کش ذخیره‌سازی موقت اطلاعات برای دستیابی سریع تر به آن‌ها میباشد. درون کش اطلاعات صفحات سایت و عکس‌ها نگهداری میشود. نگهداری این اطلاعات درون کش باعث میشود که میزان درخواست‌ها به سرور کاهش پیدا کند. فرض کنید که حافظه کش وجود نداشت در این صورت با هر مراجعه کاربر به سایت اطلاعات باید از سمت سرور خوانده میشد. اگر تعداد کاربران مراجعه‌کننده به سایت زیاد باشد سرعت کاهش پیدا میکند و زمان بیشتری را میگیرد.

کش سایت

کش محتوا چیست؟

کش محتوا به این صورت عمل میکند که کاربر اطلاعاتی را از سمت سرور درخواست میکند. این اطلاعات وارد حافظه کش میشود و در آن جا ذخیره میگردد. هنگامی که کاربر دیگری همین اطلاعات را درخواست کند به جای این که این اطلاعات از سرور خوانده شود از کش خوانده میشود. این عمل باعث افزایش سرعت ارسال داده به کاربران میشود.

کش سمت مشتری چیست؟

فرض کنید شما وارد یکی از صفحات سایت میشوید اطلاعات این صفحه در کش ذخیره میشود هنگامی که شما دوباره بخواهید به همان صفحه برگردید اطلاعات برای شما از کش خوانده میشود و به سرور نمیرود.

 حتما بخوانید

فریم ورک چیست؟

کش سرور چیست؟

این نوع کش توسط شرکت‌های ISP در اختیار کاربران قرار میگیرد. روش انجام کار به این صورت است که اگر کاربر برای بار اول وارد سایت شود برای دستبابی به اطلاعات پردازش از سمت سرور انجام میشود و نتیجه این پردزش‌ها در کش ذخیره میشود و همچنین برای کاربر ارسال میشود. در صورت مراجعه بعدی کاربر به این سایت اطلاعات با سرعت بالاتری در اختیار کاربر قرار میگیرد و همچنین از پهنای باند استفاده نمیشود.

در این روش به دلیل این که شما اطلاعات را از کش دریافت میکنید اگر اطلاعات جدیدی آپلود شود برای شما قابل ملاحظه نیست. برای رفع این مشکل شرکت ارائه دهنده سرور بسته به زمانبندی مخصوصی کش‌ها را خالی میکند تا اطلاعات جدید مورد پردازش قرار بگیرد.

کش مرور‌گر چیست؟

هنگامی که کاربر با مرورگر خود وب سایتی را باز میکند فایل‌های آن شامل فایل‌های HTML، CSS، … باید دانلود شود. اگر این فایل‌ها حجم بالایی داشته باشد و با هر بار بازکردن صفحات بخواهد دانلود شود سرعت لود سایت پایین میآید اما اگر در حافظه کش باشد نیاز به دانلود مجدد ندارد.

کش گوگل چیست؟

ربات‌های گوگل براساس تغییرات ایجاد شده در سایت‌ها آن‌ها را رتبه‌بندی میکنند. گوگل برای دستیابی به این تغییرات اطلاعات را در کش خود ذخیره میکند. وقتی ربات گوگل دوباره به سایت شما سر میزند اطلاعات جدید را با اطلاعات قبلی مقایسه و رتبه سایت شما را مشخص مینماید.

برای مشاهده کش سایت خود در گوگل میتوانید به صورت زیر عمل نمایید:

نام سایت یا یکی از صفحات سایت خود را در گوگل سرچ نمایید. مشخصات سایت به این صورت نمایش داده میشود، در ردیف اول نام سایت و در ردیف دوم لینک سایت شما به رنگ سبز است. در کنار لینک سایت یک فلش وجود دارد. فلش گزینه cache را انتخاب کنید صفحه‌ای که به شما نمایش داده میشود صفحه ذخیره شده در کش است. که در قسمت بالای آن یک نوار طوسی رنگ وجود دارد که تاریخی که صفحه در آن کش شده را به شما نمایش میدهد.

شرکت رایسان مجری طراحی وب سایت در اصفهان

 حتما بخوانید

انتخاب نام سایت بر چه اساسی باشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *