در مقاله‌های قبلی ما شما را با چگونگی بازاریابی در اینستاگرام و برخی از ترفند‌های آن آشنا کردیم در این مقاله سعی داریم که به بررسی ادامه این ترفند‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با ترفند های اینستاگرام

قبل از بررسی این مقاله به شما پیشنهاد مبکنم در ابتدا مقاله ترفند‌های اینستاگرام را مطالع نمایید.

8. بکار بردن ترفند‌های اینستاگرام به عنوان ادیتور عکس

اینستاگرام امکانات و ترفند‌های متنوعی دارد. در این برنامه قابلیتی برای ادیت و ویرایش عکس‌ها وجود دارد، که بسیار مناسب است. اگر دوست داشته باشید تا از این بخش از ترفند‌های اینستاگرام برای تغییر دادن ویژگی‌های عکس مورد نظر خود استفاده کنید؛ میتوانید ابتدا با روشن کردن گزینه‌ی save original photo در زمانی که به اینترنت متصل نیستید، ابتدا عکس خود را ویرایش کرده و سپس آن را منتشر نمایید. در نتیجه‌ی انجام این کار اینستاگرام پیغام خطا صادر میکند. بعد از انتخاب این گزینه میتوانید اطمینان داشته باشید که عکس ویرایش شده، در گالری عکس‌های موبایلتان قرار دارد. در نهایت وقتی مانند همیشه بخواهید عکس را داخل این برنامه منتشر کنید، میتوانید از امکان ویرایش عکس‌ها بدون منتشر شدن آن‌ها استفاده کنید.

 حتما بخوانید

ابزارهای انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام

بکار بردن ترفند های اینستاگرام

در عکس پایین میتوانید پیام خطای صادر شده توسط اینستاگرام را مشاهده کنید، که در زمان عدم اتصال به اینترنت به کاربر نمایش داده میشود.

خطای بارگذاری پست اینستاگرام

9. پنهان کردن عکس‌های تگ دار

یکی دیگر از جالب‌ترین ترفند‌های اینستاگرام پنهان کردن عکس‌های تگ دار است. ممکن است که بار‌ها برایتان پیش آمده باشد که شخصی در برنامه‌ی اینستاگرام آیدی شما را روی یک تصویر تگ کند. اگر بخواهید که برخی از این عکس‌های تگ شده که در قسمت photo of you قرار دارند، دیده نشوند؛ باید بدانید که قابلیتی وجود دارد که امکان مخفی کردن آن‌ها را برایتان فراهم آورده است. برای این منظور باید در بخش نمایه‌ی خود ابتدا به همان قسمت photo of you رفته که درست در پایین بخش بیو قرار دارد. آن را انتخاب کرده و سپس علامت سه نقطه را درست در بالای این بخش، انتخاب کنید.

پنهان کردن عکس های تگ دار

بعد از انتخاب آن و با نمایش hide photos میتوانید عکس‌هایی را که قصد مخفی کردنشان را دارید (مانند تصویر پایین)، انتخاب کرده، و سپس امکان نمایش داده شدنشان را با کمک گزینه‌ی hide from profile غیر فعال نمایید. البته باید به این نکته توجه کنید که این عکس‌ها فقط مخفی میشوند، ولی روی نمایه‌ی شما به شکل پنهان باقی خواهند ماند.

انتخاب عکس

10. تایید تصاویر قبل از تگ شدن توسط دیگران

تایید تصاویر قبل از تگ شدن

طبق آنچه که در ترفند‌های اینستاگرام در بخش قبل گفته شد، میتوانید عکس‌هایی که تگ شما روی آن قرار دارد را مخفی کنید. امکان دیگری نیز وجود دارد، که میتوانید تنها با تأیید خودتان عکس‌های ذکر شده در قسمت photo of you نمایش داده شوند. انجام این کار به این صورت است که در صورت تگ شدن پیغامی برای شما از طرف اینستاگرام ارسال میشود، که میتوانید به طور دستی تگ خود را اضافه کنید. برای تنظیم این امکان، به همین قسمت مراجعه کرده و در بخش سه نقطه‌ی مربوطه، گزینه‌ی Tagging Options را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب Add Manually میتوانید این امکان را برای خودتان فعال نمایید. در نتیجه‌ی انجام این شیوه از ترفند‌های اینستاگرام این امکان را دارید که به شکل دستی روی عکس ضربه‌زده، و نام کاربری خود را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل دو آپشن برای شما بوجود میآید. یکی گزینه‌ی show on My profile برای نمایش عکس، و یا گزینه‌ی hide from My profile را برای مخفی کردن عکس؛ که هر کدام را با توجه به نظر خود میتوانید انتخاب نمایید. مانند تصویر پایین:

مخفی کردن عکس پروفایل اینستاگرام

11. دیدن تصاویری از یک ناحیه‌ی خاص

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، امکان تماشای تصاویری از یک ناحیه‌ی خاص در ترفند‌های اینستاگرام وجود دارد. این نواحی میتوانند از محل جغرافیایی زندگی شما، یا بخش دیگری باشد که علاقه‌مند هستید تا عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به آن‌ها را تماشا نمایید. این مورد از ترفند‌های اینستاگرام این امکان را برای یک شخص فراهم میکند که در کنار آشنایی با منطقه‌ی مربوطه در زمان سفر به طور کامل با جزئیات آن شامل، مکان‌های گردشگری، اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و.. آشنایی کافی را داشته باشد. اگر قصد فعال کردن این ترفند را دارید باید در ابتدا، یک مکان مشخص را بیابید.

دیدن تصاویری از یک ناحیه ی خاص

برای یافتن این ناحیه‌ی مشخص باید با کمک علامت ذره بین در پایین صفحه‌ی برنامه‌ی اینستاگرام که عمدتاً برای جستجو به کار برده میشود، به قسمت place مراجعه کنید. (مانند تصویر) سپس نام منطقه‌ای را که قصد دارید تا تصاویر و ویدئو‌های آن را دریافت کنید، در بخش جستجو وارد نمایید. بعد از جستجو تصاویر نمایش داده شده با Geotag لیست خواهند شد.

جستجو تصاویر نمایش داده شده با Geotag

12. جستجوی Geotag

اگر برایتان سؤال پیش آمده است تا بدانید چطور میتوانید بر اساس Geotag یک ناحیه، عکس‌های مورد نظر را تماشا کنید؛ ابتدا برای این جستجو باید عکس‌هایی را که از تگ مکان مورد نظرتان استفاده کرده را یافته، و سپس به بخش Geotag آن‌ها مراجعه کنید. که درست در بالای عکس مورد نظر قرار گرفته‌اند. در نهایت میتوانید عکس‌های آن منطقه را نیز مشاهده نمایید.

جستجوی Geotag

بعد از طی این مراحل در ترفند‌های اینستاگرام، و انتخاب Geotag مورد نظر لیست تصاویر منطقه‌ی مربوطه به شکل تصویر پایین برایتان لیست خواهند شد.

انتخاب Geotag

13. پیدا کردن تصاویر گرفته شده در نزدیکی خود

اکنون میخواهیم تصاویری را در ترفند‌های اینستاگرام بیابیم که در نزدیکی موقعیت جغرافی خودمان گرفته شده‌اند. برای این کار در طی مراحل گفته شده در قسمت قبل بجای سرچ مکان مورد نظر در بخش جستجو، مانند تصویر زیر، گزینه‌ی current location را انتخاب میکنیم. بعد از انتخاب این بخش میتوانید مکان‌های مختلفی که در ادامه برایتان لیست میشوند را مشاهده نمایید. مکان مورد نظر را از بین آن‌ها انتخاب کرده و تصاویری که از Geotag مربوطه استفاده کرده‌اند، را بررسی نمایید.

انتخاب مکان مورد نظر

لیست مربوط به نواحی مختلف به صورت زیر نمایش داده میشوند:

لیست مربوط به نواحی مختلف

کلیک بر روی هر ناحیه نیز عکس‌ها را به شکل زیر لیست میکند:

عکسهای هر ناحیه

14. افزایش ترافیک و بازدید یک سایت

مورد دیگری از ترفند‌های اینستاگرام این است؛ که بوسیله‌ی آن میتوان بازدید یک سایت را افزایش داد. همانطور که میدانید، این مسأله به بهینه‌سازی آن کمک شایانی میکند. در بخش بیو‌ی اینستاگرام تنها یک بخش وجود دارد که میتوان در آن آدرس url قرار داد تا کاربران بتوانند از آن برای مشاهده لینک مورد نظر استفاده کنند. یکی از ترفند‌های اینستاگرام قرار دادن لینک خاص، در بخش نمایه‌ی خود و درخواست از کاربران برای کلیک بر روی آن است.

افزایش ترافیک و بازدید یک سایت

15. مخفی کردن تصاویر تبلیغاتی آزار دهنده

یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام مخفی کردن تبلیغاتی است که نمیخواهید آن‌ها را به هر نحو در تایم لاین خود دریافت کنید. برای مخفی کردن این تبلیغات که در اثر دنبال کردن افراد یا لایک کردن برخی تصاویر و فیلم‌ها بوجود میآید، راه حلی وجود دارد. در عکس‌هایی که به منزله‌ی تبلیغات برایتان نمایش داده میشوند یک گزینه با علامت سه نقطه‌ی معروف وجود دارد؛ که مانند تصویر عموماً سمت راست و بالای آن‌ها قرار دارند. در آن گزینه‌ای با عنوان hide this وجود دارد، که باید آن را انتخاب نمایید.

مخفی کردن تصاویر تبلیغاتی آزار دهنده

در نهایت علت این مخفی کردن تبلیغات توسط اینستاگرام پرسیده میشود که باید با پاسخ دهی به آن از شر تبلیغات مزاحم راحت شوید.

آشنایی با ترفندهای اینستاگرام

16. ارسال عکس‌ها به شکل شخصی برای دوستان

ارسال تصاویر برای دوستان و آشنایان به طور شخصی یکی دیگر از ترفند‌های اینستاگرام است. حتی اگر بخواهید میتوانید عکس یا فیلمی را از صفحه‌ی شخص دیگری که به طور عمومی یا پابلیک در دسترس دیگران است؛ را برای کسانی که میخواهید ارسال کنید. البته اگر این صفحه غیر عمومی باشد، باید توسط کسی که قصد ارسال عکس را برایش دارید، دنبال شده باشد. لازم به ذکر است که این امکان در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک و تلگرام وجود دارد. برای ارسال این شیوه از عکس‌ها، باید در زمان ارسال آن‌ها بجای گزینه‌ی followers گزینه‌ی direct را در بالاترین قسمت صفحه انتخاب کرده، و بعد از آن شخص مورد نظر را انتخاب نمایید. یا اگر میخواهید در روش دیگری از ترفند‌های اینستاگرام، عکسی را که شخص دیگری ارسال کرده است را برای دوستانتان ارسال کنید؛ بعد از باز کردن عکس از علامت دایرکت در پایین عکس این کار را انجام دهید. تمامی این مدل عکس‌ها در بخش دایرکت قابل دسترسی هستند.

 حتما بخوانید

ترفندهای اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *