نمایید بلکه این تقویم میتواند شامل موارد زیر باشد:

فهرستی از محتوایی که قصد تولید آن را دارید ایجاد نمایید.

برای مناسبت‌هایی که برایتان اهمیت دارد برنامه محتوایی مخصوص ایجاد نمایید.

به طور کامل زمان تولید، انتشار و نام تولید‌کننده و ویراستار هر مطلب را مشخص نمایید.

این تقویم به شما نشان خواهد داد که محتوا‌هایی که دارید، در چه زمان‌هایی ناقصند.

هیچ‌یک از انواع محتوا را فراموش نمیکنید و مطالب قبلی‌تان ر‌ها نمیشوند.

همچنین میتوانید متوجه شوید که در چه زمان‌هایی محتوای آماده برای درج دارید و چه زمانی باید محتوا را تولید کنید.

این روش به شما کمک میکند که از خستگی مخاطب خود جلوگیری نمایید چون او متوجه میشود که مطالب شما با برنامه‌ریزی خاصی تولید میشود.

شما باید برای بروزرسانی تقویم محتوا خود برنامه‌ریزی داشته باشید و مثلاً هر هفته یک بار یا ماهی ک بار آن را به روز نمایید. همچنین برای ایجاد تقویم محتوایی سه اصل مخاطب، منبع و زمان‌بندی محتوا را در نظر بگیرید.

همین امروز برای ایجاد تقویم محتوایی خود اقدام نمایید و مطالب خود را طبق زمانبندی آن  تولید کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رایسان پیشرو در ارائه خدمات طراحی سایت در اصفهان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *