نام دامنه وب سایت شما هویت برند شما را مشخص مینماید و اهمیت بسیار بالایی دارد و در انتخاب نام برند بسیار دقت نمایید. از کلمات کوتاه و ساده استفاده نمایید.

دامنه وب سایت شما هویت برند شما را مشخص مینماید پس انتخاب دامنه اهمیت بسیار بالایی دارد و تفاوتی میان این که شما یک وب سایت شخصی داشته باشید یا قصد گسترش تجارت خود را دارید وجود ندارد. در انتخاب نام دامنه دقت نمایید که به همان صورت که نام دامنه تلفظ میشود به همان صورت هم نوشته شود. ما در این مقاله برخی از اساسی‌ترین نکات برای انتخاب نام دامنه مناسب را برای شما توضیح میدهیم.

 

نکات مهم انتخاب نام سایت

دامنه باید به سادگی و آسانی خوانده و نوشته شود:

در انتخاب نام دامنه دقت نمایید که نام دامنه به آسانی تلفظ شود. درست است که نام دامنه باید سری و به آسانی توسط کاربران تایپ شود اما تلفظ نام دامنه بسیار مهم‌تر است زیرا افراد آنچه تلفظ میکنند و خوانده میشود را سریع‌تر و بهتر یاد میگیرند. در انتخاب نام دامنه سادگی را حتماً مدنظر قرار دهید.

انتخاب دامین سایت

دامنه وب سایت باید برند شما را معرفی نماید:

نام دامنه وب سایت را به گونه‌ای انتخاب نمایید که برند شما را به درستی معرفی کند. شما میخواهید از وب سایت خود برای کسب درآمد و تجارت و معرفی برند استفاده کنید. دامنه یک وب سایت مانند انتخاب مواد اولیه برای ساخت یک ساختمان میباشد که اگر درست انتخاب شود ساختمان به درستی ساخته میشود. نام دامنه هم اگر درست انتخاب شود وب سایت شما موفق خواهد شد. یک سایت زمانی موفق خواهد شد که با رقبای خود تفاوت داشته باشد.

از اعداد و خط تیره در انتخاب نام دامنه استفاده نکنید:

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد هنگام انتخاب نام دامنه مرتکب میشوند استفاده از خط تیره و اعداد در نام دامنه است. برای مثال شما قصد ثبت نام دامنه‌ای را برای تجارت خود دارید اما هنگام ثبت متوجه میشوید که این وب سایت قبلاً ثبت شده و شما برای آسان کردن کار خود از اعداد یا خط تیره بین کلمات دامنه استفاده میکنید. این کاراشتباه است زیرا در سال‌های اخیر وب مستر‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دامنه‌هایی با خط تیره یا شماره کم‌تر در ذهن مخاطب باقی میمانند و کاربران در ابتدا دامنه‌ها را بدون خط تیره استفاده میکنند و بازدید سایت رقیب شما بیش‌تر میشود و شما کاربر خود را از دست میدهید.

اولویت انتخاب را .comدر نظر بگیرید:

از آنجایی که حدود ۷۵ درصد دامنه‌های موجود در فضای اینترنت با.com به پایان میرسند سعی نمایید که دامنه مورد نظر خود را با.com انتخاب کنید. بعضی از افراد هنگام انتخاب نام دامنه اگر دامنه مورد نظر با.com قبلاً ثبت شده باشد سراغ گزینه‌های دیگری مانند .ir یا .net و یا…. ‌میروند که این روش بسیار اشتباه است. ما به شما توصیه میکنیم که اگر.com دامنه‌ای قبلاً ثبت شده باشد حتماً به سراغ نام دامنه دیگری بروید زیرا اگر کاربران شما انتهای URL را ننویسند مرور گر‌ها به صورت خودکار آن‌ها را به سمت .com که ممکن است رقیب شما باشد میبرد.

در انتخاب نام دامنه خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید:

اگر شما در انتخاب نام دامنه خود از کلمات کلیدی استفاده نمایید به موتور‌های جستجو میگویید که موضوع وب سایت شما چیست و این در ارتقاء رتبه وب سایت شما نقش بسیار زیادی دارد و مستقیم در سئو سایت شما تأثیر‌گذار است. انتخاب نام دامنه براساس کلمات کلیدی بسیار مشکل است. شما در این انتخاب باید خلاق باشید و بتوانید از ترکیب کلمات کلیدی استفاده نمایید.

نام دامنه خود را کوتاه انختاب کنید:

دامنه‌هایی با طول کوتاه استفاده نمایید. طول دامنه نباید از ۱۵ کارکتر بیش‌تر باشد زیرا باعث خستگی کاربر شما میشود.

ما در این مقاله به برخی از اساسی‌ترین نکات برای انتخاب نام دامنه اشاره کردیم. برای راهنمایی و مشاوره بیش‌تر با همکاران ما در شرکت طراحی سایت اصفهان رایسان در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *