ابتدا اینستاگرام فقط یک پلتفرم شبکه اجتماعی بود. که کاربران آن فقط می توانستند کپشن های کوتاه نوشته و عکس ارسال کنند. اما امروزه به مکانی تبدیل شده است که تقریبا همه ی ویژگی هایی نظیر استوری، مباحثه، گیف، ویدئو و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است. به همین علت ما قصد داریم به شما استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام را، به منظور استفاده از اینستاگرام به سمت کسب و کارهای کوچک، به شما نشان دهیم. ما در اینجا قصد دارید به 10 مورد از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام اشاره کنیم. تا شما با استفاده از آن بتوانید از اینستاگرام به عنوان منبعی برای کسب و کار بهره ببرید. زیرا اینستاگرام به یک چنین بازار کسب و کاری تبدیل شده است. هرچه میزان کاربران در این پلتفرم اجتماعی افزایش می یابد، بیش از پیش به این باور نزدیک می شویم که می توانیم از آن به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام، استفاده کنیم. شک نداشته باشید که رقبای شما نیز از همین ترفند استفاده می کنند که شما نیز قصد انجام آن را دارید. اما این که یک محتوای خوب بسازید تنها بخشی از یک ماجراست. اگر برندها بخواهند از طرف دیگران فالو شوند، و به نوعی مورد توجه قرار بگیرند باید استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام داشته باشند. تا بتوانند از حضور در اینستاگرام عایدی نصیبشان شود.

استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام
1. نشان دادن ارزش و کاربرد محصول خود
اینستاگرام اساسا یک پلتفرم بصری می باشد، یک محل عالی برای این که شما تصاویر و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید که نشان دهنده ی ارزش واقعی محصول شماست. اپلیکیشن سفارش غذای ریحون، یکی از برند هایی است که این عمل را به خوبی در اینستاگرام انجام داده است. بسیاری از کاربران این استارت آپ را در پیج خود به صورت هایلایت شده نشان مخاطبین خود می دهند. این مورد یکی از کلیدی ترین استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام می باشد، که شما می توانید در کسب و کار و صنعت از آن استفاده کنید.
2. محتوای ایجاد شده توسط کاربر را افزایش دهید
این که شما در شبکه ی اجتماعی مورد تایید قرار بگیرید می تواند به عنوان یک توافق بزرگ در نظر گرفته شود. معمولا مصرف کنندگان به برندها اعتماد نمی کنند اما اگر همان برند توسط مصرف کننده ی دیگری تبلیغ شود با اعتماد بیشتری به سمت آن می روند. به همین منظور باید ویدئوها و تصاویری از مشتریان خودتان که از برند شما استفاده می کنند راضی هستند بدست آورید. به این طریق می توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید. تقریبا تمام برند ها از این استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام بهره مند می شوند. مهم نیست این برندها مربوط به چه محصولاتی باشند. مثلا محصولاتی مانند کافی شاپ، خطوط هوایی، صنعت مد و یا غیره.
حتما بخوانید |
آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام به صورت کامل و جامع |
3. داستان سرایی کنید
شما می توانید با استفاده از تصاویر و ویدئو ها داستان سرایی کنید. مثلا می توانید از آغاز به کار شرکت خود داستان بسرایید، و یا این که چگونه محصولتان را تولید می کنید. برخی نیز ویژگی های تیم خود را مشخص می کنند و برای برند شان شخصیت پردازی می نمایند. این ها همه از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام است.
4. برنامه ریزی برای پست گذاری
این که شما در پست گذاشتن برنامه ریزی داشته باشید می تواند برای مخاطب شما جذاب و خوشایند باشد. شما می توانید از قابلیت های برنامه هایی چون insights، استفاده نموده و بهترین زمان را برای پست گذاری انتخاب کنید. وبسایت نوین هاب در ایران یکی از بهترین سرویس های زمان بندی برای پست گذاری است. شما می توانید از آن استفاده کنید. این راهکار نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام مورد توجه شما قرار گیرد.
5. با تگ کردن محصولات خود پست هایتان را قابل خرید کنید
شما با عملیات تگ کردن محصولتان به راحتی می توانید به مشتری کمک کنید. تا بدون وارد شدن به قسمت Bio، فقط با یک کلیک ساده بر روی تگ، به خرید محصول مورد نظر خود دست یابد. این یک از هوشمندانه ترین استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام می باشد.
6. در اینستاگرام به تبلیغات بپردازید
شما به چند روش می توانید در اینستاگرام به تبلیغ محصولات خود مبادرت ورزید.
الف – تبلیغات در اینستاگرام توسط قابلیت promote: این روش که تعدادی شرکت در ایران نیز به ارائه خدمات آن مشغول هستند، به شما آموزش میدهد که با انتشار پست خود برای مخاطبینی خاص، به روش فید کردن در صفحه ی اینستاگرامی کاربران به تبلیغ بپردازید.
ب – در صفحات دیگران تبلیغ نمودن: تمام صفحاتی که دارای بازدید کنندگان بسیاری هستند می توانند برای شما تبلیغ کنند. کافیست به آنها پیام داده و در مورد هزینه ی این کار با آنها به توافق برسد. پس از آن با انتشار تبلیغ شما از طریق پست و یا استوری جذب مشتری نمایید.
ج – همکاری و کمپین با آژانس های دیجیتال مارکتینگ: این روش نیز برای تبلیغات اینستاگرامی میتواند مفید واقع شود. به این صورت که شما با مشخص کردن مخاطبین تان و بر اساس بودجه ی تعیین شده، یکی کمپین برای تبلیغات محصول خود در اینستاگرام ایجاد می کنید و در یک زمان مشخص بین صد ها صفحه آن را منتشر می نمایید.
7. همکاری نمودن با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر چیست؟ کسانی که دارای فالوور های بسیاری هستند و قادرند بر روی آنها تاثیر گذار باشند، اینفلوئنسر هستند. ممکن است اینفلوئنسر ها یک شرکت و یا یک شخص باشند. این روش نیز می تواند یکی از هوشمندانه ترین استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام به شمار رود.

8. رصد کردن معیارها یا سنجه های خود
باید بازدید ها و اشتراک گذاری های خود را زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید استفاده از کدام یک از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام برای شما مفید فایده بوده است. اینستاگرام خود دارای ابزار آنالیتیکز رایگان می باشد. برخی از این داده های کلیدی عبارتند از:
• تحلیل و تجزیه پروفایل خود- تعداد اکانت هایی که پست های شما را دیده اند، تعداد فالوور هایتان، نرخ کلیک هر پست شما و… .
• طبقه بندی و مشخص نمودن مخاطبین خود بر حسب سن، جنس، زمان و مکان.
• میزان دسترسی به استوری ها، ویدیوها و تصاویر خود.
9. داشتن Bio جذاب در صفحه
این مورد نیاز به خلاقیت شما دارد. باید در استفاده از کلمات خبره عمل کنید. اگر توانایی در این زمینه ندارید از بیوی رقبای خود دیدن کنید. هر کدام بیشتر شما را به خود جذب نمود، در همان سبک بیوی خود را بنویسید.
10. اضافه کردن تگ موقعیت مکانی
با تگ کردن محل کسب و کار خودتان از مشتری های محلی دعوت به دیدن نمایید. از طریق موقعیت ساز فیس بوک، موقعیت مکانی خود را ایجاد کنید و آن را در پست هایتان استفاده نمایید. یا این که به صورت استیکر در استوری های خود جای دهید. کمی درباره ی این روش جستجو نمایید و به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام از آن بهره مند شوید.
حتما بخوانید |
نحوه ی لایک گرفتن در اینستاگرام چگونه است |
بدون دیدگاه