تقویم محتوا یک از ابزارهایی است که به شما که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی فعالیت دارید کمک بسیار زیادی خواهد کرد . این تقویم فقط به این صورت نیست که برای شما زمان تولد و انتشار مطلب را فراهم کند .
اگر شما قصد فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ را دارید باید به نکات محتوا گذاری مثل بهترین ساعت پست گذاشتن یا پروسه ایجاد بازار هدف Niche و تقویم محتوا و… نکارت دیگر را در نظر بگیرید که بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است که در این استراتژی شما باید به جذب مخاطب ،تبدیل او به مشتری و حفظ و نگه داری مشتری بپردازید که در این مقاله در مورد تقویم محتوا صحبت میکنیم .
ابزارها و روش های متفاوتی برای سامان دهی به این بازاریابی وجود دارد که تقویم محتوا (content calender) یکی از ابزارهای کلیدی در این زمینه است .
تقویم محتوا مانند نقشه راه به شما کمک می کند . تقویم محتوا فقط به این منظور استفاده نمی شود که شما یک برنامه برای ایجاد ارتباط بین محتوا و تاریخ تولید آن ایجاد نمایید بلکه این تقویم می تواند شامل موارد زیر باشد :
فهرستی از محتوایی که قصد تولید آن را دارید ایجاد نمایید .
برای مناسبتهایی که برایتان اهمیت دارد برنامه محتوایی مخصوص ایجاد نمایید .
به طور کامل زمان تولید ، انتشار و نام تولید کننده و ویراستار هر مطلب را مشخص نمایید .
این تقویم به شما نشان خواهد داد که محتواهایی که دارید، در چه زمانهایی ناقصند.
هیچیک از انواع محتوا را فراموش نمیکنید و مطالب قبلیتان رها نمیشوند.
همچنین می توانید متوجه شوید که در چه زمانهایی محتوای آماده برای درج دارید و چه زمانی باید محتوا را تولید کنید .
این روش به شما کمک می کند که از خستگی مخاطب خود جلوگیری نمایید چون او متوجه می شود که مطالب شما با برنامه ریزی خاصی تولید می شود .
شما باید برای بروزرسانی تقویم محتوا خود برنامه ریزی داشته باشید و مثلا هر هفته یک بار یا ماهی ک بار آن را به روز نمایید . همچنین برای ایجاد تقویم محتوایی سه اصل مخاطب ، منبع و زمان بندی محتوا را در نظر بگیرید .
همین امروز برای ایجاد تقویم محتوایی خود اقدام نمایید و مطالب خود را طیق زمانبندی آن تولید کنید
آژانس دیجیتال مارکتینگ رایسان پیشرو در ارائه خدمات طراحی سایت در اصفهان
بدون دیدگاه