آیا میدانستید با درج هشتگ در پست‌های خود میتوانید بازدید‌های بیشتری بدست‌آورید، اما واقعاً علت این امر چیست؟ به این دلیل است که هشتگ‌ها مطالب و ترکیبی از حروف، اعداد و ایموجی‌هایی که بعد از نشانه# میآیند را دسته‌بندی میکنند و احتمال دیده شدن و پیدا کردن آن پست‌ها و حروف افزایش مییابد. با کلیک نمودن روی هشتگ یا جستجوی آن صفحه‌ای را مشاهده خواهید نمود که تمامی پست‌های تگ شده (tag) در آن قرار دارند. در ادامه آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام به صورت کامل و جامع را آورده‌ایم.

هشتگ اینستاگرام

مکان نمایش پست شما در صفحه‌ای که دارای هشتگ میباشد و در پست خود از آن استفاده نموده‌اید، به عواملی همچون تعداد کلیک کردن روی آن، محبوبیت پست شما (تعداد لایک‌ها و کامنتها)، زمان اشتراک‌گذاری و نوع مخاطبین شما وابسته میباشد. هرچه پست شما بالاتر قرار گرفته باشد بهتر است زیرا احتمال پیدا کردن آن حتی توسط افرادی که شما را دنبال نمیکنند افزایش مییابد. راهنمای ارائه شده در این مقاله، آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام برای جذب فالوور‌های جدید را ارائه میدهد و همچنین در گرفتن تعداد لایک‌ها و تعامل‌های بیشتر به شما کمک میکند.

تمامی اطلاعاتی که بهتر است در رابطه با هشتگ‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ کسب نمایید.

1. آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام و وجود امکان فالو کردن هشتگ‌ها با استفاده از هشتگ در پست‌های شما، مطلب شما در بخش فید کاربرانی که شما را دنبال نمیکنند نیز ظاهر میشود، در صورت به اشتراک گذاشتن مطالب فوق‌العاده و درج هشتگ‌های مربوطه در آن افراد بیشتری شما را فالو خواهند کرد.

 حتما بخوانید

نحوه عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۱۹

2. درج هشتگ‌های بی‌ربط و همچنین هشتگ‌های یکسان و تکراری در تمامی پست ها‌ایده خوبی نمیباشد.

در صورتی که کاربر چیز‌هایی که دوست ندارد را در هشتگی که دنبال میکند مشاهده کند، میتواند گزینه عدم نمایش این هشتگ را فعال نماید. (Don’t show for this hashtag) این قابلیت به منظور شناخت الگوریتم اینستاگرام از مطالب مورد علاقه یک کاربر طراحی شده است. در صورتی که تعداد زیادی از پست‌های شما پرچم‌گذاری شده باشد، این موضوع که مطالب شما کمتر نشان داده شود امری منطقی است (گاهی اوقات ممکن است مطالب شما اصلاً نمایش داده نشوند.) و در نتیجه احتمال شدوبن shaowban شدن اکانت شما وجود خواهد داشت.

این موضوع برای استفاده از فهرستی طولانی از هشتگ‌های یکسان در تمامی پست‌ها صدق میکند؛ اما بهتر است از هشتگ‌های یکسان استفاده نکنید. دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام به روشنی بیان‌کننده این موضوع میباشند که (ارسال نظرات یا مطالب تکراری) مجاز نمیباشد.

بهتر است در هنگام ایجاد یک پست از هشتگ‌های معنی دار استفاده کنید. برای مثال، در صورت تگ کردن یک پست با هشتگ سیاحتی (# wanderlust) مطلب باید حتماً مورد علاقه جهانگردان باشد تا برای آن نظر ارسال کنند، آن را لایک نموده و اشتراک‌گذاری کنند.

این که تعداد افراد زیادی از پست شما بازدید کنند اهمیت زیادی ندارد، بلکه این موضوع اهمیت دارد که پست مورد نظر توسط افراد مناسب بازدید شود. در این صورت استفاده از هشتگ‌ها باعث افزایش تعداد بازدید‌ها و جذب فالوور‌های بیشتر میگردد.

جذب فالوور با استفاده از هشتگ

3. پروفایل‌های کسب و کار و یا اکانتهای بیزینسی قادر به ارزیابی میزان تأثیرگذاری هشتگ‌های خود هستند.
در صورت تغییر اینستاگرام به اکانت بیزینسی، به داده‌هایی دست خواهید یافت که تعداد بازدید‌های دریافت شده از طریق هشتگ‌ها را به شما نشان خواهند داد.

چگونگی دستیابی به داده‌ها

1. ابتدا پست مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی مشاهده آنالیز که در سمت چپ زیر پست قرار دارد کلیک نمایید. View insights

2. برای مشاهده تمامی آنالیز‌های پست مورد نظر، همچون تعداد بازدید‌های حاصل از هشتگ‌ها، صفحه را به بالا اسکرول نمایید.

3. با پیگیری داده‌ها و آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام متوجه خواهید شد که کدام هشتگ روی افزایش تعداد بازدید‌ها تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

4. با آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام متوجه خواهید شد که امکان قرار دادن هشتگ در استوری اینستاگرام وجود دارد.

در قسمت بالا و سمت چپ صفحات هشتگ، آیکون استوری وجود دارد. Instagram Story با کلیک روی آن مجموعه‌ای از استوری‌های افراد با پروفایل عمومی را مشاهده خواهید نمود. (public)

با هشتگ نمودن استوری خود میتوانید برند خود را به مخاطبان زیادی معرفی نمایید.

برای هشتگ‌گذاری استوری‌ها دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از استیکر هشتگ و تغییر متن میباشد. همچنین میتوانید به سادگی از ابزار متن و نشانه# برای درج نمودن هشتگ، همان روشی را که برای پست کردن عکس یا کلیپ استفاده میکنید به کار ببرید.

امکان قرار دادن ۱۰ هشتگ در هر استوری وجود دارد، اما بهتر است توجه کنید که محتوای خود را زیادی شلوغ نکنید. میتوانید هشتگ‌ها را کوچک کنید و یا همچنین آن‌ها را پشت ایموجی‌ها، استیکر‌ها یا GIF‌ها پنهان نمایید.

5. آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام و امکان افزودن هشتگ‌ها در Bio شما

با کلیک کردن کاربر روی هشتگ موجود در Bio شما، وارد صفحه هشتگ‌ها خواهد شد و قادر به فالو کردن آن خواهد بود. این یک روش عالی جهت کسب و کار‌های دارای هشتگ برند میباشد تا قادر به افزایش بازدید‌های خود و جمع‌آوری محتوای تولید شده توسط کاربر باشند.

6. در پست‌های معمولی امکان قرار دادن ۳۰ هشتگ وجود دارد در حالیکه در استوری‌ها این میزان به عدد ۱۰ کاهش مییابد. در صورت درج هشتگ‌ها بیش از این تعداد، نظر یا کپشن (caption) شما پست نخواهد شد.

7. با آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام متوجه خواهید شد که تنها قادر به هشتگ‌گذاری پست‌های خود خواهید بود.

در آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام این سؤال پیش میآید که اگر در زیر پست شخص دیگر از هشتگ استفاده نمایید، احتمال پیدا نمودن کامنت درخشان شما بیشتر خواهد شد؟ که قطعاً پاسخ منفی است.

چگونه بهترین هشتگ برای برند خود را پیدا کنید:

هشتگ‌هایی که توسط شما مورد استفاده قرار میگیرند که فضای کسب و کار شما وابسته میباشند. اگر مدیر شبکه اجتماعی در یک آژانس مسافرتی باشید، هشتگ‌های محبوب بسیار زیادی برای افرادی که به طور مرتب برای کار یا تفریح سفر میکنند وجود خواهد داشت. برای مثال: #passportexress، #welltravelled #justbackfrom، #whatsinmybag میتوانید پست‌های خود را با هر تعداد از این هشتگ‌ها، تگ نموده و لایک‌های زیادی بدست‌آورید.

در صورتی که قصد افزایش بازدید‌های خود را دارید تا فالور‌هایی با کیفیت بدست‌آورید، میتوانید هشتگ‌های خاص‌تر درج نمایید. اگر قصد پست کردن تصویری از مقصد سفر خود داشته باشید، میتوانید از هشتگ‌های مکانی مربوطه و محل اقامت خود استفاده نمایید. (در صورت وجود) چگونه متوجه شویم که مخاطبان کدام هشتگ را دنبال میکنند؟ چندین نکته برای پاسخ دادن به این سؤال و کمک به شما وجود خواهد داشت.

استفاده از بهترین هشتگ

آموزش استفاده از هشتگ اینستاگرام و بررسی هشتگ‌های استفاده شده توسط رقبا

شاید بتوانید هشتگ‌هایی جدید برای افزودن به پست خود پیدا کنید، همچنین میتوانید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید از طریق همین هشتگ رقابت کنید، در این صورت قادر به جستجوی هشتگ‌های جایگزین خواهید بود.
استفاده از هشتگ‌هایی که توسط افراد با نفوذ در حوزه کاری شما مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
از آنجا که این افراد قبلاً مخاطبان خوبی جذب نموده‌اند، بهتر است از بهترین‌ها یاد بگیرید و از هشتگ‌های مورد استفاده آن‌ها استفاده نمایید.

نحوه استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام

ابتدا یک کلمه کلیدی مرتبط با برند خود را در نوار جستجو (Explore) اینستاگرام وارد نمایید و در مرحله بعد تب برچسب‌ها (Tags) را انتخاب نمایید. اینستاگرام فهرستی از تمام هشتگ‌ها با این کلمه کلیدی و همچنین تعدادی از پست‌های تگ شده با استفاده از هشتگ را به شما نشان خواهند داد.

در مقاله بعدی نکات تکمیلی در مورد استفاده مناسب و صحیح از هشتگ را برای شما توضیح خواهیم داد.

 حتما بخوانید

ابزارهای انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *