در این مقاله سعی میکنیم نکات لازم برای شروع تبلیغات کلیکی و انتخاب بهترین شرکت یا شخص برای انجام این کار را بررسی کنیم. همچنین به شما کمک میکنیم با انجام چند روش کاربردی در روند تبلیغات به نتیجه‌ی رضایت بخش و بازدهی چندبرابری برسید. کافیه 5 دقیقه برای خواندن این مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغات کلیکی

افزایش بازدهی تبلیغات کلیکی با 5 روش کاربردی

بار‌ها شده شنیدیم افراد زیادی تبلیغات کلیکی انجام دادن اما به اون اندازه که توقع داشتن جواب نگرفتن. واسه همین اومدیم‌یه سری عوامل را بررسی کنیم تا به شما بگیم اگه بتونید این عواملا رعایت کنید احتمالاً میتونید بازدهی تبلیغات کلیکی خودتونا بالا ببرید. حتماً با ما همراه باشید تا بتونید‌یه نتیجه خوب بگیرید.

انتخاب کلمه کلیدی در تبلیغات کلیکی

گام اول برای شروع تبلیغات کلیکی انتخاب مناسب‌ترین کلمه کلیدی است. انتخاب صحیح کلمه کلیدی در حقیقت رکن اساسی در تمام فعالیت‌های تجاری در اینترنت و فضای مجازی میباشد. این اهمیت در بازاریابی PPC بسیار بیشتر حس میشود. چرا که انتخاب کلمه کلیدی پربازدید و مرتبط به هدف شما، میتواند به راحتی شما را به موفقیت در پروژه‌ی تبلیغات برساند.

از بهترین ابزار‌های آنلاین برای انتخاب کلمه کلیدی میتوان به Google Keyword Planner اشاره کرد.

  • مرتبط‌ترین کلمه کلیدی:

    در ابتدا اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی انتخاب شده کاملاً با نام محصولات و خدمات ارائه شده از جانب شما مطابقت دارد و با آن مرتبط باشد. بیزینس‌های زیادی سعی دارند با بزرگ نمایی و اغراق تبلیغات جذاب‌تری برای مشتری داشته باشند، در صورتی که این کار اشتباه جبران ناپذیری است.

    زمانیکه مشتری با اغراق در تبلیغات مواجه میشود نسبت به برند شما اعتمادش را از دست میدهد در نتیجه شما هیچ شانسی برای جلب توجه دوباره‌ی مشتری نخواهید داشت.

    حتی اگر بتوانید با انتخاب کلمات غیرمرتبط بازدید‌های سایت خود را بالا ببرید، با ورود کاربر به سایت و پیدا نکردن محصول و خدمات مورد نظرش، از سایت خارج میشود و این کار تنها باعث بالا رفتن نرخ پرش سایت شما خواهد شد.

  • جامع‌ترین کلمه کلیدی:

    در تحقیق کلمه کلیدی باید توجه داشته باشید علاوه بر اینکه از دید کاربران مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین کلمه را انتخاب میکنید، بلکه بهتر است این کلمه کامل‌ترین توصیف برای خدمات یا محصولات شما نیز باشد. با وجود اینکه در بیشتر مواقع انتخاب یک کلمه کوتاه و مختصر توصیه میشود، اما بسیاری از وبمستر‌ها ذهنیت نادرستی از انتخاب کلمات کلیدی طولانی‌تر و جامع‌تر دارند.

  • تعداد کلمات کلیدی:

    در تبلیغات کلیکی نباید توقع داشته باشید تعداد محدودی کلمه کلیدی به نتیجه‌ی مطلوب برسید. بهتر است بطور مستمر و با درنظر گرفتن پتانسیل بخش‌های مختلف فعالیت خود، از کلمات کلیدی بیشتری برای پیشرفت در این روند استفاده کنید.

رسیدن به بازدهی بالاتر در تبلیغات کلیکی

تا اینجا با پایه و اساس تبلیغات کلیکی آشنا شدیم و دریافتیم که این روش بازاریابی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان قابل انجام است. اما برای رسیدن به موفقیت و داشتن نتیجه‌ی راضی‌کننده نیاز داریم مواردی را رعایت کنیم.
درادامه ۵ روش کاربردی برای افزایش بازدهی تبلیغات کلیکی آورده شده است.

1. تعیین اهداف برای شروع تبلیغات کلیکی

اگر نمیدانید از انجام تبلیغات کلیکی چه هدفی دارید و رسیدن به چه نتایجی میتواند شما را راضی کند، بهتر است این کار را انجام ندهید!

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی بدون توجه به اهداف مورد نظر، علاوه بر این که پول، زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت ممکن است شما را از انجام مجدد تبلیغات نیز ناامید کند. بهتر از برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و راضی‌کننده کاملاً با برنامه و حرفه‌ای این مسیر را شروع کنید و پاسخ دو سؤال زیر را برای خود مشخص کنید.

_ مخاطبین هدف شما در این تبلیغات چه کسانی میباشند؟

به خاطر داشته باشید در هر بخش از بیزینس و هر زمانی باید مخاطب هدف خود را مشخص کرده باشید. این موضوع در تبلیغات کلیکی از اهمیت دو چندان برخوردار است. برای رسیدن به بالاترین بازدهی تبلیغات، بهتر است در نقش مخاطب هدف خود به تبلیغات نگاه کنید، از دیدگاه او به بخش‌های مختلف کمپین خود نگاه کنید و نتیجه را بررسی کنید. با این کار میتوانید نقاط قوت و ضعف تبلیغات را بهتر درک کنید.

_ به چه دلیل تبلیغات را انجام میدهید؟

پس از مشخص شدن مخاطب تبلیغات، بهتر است بدانید هدف شما از تبلیغات کلیکی چیست و نتیجه‌ی دلخواه شما رسیدن به چه چیزی است. با تعیین این اهداف مسیر تبلیغات به خوبی طی خواهد شد و نرخ تبدیل کاربران به مشتریان روند صعودی خواهد داشت.

2. از آنالیز اطلاعات وبسایت خود غافل نشوید!

برای رسیدن به بهترین نتیجه در تبلیغات کلیکی بهتر است پیش از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، شرایط و ابزار‌های موردنیاز جهت کنترل و بررسی اوضاع را فراهم کرده باشید. مناسب‌ترین انتخاب برای این مرحله گوگل است. Google Analytics بهترین بستر را برای تجزیه و تحلیل وبسایت شما فراهم کرده است.

به کمک گوگل آنالیتیکس میتوانید اطلاعات مورد نیاز از رفتار کاربران سایت را بدست‌آورید. گوگل آنالیتیکس به شما میگوید کاربران از چه کانال‌هایی وارد سایت شما شده‌اند و چه اکشنی نشان داده‌اند. در نتیجه میتوانید بازدهی تبلیغات کلیکی را از طریق آن بررسی و آنالیز کنید.

3. ایجاد لندینگ پیج برای بازدهی بهتر تبلیغات

شکی نیست که تبلیغات برای هر بخش از سایت شما مفید و سودآور خواهد بود، اما آنچه در تبلیغات کلیکی اهمیت دارد رسیدن به بیشترین بازدهی از طریق تبلیغات است. به همین دلیل  بهتر است در انتخاب صفحه‌ای که میخواهید برای آن تبلیغات انجام شود دقت کنید. این صفحه ممکن است صفحه‌ی محصولات، خدمات و یا هر بخش دیگر از سایت شما باشد. کمپانی‌های قدرتمند تبلیغات خود را به صفحات خاصی به نام Landing Page یا همان صفحه فرود لینک میدهند.

ویژگی مهم صفحه فرود انحصاری بودن آن در رابطه با کلمه کلیدی است. بدین ترتیب کاربر با ورود به لندینگ پیج طراحی شده، منحصراً درباره یک موضوع، محصول یا سرویس بخصوص، اطلاعات مورد نظرش را بدست میآورد.

4. هزینه‌ی انتخاب کلمات کلیدی را بررسی کنید

در تبلیغات کلیکی هرکلمه کلیدی از میزان محبوبیت و بازدید مشخصی برخوردار است. این میزان بر اساس عرضه و تقاضای کاربران مشخص میشود. برای انجام تبلیغات کلیکی همانطور که از نامش مشخص است (Pay Per Click) شما پس از انتخاب کلمه کلیدی موردنظرتان، به ازای هر کلیک یا اکشن از جانب کاربران هزینه‌ای را پرداخت خواهید کرد.

هرچه کلمه‌ی کلیدی انتخاب شده بازدید بیشتری داشته باشد هزینه‌ی پرداخت شده توسط شما برای انجام تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد. نکته‌ی قابل توجه در تبلیغات کلیکی بررسی این هزینه پیش از انتخاب کلمات کلیدی است. بهتر است در روند انتخاب کلمه‌ی کلیدی خود، بودجه‌ی اولیه، سودی که از هرمشتری جذب شده از طریق تبلیغات کلیکی به شما میرسد و همینطور نرخ تبدیل کاربر به مشتری واقعی را در نظر داشته باشید.

5. بهینه‌سازی لندینگ پیج و رعایت فاکتور‌های سئو

بهینه‌سازی صفحه فرود میتواند راه حل مکملی برای تبلیغات کلیکی شما باشد. با بهینه کردن صفحه فرود و رعایت فاکتور‌های سئو ارزش افزوده‌ای برای وبسایت شما ایجاد خواهد شد، این ارزش افزوده در حقیقت باعث بهتر شدن رتبه‌ی سایت شما از نظر موتور‌های جستجو میشود.

با بهتر شدن رتبه‌ی سایت، موتور‌های جستجو سایت شما را در ردیف‌های بالاتر نتایج سرچ نمایش میدهند. درنتیجه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به افزایش بازدید‌های ارگانیک سایت کمک خواهد شد.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در این مقاله به شما انتقال داده باشیم.

شرکت رایسان در راستای خدمات طراحی سایت در اصفهان، طراحی اپلیکیشن در اصفهان، سئو سایت در اصفهان و دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، خدمات کاملی برای اجرای تبلیغات کلیکی نیز میتواند به شما ارائه کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *